Valami szakmai, ami nem zártkörű.
Légitársaságoktól, repterektől, repülőgép típusoktól, stb. független. Tehát semleges. Ahol meg lehet beszélni, hogy pl... Stb...
Ahogy mondod. A budapesti működésük katasztrofális. Rengeteg a késés, és a customer service se éppen barátságos. Arra leszek kíváncsi mennyire befolyásolja majd a pesti működést az új CEO. Vajon viszi-e tovább a terveket?
Eddig kb. 35 alkalomból egyszer (1!!) sikerült időben elindulniuk. Volt már törlés, időpont nélküli késés, baszakodás “csomagtérbe került idegen test” miatt, vagy csak úgy (amikor semmilyen más járat nem késett az egész Chopin-en, csak pont az én budapesti járatom), no meg a ma reggeli:”hurrá, 20 perccel korábban szálltunk le” bejelentés után 15 perc várakozás a gépben az előtérben, mert a kapu persze nem volt kész a fogadásra...
LOT = Later Or Tomorrow...
nem kellene erőltetni, ami nem meg, kedves lengyel gyerekek...nem gondoltam, hogy visszasírom a Malévot, de az mérföldekkel jobb volt ennél a lengyel szocialista nagyvállalatnál...
Na úgy tűnik a LOT-ra ugrik a Korean Air :D Addig húzták-halogatták 2004. óta a járatnyitást, hogy most hogy a lengyelekkel lebizniszelte a kormány, már készek charter járatot indítani Budapestre.
Hertelendy kastély repterére érkezett ma 6-7 SR22 repülő, egy angol, 5-6 USA lajstrommal. Nem tudja véletlenül valaki, hogy milyen célból érkeztek? Szokatlan volt látni ennyi SR22-t kötelékben
Rengeteg pénzt kell bele lapátolni, pláne ahogy nő az utasszám.
Pálya felújítás, terminál bővítése, és itt nem elég a toldozás-foltozás, parkolóhelyek bővítése, guruló korszerűsítése, +állóhelyek kellenek még, buszok, cateringes autó, lépcsők,GPU,nincs autó amivel a mozgáskorlátozottakat a gépre lehetne juttatni, tűzoltó gépjárművek is szükségesek lennének. Nos ez a lista épp csak a felszín és épp csak a legszükségesebbek. Hány milliárdnál is járunk?!
más szemszögből vizsgálva odarakja a wizz mondjuk a harmadik bázisoló gépet 2020-tól plusz egy kis charter és lufthansa és már meg is van az 1M - a bmw-s forgalommal együtt esélyes hogy 2020-ban meglesz.
hát ha a debreceniek mostantól kezdve töretlenül fejlődnek 10 éven át 10%-ot évente, akkor éppen elérik az 1 milliós álomhatárt. 18 év múlva meg átlépik a 2 milliót.
évi 1M utas alatt nem nagyon lehet nyereségesen üzemeltetni repteret Európában - és akkor a tőkeköltségről/esetleges beruházások finanszírozásáról még nem is beszéltünk
Ezek szerint 2018-ban debrecenben volt 381,391 utas, és 426 millió tökeinjekció kell a veszteség pótlására. Vagyis minden utasra jut 1116 Ft támogatás.
A légitársaságok kezdenek reagálni a környezetvédelmi elvárásokra. Legalábbis PR szinten mindenképp. A minap a Norwegiantól láttam hasonlót. Ők a transzatlanti vonalakra állították, hogy az ő flottájuk a leginkább környezetkímélő.
Wizz Air achieved (14-Jun-2019) the lowest CO2 emissions per passenger among competitor airlines. The carrier reported 56.5g CO2 per passenger/km in May-2019, a decrease of 4.4% year-on-year. Wizz Air plans to include the emissions figure in monthly statistics. CEO József Váradi said: "We have set ambitious goals for ourselves to further reduce the impact on the environment by deploying the latest state-of-the-art technology and further reducing CO2 emissions per passenger by a third by 2030. We have the best tools to achieve this - the A321neo aircraft".
Állítólag a Mitsubishi arról tárgyal, hogy megveszi a Bombardier CRJ programját. Hogy aztán mit kezdenek két olyan programmal, amelyek igencsak átfedik egymást, az egy rejtély.
A SAS felhagy a fedélzeti duty free értékesítéssel környezetvédelmi okokból. Valószínűleg majd rendelni lehet a fedélzeten és leszálláskor kapják meg az árut az utasok. Mondjuk azt nem tudom, hogy hogyan oldják ezt meg több tucat desztináción...
STC szavaira lassan annyit lehet adni, mint AAB-re...
Ettol fuggetlenul eddig is nyilvanvalo volt ez a problema, foleg a kinai szal, akik habozas nelkul fogjak felhasznalni ezt a "targyalasok" soran. Ugyanigy az is, hogy az EASA sem fogja mostantol automatikusan atvenni az FAA certifikaciot, mondtak is meg aprilisban.
Legutobb egyebkent mar Muilenburg is ugy nyilatkozott, hogy "meg az iden repulni fognak", semmi juliusozas meg hasonlok. Hetfon nem is ertekelte ezt a tozsde.
"Az orrom előtt lévő statisztika 738 gépről beszél 2017-re és átlag 9.28 óra / gép / napról a Unitednél."
Na ezt en gond nelkul ugy olvastam, hogy 738-asokrol. =D Egyebkent nem tudom mi lehet az elteres oka, de hajlok ra, hogy a penzugyi jelentesukben bizzak. Azert durva lenne egy +30% kihasznaltsagot behazudniuk (ertsd: letoltendos).
Ez az osszflotta, a te adatod a 737-esekre volt, nem?
Az én számaim is a teljes flottára vonatkoztak. Valami 730 valahány gépre.
Egyebkent az USA-ban most brutal konjuktura van, eszmeletlen mertekben nott a legitarsasagok forgalma (most mintha egy kis visszaesesfele lenne, de meg nem biztos). Az evekig szort "helikopterpenz" elkezdett kicsapodni a gazdasagban, es eszmeletlen igeny van foleg biz/first helyekre, de turistan is szemetjojoztato szamok repkednek.
No meg ne feledjük, hogy az amerikaiak megtanulták az ún. "capacity discipline-t".