Ha nem megy jól akkor az azt jelenti nem sikerült teljesen megtisztítani. Én úgy szoktam hogy befújom az összes lyukat a tisztító spray-al és várok 5-6 percet és kifújom egy légkompresszorral majd megismétlem az egészet.
Olyan gondom van hogy kaptam egy Briggs-Stratton QVANTUM XTE 35 ROTA kapát rég volt elindítva szinte új olaj szint rendbe üzemagyag van benne friss elindul de csak kb 10 másodpercre és csak akkor ha be nyomok neki egy kis benzint,az lenne a kérdésem hol kezdjem a hiba okát ,a válaszokat előre is köszi
Nem, ugyanannyi problémát okoz a 100-as benzin mint a többi talán az az egy segítene ha ősszel lerakod a gépet teljesen kijáratod belőle az üzemanyagot
Valószínűleg nem egy hibája volt a gépnek. Szerintem a membrán csere meg a fúvókák tisztítása oldotta meg a problémát. A mai benzinekkel az a probléma hogy a sok adalékanyag miatt hamar eldugulnak a fúvókák és megeszik a gumimembránt. Ne csodálkozz azon ha jövőre ugyan ezek a hibák ismétlődnek.
Túl vagyok két fűnyíráson, most már tisztán látszik hogy teljesen rendben van a motor.
Az eső miatt helyenként 8-10centisre megnőtt fűben is tökéletesen szabályzott, egyszer nem hörgött le, nem füstölt. Mindezt 1/3-os gázállásnál... Előtte full gázon kellett használni, akkor is elég gyenge volt. Másfél órás fűnyírás után a gázlevételre is azonnal reagál, pont mint új korában.
Kérdés hogy mi volt a baj, fogalmam sincs...
Szerintem a membráncsere oldotta meg, bár közvetlenül a csere után még ugyanolyan szar volt, másnapra viszont jó lett. Talán addigra "dagadt" be a membránnal együtt cserélt tömítés, ami fölötte van...? nem tudom, a karbi alsó síkja elég homorú volt szemre is, pedig előtte soha nem volt bontva, csavarok nem voltak túlhúzva.
Kapott egy új gyertyát is, de akkor már jó volt, szóval nem az volt a baj.
A gyertya színe még nagyon gyári, ahhoz gondolom több üzemóra kell, hogy színeződjön, a lényeg hogy most tökéletesen üzemel...
Közben kitakarítottam a főfúvókát, nem volt benne szennyeződés, de legalább ez is kizárható.
Érdekes hogy a membráncsere után közvetlen próbálva ugyanolyan szar volt, aztán másnap volt fűnyírás ott már nagyjából jól működött.(fogalmam sincs mitől lett jó másnapra...)
Ezután jött a fúvóka takarítás, és tegnap kapott egy új gyertyát is.
Utána telenyomtam a tankot (teletankolva eddig használhatatlan volt), és csináltam egy fél órás tesztet, gyakorlatilag most hibátlanul működött, de a főpróba a következő fűnyírás lesz.
Mégegyszer mondom a regulátorral nem tudok mit csinálni, belső röpsúlyos, könnyen jár szépen szabályoz, egy rugó van rajta az nincs megnyúlva, nem akad, nem szorul...
A gyertya színe még nagyon "gyári" fél óra után, de kíváncsi leszek hosszabb üzem után majd rá...
"Aztán tegnap vettem mégiscsak új membránt, kicseréltem, megint kitakarítottam a karbit, szűrőket stb, egyedül a főfúvókát nem vettem ki de ki lett az is fújatva levegővel. Sajnos semmi változást nem hozott. Pöccre indult, szépen egyenletesen járt, majd kb 10mp múlva megint elkezdett lehörögni, enyhe fekete füst, pár mp aztán újból kisímul és szépen jár. Ha gázt adok hirtelen, akkor ugyanígy lehörög, füstöl, pár mp és kisimul..."
Ekkor betonon volt, fű a közelben sem volt, csak nem terheltem túl...
10 éve használom, csak érzi az ember hogy hogy dolgozott 9és fél évig egy fűnyíró ugyanazon körülmények között, és hogy dolgozik most. A hiba hirtelen keletkezett nem x hónap alatt fokozatosan.
Ma még1x szétszedem, kiszedem a főfúvókát, hátha ott van vmi. Aztán jövő héten elvileg kapok kölcsönbe egy karbit, megnézem azzal mit csinál.
A dolog szépsége, hogy a tegnap előtti fűnyírás óta mintha nagyságrendekkel jobb lenne vmitől, de mégsem az igazi, a gyertya színe is ezt támasztja alá...
Minden ilyen rendszerű gép ezt csinálja, csak lehet nem ennyire durván. Amikor nagy terhelést kap,
akkor a fordulat nagyon leesik és kevesebb levegőt kap. A regulátor rugó max-ra nyitja a pill szelepet és így az üzemanyag beáramlás max-on van, ezért dúsul a benzin -levegő aránya, ami egy kis erő + jelent. Ez egy meghatározott értékig igaz csak. Jelen esetben nincs összhangban ez a rendszer. De az is lehet, hogy túlterheled a gépet. A nagy fű az nem konstans dolog. Lehet 20 cm vagy 50 cm is. A túlterheléskor (lefullasztásnál) minden gép ezt csinálja. :):)
A hatodik képen látszik egy kékes fejecske. Itt található a fúvóka. Ezt kell kipiszkálni óvatosan és takarítani. A legvégén a 12-ik képen láthatod a fúvókát.
A pillangószelepet a burkolat alatt található széllapát szabályozza. Ezen alkatrész könnyen kell mozogjon és ne akadjon el semmiben működés közben értem itt a véletlenül bekerült fű vagy más szemete.t
A gyertyakép zavaró, mert az tényleg szegény keverékre mutat. Ez valami + levegő, azaz falsot kap esetleg. Viszont a fekete füstölés az a sok üzemanyag jele. Valami baj van a regulátorban.
Közben levettem a felső burkolatot, nincs benne széllapát, a blokkban bent van megoldva, gondolom vmi röpsúlyos módszerrel a szabályzás, úgyhogy ahhoz nem férek hozzá, de könnyen jár és szépen dolgozik...
Akkor átnézem azt a részt még egyszer, bár szemre könnyen jár...mondjuk ezen egy kis rugó van összesen, nincs rajta a nagy...
Tegnap mondom lenyírom a füvet, mert függetlenül ettől a hibától, azért óvatosan de tudtam használni...(tegnapelőtt cseréltem a membránt, utána ugyanúgy szar volt), erre tegnap beindítom, hát nem mondom hogy tökéletes, de nagyságrendekkel szebben járt, terhelésre is szebben szabályzott, nem nagyon hörgött le (kb feles gázállással nyírtam)...ja és tegnap már aránylag gyorsan leesett a fordulat gázkar lehúzásnál...
Szóval kezdetekhez képest a takarítástól és/vagy membráncserétől (vagy vmi mástól) nagyságrendekkel jobb lett, de még mindig nem az igazi, még mindig úgy érzem kicsit sok benzint kap terhelésnél...
A gyertya egyébként ilyen volt másfél óra fűnyírás után:
Sima levegővel nem lehet a lerakódásokat eltávolítani a karburátorból. Legjobb ha veszel autósboltba "karburátor tisztító sprayt" kevésbé jó megoldás a féktisztító spray.
Van egy Makita plm4618 fűnyíróm, 500as 158ccm briggs motorral, 10 éve használom, rendszeresen volt olajcsere rajta minden évben... Kb 2 hónapja kezdte el produkálni a következőt: fűnyírás közben, ha hirtelen megállok, és hátra húzom, vagy nagyobb fűbe tolom, elkezd lehörögni, közben enyhén füstöl feketén. Ha várok vele vagy leveszem a gázt akkor 5-10mp alatt kisimul, füst megszünik. Gyertyát kivettem, enyhén nedves volt, cseréltem benne gyertyát, az nem oldotta meg a problémát. Utána szétszedtem a karbit, ki lett takarítva, membránt nem láttam sérültnek, összeraktam, de nem lett sokkal jobb. Azt még akkor megfigyeltem, hogy ha csak félig töltöm a tankot, akkor kevésbé csinálja, mintha tele van. Szabályzó rúd, pillangó szelep könnyen jár, nem akad, nem szorul, szépen dolgozik menet közben. A másik dolog, amit megfigyeltem hogy ha fűnyírás végeztével leveszem a gázt minimumra, akkor nem esik le a fordulat, vagy csak nagyon lassan, előtte azonnal leesett ahogy levettem a gázt. Légszűrő kitakarítva, de egyébként légszűrő nélkül is ugyanezt produkálja. Aztán tegnap vettem mégiscsak új membránt, kicseréltem, megint kitakarítottam a karbit, szűrőket stb, egyedül a főfúvókát nem vettem ki de ki lett az is fújatva levegővel. Sajnos semmi változást nem hozott. Pöccre indult, szépen egyenletesen járt, majd kb 10mp múlva megint elkezdett lehörögni, enyhe fekete füst, pár mp aztán újból kisímul és szépen jár. Ha gázt adok hirtelen, akkor ugyanígy lehörög, füstöl, pár mp és kisimul... Olaj szép tiszta, min max közt. Egyébként a fűnyíró a mai napig első rántásra indul, hidegen is, és leszámítva a hibát produkáló részeket, szépen egyenletesen jár, nem füstöl, fűnyírás végeztével a gyertya szép és száraz.
Szóval olyasmi, mintha sok benzint kapna néha, legalábbis ezt olvastam a fekete füstről, de az én tudományom itt megáll.