Hosszú idő után újra benéztem ide és elég érdekes véleményeket olvastam, hát nosza, elmondom akkor én is a saját véleményemet:
30% épp elég ahhoz, hogy ez a drága állam/drága magyar vasút a részesedés által szerzett szavazati és egyéb jogokkal beledöngöljön a "fejlődésbe", dögöljön meg a szomszéd tehene-elv alapján. Minden állami vasútnál a teherfuvarozó leányvállalat az, ami hozza - ha nem is nagy lóvét - de lóvét. (A Máv-Start itthon rajtam próbálja a likviditását pl. biztosítani, de ez egy másik téma).
Nálunk valami elkezdődött egy ideje és nagyon sok áldozatot hoztunk és fogunk is hozni még miatta, hogy minden rendben legyen hamarosan és újra "nyereségesek" legyünk. Persze, ahogy azt a hírekben is olvasni lehetett, benézték a vételi árat, itt a válság, szóval rossz időben rossz helyen stb. Viszont az üzleti élet nem a jótékonykodásról szól, mindkét félnek kemény érdekei fűződnek ehhez a 30%-hoz, amit nagy valószínűséggel sohasem fogunk megtudni.
Ha beigazolódna, amit egyesek rebesgetnek, hogy a végén visszavesz minket az állam, csak egy dolognak örülnék: lenne arcképesem. Amúgy meg szépen visszadöngölnének minket a szarba, rajtunk nyerészkednének, hogy fedezzék saját veszteségüket valamennyire bla-bla-bla-bla. A többit inkább kihagyom, mielőtt valaki magára venné... (de tény és való néha "irigylem" a naaaagy mávosokat, hogy olyan k.rva jól elücsörögnek a seggükön és építik a bürökrácia giga-giga-giga fellegvárát tovább...)
A szombaton 45403-2 vel lemenő három gép közül az egyik zöld matricás (1116-007 talán) vasárnap este 8 fele érkezett vissza pestre egy vegyes összeállítású teherrel. A kocsiösszeállításból következtetve Soproni vonat lehetett, de lehet hogy tévedek. Van egyáltalán Kürtös-Sopron (illetve Sopron-Kürtös) vegyes vonat?
A harmadik gép többnyire egy helyből induló vonatot hoz vissza (73405), a másik kettőnek Kürtösről van vissza vonatja, változó milyen vonatszámban (46666, 41370,41380, stb.).
Nincs ezzel semmi baj. Ha az üzletfelek is elérkezettnek látják a bizniszt, akkor az egyikük jó sok pénzt fog kérni azért a "részesedésért", a másik pedig ki fogja fizetni. És mindenki jól jár :)
A magyar nem hajlandó tenni és fejleszteni azért,hogy nyereséges legyen, - amint azt az elmúlt évek pártjai-kormányai jól bizonyították -,ehelyett eladjuk az osztráknak,aki nyereséges vasutat akarna belőle csinálni,majd ha ez megtörtént,jöhet belőle nekünk is a részesedés!Nem is olyan rossz...