Keresés

Részletes keresés

uhb129c Creative Commons License 2019.07.19 0 0 6810

Én még mindig nem látok semmilyen utalást ezen a fórumon kívül, hogy új CEO-t keresnének.

Előzmény: md11 (6809)
md11 Creative Commons License 2019.07.15 0 0 6809

Ahogy mondod. A budapesti működésük katasztrofális. Rengeteg a késés, és a customer service se éppen barátságos. Arra leszek kíváncsi mennyire befolyásolja majd a pesti működést az új CEO. Vajon viszi-e tovább a terveket? 

Előzmény: Utas2 (6808)
Utas2 Creative Commons License 2019.07.15 0 0 6808

Ezeknek a lengyeleknek semmi sem jön össze.

 

Hetente utazom a LOT-tal.

 

Jesszusom, életem legpocsékabb légitársasága - sorry.

 

Eddig kb. 35 alkalomból egyszer (1!!) sikerült időben elindulniuk. Volt már törlés, időpont nélküli késés, baszakodás “csomagtérbe került idegen test” miatt, vagy csak úgy (amikor semmilyen más járat nem késett az egész Chopin-en, csak pont az én budapesti járatom), no meg a ma reggeli:”hurrá, 20 perccel korábban szálltunk le” bejelentés után 15 perc várakozás a gépben az előtérben, mert a kapu persze nem volt kész a fogadásra...

 

LOT = Later Or Tomorrow...

 

nem kellene erőltetni, ami nem meg, kedves lengyel gyerekek...nem gondoltam, hogy visszasírom a Malévot, de az mérföldekkel jobb volt ennél a lengyel szocialista nagyvállalatnál...

uhb129c Creative Commons License 2019.07.12 0 0 6807

LOT CEO-t keresnek a lengyelek.

 

Nocsak! Lemaradtam valamiról? A legutóbbi figura "jól feküdt" a mostani politikai irányvonalnál. 

Előzmény: Törölt nick (6806)
Törölt nick Creative Commons License 2019.07.12 0 0 6806

LOT CEO-t keresnek a lengyelek. Valaki esetleg? :) Ősszel választások lesznek arrafelé szóval lehet nem kell hosszútávra tervezni. 

jr79 Creative Commons License 2019.07.09 0 0 6805

Igen, nekem a PH-BFR-ből van egy darabom. Nagyon szép!

Előzmény: BJ (6804)
BJ Creative Commons License 2019.07.09 0 0 6804

aviationtaget ismeritek?

 

most egy magyar an-2-esből készített kulcstartót is lehet venni náluk

 

https://www.aviationtag.com/en/

BJ Creative Commons License 2019.07.06 0 0 6803

Jaja igy mennek a dolgok a nem versenypiacokon...

Előzmény: md11 (6802)
md11 Creative Commons License 2019.07.05 0 0 6802

Na úgy tűnik a LOT-ra ugrik a Korean Air :D Addig húzták-halogatták 2004. óta a járatnyitást, hogy most hogy a lengyelekkel lebizniszelte a kormány, már készek charter járatot indítani Budapestre.

uhb129c Creative Commons License 2019.07.01 0 0 6801

Az orosz repülésügyi hatóság kijelölte az Ural Airlines-t a Moszkva Zhukovsky - Budapest vonalra napi egy frekvenciával.

uhb129c Creative Commons License 2019.07.01 0 0 6800

Állítólag szétlőttek egy AN-124-est Tripoliban.

 

https://theloadstar.com/an-124-100-said-to-have-been-destroyed-in-libyan-fighting/

Stasz_ Creative Commons License 2019.06.24 0 0 6796
Na meg is válaszolnám magamnak... :)

https://www.cirrusaircraft.com/adventureseries/
Előzmény: Stasz_ (6795)
Stasz_ Creative Commons License 2019.06.24 0 0 6795
Hertelendy kastély repterére érkezett ma 6-7 SR22 repülő, egy angol, 5-6 USA lajstrommal. Nem tudja véletlenül valaki, hogy milyen célból érkeztek? Szokatlan volt látni ennyi SR22-t kötelékben
malazs Creative Commons License 2019.06.21 0 0 6794

Rengeteg pénzt kell bele lapátolni, pláne ahogy nő az utasszám.

Pálya felújítás, terminál bővítése, és itt nem elég a toldozás-foltozás, parkolóhelyek bővítése, guruló korszerűsítése, +állóhelyek kellenek még, buszok, cateringes autó, lépcsők,GPU,nincs autó amivel a mozgáskorlátozottakat a gépre lehetne juttatni, tűzoltó gépjárművek is szükségesek lennének. Nos ez a lista épp csak a felszín és épp csak a legszükségesebbek. Hány milliárdnál is járunk?!

Előzmény: uhb129c (6792)
BJ Creative Commons License 2019.06.21 0 0 6793

más szemszögből vizsgálva odarakja a wizz mondjuk a harmadik bázisoló gépet 2020-tól plusz egy kis charter és lufthansa és már meg is van az 1M - a bmw-s forgalommal együtt esélyes hogy 2020-ban meglesz.

Előzmény: uhb129c (6791)
uhb129c Creative Commons License 2019.06.21 0 0 6792

Kérdés, hogy megússzák-e ilyen olcsón hosszabb távon? Vagy majd több pénzt kell lapátolni a reptérbe egy-egy nagyobb felújítás okán?

Előzmény: Kenny___ (6790)
uhb129c Creative Commons License 2019.06.21 0 0 6791

hát ha a debreceniek mostantól kezdve töretlenül fejlődnek 10 éven át 10%-ot évente, akkor éppen elérik az 1 milliós álomhatárt. 18 év múlva meg átlépik a 2 milliót.

Előzmény: BJ (6789)
Kenny___ Creative Commons License 2019.06.21 0 0 6790

Ez egyebkent annyira nem durva, hosszu tavon boven megerheti.

Előzmény: uhb129c (6788)
BJ Creative Commons License 2019.06.21 0 0 6789

évi 1M utas alatt nem nagyon lehet nyereségesen üzemeltetni repteret Európában - és akkor a tőkeköltségről/esetleges beruházások finanszírozásáról még nem is beszéltünk

Előzmény: uhb129c (6788)
uhb129c Creative Commons License 2019.06.21 0 0 6788

Ezek szerint 2018-ban debrecenben volt 381,391 utas, és 426 millió tökeinjekció kell a veszteség pótlására. Vagyis minden utasra jut 1116 Ft támogatás.

 

 

https://airportal.hu/debrecen-airport-428-millios-minusz-4265-millios-tokeinjekcio/

 

https://airportal.hu/csaknem-20-kal-nott-adebreceni-repter-utasforgalma-tavaly/

 

 

Kenny___ Creative Commons License 2019.06.14 0 0 6787

Ebben az a jo, hogy ez tokeletesen lf fuggo dolog, azaz ha az no, a per utas fogyasztas csokken. Trukkosek a lila fijjug/lanyok.

Előzmény: uhb129c (6786)
uhb129c Creative Commons License 2019.06.14 0 0 6786

A légitársaságok kezdenek reagálni a környezetvédelmi elvárásokra. Legalábbis PR szinten mindenképp. A minap a Norwegiantól láttam hasonlót. Ők a transzatlanti vonalakra állították, hogy az ő flottájuk a leginkább környezetkímélő.

 

Wizz Air achieved (14-Jun-2019) the lowest CO2 emissions per passenger among competitor airlines. The carrier reported 56.5g CO2 per passenger/km in May-2019, a decrease of 4.4% year-on-year. Wizz Air plans to include the emissions figure in monthly statistics. CEO József Váradi said: "We have set ambitious goals for ourselves to further reduce the impact on the environment by deploying the latest state-of-the-art technology and further reducing CO2 emissions per passenger by a third by 2030. We have the best tools to achieve this - the A321neo aircraft". 

md11 Creative Commons License 2019.06.14 0 0 6785

Az S20-as menetrend szerint gépet fog cserélni az American Budapesten. A332-as lesz.

uhb129c Creative Commons License 2019.06.10 0 0 6784

Állítólag a Mitsubishi arról tárgyal, hogy megveszi a Bombardier CRJ programját. Hogy aztán mit kezdenek két olyan programmal, amelyek igencsak átfedik egymást, az egy rejtély.

uhb129c Creative Commons License 2019.06.10 0 0 6783

A SAS felhagy a fedélzeti duty free értékesítéssel környezetvédelmi okokból. Valószínűleg majd rendelni lehet a fedélzeten és leszálláskor kapják meg az árut az utasok. Mondjuk azt nem tudom, hogy hogyan oldják ezt meg több tucat desztináción...

uhb129c Creative Commons License 2019.06.10 0 0 6782

Akkor már ideje venni a Boeing részvényeket, vagy még várjunk, amíg beüt nekik az ázsiai lassulás is? :-)

Előzmény: Kenny___ (6781)
Kenny___ Creative Commons License 2019.06.07 0 0 6781

STC szavaira lassan annyit lehet adni, mint AAB-re...

 

Ettol fuggetlenul eddig is nyilvanvalo volt ez a problema, foleg a kinai szal, akik habozas nelkul fogjak felhasznalni ezt a "targyalasok" soran. Ugyanigy az is, hogy az EASA sem fogja mostantol automatikusan atvenni az FAA certifikaciot, mondtak is meg aprilisban.

 

Legutobb egyebkent mar Muilenburg is ugy nyilatkozott, hogy "meg az iden repulni fognak", semmi juliusozas meg hasonlok. Hetfon nem is ertekelte ezt a tozsde.

Előzmény: uhb129c (6777)
Kenny___ Creative Commons License 2019.06.07 0 0 6780

"Az orrom előtt lévő statisztika 738 gépről beszél 2017-re és átlag 9.28 óra / gép / napról a Unitednél."

 

Na ezt en gond nelkul ugy olvastam, hogy 738-asokrol. =D Egyebkent nem tudom mi lehet az elteres oka, de hajlok ra, hogy a penzugyi jelentesukben bizzak. Azert durva lenne egy +30% kihasznaltsagot behazudniuk (ertsd: letoltendos).

Előzmény: uhb129c (6778)
uhb129c Creative Commons License 2019.06.07 0 0 6779

Lufthansa néhány számadata 2018-ra:

 

• Fuel consumption from flight operations: 10.25 million tonnes, +6.6% year-on-year

• Fuel consumption per 100 passenger km (pkm): 3.65 litres, -0.8%;
Share of fuel consumption:
Long haul: 57%;
Medium haul: 31%;
Short haul: 12%;

uhb129c Creative Commons License 2019.06.07 0 0 6778

Ez az osszflotta, a te adatod a 737-esekre volt, nem?

 

Az én számaim is a teljes flottára vonatkoztak. Valami 730 valahány gépre.

 

 

Egyebkent az USA-ban most brutal konjuktura van, eszmeletlen mertekben nott a legitarsasagok forgalma (most mintha egy kis visszaesesfele lenne, de meg nem biztos). Az evekig szort "helikopterpenz" elkezdett kicsapodni a gazdasagban, es eszmeletlen igeny van foleg biz/first helyekre, de turistan is szemetjojoztato szamok repkednek.

 

No meg ne feledjük, hogy az amerikaiak megtanulták az ún. "capacity discipline-t".

Előzmény: Kenny___ (6776)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!