Nincs még topikja, pedig a legegyedibb bank az országban.
Az utóbbi egy-két évben többször is náluk kötöttem le a pénzem, mert versenyképes kamatokat adtak. Ráadásul pl. a lekötött pénzről én dönthetem el, hogy milyen célra hitelezze majd ki a bank (pl. környezetvédelem, oktatás, stb.), és hogy mekkora kamatot kérek rá (persze bizonyos határokon belül).
Minden évben kiszámolják minden ügyfélre, hogy hány forint hasznot hozott előző évben a banknak, és ennek egy részét fel lehet ajánlani konkrét szervezetek számára (pl. vakvezető kutyakiképzésre). Legutóbb az erről szóló tájékoztató levelükben küldtek egy tasak virágmagot is - szimpatikus húzás.
Szóval, nem egy szokványos bank.
Segítséget szeretnék kérni, Magnetnél van csillag számlám, és hozzá visa electron kártyám.
Egy német cégtől vennék sporteseményre bérleteket kb 850Euró értékben.
Gondolom, a napi limitemet előbb meg kell emelnem a mostani 50ezerről kb 250-300ezerre, de a kérdésem, hogy tudok-e fizetni az electronnal, és hogy megy a konverzió, kb milyen költségei vannak egy ilyen tranzakciónak.
Jól emlékszel. Egészen addig, amíg a bankok rá nem jöttek, hogy túl sokat fejlődött a technika és túl nagy a kockázat. Ráadásul (emlékeim szerint) a chipmentes kártyáknál a törvény szerint az anyagi felelősség és kár a banké.
De ismétlem, itt az a probléma, hogy az eredeti "2 faktoros azonosítás" a gyakorlatban "1 faktoros" lett.
Elvileg két dolog birtokában lehet pénzt felvenni egy ATM-ből: 1.) eredeti, hiteles bankkártya, 2.) PIN kód
Ha a POS készülék buherált, akkor elég nagy az esély erre. PIN-t megjegyzi, mágnescsíkot lemásolja, üres kártyára kiírják a mágnescsíkot, és irány az automata. Ezt chip-es kártyával nem tudják megtenni, mert nem másolható a chip.
Ez inkább előny mint hátrány, bár megoszlanak a vélemények.
Ha úton-útszélen megadod a PIN kódot, akkor nagyon nagy a veszélye annak, hogy valahol lelesik. De ez még hagyján: a nem chip-es kártyát elég könnyű lemásolni (a POS terminált meg lehet úgy buherálni, hogy rögzítse a mágneses adatokat, és kész, lehet duplikálni a kártyát). A klónkártyával az ATM-et (sőt: a számládat) pedig simán ki lehet fosztani.
Chip esetén egy buherált a POS terminál nem tud olyan adatot lementeni, amivel lehetne duplázni, klónozni a kártyát.
Kicsit zavaró, hogy csak egyfajta bankkártya van (nincs dombornyomott), és az is chip nélküli, de nem olyan vészes. Kell mellé egy másik bank, ahol pedig dombor kártya van.
Most, hogy ilyen szépen lementek a kamatok, indítható lekötés a netbankon keresztül is, többféle, úgymond akciós is. Az ilyen lekötések már neten is feltörhetők, és újraköthetők.
Igen, a MagNetnél a Csillag számlacsomagot igénylőkre sem hárítja át a bank az illetéket - tehát a lakossági ügyfeleknek nem kell illetéket fizetniük. A csillagnál viszont nem garantált, hogy 2013.12.31-ig marad az illetékmentesség. DE! azt látom a bank honlapján, hogy meghosszabbították az akciót, tehát ha mihamarabb nyitsz Illetéktelen számlát, akkor garantálják év végéig, hogy nem hárítják át az illetéket!! Bemásolom a linket, ahol az infót találtam:http://www.magnetbank.hu/illetektelen_szamlacsomag
Én online nyitottam a számlámat a magnetnél, ezért korábbi kérdésedre is reagálok. Az online űrlapot kitöltöttem, majd nagyon rövid időn belül, még aznap hívtak telefonon a fiókból. Időpontot egyeztettünk, és amikor időpontra bementem a fiókba, akkor már csak alá kellett írnom az előre elkészített papírokat. Gyorsan megvolt minden :)
A "csillag" csomagnál ugyan úgy ingyenes az utalás (és minden más) mint az "illetéktelen"-nél csak annyi a különbség hogy itt nincs garantálva, hogy így marad 2013.12.31.-ig?
Tehát ha valaki nem kezdeményezi még a mai napon online az illetéktelen csomagot januárba is tud nyitni ugyan olyat, csak garancia nélkül?
Valaki - aki ismeri - le tudná írni az online számlanyitás menetét?
Konkrétan az lenne a kérdésem, hogy miután online kezdeményezem milyen lépések jönnek? Be kell-e menni a fiókba, vagy úgy mint az Axa-nál az egész folyamat postával/futárral zajlik?
Egy nagyon furcsa tegnapi eset: a feleségem lekötött némi pénzt a Magnet egyik fiókjában, és kedvezményezettként megjelölt engem. Szépen aláírta a papírokat, majd otthon én is átnéztem őket, és mit látok? Van egy második kedvezményezett is, egy mindkettőnk számára ismeretlen személy. Szerencsére azt írta a papír, hogy a kedvezményezett(ek) csak a lekötésről kiállított eredeti papír birtokában férhetnek a pénzhez, az meg nálunk volt, de akkor is: hogy kerülhetett fel egy vadidegen a kedvezményezettek listájára? Az ügyintéző önkényesen vagy véletlenül hozzáadott egy embert, vagy hibás a szoftver, mi meg csak utólag vettük észre?
Ma visszament a feleségem a bankba, töröltette az ismeretlen kedvezményezettet. Azt mondták neki, hogy a "gépben" csak én szerepelek kedvezményezettnek, az ismeretlen nem, csak a papírra kerültek rá valahogy az adatai. Amit természetesen tegnap az ügyintéző is aláírt és lebélyegzett.
Persze hibázott a feleségem is, hogy nem nézte meg alaposan, mit is ír alá, de meg sem fordul az ember fejében, hogy ekkora hiba előfordulhasson egy bankban.
Iszonyú kuszaság lehet a bank szoftvereinél, ha csak úgy rányomtathatja egy légből kapott ügyfél adatait a lekötésről szóló bizonylatra, de közben ezt nem menti le adatbázisba. Ezt erősíti az is, hogy amikor a múlt héten én jártam a bankban a nyitás után nem sokkal, az ügyintéző 2 perc után azt találta mondani a kollégájának, hogy "Na, most lett elegem a netbankból!". Szóval valami pocsék szoftvert használnak, ami már a munkaidő kezdetén kiakasztja az alkalmazottakat.
Egyébként az alkalmazottakkal sem vagyok elégedett. A havi számlavezetési díj bevezetése után meg akartam szüntetni a devizaszámlámat. Bementem, felvettem róla a pénzt, de már ki volt terhelve másnapra az 1 Euros számlavezetési díj, így az ügyintéző nem tudta megszüntetni a számlámat. Sőt, rávett, hogy fizessek be 1000Ft-ot az Euro-számlára, amiből majd másnap levonják az 1 Eurot, és menjek vissza akár már másnap, és a megszüntetéskor visszakapom a befizetett 1000Ft mínusz 1 Euro pénzt (kb. 700Ft), megterhelve a készpénzfelvétel költségével, ami 2 Euro és még valamennyi százalék, azaz gyakorlatilag olyan 6-700Ft-ba kerül számomra a devizaszámla megszüntetése. Marhára nem értettem, hogy miért kell ezt így intézni, de az ügyintéző elmondta, hogy ha nem fizetek be legalább ennyit, akkor higgyem el, legalább fél tucatszor vissza kell majd mennem, mert az árfolyamingadozás miatt sosem tudom úgy befizetni a pénzt, hogy épp 0 Euro maradjon a számlán a 2 Euro és x százalék felvételi díj megfizetése után. Nem értettem, de látszott az ügyintézőn, hogy ő ezt tényleg így gondolja, és hogy jót akar nekem. Beszélt a társosztállyal is, hogy mi történik, ha nem fizetem be az 1 Euro számlavezetési díjat: fél év után megszüntetik a számlát, azonban addigra 6 Euro lesz a tartozásom, amit akkor kiterhelnek a forint folyószámlámra. Szóval befizettem az 1000Ft-ot, majd keserű szájízzel távoztam.
Ehhez képest amikor visszamenve másik ügyintézőhöz kerültem, simán megszüntette a devizaszámlámat, és 740Ft-ot kifizetett, ami az 1000Ft mínusz 1 Euro. Nem számolt fel készpénzfelvételi díjat. Szóval érdekes, hogy nincsenek tisztában a devizaszámla megszüntetés részleteivel, főleg, mert mindkét ügyintéző évek óta abban a bankfiókban dolgozik.
Az új netbank felület ezerszer jobb és gyorsabb a réginél, FF alatt tökéletesnek láttam, bár Chrome alatt a lekötött betétek listája (a lenyíló blokk a konkrét lekötésekről) hibásan (elcsúszva) jelenik meg. Teljesen kulturáltan néz tehát ki, használható, már csak azt kellene bevezetniük, hogy netbankon keresztül is lehessen lekötéseket menedzselni, ne csak megtekinteni.