A topic a legendás Déli Vasútnak állít emléket!Képek,tárgyi emlékek,járművek,épületek,egykori,és mai utódvonalak,Magyarországon és külföldön.Egyszóval minden.ami Déli Vasút!
Amit itt most a képernyőre vetek, azok egy ötéves mozdonyfüst-csapott gyerek emlékei, akit az apja a kiállított gép mellgerendáján fényképezett, tehát ne vedd 100%-ra, amit leírok. (visszakerestem apu képeit, de sajna fekete-fehérek de 1983-asok, tehát az akkori állapotról tudok írni)
Úgy rémlik a kazán a sátor és a szerkocsi teste már akkor is valamilyen középzöld volt, mert megkérdeztem a forgalmistát, miért nem fekete, mint a többi normális gőzös, erre tisztán emlékszem.
A hajtott kerekek pirosak voltak, ez is rémlik, az ütközőket és a nyomkarimákat fehérre mázolták, ezutóbbi a fekete-fehér a fotókon is elég szembetűnő. Ami biztosan nem volt színhelyes, az a főkeretek színe, a fényelnyelésből egyértelmű, hogy azokat mind a gép, mind a szerkocsi alatt meghagyták feketének, de alighanem még a hengeröntvény burkolatát is.
A kanizsai színvilág mellé azért meghagyták a MÁV-os zománctáblát a gép orrán, a sárgaréz DV pályaszámok helyett is szabvány pályaszámtábla virított a gép sátrának oldalán, sajnos nem látszik, de valószínűleg szoci-címeres lehet.
summa summarum, elég érdekes látvány lehetett színesben....
A régi tárnoki állomásépület ilyenekből épült. Úgyhogy volt bőven. De nem akartam meggazdagodni, így csak 2 db-ot tettem el emlékbe. De volt olyan, aki utánfutóval szállította.
Röstellem, de csak most találtam rá erre a fórumra. Megosztanék néhány linket, amibe a témában a neten tallózva belebotlottam, hátha valakinek érdekes lehet:
Élt egyszer egy Franz Honner nevű ember, aki azzal töltötte idejét, hogy le-műszakirajzolta az (akkor még nem egykori) Déli Vasút járműveit. A képeit 2012-ben a schienenweg.at fórumon közzétették:
90 %,hogy Kotor-Alsódomború(ma Horvátország)az emeletráépítés előtt.
Ennek az épületnek nincs névtáblája,ún vak(befalazott) körablak van rajta,egyéb részletek pld.a forgalmi irodánál lógó petróleum lámpa is egyforma és az épület mögötti fák is szinte ugyanolyanok a két képen.
A fortepan.hu oldalon a található egy másod,vagy harmad osztályú Déli Vasúti felvételi épület kép.Sajnos névtábla nélkül.Esetleg valakinek van ötlete,hogy melyik állomás lehet?
Balatonboglár.Az első képeslapon az állomás DV I.osztályúra kibővített felvételi épülete,a másodikon egy DV.vonalőrházépület látható a vasútvonal mentén.
Ahogy arról már ebben a korábbi bejegyzésben írtam, a II. világháború végén a visszavonuló németek aláaknázták a (még 1865-ben épített, de többször átalakított és megerősített) rábamolnári vasúti hidat. A robbanás során a híd acélszerkezete és a falazatok több[...] Bővebben!Tovább »
Ahogy arról tavaly már írtam , a zsennyei határban zuhant le egy amerikai repülőgép, ami a molnári vasútállomást támadta. Most amerikai dokumentumok alapján mutatom be a történteket.
A 15. amerikai légierő három repülőszázadának (95., 96., és 97.) 44 db P-38-as[...] Bővebben!Tovább »
Megőrző helyet a püspökmolnári állomáshoz!
Bár már 1961-ben megígérték az illetékesek, hogy kerékpár-megőrző épül a püspökmolnári vasútállomás mellé (erről újságcikk is íródott ), de az épület 1963 novemberére se készült el... Ekkor egy - a fenti címmel[...] Bővebben!Tovább »
Az egykori Sopron Déli pályaudvar területe.A II.Világháború után újjáépült,és a gőzvontatás megszüntetésekor betemetett,a napokban ismét kiásott fordítókorong betonmedencéje.
Hazánk német megszállása (1944. március 19.) után teljes erővel bontakozott ki az amerikai és angol (majd az augusztusi román átállás után a román és a szovjet) légitevékenység a magyarországi közlekedési és ipari célpontok ellen. A Sopron-kanizsai vasútvonal valamennyi[...] Bővebben!Tovább »
Szia Balázs!Nagyon tetszenek az általad feltöltött régi képeslapok és képek.És úgy halottam,hogy nagyon vágod is az adott témát!Kérhetek tőled pár még nekem hiányzó képet?
Ezt az épületet inkább egy oldalszárnnyal kibővített IV.osztályú HÉV épületenek nézem,mivel a középső részén három nyílászáró látható.Azonkívül a középső rész A DV épületekhez képest nagyon előreugrik a szárnyépülethez viszonyítva.