Keresés

Részletes keresés

altset Creative Commons License 2023.01.03 0 0 8337

1957-ben állítólag május 31-én kezdődött a BNV, a kiállításon lehetett megvenni a 10 perces sétajegyeket. Június 4-én már olyan hosszú sorok álltak a jegypénztár előtt, hogy a tervezett 40 helyett aznap 70 (!) járatot indítottak részben Il-14-essel is. Egyrészt többen fértek bele, másrészt jó volt a személyzetnek (landing) gyakorlásra, és persze reklám is volt egy kicsit. A nagy érdeklődés kapcsán a BNV után döntöttek arról, hogy szombatonként személyenként 100 Ft-ért ötfogásos ferihegyi vacsorával egybekötött, éjszakai sétarepüléseket is indítanak, szintén Il-14-essel. Bár ekkor talán még csak a MAA volt. Ha hinni lehet a korabeli sajtónak, ezek is telt házzal mentek. A személyzetek hiába vizsgáztak le (kaptak szakszót), kellett a gyakorlat is, így végül mindenki jól járt. Valami csoda folytán maradt erről pár újságcikkem, de most lusta vagyok fotózni vagy szkennelni. Majd egyszer átküldöm privátban, ha tényleg érdekel. Nyilván a korabeli sajtót is óvatosan kell kezelni (mint hiteles forrást), de talán ekkorát nem mertek hazudni. Speciel ebben az időben én még VIM-es dobozt tologattam a porban, és berregtem hozzá. Az aviatika csak jóval később jött…:-)

Előzmény: Zsalu53 (8332)
Törölt nick Creative Commons License 2023.01.03 0 0 8336

Személyesen Rogallóst senkit nem ismertem, persze O.Mártonról tudtunk.

Opitz Nándi, akire alaposan felnéztünk, A Legenda, egyszer kiharcolt egy startot magának,

és rögtön tört Ő is, a gép is, szerencsére nem volt súlyos. 

(a nick nevem kényszer, egy "m" -mel szerettem volna, de az már foglalt volt)

 

Üdv

Előzmény: XANTIi (8335)
XANTIi Creative Commons License 2023.01.03 0 0 8335

OFF

A nick nevedről eszembe jutott egy szeretett régi barátom, aki maga is a hazai sárkányosokkal kezdett, szintén a HHH-n.

A világ legjobb embere volt és csodálatosan rajzolt ráadásul. Hemike, Hemmert Laci. Mindig emberi barátsággal gondolok rá. A műhelyem közelében lakott, sokat járt nálunk. Sajnos jó pár éve örökre elszállt az égi termikek közé......

Előzmény: Törölt nick (8334)
Törölt nick Creative Commons License 2023.01.03 0 1 8334

Aug. 20 -án akkoriban reptilalom volt a sportreptereken, de a Rogallósok ügyesen

repkedtek a fű alatt, ment a kiképzés a Vöröskővárról (Buló), mi meg néztük,

(majd megünnepeltük 1-2 korsó sörrel lent az 56 -os villamos végállomásnál).

Egyszer a Lejtőn egyikük hátulról beleszaladt egy Góbéba felgyűrve annak oldalkormányát,

a pilcsi észnél volt, ügyesen megoldva egyenesből leszállt. A PK a teljes rakéta készletet

elhasználta dühében szegény Rogallósra, aki jó messze szállt le biztos ami biztos.

Vendég voltam a Hegyen, ott 5 óráztam termikben, de többször lejtőztem is max 40 percet

kb 8-10 vitorla között, de előfordult, hogy fölöttem vigyorogva elsuhant 1-1 bakancs is  :-)

A szakszóvizsga repülésünk FaHegyen volt, de ott (Szekrényes...) nem láttam ilyesmit.

A Pirátból a Mátra fölött már csak siklóernyősöket láttam odalent, az "ős" Rogalló eltűnt.

Előzmény: XANTIi (8302)
Törölt nick Creative Commons License 2023.01.03 0 0 8333

Pedig biztos vagyok benne, bár nagyon kicsi voltam és csak emlékképeim

vannak, (nem volt fényképezőgép), de utólag könnyű volt azonosítani a típust.

Az esemény a BNV -hez kötődött, tömeges volt az érdeklődés, és valószínűleg

az igények miatt állítottak hirtelen csatasorba egy IL-14 -est. Mellette ott volt egy Li-2 is,

elég egyértelmű volt, hogy mi az orrkerekes gépbe szálltunk be és nem a farokfutósba,

(amibe egyébként előzőleg egy családtagom bekerült és "összehasonlítottuk" a 2 típust..hi)

 

Előzmény: Zsalu53 (8332)
Zsalu53 Creative Commons License 2023.01.03 0 0 8332

Ez érdekes. Nincs tudomásom arról, hogy Il-14-es is „sétált” volna a város felett 1961 augusztusáig, a katasztrófa miatti séták beszüntetéséig. 19 Li-2 volt erre a célra, a korszerűbb repülőgépeket a nemzetközi útvonalakra tartották. Esetleg egy kép, vagy valami más erről a repülésről?

Előzmény: Törölt nick (8331)
Törölt nick Creative Commons License 2023.01.02 0 0 8331

Az IL-14 volt az első "amivel" repültem ... mint utas persze.

A LI-2 mellett a másik típus volt ami ment Ferihegy - BNV és vissza úton.

Szüleim "préseltek" bele, a második (valódi) felszállásom már egy Góbé első ülésében talált,

hátul SINYA, a feladat 1/1 .... Nyugi, nem folytatom az életrajzomat  :-) Jó Leszállást !

Előzmény: Zsalu53 (8304)
Zsalu53 Creative Commons License 2022.12.29 0 0 8330
viricsi Creative Commons License 2022.12.23 -1 0 8329

Zsalu53 Creative Commons License 2022.12.22 0 0 8328

Hétvégénkén a felajánlás az Aeropark boltjában is megtehető.

Előzmény: Zsalu53 (8322)
viricsi Creative Commons License 2022.12.20 0 0 8325
Atomcsapássy Edömér Creative Commons License 2022.12.19 0 0 8324

Köszi, tényleg Klemm 35!

 

Egyéb: HA-LIX motorja

https://archivum.mtva.hu/photobank/item/MTI-FOTO-MW9abVNaeTJGcmFTSCtnVzNkMlB4UT09

mindenev Creative Commons License 2022.12.17 0 0 8323

Klemm KI-35

Előzmény: Atomcsapássy Edömér (8316)
Zsalu53 Creative Commons License 2022.12.14 0 0 8322

Megjelent az éves falinaptár!

 

Felajánlás tehető az alapítvány e-mail címén: info@goldtimer.hu

illetve Endrénél, a zsaludek@yahoo.com

 

 

Zsalu53 Creative Commons License 2022.12.13 0 2 8321

Ráférne már legalább egy festés. Én benne 2002. június 18-án voltam. Akkor sem volt már jó állapotban. Az utasteret lambériával kezdték burkolni. Még élt az öreg Kukla, megmutatta az ott lévő traktormúzeumát. Sőt egy Hoffert be is indított. Azóta csak kívülről láttam.

 

Előzmény: még1MbR (8319)
GYA Creative Commons License 2022.12.13 0 0 8320

Klemm-35 ?

Előzmény: Zsalu53 (8317)
még1MbR Creative Commons License 2022.12.12 0 1 8319
Atomcsapássy Edömér Creative Commons License 2022.12.12 -1 0 8318

A fotón látható gépnek enyhe sirályszárnya van, míg a Bü-180 a fotók szerint vonalzó egyenes szárnyú volt. Lajstromjelére nem dob semmit a gugli. Valaki DH Moth Minor hadizsákmánynak vélte, de ahhoz a függőleges vezérsík nem stimmel?

Előzmény: Zsalu53 (8317)
Zsalu53 Creative Commons License 2022.12.12 0 0 8317

Én a Bükker 180-ra tippelek.

Előzmény: Atomcsapássy Edömér (8316)
Atomcsapássy Edömér Creative Commons License 2022.12.11 -1 1 8316

Ezmiez? Azt hittem Bücker, aztán, hogy Arado, de talán egyik sem?

(Megjegyzés: csúnya grafitti van a svancán, szóval NSFW!)

https://fortepan.hu/hu/photos/?id=129999

Zsalu53 Creative Commons License 2022.12.11 0 0 8315

Köszi a képet. Ilyen GAZ 51-es teherautót többször rakodtam, sőt utaztam is rajta. Benzines volt, kiváló fűtéssel.

Moszkva Seremetyjevo lehetett, mert oda járt a Malév ebben az időben. 

Előzmény: GYA (8314)
GYA Creative Commons License 2022.12.10 0 0 8314

 

A FB-n az orosz járműves csopoortban láttam

 

Zsalu53 Creative Commons License 2022.11.10 0 2 8313

A HA-LIX a hangárban. Kezdődik az éves karbantartás. (Fotók: Föső Péter)

  

XANTIi Creative Commons License 2022.10.23 0 0 8312

Szomorú hír érkezett, meghalt a RedBull társtulajdonosa, mindenese.

https://hvg.hu/cegauto/20221023_Dietrich_Mateschitz_halal

 

Reméljük az öreg repülő eszközök továbbra is megbecsülést kapnak utána is.

Syracusa Creative Commons License 2022.10.18 0 1 8311

Pl. repülőgép címkére (ez a "kulcsszó") most ~1200 találat van, de van bőven címkézetlen fotó is, ahol még csak a leírásban szerepel a repülőgép szó, ezekkel együtt 1600 képet dob a keresés.
Ha normálisan fel lenne minden kulcsszavazva/címkézve, lenne vagy 2500-300 körül.
https://fortepan.hu/hu/photos/?q=rep%C3%BCl%C5%91g%C3%A9p

Előzmény: Syracusa (8310)
Syracusa Creative Commons License 2022.10.18 0 1 8310

Ha valaki pont ráér fél órányit, beszállhat címkézőnek vagy "megfejtőnek".
Ezek új képek, ezért nincsenek adatolva. Pár hónap múlva a legtöbbnél már lesz helyszín, géptípus, stb., lesznek címkék és az évszámok is finomodnak.

Előzmény: Zsalu53 (8309)
Zsalu53 Creative Commons License 2022.10.18 0 0 8309

Nagyon jók a képek, csak valahogy a repülésre kellene szűrni.

Előzmény: Syracusa (8308)
Syracusa Creative Commons License 2022.10.18 0 1 8308

Elég komoly és kivételesen jó minőségű anyag került ki a legújabb pakkban és bő negyede ontopic:

 

https://fortepan.hu/hu/photos/?donor=Horv%C3%A1th%20J%C3%B3zsef

 

pl:


Ep128 Creative Commons License 2022.07.11 -1 0 8307

Értem, köszönöm! (Remélem, a "zöld út" már "kérvényezve" van a megfelelő helyen. :-) )

Magam is szeretném még mindkét oldalt felpörgetve látni!

(A műszerfal akkor már teljes, semmi nem hiányzik?)

Előzmény: Zsalu53 (8306)
Zsalu53 Creative Commons License 2022.07.11 0 0 8306

A jobboldali motort igyekszünk üzemképes állapotban tartani, mint például most a "Múzeumok éjszakáján" is hét alkalommal benzin nélkül megpörgettük. Minden hengerből kivettünk egy gyertyát, hogy olyan fordulatot érjünk el ami már némi olajnyomást produkál, így biztosítva az alkatrészek kenését. Az újra indításnak feltételei vannak, amik megoldhatók, he a tulajdonos MMKM zöld utat ad.

A tartalék motor is várja jobb sorsát. Talán még megélem, hogy mindkét oldal pörög.

Előzmény: Ep128 (8305)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!