Üdvözlet mindenkinek! Akit érdekel a (nemcsak vasúti) távközlés, annak ajánlom figyelmébe ezt a kiállítóhelyet: http://www.postamuzeum.hu/exhibitions/gallery/100003/100522.html
Köszönöm kérdésed a másik topicban. Annyit talán hozzá tudok tenni a kérdéshez, hogy a kormányvonat mellett futott egy UAZ rádióskocsi, amiben a kormányőrség rádiói voltak 151 MHz-es csatornákon. Ez is tartotta a kapcsolatot a vonaton lévő híradó szakemberekkel, meg a területileg illetékes kapitányságokkal a 172 MHz-es frekvenciákon. Talán már el lehet ezt mondani, ma már a TETRA rádiókkal működnek, nem a régi rendszert használják. Tudom, ez nem hosszúhullám, nem rövidhullám, hanem URH, de a rendszer része volt annak idején. Emlékszem én arra is, hogy Győr-Kimle között mennyi géppityus rendőr/kormányőr őrizte a vágányt a nyílt pályán, mikor Kádár et. erre járt. Ugyanakkor a szódavizes cég elől simán be lehetett volna akármit dobni neki, mert ott a kerítés mellett ment el a vonat, és ott nem állt fakabát, csak a repülőhíd feljáróját őrizte egy... És az én UAZ-om, Kimléről hazajövet, a szódavizes parkolóban. Igaz, csak egy 160 MHz-es antenna volt rajta :-)
A Vasúthistória évkönyveket árulja a Nosztalgia Kft. a boltjában, ha jól tudom, ma csak a vasúttörténeti parkban van. Nekem van öt kötetem, ha akarod, átlapozhatod, bocs, de most nincs erre több órám. Meg: belenéztem a "Fejezetek az udvari és kormányzati utazások történetéből" c. könyvembe, abban is van néhány mondat a modern kori kormányvonatok távközléséről, ezt a Kádáros sztorit (bár Kádár szerepel benne a távközléssel kapcsolatban) ott nem találtam, tán tényleg az egyik vasúthistória évkönyvben van.