Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2008.12.28 0 0 173
"Jaja, meg az örök TOP1 téma: Érd. Tudod oda is mindig felvetik, h minek a busz, menjenek vonattal. Egyszerűen abszurd."

Miért? Bem térről meg Parkvárosból visszaviszik oda buszokkal az embereket:))) Érdi vasútbarátok meg örülhetnek maguknak:)
Előzmény: ..Nadine.. (133)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.28 0 0 172

Szükség van a vasútra, de a buszokra is. Nem azon kéne gondolkodni, hogy hogy lehetne minél több buszost erőszakkal a vonatokra feltuszkolni, mert úgysem fognak felszállni, ha ott nem nyújtanak nekik normális szolgáltatást,

Mindkettőnek megvannak a maga előnyei és hátrányai is.

Az utast meg kell nyerni, nem pedig erőszakkal megpróbálni rákényszeríteni valamire.

 

No, hát szerintem ez egy bekeretezendő dolog lenne.

Előzmény: lala0210 (171)
lala0210 Creative Commons License 2008.12.28 0 0 171

Jelen formájában semmi értelmét nem látom a topiknak. A vaskerekesek anti-Volán fórumot próbálnak csinálni, a gumikerekesek meg válaszul ütik a MÁV-ot (amire mellesleg alaposan rá is szolgálnak).

Szükség van a vasútra (nem a MÁV-ra...), de a buszokra is. Nem azon kéne gondolkodni, hogy hogy lehetne minél több buszost erőszakkal a vonatokra feltuszkolni, mert úgysem fognak felszállni, ha ott nem nyújtanak nekik normális szolgáltatást, vagy azt csak jelentős felárért teszik meg (lásd IC...).

Mindkettőnek megvannak a maga előnyei és hátrányai is.

Az utast meg kell nyerni, nem pedig erőszakkal megpróbálni rákényszeríteni valamire.

Akár a Budapest-Nagykanizsa vonalra is rá lehetne húzni, hogy párhuzamos, de amíg a leggyorsabb vonatnak 3 óra 44 perc kell, addig a leglassabb busz 3:20, a leggyorsabb pedig 2:40 alatt megteszi a távot. Ha a vasúti pályát megigazítanák, akár 3 óra alá lehetne szorítani a vonatok menetidejét is.

Ha gyors, pontos, kényelmes, megbízható vonatok járnának, az utasok is elgondolkodnának azon, hogy átszálljanak a vonatra. És ezért nem kéne külön extradíjat szedni, ez kábé úgy hat, mint ha a jegyárak csak a 30 éves Ikaruson lennének érvényesek, a 2 éves Mercedesre csak felárét lehetne felszállni...

Egy normális ráhordással hasonló hálózatot lehetne létrehozni, mint Ausztriában, de igen sokat kéne még fejlődnie hozzá mind a vasútnak, mind a Volánoknak. Az utasokról nem is beszélve, a szétgraffitizett szerelvényeket azért nem a vasutasok csinálják.

És esetleg el kéne felejteni, hogy csak a busz várhat a vonatra. Igen, alapfelállásnak jó, hiszen a vonaton általában több utas van, de bizony néha a vonat is várhatna a csatlakozásra.

Példának ott van Tárnok, ahol a Tárnok-Bp. buszjáratokat megszüntették, helyette a helyi járatok a vasútra hordják rá az utasokat. Kb. 5-10 perc van átszállásra, de bizony előfordul, hogy a busz késik, a vonat pedig előbb érkezik. A mozonyvezető látja, hogy érkezik a busz, ennek ellenére igen gyakori, hogy nem várja meg az átszállókat...

Akivel ezt rendszeresen eljátszák, előbb-utóbb megunja, és inkább kocsikázik.

lala0210 Creative Commons License 2008.12.28 0 0 170
Na jó, de azért nem igazán jellemző :-)
Előzmény: Törölt nick (169)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.28 0 0 169
Hmmm... Láttam már távolsági buszon is kerékpárt.
Előzmény: Törölt nick (167)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.28 0 0 168
Június elején és szombat reggel volt.
Előzmény: Törölt nick (167)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.28 0 0 167

Én is úgy vettem észre, inkább kirándulók mentek vonattal, mert ott vihetik a hátizsákot, kerékpárt, hatalmas bőröndöt.

Előzmény: ..Nadine.. (165)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.28 0 0 166
Hétköznap én sem szoktam. Hétfő szokott még elég erős lenni, de ki lehet bírni. Álló utas elvétve van csak.
Előzmény: -c.v- (162)
..Nadine.. Creative Commons License 2008.12.28 0 0 165
Ismerek Egomi embereket, jópárat. Nem szeretnek Vonattal menni, mert.

- A Vonat 1:45, a busz csúcsban 1:15, de hétvégén és este 55-60 percre kihozzák a sofőrök. Nem gyorshajtás, nincs egyszerűen felszálló.
- Értelmetlennek tartják a kereszteket (hiába egysíkú utasok, csak azt nézik, megint áll ez a szar).
- Kint van messzi sokaknak a vasútállomás.
- WC szagú a desiró.
- Stb..
Előzmény: f_k (163)
lala0210 Creative Commons License 2008.12.28 0 0 164
A 8.30-asnek rendszeresen kell másodrész, és tegnap ugyebár egy laza munkaszünetes nap volt, nem a szokásos szombat reggeli csúcs, mégis kellett (a Győr-Csorna távon is több álló utas volt). De a délutáni BP-Sopron is sokszor utánfutót kap Győrig. Valamiért azok a fránya utasok nem akarják megérteni, hogy milyen jó nekik a vonat :-)))
Előzmény: Törölt nick (156)
f_k Creative Commons License 2008.12.28 0 0 163

Munkanap 26 vonatpárt számoltam a 2 esen

Busz:

Budapest-Esztergom között  

a legrövidebb 44,4 km es úton  29 buszt Dorogon át,

közel 2 órás menetidővel a Sárisáp Tinnye útvonalon 8494 es vonalon a Budapest, Széna térre van még 4 járat 64,2 km es útvonalhosszban

 

Ezen felül 14 járat munkanap Esztergom-Visegrád-Budapest Újpest városkapu között 2 órás menetidővel 62,3 km en 14 járat.

 

Ebből következik, hogy a 44,4 km es útvonal miatt a bérlet miatt csak a 29 busz jöhet számításba.

A többinél a 62 64 km eknél 70 km es jegyet kell venni és közel  2 órás a menetidő.

 

2 es vonalon lesz fejlesztés.

 

Az Újpesti híd, szakaszos kétvágányúsítás, forgalmi kitérők építése stb.

Attól tartok kicsit csúszik a beruházás.

 

Én utaztam  a 2 esen Desiroval nagyon teszette, utaztam ik280 al 20 perc késéssel úgyhogy kipróbáltam ezt is azt is.

Pilisvörösvár Esztergom felé nekem a vonat valahogy jobban teszik,  eleve a Vonatok népszerűek csatolva közlekednek volt ülőhelyem nekem kényelmes volt sokkal és kulturáltabb mint buszal.

 

 

Előzmény: Törölt nick (159)
-c.v- Creative Commons License 2008.12.28 0 0 162
Nem figyeltem, bocs :) Hétköznap nem szoktam zsúfoltságot tapasztalni, de a szombat valóban a legerősebb napjuk.
Előzmény: Törölt nick (161)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.28 0 0 161

Ez a mostani ünnepi időszakra (+vasutassztrájkra) vonatkozik, vagy úgy általában?

 

Ja, ez lemaradt:

A hsz-omban írtam, hogy szombat reggelenként. Általánosságban.

Előzmény: -c.v- (157)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.28 0 0 160

A gyorsjáratokon igen. Így szépen átszoktam a lassabb kaposvárira, ami bemegy Fehérvárra.

 

OFF: OK, de menjen be Sávoly felé is... ON.

 

A Budapest-déli part buszokkal egyébként nem vagyok kibékülve, érdemi menetidő-nyereség csak a Bp-Siófok viszonylaton van, egyébként meg vasúttal totál párhuzamosak, és időben is hasonlót "tudnak".

 

Viszont sokkal kiszámíthatóbbak, mint a vasút. Meg tisztaság, stb.

Előzmény: -c.v- (157)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.28 0 0 159

Oda lehet még több vonatot betenni?

2 esre se hiszem a pályafelújjításban részleges 2 ik vágányban gondolkodnak

 

A 2-es vonalról volt egyszer egy tévés vitaműsor (2002-ben!) akkor 2. vágányt, villamosítást és 100 km/h sebességet emlegettek...az ott lakól meg bírják ki 2008-2010-ig....most is még csak a híd épülget.

Talán addigra elkészül, mint a 160-as vaspálya Fehérvárig, második vágánnyal Érd-alsó felé...(már 10 éve "jövőre fogják megcsinálni")

Bp-Esztergom útra napi 56 lehetőséget (de valamelyik Szentendre felé megy) ad a Volán menetrend. Óránként van vonat, Desiro 3 egységgel, tavaly nyáron vonatoztam arra, az is tele volt. Ennél több vonat nem tudom lehet-e, mert így is 2x van kereszt.

Előzmény: f_k (117)
-c.v- Creative Commons License 2008.12.28 0 0 158
Másik irányban (17:30, 18:15 Siófok-Bp) is ekkora zsúfoltság van?
Előzmény: -c.v- (157)
-c.v- Creative Commons License 2008.12.28 0 0 157
" Az atádi Bován is a 8-10 álló utas az átlag, a zegi Áiplis éppenmitküldenek-en meg még több. "

Ez a mostani ünnepi időszakra (+vasutassztrájkra) vonatkozik, vagy úgy általában?

OFF Amúgy nem ez lenne a megoldás, hanem egy új járatot végigzavarni az autópályán Hévízen át Zalagereszegre, ami tehermentesítené a 6:30-ast, gyors reggeli eljutást adva Zala megyének, amire egyébként is nagy szükség lenne. ON

A Budapest-déli part buszokkal egyébként nem vagyok kibékülve, érdemi menetidő-nyereség csak a Bp-Siófok viszonylaton van, egyébként meg vasúttal totál párhuzamosak, és időben is hasonlót "tudnak".

Előzmény: Törölt nick (156)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.28 0 0 156

Tegnap reggel a 8.30-as Bp-Győr-Sopronnak (E95) Győrig volt másodrésze (395). Visszafelé meg nem volt, 16.00-kor kb. 10 álló utassal indult tovább Győrből. Csornától volt már sok álló utas, de az utascsere miatt azok le tudtak ülni. Pedig hétvége van úgy, hogy előtte már legalább 3 napot otthonvoltak az emberek.

 

A szombat reggeli Balaton déli part felé közlekedő járatoknak adnék én rendszeresen másodrészt még. Bp-Siófok távon, de talán Balatonföldvárig is mehetne a másodrész. Az atádi Bován is a 8-10 álló utas az átlag, a zegi Áiplis éppenmitküldenek-en meg még több.

Előzmény: -c.v- (154)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.28 0 0 155

Maestral-al csak kellemetlen tapasztalataim vannak.

Egyszer időre kellett volna Fonyódról Siófokra érnem, akkor "csak" 33 percet késett. Egyszer Siófok-Fehérvár távolságon utaztam vele, mentem volna Fehérvártól tovább busszal. Fehérvárra 25 perc nyílt pályán való ácsorgás után be is engedtek. És persze mire átértem a vasúttól a buszállomásig gyalog, addigra a busznak már csak integetni tudtam. És baromi ciki volt temetésre úgy menni, hogy jól elkéstem. :(

De volt, hogy Fonyódon a buszt vártam Balatonföldvárra menet. Maestral 90 perc késéssel berobogott. Sok diák azzal ment haza (persze jegy nélkül) Boglárra meg Lellére, még 20 percet nem volt kedvük várni a Marcali-Siófok buszra. És így is tele volt a Fonyód-Lelle mentesítő járat.

 

A vasútnál bejátszik még a lassújelek szaporodása is, ha 10 perccel később jön egy vonat, egy tucat busz menetrendjét nem lehet hozzáigazítani.

 

Pontosan. És ezért szaporodtak el, főleg a nyári időszakban a Balaton-parton a vasúttal párhuzamos helyközi járatok is. De ott is meg van adva, hogy ha X időig nem jön a csatlakozás, utána nem kell már rá várni, mert Y időre menni kell további csatlakozást biztosítani.

Előzmény: Törölt nick (152)
-c.v- Creative Commons License 2008.12.28 0 0 154
" A buszok meg rendszeresen másodrészekkel közlekednek annyi az utas. "

Sokszor előhoztad már ezt a témát, de egy kis csúsztatást érzek benne. Én még sohasem láttam sima munkanapon másodrészt.

Pontosan mely járatokról van szó? A 12:30-as csornai Volánbusz lenne a "leggyanúsabb", de azt pont sokszor látom, és csak péntekenként van másodrésze.

Később meg már órás ütem van, ott nem hinném, hogy szükség lenne a másodrészre. (Pl. a 15:30-ason még péntekenként is mindig elég szokott lenni az emeletes!)

Marad tehát a 8:30 és a 10:30. (Ezeket nem ismerem.)

Vagy reggel a Győr-Bp irány? A 9:20-kor beérő járatot sokszor láttam már, és igen gyér a kihasználtsága...
Előzmény: lala0210 (151)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.28 0 0 153

Az Aszód-Palotás felé közlekedő alvállalkozó sofőrjeinél is megesik, pedig ott szinte mindig vannak ellenőrök. Volt olyan sofőr, aki reggel 9-ig két ellenőrzést is kapott.

Az este 10 körül induló Bp-Gödöllő busz is ilyen volt (pedig jó járat volt HÉV lekésés esetére) de addig trükközött a sofőr, hogy megszűnt a járat (igaz, amúgy se voltunk rajta sokan).

Mogyoród-Fót buszon is volt, hogy a sofőr saját zsebre kitalált egy alkalmi csoportos tarifát nekünk, persze jegy nélkül.

De a HÉV-en is meg lehet csinálni rövidebb távon, hogy egy százast adsz a kalauznak (azok csinálják, akik Kerepesről, Kistarcsáról mennek az Auchanba).

Előzmény: lala0210 (150)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.28 0 0 152

Hány meg hány olyan vonathoz való buszcsatlakozás szűnt meg az elmúlt időben, ami azért történt, mert nem jött időben sosem a vonat, a busznak menni kellett, mert még másik 2-3 csatlakozást biztosítania kellett más irányokba tovább...

 

Meg a busz menetrendje többnyire állandó (amerre én buszozok évek, talán évtiezedek óta változatlan) míg a vasútnál sokszor nem is hasonlít az előző évire. A 30-as vonalon a legállandóbb az a reggel 7 körül induló gyors, de az is indult már 6:40 és 7:25 között mindenféle időpontban, meg a Maestral, de azt most rendesen módosították, de a kevesebb megállás ellenére se lett gyorsabb...

A vasútnál bejátszik még a lassújelek szaporodása is, ha 10 perccel később jön egy vonat, egy tucat busz menetrendjét nem lehet hozzáigazítani.

Előzmény: Törölt nick (63)
lala0210 Creative Commons License 2008.12.28 0 0 151

A nagyobb városok között ill Budapestre meg buszkonvojok közelekednek azokban a relációkban a legsikeresebb a VOLÁN ahhol a MÁV is jelen van.

 

Pl

Budapest Győr

 

Látom, mindig valaki előszedi a témát :-)))

Sokak fájt a dolog, sikeresen szét is verték az igen jó buszos menetrendet a Budapest-Győr-(Sopron) vonalon. De valahogy azok a szerencsétlen utasok mégsem akarnak átülni a vonatra, inkább várnak még egy órát a buszra, vagy beülnek a kocsiba. Ez utóbbit az életben nem szoktatod vissza a tömegközlekedésre...

A buszok meg rendszeresen másodrészekkel közlekednek annyi az utas.

Ha olyan jó szolgáltatást nyújt a MÁV, akkor miért is? Volt, amikor rákényszerültem a vonatra, a gyorsvonat 25-30 perces késéssel érkezett (az állítólag pontos IC-ért meg pótdíjat kérni enyhe pofátlanság, mikor gyorsaságban simán veri a busz sok helyen...), pedig volt, hogy nemzetközi gyorsvonatot próbáltam... A tisztaságot meg inkább ne is említsük (bár a kosz nagyrészét nem a vasutasok csinálják, erősen különböző az utazóközönség egy buszon, mint egy vonaton).

Iskolaidőben igen nagy forgalmú megálló BP-en a Petőfi híd, sok egyetemista ott száll fel, a Kelenföldi pu., vagy a Déli pu. onnan csak átszállással érhető el BKV-val. Magyarul BP-en belül két átszállás (1x BKV-BKV, 1x BKV-MÁV). Mire eljut az a szerencsétlen valamelyik vasútállomásra, a busza már valahol Biatorbágy-Bicske térségében jár az M1-esen (és mire kiér szerencsétlen a vasútállomásra, a MÁV kitalálja, hogy a mai utolsó járat nem közlekedik, mert nincs kedvük hozzá...).

A Budapest-Sopron vonal pedig kész horror lett, hála az átszervezésnek. Az első BP-Sopron járat 6.30 helyett 8.30-kor indul, a korábbi 4 óra helyett csak szűk 2 óra tölthető el Sopronban, ha be akarod járni egy nap alatt (fizikai képtelenség...).

A többi párhuzamos vonal 90%-át is atomjaira lehetne szedni.

Ha pontos, kényelmes, tiszta, megbízhatóan közlekedő vonatokra lehetne átszállni, esetleg még el is gondolkodnának az utasok, hogy átszálljanak. Így viszont, aki jelenleg busszal utazik, ha kihúzod alóla a buszát, legfeljebb átül az autójába, de nagy részük nem fog vonatozni, akkor sem, ha pisztolyt tartasz a fejéhez.

(Persze ne feledjük: az állam talán ezzel járna a legjobban. Nem kell a tömegközlekedésre költeni, helyette kaszál az üzemanyagok adójából nem is keveset...)

Előzmény: f_k (6)
lala0210 Creative Commons License 2008.12.28 0 0 150

A másik dolog a próbálkozások:

 

Nem oda adja a jegyet ahova kérem.

 

Próbál adni 90 % os jegyet miközben teljes árú jegyet  kérek és közben a különbséget zsebre szeretné tenni.

 

Nem azért, de a MÁV kallerei is szeretnek mostanában maxizgatni :-)))

Előzmény: f_k (61)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.28 0 0 149
Tudom. A Bp-Nagyatád-Bp járatot a Weekend kiadta alvállalkozásba, a Levissimo csinálja. A hetek első munkanapját megelőző munkaszüneti napokon közlekedő Bp-Barcs-Bp az tényleg a Weekendé. De az csak heti 1 alkalom.
Előzmény: Törölt nick (146)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.28 0 0 148

Árban valóban drága a tömegközlekedés ebbe a BKV is belejátszik.

Ott elértük a "Nyugati" fejlett országok árszintjét, de a szolgálatás a minőség csak romlik.

 

Ausztria és Németország esetén ne felejtsük el a kedvezményes csoportos jegyeket. Igaz, hogy ez legfeljebb RegionalExpressre jó (de jó a buszokra és sok városban a helyi közlekedésre is), de sebességben ezek elverik a mi IC vonatainkat (a lassújel ott sem ismeretlen, de ritkább mint nálunk), és ha jól megtervezzük az utat, akkor elég messze el lehet így is.

Előzmény: f_k (140)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.28 0 0 147

1. A vasúti szolgáltatás minőségét javítjuk, a vonat gyorsabb, kényelmesebb, az utasok maguktól rájönnek, hogy még ha drágább is, akkor is megéri vonattal menni. Ez nem hiszem, hogy a közeljövőben megvalósul.

2. Egyszerűen megszüntetjük a párhuzamos buszjáratokat, nem lesz más, mennek vonattal. (Mintha autóval nem lehetne...)

 

Szóval megcsináljuk a 2. pontot. De így sem lehet minden buszt megszüntetni. A szomszéd faluba senki nem fog vonattal menni, mert:

Falu végéről 15 perc az állomásra, 5 perc várakozás, 5 perc vonatozás, 15 perc állomásról a faluba (összeseb 40 perc), miközben ma busszal 5-15 (várakozással, több megállással) perc gyalog 20-25 perc alatt gyalog is oda lehet érni.

És ugye minden faluból akarnak menni a következő szomszéd faluba, egymás után, így lesz egy szép párhuzamos járatunk.

Lehet csinálni a vasútállomásra helyi járatot. De ahol vonatonként van átlag másfél utas? A helyi forgalom meg 3 mamira korlátozódna? És a buszt nem tudnák (vagy nem lenne érdemes) más célra is használni?

Törölt nick Creative Commons License 2008.12.28 0 0 146

A Weekendbus is működtet Volánbusz partnerként Bp-Siófok-Barcs járatot. A főoldalon hirdeti.

Előzmény: Törölt nick (111)
Rangun Creative Commons License 2008.12.28 0 0 145
"Arról már nem is beszélve, hogy ha valami örült egyszer kitalálja, hogy Budapest - Eger viszonylatban csak vasúton lehet utazni, az Eger - Gyöngyös - Budapest autóbuszokra akkor is szükség lesz, az Eger - Gyöngyös, Gyöngyös - Budapest utasok miatt..."

Ja,csak az utasok nagy része nem Eger-Gyöngyös között közlekedik,ez a MÁV-nak és az adófizetőknek, napi 30 buszjáratot feltételezveve évi több mint 500 millió Ft-be kerül,amit az adófizetőknek kell állni,akiknek semmi köze nincs ezekhez a járatokhoz,és ez csak egy viszonylat,a rengeteg vidék-Bp között,ahol az adófitetők pénzéből folyik a látszat verseny.Évi 10 milliárdos nagyságrend folyik ki az adófizetők pénzéből a semmire.
Előzmény: setra415HD (47)
Carpy Creative Commons License 2008.12.28 0 0 144
"Turánál van a Zsámboki ráhordás"

nem egészen...
Előzmény: ..Nadine.. (134)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!