Somogy, Tolna és Baranya megye közlekedése, beleértve Pécs, Kaposvár, Szekszárd és a többi város helyi közlekedését és a helyközi járatokat is, legyen szó buszról, vagy vasútról.
Közlekedési szakember vagy, tudod, hogy a megállók összeszámolása nem jó összehasonlítási alap, inkább az úticélok lényegesek.
Hiába áll meg a busz 9 helyen, ha az utasok többségének nincs ott dolga.
A busz érinti Pécs nyugati, ipari részét. Itt vannak üzemek, de ide a többség kocsival vagy céges busszal jár. A diákok és a többi utas nagyrésze viszont a belvárosba megy, onnan tovább tudnak menni a város más részeibe. Ha például rizikós az adott buszra felférni mert tömeg van, akkor inkább a vonatot választják ha lehet.
Vasútállomás - vasútállomás út is lehet releváns, hiszen mindkettő a belvárosban van, de a busz uranvarosi és a 6os úti megállóival nem tud versenyezni a vonat. A korábban már tárgyalt páfrány utcai megállóval más lenne a helyzetet.
Napközben egész jó az 5685, délután 14:45ig, akkor 2 indulás is van.
Utána 15:30 Nagykanizsa, erre erősebb suli napokon nem férnek fel a rövidebb távra utazók,
16:15, Felsőszentmártoni, talán mióta a Volvo van nem gáz, de álló utas szokott lenni már uranvarosban is.
Utána 19 óráig fél órás követés szintén jó, majd 22:40ig semmi, talán a 3:40 perces lyuk a legnagyobb probléma.
Azok a Szigetváriak, Szigetvár környékiek akiket ismerek többségében kocsival, esetleg vonattal járnak Pécsre. Meg is látszik a 6-os út forgalmán. A busz sokuknak nem játszik mert szerintük rossz a menetrend. Nem tudom ez mennyire igaz.
A szigetvári "elkerülő" ebben a formában értelmetlen beruházás volt. Így is beviszi a forgalmat a városba az áruházak parkolóihoz. Tipikus magyar megoldás. Kis város (Kisváros:))) vagyunk nagy jármúforgalommal, tehát csináljunk dugót, hogy nagy városnak látszunk. Persze értem, ha valóban elkerülne akkor kétszer át kéne vinni a vasúton, de hogy? Két felüljáró vagy két sorompós kereszteződés?
Jó párszor, de rég is volt 266oson pattogni Almamellékre. :)
Ha jól emlékszem van ott 40es tábla, mérni is szoktak az állomás mellett.
Értem én, hogy a 6os baranyai szakasza elég magasan van a baleseti statisztikákban, de kb ugyan ennyire veszélyes leszállni az sk+0 peronra a vonatról, mint átmenni egy lakott területen lévő főúton.
Lesz aki eltöri a bokáját, lesz akit elütnek, de nagyon sok nulla van a tizedes vessző után, amennyi esély van rá.
Amennyibe kerülne a vasút mellé közvetlen rakni a pályaudvart annyiból évtizedekre rendbe lehetne rakni azt a 40km pályát Barcsig.
De fordítsuk meg a kérdést. Kik vannak többen, Szigetvárra ingázó diákok, dolgozók, akik a másik irányba indulnak, vagy akik vonattal érkeznek és úgy mennek a város felé?
A zebra elég rossz helyen van, az állomás felől átkelve bal oldalról nem túl belátható.
Illetve ahogy a betett kép is mutatja: kerülni kell, a sárga pólós srác érezhetően nem fog elmenni a zebráig.
Közben ott áll a város felőli rakodó nagyjából lényegi funkció nélkül. Ha jól tudom, inkább az átellenes oldalon szokás rakodni az állomáson. Anélkül, hogy nyugatra mutogatnánk, szerintem egyszerűbb-biztonságosabb, ha a busz keresztezi a 6-os utat, mint a gyalogos.
150 méter, nehogy már belehaljunk, hogy át kell menni egy úton.
Mekkora lehet a vonat-busz átszállások száma egy munkanap?
Szigetvárra a gyors kaposvári buszok nem mennek be, a Turbéki temető se a világ vége, pl ha a várba vagy a fürdőbe mennek, de hivatás forgalomba nem számolnám.
Az egész 6os úti tömegközlekedésre rá férne az átgondolás, volt már szó róla, de ez így igazából senkinek se jó, hogy van egy párhuzamos vonat és busz, és mindkettő használhatatlan.
Szigetvárott ott van a buszállomás, hogy éppen ne legyen kényelmes a vasútról az átszállás. Egy forgalmas főút, és egy nem túl ideális zebra (ahol azért annyira nem szeretnek átengedni az autósok) túloldalán.