Nem tudni mennyi lesz az ára, és szerintem még ők sem. Viszont román fórumokról tudom, hogy a következő Főnix (vagyis a 005-ös) már biztosan aszinkron lesz, maximális sebessége 160 km/óra. A karosszéria már nyáron elkészült, és úgy hírlik javítottak az aerodinamikáján is.
Egyébként semmi bajom azzal a mozdonnyal, a maga helyén (főleg a hegyekben) bevált, csak én mint EVU sokallanám a 2.4 (*) millió EUR-t egy 40 éves terveken alapuló ACDC mozdonyért, amikor 3.1 milláért kapok vadiúj, ACAC mozdonyt, aminek kisebb az energiafogyasztása is 20 %-kal. (Most kéne megtérülést számolni.)
Pontosabban milyen működő prototípusról beszélsz? Négy már közlekedik ezekből a mozdonyokból. A MMV is úgy vásárolt, hogy előtte kölcsönkapta a prototípust.
valamint tendert nyert a Román Államvasutaknál, megelőzve a Siemenset Sőt mi több, ha jól tudom, a Siemensnek már volt egy próbálkozása az LE5100-asok modernizálásával, aztán a dolog annyira nem jött be, hogy a fehér-vörös gépek a Softronic szikéje alatt végezték : )
Sziasztok! Kapcsolódnék én is a topikhoz. Szerintem a MMV festése nagyon talál a mozdonyokhoz! Nagyon jól néznek ki, főleg a Bobo.
Amúgy a 91 55 0478 002-3 pályaszámú mozdonyt 2,4 millió euróért vásárolta a MMV, és még további két darabot szeretne vásárolni a közeljövőben ebből a típusból. Romániában a mozdonyt LE 6600 Phoenix-nek emlegetik, (talán azért, mert a prototípusra egy főnixmadár volt festve). Eddig mindössze 4 db készült, és szemmel láthatóan a Csauruszok "faceliftelt" változatáról van szó. Teljesítménye 6600kW, végsebessége 200 km/h, méretei megegyeznek a Csauruszéval. A mozdonytípus gyártásával a Softronic bekerült a világ 10-ik legnagyobb mozdonygyártó cége közé, valamint tendert nyert a Román Államvasutaknál, megelőzve a Siemenset és a Bombardiert, amelyekhez képest félszeres áron állít elő nagy teljesítményű mozdonyokat (2 millió euróért).
Ami a Sulzereket illeti, szintén Craiován gyártották őket, az 1959-es Sulzer-SLM-Brown Boveri licensz alapján 1960-1993 között. Ebből az igencsak sikeres mozdonyból több mint 2500 készült, ezzel a legnagyobb darabszámban gyártott svájci mozdony lett. Nekem ez a kedvenc mozdonytípusom.
Üdv Mindenkinek.Ma estefelé jön haza a Sulzer Nagyváradról,ha igaz utánna visz egy rakott Tisza-Palkonyai vonatot.A Bobi,meg este visz egy rakott szajolit Keresztesre.
Szia ez a Bobo most épp a 101-es vonalon dolgozik tartályvonatokat visz hoz eredetileg 60-as sulzerel szokták vinni hozni ami az is a Magyar Magán Vasút gépe.