Nyílt topic azok részére, akik még nem nyertek bebocsájtást a hasonló nevű klub ajtaján. Ha valaki itt tanúbizonyságot tesz arról, hogy nem fikanick, tud normálisan fórumozni, azaz értelmes, építő hozzászólásokat tesz közzé, azzal már félig megváltotta a tagságiját a klubba...
A "zárt" topikba a felvételi kérelmeket innentől kezdve itt lehet elővezetni:
Hát... a britek már körbeértek. 2020 szeptemberében a közlekedési államtitkár közölte: a Brit Vasutak 25 éves privatizációs kínlódása egyértelművé tette, hogy a privatizációs modell nem működik, és ismét állami felügyelet alá fogják vonni a magántársaságokat. Ez folyamatban is van, legutoljára most május 28-án a TransPennine Express services-t vette át egy állami társaság.
A privatizációs problémáról picit összeszedettebben, picit belülről, kevésbé hatásvadász módon, a britektől, akik élen jártak a privatizációban, és úgy tűnik, az államosításban is:
Hétköznap a ferencjóskán, de a stammstreckén mindig, még viszonylag nagy tételben. S80-on is előfordul, de az megjósolhatatlan. A napokban még az Ostbahnon is látttam.
Gépfordulót azért nem érdemes nézni, mert sok a keverés, és gyakran láthatsz 4020-at dosto helyett, vagy cicijetet 4020 helyett.
Ha kimész Meidlingbe, negyed órán belül jó eséllyel láthatsz már belőlük valamit.
Direkt rárepülve érdeklődöm a 4020-asok jelenlegi (munkanapi) közlekedési rendjéről. Tudnátok abban segíteni, hogy mely vonalakon, mely családbarát (!) időszakban, horribile dictu mely vonatszámokban lelhetők fel?
Nekem pont ellenkező a benyomásom. Egész Hamburgig utaztam vele Münchenből, Berlinen át. (Vissza ICE-T-vel hogy legyen kontraszt). Rettenetesen kényelmesnek találtam minden máshoz képest, pedig nagyon nem szeretek ülni, de semmi bajom nem volt a hosszú úttal. A futása pedig parádés, szinte semmi menetzaj, semmi szinuszfutás vagy vibráció, és nagyon halk a szellőzés és a huzatot sem érezni ami a sok vonatban zavaró a hosszú utakon. Én még nem utaztam kellemesebb járművel az újabb generációk közül. Számomra a legkellemetlenebb a Railjet, egy óra után legszívesebben állva utaznék rajt és az ICE-T is csak kis mértékben jobb nála.
Meg kell kérdeznem, hogy velem van-e baj vagy tényleg így van-e:
Tegnap volt egy kis dolgom Vorarlbergben, és mivel nem kellett korán mennem, gondoltam az ICE 118-al megyek és kipróbálom az ICE4-et... Hát nem kellett volna. Az első osztályon sehogy se tudtam olyan helyzetbe állítani az ülést hogy kényelmes legyen. Ha az ülőlapot előre húztam akkor úgy ahogy jó volt, de a háttámla de főleg a fejrész katasztrófa. Csak olyan ülőhelyzetet tudtam felvenni, hogy a vállaim és a fejem mindig kényelmetlenül előre volt hajtva. Nem vagyok magas, 173 cm... A Railjeten és a Westbahnnál sosem volt ilyen problémám, se az ICE-T üléseivel.
Az érzés persze teljesen szubijektív, de nekem nagyon kényelmetlen volt, pedig csak IBK-FK között utaztam...