Már vitattam Jézus tanításainak elferdítését Pál apostol megváltás elmélete bírálatába alatt. A hosszú viták során azt láttam, hogy amennyiben Pál apostolt nem sikerül Jézus elé helyezni, akkor ezt megteszik Mózes és a próféták felhasználásával, az eredmény megint csak az Isten Országáról szóló tanítás eltorzítása lesz. Ezért készítettem el Jézus vagy Mózes című tanulmányomat, amely most a közöttük húzódó szakadékot igyekszik megvilágítani, ls ezzel párhuzamosan különbséget próbáok tenni Mózes Úristene és Jézus mennyei Atyja között.
http://jezusvagymozes.andreanum.hu/
A szent írás először is nem szent, mivel tele van tévedéssel és torzítással. Csak a Biblia felületes ismerői állítják, hogy a Biblia hibátlan. Másodszor nem példázatokban íródott, hanem történeti események leírásának szándékával. Ha ez között nem tudsz különbséget tenni, önmagad téveszted meg. A Biblia nem példázatokban íródott, de ettől függetlenül vannak benne példázatok, ezek a történeti események lezajlásakor is példázatokban hangzottak el.
"Azért, hogy aki nem lelki ember, (azaz kívülvaló) az ne érthesse, és ezért ne tudja érdemben káromolni"
A lelki ember hallgat az igazságra, tehát világosan megérti és látja a Biblia belső ellentmondásaiban, hibáiban, tévedéseiben rejlő veszélyeket, ettől megkíméli mind magát, mind másokat. Nincs szükség a Biblia káromlására ahhoz, hogy valaki nagyobb kárt okozzon a káromlásnál, tudniillik azzal, hogy a Biblia tévedéseire és hamisságaira azt állítja, hogy azok Istentől erednek és szent igazak. Te vagy aki nagyobb kárt teszel, mint az, aki káromolja a Bibliát. És most nem az a kérdés, hogy megbocsátható vagy sem, hanem az, hogy ténylegesen kárt okoznak mindazok, akik a Biblia hamisságait igazságnak állítják be, és ezért mindenféle hazugságot találnak ki hozzá magyarázatul.
"Ő pedig monda nékik: Néktek adatott, hogy az Isten országának titkát tudjátok, ama kívül levőknek pedig példázatokban adatnak mindenek,"(Mk 4,11) (Mindenek, vagyis az Ó és az Újszövetség is!)
Bizony a te hozzátételed nem igaz, mert Jézus az idézetben nem az ó és újszövetségről beszélt, hanem saját tanításáról, amit a köznépnek adott. És tudjuk, hogy abban szerepeltek példázatok, amelynek magyarázatát csak a valóban érdeklődők nyerték meg. Jézus egyáltalán nem az ószövetségről és az újszövetségről állította, hogy azok adattak példázatokban, mert akkor nyiltan hazudott volna azok felől a szövegek felől, amiket nem adtak azokban példázatokban.
"Megnyitom az én számat példabeszédre; rejtett dolgokat szólok a régi időből..."(Zsolt 78,2)
"Ez vonatkozik tehát az Ószövetségre is, és az Új szövetségre is"
Nem vonatkozik. Azokra a példázatokról van itt szó, amelyek abban a zsoltárban példázatként fog elhangzani.
"Amikor Isten a földre jött, megüresítette magát,azaz letette a szent életét, és bűnné lett értünk" "Mert azt, a ki bűnt nem ismert, bűnné tette értünk...(2Kor 5,21)"
Ostobaság Pál apostolnak azt feltételezni, hogy a bűntől való megváltás csak úgy lehetséges, ha maga az Isten "válik bűnné", ami valójában nem más, mint burkolt istengyalázás. Isten képes a szennytől megtisztítani valamit anélkül, hogy magának szennyé kellene válnia, hamisságtól negszabadítani anélkül, hogy magának hamissá kellene válnia, bűnt elengedni anélkül, hogy magának bűnné kellene válnia. Jézus nem is tanít arról, hogy az Istennek kell bűnné válnia ahhoz, hogy valakit a bűnétől megszabadítson, azt állította, hogy a bűntől való megtisztítás egyszerűen a bűnös ember irgalmasságától függ, azaz attól, hogy másnak képes legyen elengedni az ellene elkövetett bűnöket.
Pál apostol másik tévedés, hogy Jézusban az Isten jött földre, mivel nem ismerte Jézust és Jézusnak saját magáról szóló beszédeit, amelyben világosan elhatárolja magát attól, hogy ő maga lenne az Isten. Egységben levést tanított az Istennel, nem pedig saját magát állította be Istennek.
Világosan fejezi ki a következő evangéliumi mondatban hogy ő nem az Isten:
"Monda néki Jézus:...Felmegyek az én Atyámhoz és a ti Atyátokhoz, és az én Istenemhez, és a ti Istenetekhez."(Jn 20,17)
Tehát csupán csak a fia, ahogy mindenki lehet az Isten gyermeke, ha az Isten világosságát fogadják be:
János 1,9: Az igazi világosság eljött volt már a világba, a mely megvilágosít minden embert.
János 1,13: Valakik pedig befogadák őt, hatalmat ada azoknak, hogy Isten fiaivá legyenek
Jézus tagadja tehát azt, hogy ő lenne az, akiről Pál beszél, tehát ő nem maga az Isten, akinek kiüresítenie kellett volna magát benne annak a tévtanítás kedvéért, amit Pál apostol kitalált.
"Az ellenségei által való megfeszítése"
Tehát nem saját magát feszítette meg, amilyen módszert Pál apostol melegen ajánl az általa megtévesztett keresztényeknek.
Pál nyilvánvalóan más evangéliumot hirdet mint Jézus, nem csoda, ha tiltakozik a saját tévtanításától eltérő evangéliumok befogadói ellen.