Keresés

Részletes keresés

zimi78 Creative Commons License 2012.12.01 0 0 31

Szép ez a Fedémes, még fejreállva is..

Előzmény: tbfedi (30)
tbfedi Creative Commons License 2012.11.30 0 0 30

zimi78 Creative Commons License 2012.11.30 0 0 29

Hétvégére az Egedre É-ÉK-i szél várható, talán ezzel többen lesznek. Én Mikófalvát realizáltam, alternatívaként meg Fedémest választottam.

Majd meglátjuk.

Előzmény: .ZsL. (28)
.ZsL. Creative Commons License 2012.11.29 0 0 28

Tegnap gyenge északias szél fogadta a tanulókat a gyakorlódombon, majd néha kicsit megélénkült, alkalmassá vált a kifordulóstartokra. Aztán átállt nyugatiassá, majd DNy-on át DK-vé, és határozottá vált. Napnyugtakor pedig ismét északias lett.

 

Most igen élénk DK-i szél van, legfeljebb a nagyon gyors ernyővel próbálkozók számára lenne alkalmas, ha nem sajnálnák a felszerelésüket az éjszakai eső miatt felázott, és a tegnapihoz képest sáros talajon, nedves füvön használni..

.ZsL. Creative Commons License 2012.11.27 0 0 27

Ma is a tegnapihoz hasonló a helyzet, talán a szél erősebb, de továbbra is K-DK irányú. Ráadásul tegnap délután volt egy késő estig tartó szemerkélő eső, ezért most a terep vizesebb. A felhőzet nem teljesen egybefüggő, néha a Nap is látszik, de az, hogy "süt", egy kicsit túlzás. Azért ha nem lesz több eső, meg éjszakai harmatképződés, akkor az erős szél talán holnapra kellően felszárítja a talajt és a füvet a gyakorlórepülésekhez.

.ZsL. Creative Commons License 2012.11.26 0 0 26

Ma d.e. 10h: Élénk DK-i szél, 4-5 (6) m/s, nyirkos talaj, éjszakai páralecsapódástól harmatos fű, ami remélhetőleg délre felszárad, talán még a Nap is majdnem kisüt. Pillanatnyilag zárt felhőzet, köd nélkül! A gyakorlódombra gk-val felmenni a füves kerülőúton praktikus, az Árpászó tető felől.

zimi78 Creative Commons License 2012.11.25 0 0 25

Hát én ma kimentem az Egedre, de ezek szerint inkább Fedémesre mentem volna. Itt DNY-i belefutóznom kellett enyhe ködben, semmi szélben.

De legalább csináltam igazi féloldalasokat itt is.

Részletesebb beszámolóm itt, a "mit repültél ma?" altopicban.

Előzmény: .ZsL. (24)
.ZsL. Creative Commons License 2012.11.25 0 0 24

Tegnap megkísértettük az Eger melletti Nagegedet, hogy aki túljutott a siklóernyős alapképzés kisdombos szakaszán, megkezdhesse a magasstartokat, de a hegy a derekától fölfelé felhőben volt, ezért néhány kiló mezei csiperkét összeszedtünk a nyugati leszállóban, majd visszajöttünk Fedémesre, útbaejtve a Mikófalva melletti dombot is, ahová meg nem volt jó a szélirány. Az ottani leszállóhely azonban adott további két kiló gombát, ráadásul lila tönkű pereszkét! Fedémesen teljes szélcsend volt tegnap, ködös borongással, amihez képest ma igen határozott, majdnem túl erős a szél, köd pedig "egy szál se", és ez csak azért érdekes, mert a Windguru előrejelzés csaknem ugyanazt az időjárást tippelte mindkét napra.

.ZsL. Creative Commons License 2012.11.23 0 0 23

Ma bezzeg ugyanolyan ramaty időjárás volt (borús, ködös, időnként szállingózó esővel), mint tegnap. Ezért aki a hétvégén jönne hozzánk, inkább gyalog menjen föl a dombra, mint a mindenáron erőltetett négykerekűvel, mert csak elrontja a földutat, ami a nyári aszályban olyan jól kisimult. Ilyen időben a dagonyában csúszkálás helyett praktikusabb a járműveket lent hagyni (egy kis séta nem árt, sőt az itteni szmogmentes levegőn még egészséges is, és ha nem nehezebb a szerelésetek, mint az enyém /13 kg/, akkor még csak nem is fárasztó), vagy legalább is nem a szokásos úton kell fölgurulni, hanem az első emelkedő után, ahol az út jobb szélén fehérlik a már kissé elgazosodott régi takarmánymészkupac, egyenesen tovább menni a falu végével szemben levő széljelző szalagig, ott elkanyarodni jobbra és föl az Árpászó tetőre (ami a falu végével pont szemben van), és annak majdnem a tetejéről, a domb gerince mentén legurulni a szokásos gyakorló terepünkre. Nem túl gyakran járunk ezen a kerülő úton, de azért a keréknyom fölsejlik a füvön.

.ZsL. Creative Commons License 2012.11.21 0 0 22

Ma egy árnyalattal jobb volt az időjárási helyzet nálunk, mint tegnap, mert a déli órákra eloszlott a köd, és az enyhe napsütés által fokozott jókedv ellensúlyozta a szélcsend miatt beállt kedvetlenséget.

Változó irányú lepkelehellet moccantotta meg néha az ügyeleti kabin fölötti szélzsákot, majd alkonyat előtt észrevehető mértékű lett, és leginkább ÉK-ies, annyira, hogy a két megjelent tanuló a startok felénél már kifordulva is fel tudta húzni az ernyőt.

.ZsL. Creative Commons License 2012.11.20 0 0 21

Ma reggel sűrű köd és harmat ülte meg a falut és körülötte levő dombokat. Délutánra ugyan kicsit kisütött a Nap, de csak nagyon gyenge, ÉK-ies lepkeszellentés moccantotta meg néha a szélzsákot. A talaj is nagyon nedves még a vasárnapi eső miatt. Ma semmit sem repültünk.

.ZsL. Creative Commons License 2012.11.19 0 0 20

Aki hozzánk jön repülni mostanában, ne lepődjön meg: a DNY-i leszállót felszánttatta az új tulajdonos. Nem rosszindulatból, épp ellenkezőleg: úgy gondolta, hogy most jön az az időszak, amikor a legkevésbé használjuk a terepet az év folyamán, és szeretné újratelepíteni a lucernát, ami az idei aszály miatt erősen lesorvadt. Tavasztól megint használható lesz az a leszállóterület is, és reméljük, hogy a lucerna kibír megint egy évtizedet. (2002 óta használjuk rendszeresen ezt a siklóernyős tanpályát.) Tavaszig próbáljatok a leszálló szélén, vagyis a domboldal alján földetérni. Az ÉNY-i, a DK-i és az ÉK-i leszálló továbbra is füves.

.ZsL. Creative Commons License 2012.11.13 0 0 19

A becsületes megtaláló nálam is leadhatja.

(Elérhetőségeim az adatlapomon.)

.ZsL. Creative Commons License 2012.11.13 0 0 18

Továbbított üzenet:

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Tudnátok esetleg segíteni továbbítani ezt a levelet azoknak, akik ott voltak most szombaton Fedémesen?

"Szombaton 12 óra körül Fedémesen estem egy nagyot és leesett az övemmel együtt a fényképezőm (Canon s95) lent a völgyben ahol "kutyáztunk". Sajnos csak később tűnt fel, hogy az övről hiányzik a gép és a tokja, és valaki megtalálhatta, mivel 2 óra múlva már nem volt a helyszinen, illetve ma (hétfőn) visszamentünk és átkutattuk az összes lehetséges helyet Fedémesen, de nem volt sehol. Mivel még repülés előtt észrevettem hogy eltűnt, csak a "kutyázós" területen illetve az oda vezető úton lehetett, és ott végig alacsony a növényzet. A siklóernyősök által készített képek segítettek összerakni a dolgot.

Ha lehetséges, légyszives küldjetek át nekem képeket, videókat szombatról erre az email címre: zsigmondia@t-email.hu, hátha több minden kiderül, valószínűleg valaki felvette a gépet a földről és nem szólt.

Elég kellemetlen, tulajdonképpen ma már feladtam a dolgot, de a készült képek miatt nagyjából tuti lett hogy hol tűnt el, és ezért az is, hogy a gép valakinél ott kell legyen. Gondoltam ha ennyit segítenek a képek rápróbálok a nyomozós dologra, hátha össze tudom scherlockozni a sztorit... :)

Csao és bocs a zavarásért,

András
telefon: +36309100002
email: zsigmondia@t-email.hu"



zimi78 Creative Commons License 2012.11.02 0 0 17

Pár aktuális apróhirdetés felkerült a paramánia-honlapra:

 

http://paramania.5mp.eu/web.php?a=paramania&o=PdbeIACZZ_

zimi78 Creative Commons License 2012.10.16 0 0 16

Igazán nincs mit, ennyivel tartoztam és én így tudok segíteni!

Előzmény: .ZsL. (15)
.ZsL. Creative Commons License 2012.10.16 0 0 15

Nahát, ez Nagyszerű!

Köszi a fedémesre szívesen járók nevében!!!

Megnézem és átolvasom alkotásodat, aztán küldöm a javaslatokat, de remélem, nem leszek velük egyedül, segítenek a többiek is!

 

Előzmény: zimi78 (14)
zimi78 Creative Commons License 2012.10.16 0 0 14

Szia Laci!

 

Örömmel jelenthetem be, hogy elkészült az új paramánia honlap, aminek ez a fórum lett a fóruma:

 

http://paramania.5mp.eu

 

Remélem tetszik, várom az ötleteket a további színesítéshez!

.ZsL. Creative Commons License 2012.09.30 0 0 13

A légi fotók ügyében majd a szakosztályvezető helyettesem inzézkedik. Ő is Bükkszenterzsébeten lakik, a település szélén szokott felszállni hátimotoros ernyővel. Jó kapcsolatban vagyunk a "szomszédvárral" is, a Szentdomonkos határában levő repülőterep sárkányrepülő gazdájával, aki a múlt hétvégén tartotta évadzáró repülős rendezvényét. Nálunk, Fedémesen azonban nincs évadzárás, itt folyamatos az oktatás télen-nyáron, ha az időjárás kedvező (és pár centi hó nem akadályozza a startokat, meg a leszállásokat), de a gyakorolni, vagy a kezdeti idők iránt nosztalgiázni visszajárókat is szívesen látjuk, ha például valamelyik közeli magasstarthelyről (Eger, Gyöngyös vagy Pásztó mellől) visszarepülnek ide.

 

Ami a telekárakat illeti, abban (mint általában az üzleti dolgokban) teljesen laikus vagyok, de az az érzésem, hogy nincs túl nagy változás egyelőre. Eladó házak Fedémesen is vannak, nem túl drágák, csak annyira, hogy az itteni baráti és összetartó falusi légkört kedvelők (vagy arra alkalmasak) számára még megfizethetők legyenek...

 

Ez a pici falu elég erős ahhoz, hogy megvédje a saját közösségi érdekeit, amelyekkel a helyi egyéni érdekek nagy mértékben azonosak. Ezért sikerült megegyezni a falu melletti területek jelentős részét felvásárló Új Földesúrral is, aki eléggé tehetős ahhoz, hogy bizonyos értelemben pártolja a hazai legjobb (és egyetlen igazán jó) siklóernyős kezdőoktató terep fennmaradását az eltelt évtized után is. Szürke marhákat ugyanis bármelyik arra alkalmas füves területen lehet legeltetni, a repülés alapjainak legkézenfekvőbb oktatására azonban speciális adottságú domb kell. Ami itt megvan. Még az is lehetséges, hogy ha az ország illetékesei komolyan veszik az iskolai testnevelés fejlesztését, akkor pár év múlva lehetséges lesz, hogy heti néhány órában a gyerekek nálunk gyakorolják a levegőbe emelkedést és megismerjék az aerodinamika alapjait. Hogy az ember a mostani "homo automobilicus" állapotából "homo aviaticussá" fejlődhessen.

Előzmény: lédús lárva sarja (10)
.ZsL. Creative Commons License 2012.09.30 0 0 12

Ahogy a nagylányom mondaná (habár lehet, tőlem tanulta): „Nagyon Szépen Köszi Szépen” a dicséretesen szűkszavú, közhasznúan provokatív hozzászólásodat! Remekül rávilágítottál valamire! Ha a vélekedéseid általában az emberek többségének vélekedéseivel azonosak, akkor ez a hozzászólásod arra utal, hogy az emberek többsége mennyire nem látja a dolgok lényegét és a jövőt.

 

Mi, a repülés különféle szakterületeivel foglalkozók, keveset polidilizünk (nem fecsegünk haszontalanul olyan dolgokról, amelyek alakulására a fecsegésnek, amatőr szájtépésnek és a kötekedő megnyilatkozásoknak semmilyen hatása nincs), hanem inkább alakítjuk a jövőt a magunk szakmai munkájával.

 

Ahogy az 1800-as évek vége felé, az első automobil-kísérletezőket legtöbben különcöknek tartották, és senki sem látta előre, hogy száz év múlva szinte mindenkinek saját személyi járműve lesz, ugyanúgy a mostanában zajló fejlesztéseknek, amelyek a jövő személyi légi járművének kialakítását célozzák, kevés a közönségsikere, és nem sokan sejtik, hogy úgy másfél-két évtized múlva a legtöbb családnak saját személyi „repülő autója” lesz. És ezt nem hátráltatja semmilyen gazdasági válság, de még egy harmadik világháború sem, épp ellenkezőleg: a hadipari fejlesztések idővel mindig polgári alkalmazásba kerülnek át.

 

Az első telefonközpontok idején, ha valaki azt mondta volna, hogy alig több mint egy évszázad múlva mindenkinek saját telefonja lesz, az lett volna a felelet az akkor még sci-finek tűnő elképzelésre, hogy a telefonközpontokban dolgozó kisasszonyok megbolondulnának a sok vezetékes banándugónak a kapcsolótáblákba dugdosásától, és a hordozható telefon megoldhatatlan mindenki számára, mert a szükséges rengeteg vezetékbe belegabalyodna a világ.

 

 Akkor még kevesen gondolták, hogy vezeték nélkül is megoldható a dolog. Ma azonban már látjuk, hogy a járműveink (a földiek és a légiek is) lehetnek nemcsak táv-, hanem önirányítók is, ezért a jövőben nem lesz szüksége a legtöbb embernek a pilótai ismeretekre és vezetői rutinra, mert megteszik helyettük az utat a beszédfelismerő járművek a szóbeli kérésre.

 

Ma azonban még a kezdeteknél járunk. Ma még fontos a repülési ismeretek és lehetőségek népszerűsítése és oktatása, hogy felkészüljünk a jövőre. Ennek a topiknak a szerepe egyáltalán nem a reklám, hanem a lehetőségek ismertetése, a legjobb hazai oktatópálya fejlesztésének segítése, és a siklóernyőzéssel már foglalkozók között az információ csere. Vagyis elnézésed kérjük azért, mert politizálással nem foglalkozunk!

 

 

Előzmény: Törölt nick (11)
lédús lárva sarja Creative Commons License 2012.09.28 0 0 10

Üdvözlet a "fővárosi nyüzsgésből"! :-)
Örülök, hogy nyitottál egy fórumtémát gyermekkorom lakhelyének egyik szomszédtelepüléséről, mert szerettem ott lakni (és még szeretnék is majd); életem egyik része ez.
Felmentek ott Fedémesen az ingatlanárak, mióta beindult az idegenforgalom?
Erzsébetről (mármint a Bükkszent :-) ) is tehetnétek majd föl képeket, ha elrepültök fölötte.
Minden jót!

.ZsL. Creative Commons License 2012.09.28 0 0 9

Szálláslehetőségek:

 

 

1) Fedémes, MOL Üdülő. A faluba Tarnalelesz felől vezető útnak közvetlenül a faluba vezető meredek kanyar előtti balra leágazása mentén kb. 1 km. (10 fő részére) 2500Ft/fő 1 napra. Tel.: 06-30-383-9790, Vámos Gábor gondnok.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

2) Fedémes, Petőfi u. 82. Edit Néni háza, (3 db 2 ágyas szoba) 2500Ft/fő 1 napra. Tel.: 06-36-367-318. Csak a fűtési szezonon kívül kiadó!

-------------------------------------------------------------------------------------------------

3) Fedémes, Petőfi u. 131. Erzsike Néni, (3 szoba 2-2 főnek), 2500Ft/fő 1 napra. Tel.: 06-36-367-695. (Itt étkeztetés is kérhető; az eddigi vendégek szerint Erzsi néni finomakat főz! Napi 3x kajával együtt a szállás napi 5000Ft)

-------------------------------------------------------------------------------------------------

4) Fedémes, Petőfi út 57. Márta néni, (2 szoba 3-3 főnek) 2500Ft/fő 1 napra.

Tel.: 06-36-411-004, 0630-357-9855.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

5) Fedémes, Felszabadulás u. 8. Panzió, 3 ágyas szobákból 4 db, berendezett konyhával, társalgóval. 2500Ft/fő 1 napra, plusz takarítási díj. Tulajdonos: Botos Csaba. Tel.: 0630-205-2411, 06-52-719-675.  http://13almafa.hu/

-------------------------------------------------------------------------------------------------

6) Fedémes, Petőfi út 35. (a nagyobbik vegyesbolttal szemben, a „Cifra Palota”) Panzió, 2-4 ágyas szobák, konyha, fürdőszoba. 2500Ft 1 napra. Tulajdonos: Hoffmann Ica. Tel.: 0630-9519-349, 06-1-2578-578.

 http://www.hungarotravel.hu/print.php?id=1682

________________________________________________________________

 

Érdeklődés és szálláslefoglalás a fenti telefonszámokon, legkésőbb előzőleg 1 nappal!!! További szálláshelyek Fedémesen és a közeli falvakban is találhatók (2500-3000Ft között)! Ez utóbbiakkal kapcsolatban érdeklődés: Utassy Györgynél (szakosztályvezető helyettes és siklóernyős műszaki vezető), Tel.: 06-30-209-4372.

 

Tanácsos minél előbb lekötni a szállást, mert azonnalra nem biztos, hogy akad, főleg a több napos ünnepekkor! Több napos szállásfoglalás esetén, vagy teltházat jelentő létszámú csoport díjkedvezményt kérhet a panziókban is.

 

 

Étkezési lehetőségek:

- Főzési lehetőség: a szállásadóval megbeszélve.

- A faluban vegyesbolt is van, a „Cifra Palota” panzióval szemben, reggel 7-től hétköznap 13-ig, szombaton 11-ig nyitva (főleg 7-8 ó. Között célszerű felkeresni…), vasárnap zárva!!!

- Pékség és nagyobb CBA Tarnaleleszen; nyitva hétköznap és szombaton délelőtt.

- Étterem Pétervásárán („Arany Kakas” Fogadó, „Western” étkezde.)

- Ételhordós ebédrendelés legkésőbb előző nap: 06-36-367-006 (Háromrészes csere-ételhordozó szükséges!)

- Legalább 5 fő esetén telefonon megrendelhető és ide, a starthelyre felszállíttatható készétel a szomszéd falu étterméből az előre kiadott étlap alapján! Étlap itt, az ügyeleti kabinban és a MOL Üdülő gondnokánál (0630-383-9790).

- Igazi falusi tömény tehéntej (friss csapolásból) kapható szerdán, pénteken és vasárnap reggel 8 órakor a Petőfi út 126-ban, Margitka Néninél; literje 160 Ft!

 

Figyelem! A legközelebbi nonstop bevásároló hely Egerben van! Aki hétvégén érkezik, Fedémesen csak szombat kora reggeli órákban talál választékot! 

 

Egyéb hasznos infó:

 

Starthelyre visszaszállítás a lerepülések után:

Legalább 5 fős, csoportos igény esetén előre megrendelhető, fejenként és fuvaronként 300 Ft! Tel: 0630-383-9790, Vámos Gábor.

 

Legközelebbi benzinkút: Pétervásárának a főváros felőli végén.

 

Bankautomata: Pétervásárán, kb. az Arany Kakas Fogadóval szemben.

Pénzfelvétel bankkártyával a mozgópostán (a kis zöld furgonnál) is lehetséges, hétköznap dél körül, amikor Fedémesen tartózkodik egy-két óra hosszat.

 

Lakatos műhely, 200-féle igen olcsó termékkel, Fedémesen, a Petőfi út 98. alatt!

Tel.: 06-36- 367-081 Szombat kivételével látogatható!!!

 

Papírmerítő műhely. Országos kuriozitás!

Fedémes, Petőfi u. 61. Hétköznap munkaidőben látogatható, de igény esetén a helyi siklóernyős oktató (Zsédely László) beprotezsálja az érdeklődőket akár vasárnap délután is a műhely főnökéhez, aki hajlamos bemutató előadást és tárlatvezetést tartani. A kiállított termékek megvásárolhatók!!!

 

.ZsL. Creative Commons License 2012.09.28 0 0 8

STARTHELY  HASZNÁLATI  REND

 

  A repülőterület kezelőjeként a helyi szakosztály felelős az itt történő dolgok iránt, ezért kötelessége meghatározni a terület használatának szabályait, melyek elsősorban a használók érdekeit és valamelyest a környezet védelmét is szolgálják. Ma már eléggé sokan folytatjuk a repülésnek ezt a legkötetlenebb formáját ahhoz, hogy kénytelenek legyünk egymás érdekeit is figyelembe venni, és alkalmazkodni bizonyos mértékű hatósági elvárásokhoz is.

A megfontoltság nélküli kötetlenség ugyanis nemcsak a megfontolatlan egyénre lehet veszélyes, hanem a többiekre is!

 

 - Érkezés előtt tájékozódj az időjárási körülményekről, valamint a terep és az ide vezető földutak pillanatnyi állapotáról! Nagyobb esőzés után nem célszerű járművel megkísérelni a dombra feljutást! Tel: 06-30-4178-447 Zsédely László szakosztály vez., 06-30-209-4372 Utassy György szakosztály vez.h. Autómentés a dagonyából: 06-36-367-423; 06-30-694-4389 (Traktoros Szabó Zoli, leginkább csak hétvégeken és az esti órákban érhető el, ezért légy óvatos!)

 

- A falu csendjét és nyugalmát ne zavarjuk meg! Fedémes egy apró falu, ahol szívesen látják a siklórepülőket. Óvjuk ezt a jó kapcsolatot, hogy tartós legyen! Az egyetlen főúton

óvatosan haladjunk gk-val, és ne hangoskodjunk fölöslegesen, se az utcán, se a boltban, se a két kocsmában vagy a lassanként gyarapodó szálláshelyeken!

 

 - Parkolás: Az 1.sz. dombra felvezető út két oldalán kijelölt helyen hagyd a járművedet! Nem tilos kellő figyelemmel felhajtani a starthelyre, ha azzal nem veszélyezteted az épp elstartoló (vagy a megélénkült szélben hátrasodródó) siklóernyősöket, de a várakozás tilos: gyors kirakodás után légy szíves, állj vissza a járműveddel a parkolóba, úgy kíméled meg legjobban a neki koccanó siklóernyősöktől!

 

- Csak azok repülhetnek itt, akiknek legalitása (növendéknaplójuk vagy éves regisztrációjuk) egészen rendben van! Az A és B vizsgások esetében: érvényes vizsgabejegyzés a jól kitöltött és vezetett, fényképes startkönyvben, regisztrációs díj befizetésének igazolása, az ernyő légialkalmassági kártyája (feltűntetett azonosító jellel, gyártási évvel, számmal) folyó évi érvényesítéssel; az ernyőn azonosító jellel, gyártási évvel és számmal, típusvizsga igazolása a startkönyvben.

 

- Növendék csak oktató jelenlétében gyakorolhat!

 

- Fejvédőt és egyéb védőfelszerelést az érvényben levő előírás szerint használj! 

- A kijelölt starthelyek a közvetlenül start előtti ernyőterítésre valók, szerelésed ne ott rendezd, hanem a starthely mögötti vagy melletti szabad területen. Kérjük a vendégeinket és az épp nem startolókat, hogy a starthelyeket hagyják szabadon!

 

 - Ügyelj a starthelyek és leszállók tisztaságára! Használd a szemétgyűjtőt! (Mellesleg az érkezésedkor kaját és üdítőt tartalmazó göngyöleg hazafelé, üresen, sokkal kisebb és könnyebb… Nem a terepen szedted össze, ne is hagyd ott! De ha mégis a kukazsákba dobod, légy szíves, taposd laposra a flakonokat és italos dobozokat!)

 

- Start, repülés és földetérés közben légy a többiekre is tekintettel! (Vigyázzunk egymásra és önmagunkra!)

 

 - A magasabb képzettségűek vegyék figyelembe, hogy az 1.sz. domb elsősorban növendékek képzését szolgálja, ezért kezdők jelenlétekor a haladók használják inkább a többi, közelben levő domb starthelyeit!

 

- Paramotorosok repülésekor az általuk használt starthelyet és leszállót a motor nélküliek hagyják üresen! A paramotorosok pedig veszélyes közelségben ne repüljenek a többi jelenlévő fölött!

 

 

- A területen legálisan repülőknek joguk van az illegálisakat eltanácsolni és a legálisakat segíteni. A területet kezelő helyi szakosztály tagjai nem érzik jogosultnak magukat a repülni szándékozók okmányainak ellenőrzésére, de elvárják, hogy minden irat rendben legyen!

- Az oktatópark starthelyei, leszállói és installációi (parkoló, WC-k, kézmosók, tűzrakó-, étkező- és sátrazó-helyek) díjtalanul használhatók minden siklórepülőnek, szövetséghez, egyesülethez, klubhoz, szakosztályhoz tartozástól függetlenül. Ám akinek lelkifurdalása támad az ingyen használat miatt, könnyíthet rajta, tetszés szerinti összeg átutalásával, a 62800321-15114879 számú számlára, vagy a „Becsületkassza” feliratú ládikába dobva.

 

- A természet érdekességei és a repülőtevékenység az egész oktatóparkban, külön engedély nélkül, szabadon fotózható, filmezhető. Ezt a személyi jogaikat féltők vegyék figyelembe!

- Óvjuk a természet értékeit! A területen élő állatok (ízeltlábúak, kétéltűek, hüllők, kisemlősök, madarak) előbb voltak itt, mint mi, ezért őket otthonosságukban (pl. a gyíkokat a farönkökön napozásuk közben) zavarni tilos! Gyógynövények, bogyós termésűek (kökény, galagonya, csipkebogyó, szamóca) és gombák saját, otthoni felhasználásra gyűjthetők. (Díjtalan gombavizsgálat ZsL szakosztályvezetőnél, aki vizsgázott gombaismerő!)

 

- Starthelyünk használatának szabályait a körülmények változásától függően módosíthatjuk, közzé téve a módosításokat! Bármilyen tanácsot, ötletet és azok megvalósításában segítséget szívesen fogadunk!

 

ZsL.  ASE "Paramánia" Szakosztály vezető.

.ZsL. Creative Commons License 2012.09.27 0 0 7

2009. augusztusában a központi domb bázisán. Akkor még megvolt az ügyeleti kabin oldalsátra is, amit azóta megevett a Nap UV-sugárzása, az olykor savas eső, meg a gyakori erős szél. Ha van ilyenje valakinek fölöslegben, hozhatja! Kiselejtezett körkupolás ejtőernyő is jöhetne néhány, napernyőnek!

 

 

Sziasztok, jó emelést, jó leszállást!

.ZsL. Creative Commons License 2012.09.27 0 0 6

Még néhány kép, de remélem, a továbbiakat már az idejárók teszik föl!

 

 

A 3. számú domb, ahonnan szintén szoktunk repülni. DK-i, DNy-i és némi bozótirtás után északias szélre is alkalmas, nem teljesen kezdőknek.

 

 

Déli irányban a Kékes, kb. 20 km-re.

 

 

A falu tejforrása...

 

 

Útban Sirokra, a fedémesi bázison kiképzett paramotorosok kedvenc vizsgarepülő helyére.

 

 

Baloldalt a siroki romvár, még a felújítás kezdete előtt.

.ZsL. Creative Commons License 2012.09.27 0 0 5

Néhány fotó az archívumomból:

 

 

A DNy-i leszállóhely.

 

 

A központi domb teteje és a déli lejtő.

 

 

A DK-i leszálló.

.ZsL. Creative Commons License 2012.09.27 0 0 4

A település számára életet és némi bevételt leginkább a fokozódó repülős turizmus hoz, ezért nem árt mindjárt a topik elején tisztázni néhány dolgot, főleg a siklórepülés témakörében járatlanok részére:

 

Részlet a www.paramania.hu -ról, az ASE (Amatőr Siklórepülő Egyesület) helyi szakosztályának honlapjáról, amit ismeretlen tettesek nemrég meghekkeltek, és aminek pótlására jött létre ez a topik:

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Repülős berkekben a „para” évszázadok óta az „ernyő” szinonimája! (Parachut = ejtőernyő, paraglider = siklóernyő, paramix = ejtőernyő-siklóernyő hibrid, „parabase” = bázisugró ernyő). A PARAMÁNIÁSOK pedig azok a személyek, akiknek életében elengedhetetlen fontosságú az ernyővel ténykedés! Akiknek létbiztonságához tartozik egy jókora hátizsák, lehetőleg mindig kézközelben: az ágy mellett, az ajtó mellett, vagy ahonnan azonnal fel lehet kapni, ha befut egy repülőcimbora telefonja: „Beindult az idő! Mi már a starthelyen vagyunk!” Az igazi paramániás a nem repülő ismerősei által külföldi nyaralásból hozott fotókon is csak a felhőképződményeket lesi, vagy a hegytetőkön esetleg előforduló starthelyeket. Nála nem számít perverziónak, ha a beülőhevederét a nappali szoba mennyezetére függeszti, hogy a számára lehető legkényelmesebben nézhesse TV-beli főműsorát, az időjárásjelentést! Munkahelyét és családi életét aszerint szervezi, hogy repülésre alkalmas időjárásban legfontosabb tevékenységének hódolhasson. A siklóernyőzéshez nem lenne szükséges orvosi alkalmassági vizsgálat, ha a T. Hatóság elő nem írná, mert  aki arra képes, hogy felmásszon egy 100-200 m magas hegyre, arra is alkalmas, hogy onnan lerepüljön), de az orvosi felügyelet feltétlenül ajánlott a családtagoknak, hogy tudni lehessen: repülhető napokon kinek milyen nyugtatót, vagy épp antidepresszánst kell adagolni…

 

  Ha eltekintünk a fenti, ironikus megközelítéstől, az igazság akkor is az, hogy a repülés az élet kiteljesedése. Az a fajta beépülés a természetbe, amelyért érdemes volt megszületnünk! Természetközeli és természetbarát tevékenység lehet, vagy akár sport is, attól függően, ki mennyire veszi komolyan a benne rejlő képességeket. Az alapokat azonban a lehető legbiztonságosabb körülmények között kell elsajátítani! A teljesen kezdőknek, első repüléseikhez (az alapfokú vizsgáig) olyan kopasz domboldalak valók, ahol a fák, bokrok, suvadások, sziklák nem veszélyeztetik szárnypróbálgatásaikat. A véletlen folytán a hazai legalkalmasabb hely itt van, Heves megye északi részén, egy igen jópofa, csendes kis falu, Fedémes határában. A TSZ-korszakban leirtott és agyonművelt dombok lehető legideálisabb hasznosítására szerveződik ez a SIKLÓREPÜLŐ OKTATÓ PARK, amely a későbbiek során más szabadidős és sportos tevékenységnek is helyet adhat. Részben azért, hogy a turizmus egy új ágának, (a repülős turizmusnak) kibontakoztatásával életet hozzon a környékre, részben azért, hogy a természetvédelmi szempontból értékesebb területekről ide terelje a technikai sportokat. A siklóernyősökön kívül már a mágneses irányítású repülőmodellek építői is felfedezték az itt található meredek domboldalak lehetőségeit…

 

   Olcsó, de jó falusi szálláskínálat mellett, egy turisztikailag még felfedezetlen (azaz nem túlzsúfolt), de igen érdekes környéken kiváló alkalma van az érdeklődőknek a siklóernyőzés alapjait megtanulni. Az itt levizsgázók a későbbiek során –megfelelő óvatossággal- a versenypályaként is funkcionáló Eged hegy vagy más „magas start” nagy repülési lehetőségeit is kipróbálhatják. Az alapfokú képzés nyaralással is egybeköthető, mert a jún-aug. időszakban a kezdőknek még nem való termikes napszakot kihagyva, csak a késő délutáni órákban (17-21 ó. között) tartjuk a gyakorlati foglalkozásokat. Napközben elméleti konzultációk lesznek, de elég sok idő marad kirándulásra is. A közelben strand, lovagolási, horgászási és erdei túralehetőség is van! 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

.ZsL. Creative Commons License 2012.09.27 0 0 3

Tíz évvel ezelőtt, amikor ideköltöztem, eléggé halódó hangulat volt a településen, de azóta észrevehető a változás. Hogy miért költöztem erre a környékre, otthagyva a fővárosi nyüzsgést, majd máskor elmesélem. Most csak annyit, hogy az eltelt évtized alatt annyira észrevehetővé fokozódott a falucska turizmusa, elsősorban a siklóernyősök jóvoltából, hogy már panziók (pontosabban kulcsosházak) is nyíltak itt. Tíz éve még csak egy elképesztő véletlen folytán sikerült találnom kiadó lakrészt, ma már azonban kb. ötven főnek is akad szálláshely, ha netán annyian szeretnének itt tölteni néhány napot.

.ZsL. Creative Commons License 2012.09.27 0 0 2
.ZsL. Creative Commons License 2012.09.27 0 0 1

A falu egy része, a siklóernyős gyakorlódombról nézve:

 

 

...és a levegőből:

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!