Ahogy írtam. Át kell kódolni a vezérlöt. Így világítani fog a hátsó helyzetjelzö is, de a rendszámtábla, és belül a kapcsolók nem. Keress meg egy VW diagnosztikával foglalkozó szakembert.
Erre írtam, hogy a lámpatest optikai kialakítása fontos lehet.
A Citroen C4-nél (2011-) például egy hagyományos P21W-os izzó a DRL.
Van olyan ismerősöm, akinek én adtam LED-et a helyettesítésére. Már csak a színhőmérséklet miatt is sokkal erősebb a fénye szubjektív megítélés alapján, de objektíven a lumen érték is garantáltan nagyobb a 4W körüli LED miatt.
Ezek tök jó megoldások, de én még nem láttam egyet sem amely normális fénnyel világított volna DRL módban fényes nappal, napsütésben. Az ok, hogy ködös időben még látszik, de fényes nappal ezek semmit sem érnek. Én is ilyet akartam a saját autómba, de végül letettem róla.
Szerintem ez a kocsi elektromos rendszerének, vagy a szerelésnek a hibája.
Szabályos, vagy sem, nekem hibátlanul működik. Egy csatlakozó lehúzása után visszaáll az eredeti állapot. Igaz ez sem teljesen szabályos, hiszen az index továbbra sem 21W-os izzó, hanem a bele helyezett LED.
Egy tranzisztoros kapcsoló fokozat egy relével. Fillérekért kapható készen.
A bemenet 0 V vagy 5-15 V, választható, melyikre húzza meg a relét. Ennyi... Mivel ez max milliamperekben mérhető terhelést jelent, a CANBUS sem igen veszi észre.
Gondolom LED-es dimmerről van szó, ott inkább az áramerősséggel operálnak, a LED vagy megkapja a nyitási feszt vagy nem világít, ilyen egyszerű, cserébe készülj rá hogy a megoldásoddal valószínűleg a hátsó helyzetjelző is 50% fényerőre vált át...
Esetleg relét tenni rá? Vagy egyszerűen fix-re kötni a hátsót?
Végül is a Skodám nekem is ilyen, azzal a különbséggel, hogy a hátsó helyzetjelzőket nem aktiválja, egyébként az is autómata világításu.
Ezért is kérdeztem, lehet e, ill. tudsz e esetleg megoldást. Annyit sikerült a témában felkutatni, hogy a Can bus kijátszása érdekében egy a DRL-lel kapcsolt szálat kell hátravinni, ahol megszakitani a alap helyzetjező direkt pozitivját és a hátravittel pótolni. Természetesen ez mindkét oldalra értendő. A DRL minden körülmények közt ég (gyujtás) Ha a kapcsolón felkapcsolom, vagy az automata bekapcsolja a tompítottat akkor is ég a DRL, csak kisebb (50%-kal) fénnyel. Csak azt nem tudom, hogy ilyen kor csökkentett feszültséget ad e a hátramenő vrzrtéknek. Ki kell próbálnom....( Mellesleg gratula a XC60-hez ) Nekem a nyugdij mellett nem futott jobbra.
Tudom Te sokat foglalkoztál villamossági kérdésekkel
köszi :)
csak a gyakorlati része nem megy, a villanyhoz elég hülye vagyok, amíg csak ide oda megy a bizsera paraszti ésszel még csak-csak kiokoskodom, na de ezek a mindenről is tudó CAN buszos számítógépek már nekem felfoghatatlanok.
Ja és én is átnyergeltem egy XC60-ba ott a svéd gyárilag égeti a DRL-el a hátsó helyzetjelzőket na meg gondolkodik helyettem az automata lámpa :)
Guifater vagyok (268). Alapvetően egyetértek veled. Különben engem is foglalkoztat, a jelenleg (klubidegen) Skoda Fabia III 1,1 DSG (2018) tip. autómon a gyári DRL-lel együtt világitó hátsó világítás kérdése.
Tudom Te sokat foglalkoztál villamossági kérdésekkel. Esetleg nem tudnál megoldást találni arra, hogy az egyébként full energia és kiégésellenőrzéses autórendszeremben, hogyan tudnám összekapcsolni a gyujtással együtt bekapcsolódó és tompított esetén fénycsökkentett módú DRL, a hátsó helyzetjelző világítás felkapcsolására? Gondolok arra, hogy annak bekapcsolódása semmilyen formában ne módosítsa a többi világítás állapotát.
mert szar halogént vesz, nekem is kiégett a H5W ,még a foncsort is szétolvasztota, akkor fogadtam meg izzót csak márkásat a bevásárlóközpontos kínai vackokat nagyívben elkerülöm
Mármint miért ne? Ritkábban fog kiégni mint a halogén, legalábbis ahova én járok LED bolt, ott árulnak autós LED-eket is és mindenki azért viszi mert a halogén kiég neki 2-3 hónap alatt...
Akad amelyiknél a ködlámpában van (pl: octavia) a DRL, de az más.
A Vitara esetében ez nem így van, külön lámpatestben a DRL és nem a helyzetjelző működik DRL-ként is. A lényeg hogy világít, a fényerőt passzolom, nem volt érkezésem rá a hétvégén, de igyekszem.
Nem utólagos átalakítás, egyszerűen kicserélném a helyzetjelző izzóit LED-re, mert így legalább a színe stimmelne a DRL-el... semmi utólagos barkácsolásról nincsen szó, csak a gyári működés. Tény, hogy egyszerűbb lenne (és nekem jobban is tetszene) ha hátra is be lehetne dobni két picike menetjelző LED csíkot, de sajnos ennél összetetteb a beszerelés, ha gyárilag lenne ott hozzá csati, akkor bánná a fene, de így hogy a gyári vezetékköteget el kell vágni, vagy oda kell húzni az egész utastéren keresztül két szálat, úgy már túl melós.