Keresés

Részletes keresés

Ashi Valkoinen Creative Commons License 2023.07.28 0 0 14177
5047 032 Creative Commons License 2023.07.25 -1 0 14176

La Chaux de Fonds állomás a hurrikán után 

 

5047 032 Creative Commons License 2023.07.18 0 1 14175
Geronimoo Creative Commons License 2023.07.13 0 0 14174
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2023.07.11 -1 0 14173

Stammstrecke, július eleje óta minden nap volt hozzá szerencsém. Ha valaki ingyen szaunát akar oldtimer hangulatban akkor itt az alkalom.

Előzmény: HBweb hu (14170)
nazareth Creative Commons License 2023.07.10 0 3 14172

Hát... a britek már körbeértek. 2020 szeptemberében a közlekedési államtitkár közölte: a Brit Vasutak 25 éves privatizációs kínlódása egyértelművé tette, hogy a privatizációs modell nem működik, és ismét állami felügyelet alá fogják vonni a magántársaságokat. Ez folyamatban is van, legutoljára most május 28-án a TransPennine Express services-t vette át egy állami társaság.

 

A privatizációs problémáról picit összeszedettebben, picit belülről, kevésbé hatásvadász módon, a britektől, akik élen jártak a privatizációban, és úgy tűnik, az államosításban is:

https://www.youtube.com/watch?v=DlTq8DbRs4k

Előzmény: Panzerbear (14169)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2023.07.09 0 1 14171

Hétköznap a ferencjóskán, de a stammstreckén mindig, még viszonylag nagy tételben. S80-on is előfordul, de az megjósolhatatlan. A napokban még az Ostbahnon is látttam.

Gépfordulót azért nem érdemes nézni, mert sok a keverés, és gyakran láthatsz 4020-at dosto helyett, vagy cicijetet 4020 helyett.

Ha kimész Meidlingbe, negyed órán belül jó eséllyel láthatsz már belőlük valamit.

Előzmény: HBweb hu (14170)
HBweb hu Creative Commons License 2023.07.09 0 0 14170

T. Egybegyűltek!

 

Direkt rárepülve érdeklődöm a 4020-asok jelenlegi (munkanapi) közlekedési rendjéről. Tudnátok abban segíteni, hogy mely vonalakon, mely családbarát (!) időszakban, horribile dictu mely vonatszámokban lelhetők fel?

Előre is köszönöm!

Panzerbear Creative Commons License 2023.07.01 -1 1 14169
Panzerbear Creative Commons License 2023.06.28 -1 0 14168
Panzerbear Creative Commons License 2023.06.28 -1 0 14167
Panzerbear Creative Commons License 2023.06.28 -1 0 14166
attus germanicus Creative Commons License 2023.06.17 0 6 14165

A megoldás ennél egyszerűbb: semmi értelme annak, amit írsz. 

Előzmény: S.E.M.T. Pielstick (14164)
S.E.M.T. Pielstick Creative Commons License 2023.06.17 -2 0 14164

Vagy szórakozol velem. Vagy nem érted amit mondok...

Előzmény: Panzerbear (14163)
Panzerbear Creative Commons License 2023.06.17 -1 5 14163

Igen, mindnek többnyire az oldalán vannak az ablakok és az ajtók is. Jó megfigyelés!

Előzmény: S.E.M.T. Pielstick (14162)
S.E.M.T. Pielstick Creative Commons License 2023.06.17 -1 0 14162

Az ablak elosztàsra, és az ajtokra gondoltam...

Előzmény: Panzerbear (14161)
Panzerbear Creative Commons License 2023.06.17 -1 2 14161

Igen, ugyan az a fóliázás :-)

Előzmény: S.E.M.T. Pielstick (14160)
S.E.M.T. Pielstick Creative Commons License 2023.06.16 -1 0 14160

 Kronkrétan ehhez hasonlít. 

Előzmény: S.E.M.T. Pielstick (14159)
S.E.M.T. Pielstick Creative Commons License 2023.06.16 -1 0 14159

Javítom magam! 2. Generációs*

Előzmény: S.E.M.T. Pielstick (14158)
S.E.M.T. Pielstick Creative Commons License 2023.06.16 -1 0 14158

Majdnem  teljes koppintàsa az 1. Generációs KISS-nek

Előzmény: PLACI (14157)
PLACI Creative Commons License 2023.06.16 -1 0 14157

Egy német csoportból van a kép. A Westbahn új kínai, CRRC motorvonatai...

Panzerbear Creative Commons License 2023.06.14 -1 1 14156

Nekem pont ellenkező a benyomásom. Egész Hamburgig utaztam vele Münchenből, Berlinen át. (Vissza ICE-T-vel hogy legyen kontraszt). Rettenetesen kényelmesnek találtam minden máshoz képest, pedig nagyon nem szeretek ülni, de semmi bajom nem volt a hosszú úttal. A futása pedig parádés, szinte semmi menetzaj, semmi szinuszfutás vagy vibráció, és nagyon halk a szellőzés és a huzatot sem érezni ami a sok vonatban zavaró a hosszú utakon.  Én még nem utaztam kellemesebb járművel az újabb generációk közül. Számomra a legkellemetlenebb a Railjet, egy óra után legszívesebben állva utaznék rajt és az ICE-T is csak kis mértékben jobb nála.

Előzmény: defcon (14155)
defcon Creative Commons License 2023.06.14 0 0 14155

Meg kell kérdeznem, hogy velem van-e baj vagy tényleg így van-e:

 

Tegnap volt egy kis dolgom Vorarlbergben, és mivel nem kellett korán mennem, gondoltam az ICE 118-al megyek és kipróbálom az ICE4-et... Hát nem kellett volna. Az első osztályon sehogy se tudtam olyan helyzetbe állítani az ülést hogy kényelmes legyen. Ha az ülőlapot előre húztam akkor úgy ahogy jó volt, de a háttámla de főleg a fejrész katasztrófa. Csak olyan ülőhelyzetet tudtam felvenni, hogy a vállaim és a fejem mindig kényelmetlenül előre volt hajtva. Nem vagyok magas, 173 cm... A Railjeten és a Westbahnnál sosem volt ilyen problémám, se az ICE-T üléseivel.

Az érzés persze teljesen szubijektív, de nekem nagyon kényelmetlen volt, pedig csak IBK-FK között utaztam...

defcon Creative Commons License 2023.06.09 0 0 14154
Előzmény: defcon (14153)
defcon Creative Commons License 2023.06.07 0 0 14153
Panzerbear Creative Commons License 2023.05.23 -1 0 14152
Panzerbear Creative Commons License 2023.05.17 -1 0 14151

https://hobby-eisenbahnfotografie.de/php/fa.php

 

A zöld színü elvileg aktuális most is

Előzmény: Fizolti (14150)
Fizolti Creative Commons License 2023.05.17 0 0 14150

Kötött menetirányos, teljesen alakjelzős állomás üzemel még valahol? 

Ha igen, melyik állomások ilyenek? 

Előzmény: Panzerbear (14148)
Panzerbear Creative Commons License 2023.05.17 -1 0 14149
Panzerbear Creative Commons License 2023.04.10 -3 1 14148

Sok mindent lehet ez alatt érteni, mint például hogy Münchenben még föpályaudvaron alak jelzők vannak, vagy hogy a legtöbb váltó még mindig Vmax 60 vagy alatti, még nyílt vonali kitérők esetében is, vagy hogy mindenhol hiányoznak a jelzők és váltók a helytelen vágányon való közlekedéshez így komplett vágányzárakkal tákolgatják a vonalakat, de csak szigorúan a 80-as éve színvonalát visszaállítva, nagyon ritka esetekben csak elöremutatóan. Hogy mint utastájékoztatás még mindig ott sem tartanak mint a 70-es, 80-as években, ahol legalább a lemez táblák működtek. Most simán lehet hogy nem jön a vonat, csak te nem tudsz róla, vagy jön, de erröl sem tudsz, vagy megy valahova egy vonat, de nem az van oda kiírva ahova megy...Most hétvégén éltem át mindegyik változatot :-)   

 

Az ICE egy ilyen sziget projekt, amit említettem is, de nagyjából sokat nem ér, mert a mai napig vannak vonalak ahol 50% alatt van a közlekedő ICE-k pontossága, még úgy is, hogy azonnal kiesik (nem közlekedtetik) az a vonat ami túl sokat késik, így a statisztikákban sincs benn...Ilyen esetben ugye az átszállás is bajos, meg a helyjegyfoglalás. Ezt is sikerült nem rég átélnem...

 

Az ICE amúgy megfelelő pálya hiányában még amikor késik is sokszor csak lassan vándorol, hisz van előtte valami ami mondjuk csak 160-al megy és pontos, előzni meg nem lehet, mert sem váltó, sem jelző nincs hozzá...Szóval a vegyes használatú vonalaktól csak elméletben gyors, ha nem pontos. Aztán tele vannak buta fej-pályaudvarokkal, amik lassítják a haladást..

 

Az Új ICE 4 viszont utas szempontból egy nagyon csendes, nagyon jó futású és kényelmes jármű...szóval részmegoldások egész jók, de összességében a nagy része megrekedt egy rég letűnt korban...

Előzmény: PLACI (14145)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!