Nyílt topic azok részére, akik még nem nyertek bebocsájtást a hasonló nevű klub ajtaján. Ha valaki itt tanúbizonyságot tesz arról, hogy nem fikanick, tud normálisan fórumozni, azaz értelmes, építő hozzászólásokat tesz közzé, azzal már félig megváltotta a tagságiját a klubba...
A "zárt" topikba a felvételi kérelmeket innentől kezdve itt lehet elővezetni:
Hát... a britek már körbeértek. 2020 szeptemberében a közlekedési államtitkár közölte: a Brit Vasutak 25 éves privatizációs kínlódása egyértelművé tette, hogy a privatizációs modell nem működik, és ismét állami felügyelet alá fogják vonni a magántársaságokat. Ez folyamatban is van, legutoljára most május 28-án a TransPennine Express services-t vette át egy állami társaság.
A privatizációs problémáról picit összeszedettebben, picit belülről, kevésbé hatásvadász módon, a britektől, akik élen jártak a privatizációban, és úgy tűnik, az államosításban is:
Hétköznap a ferencjóskán, de a stammstreckén mindig, még viszonylag nagy tételben. S80-on is előfordul, de az megjósolhatatlan. A napokban még az Ostbahnon is látttam.
Gépfordulót azért nem érdemes nézni, mert sok a keverés, és gyakran láthatsz 4020-at dosto helyett, vagy cicijetet 4020 helyett.
Ha kimész Meidlingbe, negyed órán belül jó eséllyel láthatsz már belőlük valamit.
Direkt rárepülve érdeklődöm a 4020-asok jelenlegi (munkanapi) közlekedési rendjéről. Tudnátok abban segíteni, hogy mely vonalakon, mely családbarát (!) időszakban, horribile dictu mely vonatszámokban lelhetők fel?
Nekem pont ellenkező a benyomásom. Egész Hamburgig utaztam vele Münchenből, Berlinen át. (Vissza ICE-T-vel hogy legyen kontraszt). Rettenetesen kényelmesnek találtam minden máshoz képest, pedig nagyon nem szeretek ülni, de semmi bajom nem volt a hosszú úttal. A futása pedig parádés, szinte semmi menetzaj, semmi szinuszfutás vagy vibráció, és nagyon halk a szellőzés és a huzatot sem érezni ami a sok vonatban zavaró a hosszú utakon. Én még nem utaztam kellemesebb járművel az újabb generációk közül. Számomra a legkellemetlenebb a Railjet, egy óra után legszívesebben állva utaznék rajt és az ICE-T is csak kis mértékben jobb nála.
Meg kell kérdeznem, hogy velem van-e baj vagy tényleg így van-e:
Tegnap volt egy kis dolgom Vorarlbergben, és mivel nem kellett korán mennem, gondoltam az ICE 118-al megyek és kipróbálom az ICE4-et... Hát nem kellett volna. Az első osztályon sehogy se tudtam olyan helyzetbe állítani az ülést hogy kényelmes legyen. Ha az ülőlapot előre húztam akkor úgy ahogy jó volt, de a háttámla de főleg a fejrész katasztrófa. Csak olyan ülőhelyzetet tudtam felvenni, hogy a vállaim és a fejem mindig kényelmetlenül előre volt hajtva. Nem vagyok magas, 173 cm... A Railjeten és a Westbahnnál sosem volt ilyen problémám, se az ICE-T üléseivel.
Az érzés persze teljesen szubijektív, de nekem nagyon kényelmetlen volt, pedig csak IBK-FK között utaztam...
Sok mindent lehet ez alatt érteni, mint például hogy Münchenben még föpályaudvaron alak jelzők vannak, vagy hogy a legtöbb váltó még mindig Vmax 60 vagy alatti, még nyílt vonali kitérők esetében is, vagy hogy mindenhol hiányoznak a jelzők és váltók a helytelen vágányon való közlekedéshez így komplett vágányzárakkal tákolgatják a vonalakat, de csak szigorúan a 80-as éve színvonalát visszaállítva, nagyon ritka esetekben csak elöremutatóan. Hogy mint utastájékoztatás még mindig ott sem tartanak mint a 70-es, 80-as években, ahol legalább a lemez táblák működtek. Most simán lehet hogy nem jön a vonat, csak te nem tudsz róla, vagy jön, de erröl sem tudsz, vagy megy valahova egy vonat, de nem az van oda kiírva ahova megy...Most hétvégén éltem át mindegyik változatot :-)
Az ICE egy ilyen sziget projekt, amit említettem is, de nagyjából sokat nem ér, mert a mai napig vannak vonalak ahol 50% alatt van a közlekedő ICE-k pontossága, még úgy is, hogy azonnal kiesik (nem közlekedtetik) az a vonat ami túl sokat késik, így a statisztikákban sincs benn...Ilyen esetben ugye az átszállás is bajos, meg a helyjegyfoglalás. Ezt is sikerült nem rég átélnem...
Az ICE amúgy megfelelő pálya hiányában még amikor késik is sokszor csak lassan vándorol, hisz van előtte valami ami mondjuk csak 160-al megy és pontos, előzni meg nem lehet, mert sem váltó, sem jelző nincs hozzá...Szóval a vegyes használatú vonalaktól csak elméletben gyors, ha nem pontos. Aztán tele vannak buta fej-pályaudvarokkal, amik lassítják a haladást..
Az Új ICE 4 viszont utas szempontból egy nagyon csendes, nagyon jó futású és kényelmes jármű...szóval részmegoldások egész jók, de összességében a nagy része megrekedt egy rég letűnt korban...