Azért a kromofág levisz mindent ! De ha nem megy érdesítsed a felületet.
Már negaragudj, de a csempéhez és főleg a munkabérhez képest a ragasztó ára jelentéktelen !! Ahogy olvasom tovább jó tanácsokat adtak, de azt hogy érted , hogy vakolásig ? nem tán a tégláig ? Az feleleges , ha jó a vakolat, plusz munka !!
Burkolni előbb utóbb mindenki megtanul, de szépen ? Hát az keveseknek sikerül !!
Fahaz nyaraloban szeretnem a furdoszobat felujittatni. Szeretnek tanacsot kerni, az alabbi kerdesekben: Hogyan lehet leszigetelni a vekony fa (rost) kozfalat a zuhanyzo mogott? Lehet-e a falra csempezni? Hogyan lehet zuhany kabint beszerelni (a csovek derek magassagban futnak a falon)?
Egy regi lakas furdöszoba felujitasanal tartunk. A kerdesem az lenne,hogy a regen hasznalt olajfestekkel bemazolt falra mi modon lehet csempet ragasztani,mert a festek olyan erösen tapad a falra,hogy keptelenseg lekaparni.Probalkoztam festeklemaro szerrel,de annak olyan kiparolgasa van,hogy keptelenseg kibirni,ugyszinten a leegetes is nagyon maceras....egyesek szerint egy kötö alapozoval eleg atkenni,es mehet a ragasztas....Igen am de milyen ragasztoval,mert ajanlottak a hagyomanyosat es a jo draga flexibiliset is....Megemlitettek,hogy meg lehet kapargatni a feluletet,megfurkalni,csiszoloval több helyen a vakolasig lemarni,stb.
Porló betont elöször portalanítani kell (pl. porszívó), majd cement alapú ragasztó alá való alapozóval kezelni a teljes felületet. Márkája szinte mindegy melyiket, elég a diszperziós alapozó de fontos, hogy cementkötésű ragasztó alá legyen, mert a festők is használnak mélyaélapozót de az nem alkalmas burkolat alá. Ha nagyon porlik akkor előszőr higított állapotban telítettségig bekenni, majd sűrűbben, de filmképződés elkerülésével. Az alapozott felületen érdemes mielőbb elkezdeni a burkolás munkát, mert újra felporzik a beton felület a sok járkálástól!
Van egy igen száraz pincém, ahol porlik a beton teteje. Nem vészes, de szerintem nem túl egészséges hosszú távon(télire zöldség, gyümölcs is tárolva van). Szeretném leburkolni, mivel érdemes kezelni a feületet, hogy a burkolásom maradandó legyen vagy nem is igényel speciális kezelést? Elöre is köszönöm, ha valaki tud segíteni!
Burkolás alkalmával számtalan olyan burkolás technikai hibát vétenek a kivitelező burkoló kollegák, amelyek a burkolat tartósságát jelentős hátrányba hozzák. Építkezés, felújítás előtt állókon kívül a burkoló szakmában tevékenykedők is tanulhatnak abból az összeállításból, amit most szeretnék a figyelem középpontjába állítani. Burkolás közben elkövetett hibák csak a jéghegy teteje. Sok más érthető összefüggésre is fény derül írásaimon keresztül. De ha valaki csak fürdőszoba ötleteket keres az is megtalálja a számítását oldalaimon!
Osztrákok nagy szeretettel kedvelik a festést, Ha meg úja épitenéd,én a térkövet javasolnám nagyobb területnél. Mint a betont,pl az elrepedhet,megsülyedhet. De a térkő a nagya vizet elnyeli,tartosabb,meg ha mégis megsülyedne,újrarakható!
Állítólag kültérre, kocsibeállónak használt részen a betonfesték nem jó megoldás. Ráadásul megnéztem a Reoccor márkanevű cuccot, ami négyzetméterre számítva drágább, mint pl. a Barabás-tégla anyagköltsége, ami egy középáras, elég jól kinéző burkolat.
Én Győr környékén vállalok,pl:lakásfelujitásban, falazás,vakolást,burkolást,gipszkartonozást,festést,ajtóberakást,betonozást,szoval midenre megvan a megfelelő szakemberem! ha valakit érdekel írjon
Sziasztok! Tanácsot és infókat szeretnék kérni. Van egy 60 nm-es kocsibeálló rész a garázsunk előtt, amit az előző tulaj csak lebetonozott, aztán tíz évig ott maradt úgy, ahogy csinálta. A beton időközben elég csúnya lett, a funkcióját ugyan betölti, de szeretnénk leburkoltatni. Csakhogy, a legvékonyabb kültéri burkolat is (ami alkalmas autóbejárónak) úgy megemeli a szintet, hogy magasabb lesz, mint a garázs (és a kertkapu) padlószintje. A kérdésem az, hogy az egyetlen racionális megoldás a régi beton feltörése és újra kezdeni az egészet, vagy létezik egy költségérzékenyebb lehetőség is. Kérlek, írjátok meg a véleményeteket, és ha van a munkára már bevált mesteremberetek/cégetek, annak az elérhetőségét is hálásan venném. Köszönöm és BÚÉK!!!
Ha az a C1T1 (aljára van nyomtatva), akkor én is ezt használtam. Semmi meglepő nem volt benne. Biztos jó erős, mert ahol két napra rá fel kellett szednem, nehezen tudtam a csempéről is és a betonról is lecsiszolni.
Amikor elfogyott, átálltam a Masterplastra (200Ft-tal drágább volt, de a helyi Tüzép is tartja), az mintha jobb lett volna a kezdeti tapadást tekintve, és mintha gyorsabban is kötött volna (hamarabb rá lehetett menni), de lehet, csak azért volt ez az érzésem, mert akkorra már belejöttem a munkába.
Tudom, ez nem nagy segítség, de hátha mások is írnak.
Érdekelne a hozzáértők véleménye a Kingstone Acropol flexi ragasztójáról, ill. aljzatkiegyenlítőjéről. Nem találtam semmi véleményt róla, ezért kérdezem.
Én még csak most építem a zuhanyzót, ez nem tálcás, hanem beépített lefolyós lesz. Amikor körbejártam a témát, olvastam, hogy az egykomponensű folyékony gumik olcsóbbak ugyan, nem alkalmasak, mert az "izgő-mozgó" padlófűtés miatt ledörzsölődik. Nem tudom, hol olvastam, nem valami gyárnál, hanem valamelyik burkoló ember honlapján.
Tehát én kétkomponensűvel kentem, nevezetesen Mapelastic-kal, a sarkokban Mapeband-dal erősítettem meg.A képen látszik, hogy a kétkomponensű habarcsba ágyaztam be a szalagot, majd kapott még egy réteget, felülről is. Remélem, tartós lesz. A szalag közepe gumi, a szélén üvegfátyol, ebbe ragad bele a Mapelastic.
Szerintem Neked sem a ragasztón és a fugán múlik (bár vannak vízzáró fugák is), hanem a ragasztó alatti vízszigetelésen. Esetleg a falikorongnál, a zuhancsap mögött mehetett át a víz. Ezt szilikonnal kell (talán :)) jó alaposan lezárni.
Csemperagsztóból pedig léteznek "S1" minőségűek, melyek bevizsgált alakváltozási tulajdonságokkal rendelkeznek. Ilyen kis tételben érdemes lehet megvenni, olyan 5000 Ft alatti áruk van zsákonként a megszokott 2000 helyett. Ezek talán fel tudnak venni a mozgásból erőt, nem dörzsölik a vízszigetelést.
Van egy padlóburkoló csempére helyezett zuhanyfülkém. A csempe alatt folyékony gumiból készült szigetelés, ami az oldalfalon is felmegy. Ennek ellenére sikerült eláztatni a fülke túloldalán levő falat olyan 60 cm magasságig.
A megoldást nehezíti, hogy padlófűtés van az egész fürdőszobában, a fülke alatt is.
Mit lehet itt tenni?
Kicsit konkrétabban: a folyékony gumi szigetelésig elbontunk mindent, ott valami rugalmas szigeteléssel javítok a fal és az alap találkozásánál kb. 20 cm magasan és szélesen, majd nem tudom, milyen ragasztót, és fugát kellene használnom, ami a hőmozgásokat vizzáróan kibírja.
ha 6 cm az eltérés, akkor megoldható 2 cm-es lépésálló hungarocellel+4 cm beton. a sóderből osztályozottat kérj, hogy 4 cm-nél nagyobb átmérőjű ne legyen benne, és a helyedben én 3 az egyhez keverném (3 lapát sóder, 1 lapát cement). ha még további erősítést akarsz, akkor 4-es acélhálót 15x15-ös lyukakkal tegyél a hungarocellre, és így betonozd le.
ha ez eltérés ettől kisebb, akkor marad a könnyített beton. sódert vagy tégla törmelékkel, perlittel, vagy más, hasonló könnyebb anyaggal kiváltod, és rögtön nem 2200 kg/m3 lesz a súlya. a perlit mellesleg hang és hőszigetelő is, én a végleges aljzatbetont a házban úgy csináltam, hogy felesbe perlit, felesbe sóder.
vagy levágod, ahogy írtad, és úgy burkolsz vagy megpróbálod ezt a bitumenes lemezt ráolvasztani pörkölővel a betonra. felhajtod, megperzseled az alját, és rá kell tapadnia. ha mégse, marad a levágás
ugyanebben a cipőben jártam. burkolták az előszobát este, másnap reggel meg mentem dolgozni, és repülni én se tudok. a burkoló azt mondta, hogy simán ráléphetek, de én azért ráfektettem egy deszkát, és azon kiballagtam. nem is mozdult ki semmi.