Keresés

Részletes keresés

JarnoTrulli Creative Commons License 2023.04.07 0 0 21360

jobb helyeken meg leadják ingyen 

Előzmény: nicko (21359)
nicko Creative Commons License 2023.04.06 -11 0 21359

Van rá lehetőség. 70aud/szezon vagy yt csatornán tagság 9999Ft/hó 

https://www.supercars.com/superview/

Előzmény: JarnoTrulli (21356)
JarnoTrulli Creative Commons License 2023.04.06 0 0 21358

hírek arról szólnak, hogy Dovinak nem igazán ment az 2 napos teszt, nagyon elmaradt Wittmanntól így csökkennek az esélyei

felválltva vezették etapokra leosztva a BMW-t, de amíg M.W. ilyen 1:39-es időket ment átlagosan (legjobbja, amikor időre mentek 1:37 volt), addig Dovi 41 felett volt jóval. (1:41.812) úgy hogy szinte rögtön utána ment, így az időjárás szinte ugyanaz volt.

 

mert ahol 3-4 tized hátránnyal utolsónak lehet lenni, 3-4 mp hátránnyal meg már kínosan sok lenne a hátrány. Még akkor is ha várhatóan folyamatosan fejlődne 1 év elmenne így, és akkor is kérdéses, hogy onnan még mennyit tudna javulni hogy a mezőnyben csatázzon érdemben.

 

DTM már nyomást gyakorol a csapatra is, hogy ideje lenne bejelenteni ki vezeti azt a második autót mert hamarosan hivatalos teszt kezdődik.

Esélyesek közt van Gore, Muth és Glock is. Utóbbi 2 viszont nem tudna annyi pénzt vinni amennyit szeretnének.

Habsburg már januárban kikosarazta őket.

JarnoTrulli Creative Commons License 2023.04.06 0 0 21357

Mercedes idei gyári versenyzői:

 


Performance-Fahrer: Lucas Auer (AUT), Philip Ellis (SUI), Maro Engel (GER), Maximilian Götz (GER), Jules Gounon (AND), Mikael Grenier (CAN), Thomas Jäger (GER), Daniel Juncadella (ESP), Raffaele Marciello (SUI), Fabian Schiller (GER), Luca Stolz (GER); 

 

Juniorfahrer: Ralf Aron (EST), Jordan Love (AUS), Arjun Maini (IND), Jusuf Owega (GER), David Schumacher (GER); 

 

Expert-Fahrer: Adam Christodoulu (GBR), Daniel Morad (CAN)

 

 

tavalyhoz képest annyi a változás, hogy Buhk visszavonult, és nincs az idei keretben Manuel Metzger és Patrick Assenheimer

 

Aron "nyugdíjból" tér vissza 2018 után ismét versenyezni fog és csak 25 éves most is. 

Gounon francia színek helyett andorrai zászló alatt fog menni. 

JarnoTrulli Creative Commons License 2023.04.06 0 0 21356

az is javíthatna a helyzeten, ha esetleg hivatalos formában adnák youtube oldalukon

legalább ott, ahol nincs közvetítés

Előzmény: nicko (21352)
JarnoTrulli Creative Commons License 2023.04.03 0 0 21355

Csapatoknak elküldték a szabálytervezetet. Kiemelték, hogy nem végleges, és a visszajelzések alapján változhat 

 

- TOP15 kap pontot a versenyen. Leggyorsabb körért viszont már nem jár. Kvali TOP3 pontozása megmarad 

- TO ugyanúgy tiltott, 250.000 euró büntetés jár érte, viszont kiszedték belőle a kizárás opciót. Így a 2020-as verziót került elő ennél. 

- gyártói cím már nem lesz, mivel ez a Class1-es korszak vége óta értelmét veszítette mivel privát csapatoké lett a terep. Csapatbajnokságban meg a legjobban szereplő autó eredménye fog számítani. Így ha 1 csapat 2 autója egymás mögött végez, akkor az őket követő másik csapat viszi azokat a pontokat, így lépnek előre 1 helyet

Így akarnak esélyt adni azoknak, ahol kevesebb autóval állnak ki. 

- DTM és az ADAC GT közt tilos az átjárás. Egy közös hétvégén, 1 DTM versenyző nem mehet ugyanott az ADAC GT-ben.

- tesztek nincsenek korlátozva mióta GT3-as kocsikkal mennek, mert lehetetlen lenne ezt tiltani. Egyedül az tiltott, hogy az adott héten tilos tesztelni azon a pályán ahol a hétvégén DTM verseny lenne. És azoknak a versenyzőknek, akiket a DTM-re regisztráltak. (kivétel persze a hivatalos tesztek, amely 3 versenyhétvégén lesznek csütörtökön)

- első futam után a másodikra kapott plusz súlyokon volt kis változás. TOP3-nak tavaly még 25-15-5 kg volt a "jutalom" vasárnapra, ez idén 20-10-5 kg lesz.

nicko Creative Commons License 2023.04.01 -2 0 21354
Előzmény: nicko (21353)
nicko Creative Commons License 2023.04.01 -2 0 21353
nicko Creative Commons License 2023.03.31 -2 0 21352

2x magyaridő szerint olyan időben amikor én se nézném. Sajna itthon nagyon alacsony volt a nézettsége ezért aztán nem adjak. 

Előzmény: bendeguz90 (21351)
bendeguz90 Creative Commons License 2023.03.31 0 0 21351

"Ez van mikor az ember nem figyel oda. :) "

 

És nincs itthoni tv-s közvetítés róla. 

Előzmény: nicko (21350)
nicko Creative Commons License 2023.03.31 -2 0 21350

Ez van mikor az ember nem figyel oda. :) 

Supercars e hétvégén a F1 betétfutamait tolja, szám szerint 4-et. Ebből 2 már lement 

https://www.supercars.com/sessions/beaurepaires-melbourne-400-2/virgin-australia-supercars-championship-race-3/

 

https://www.supercars.com/sessions/beaurepaires-melbourne-400-2/virgin-australia-supercars-championship-race-4/

 

Beaurepaires Melbourne SuperSprint  

 

Szombat 

R5.  08:30 - 09:00. / 13 kör

Vasárnap 

R6.  02:25 - 02:55. / 13 kör

 

JarnoTrulli Creative Commons License 2023.03.27 0 0 21349

Előzmény: toto92 (21348)
toto92 Creative Commons License 2023.03.27 0 0 21348

De még az archív cikkeket is kiciánozták az Eurosport honlapjáról.

Előzmény: JarnoTrulli (21346)
F1mre Creative Commons License 2023.03.26 0 0 21347

Ez akár még jól is hangozhatna akkor, ha pl. az adott bajnokság aktuális (vagy egy ponton meghatározott aktuális) top 1-3 jönne össze 1-1 hétvégére. Akár regionálisan, hogy az utazás is vállalható legyen. De ez csak akkor, ha minden TCR bajnokságban ugyanazok a technikai szabályok és hoznák az autót. 

 

Csak épp ki nézné ezt? 

Előzmény: JarnoTrulli (21346)
JarnoTrulli Creative Commons License 2023.03.26 0 1 21346

Lantos hogy elengedte már ezt a WTCC, WTCR akármi vonalat

most nézem az egykori fb-s oldal már átállt egy WEC központú lappá

 

úgy tudom ez afféle bajonkság a bajnokságokban lesz. Mennek mindenféle TCR bajnokságban és annak a keveréve adja ki ezt a World Tourt

 

 

Előzmény: F1mre (21345)
F1mre Creative Commons License 2023.03.25 0 0 21345

Ez a TCR World Tour micsoda? Néha versenyeznek egyet csak úgy, tét nélkül? Vagy ez egy bajnokság? 

Előzmény: toto92 (21344)
toto92 Creative Commons License 2023.03.25 0 0 21344

ETCR-ezni biztos nem fog, ma jelentették be hogy annak is reszeltek. Pár napja a laptimingosoknál a world tourt meg a villanytúraautót mondta mint irányvonal, ebből ugye egy kiesett, a másikról még lehet beszélgetni hogy az is megdöglött már most, vagy csak még alszik.

Előzmény: ka_TARZI_s (21341)
JarnoTrulli Creative Commons License 2023.03.24 0 0 21343

hétvégén rendeltem ugye a jegyet, szerdán már ott figyelt a postaládában

vagy én nem állítottam be, vagy nincs is már ilyen opció, de most nem az a nyakba akasztós kártyás, hanem egy átlagosnál vastagabb papírból lett. Bár ezen nem múlik semmi

 

DTM Classic maradni fog a szezonban, csak szélesítik majd a palettát. 

Eddig 2 hétvégének erősítették meg a programját: Norisring és Lausitzring. Itt a 84-96 közti DTM/ITC kocsik jönnek

De egyéb pályákon nem kizárt, hogy lesznek C csoportos autók is

 

JarnoTrulli Creative Commons License 2023.03.20 0 0 21342

Mostani csapata még nem jelentett be senkit szerintem 

Előzmény: ka_TARZI_s (21341)
ka_TARZI_s Creative Commons License 2023.03.20 0 0 21341

Michelisz Norbi mit fog csinálni ebben a szezonban?

 

Visszavonul?

JarnoTrulli Creative Commons License 2023.03.18 0 0 21340

na meg is rendeltem a jegyet, 149 euró lett. 144 volt maga a jegy, de majdnem 6 euró pluszban amiért elküldik nekem postán egy átlagos borítékban. 5 munkanapon belül adják fel, majd kiderül mire ér ide.

Új oldalon egyszerűbb és gyorsabb a rendelés, nem kell külön regisztrálni. Ugyanúgy a szombati napra megyek, mint tavaly és maradtam az Alpha Tribünnél. De abból az 1-es kategóriás részre amivel lehet menni boxba látogatóba.

Annyi változott tavalyhoz képest, hogy a tavalyi jegyemmel nem, de idén ugyanarra a helyre már lehet a paddockba is menni. 

De egy adott tribün közt is vannak eltérések és más kategóriák. 

 

Más.

 

Hír, hogy változhat a pontrendszer. Tavaly már több visszajelzés volt, hogy túl kevés a TOP10-es értékelés, közel 30 autónál. Mezőny közepe sokszor ezért egy igazi daráló, és emiatt is vannak olykor balesetek, de volt arra is példa, hogy amikor egy versenyző nem látott esélyt a pontszerzésre inkább behajtott a boxba. Pontszerző helyek bővítésével azt is remélnék, hogy kevesebb lehetőséget hagynak meg az olyan trükközésekre, mint ami volt a 21-es fináléban. 

Idén új a szervezés, így az a szabály se biztos a csapatutasításokra amit tavaly a Berger-ITR érában bevezettek, de a mostani vezetés is ellene van, bár Voss hozzáteszi teljesen kizárni ezt nem lehet, 3000 papírt aláírathatna a csapatokkal, de büntetni csak olyan konkrét bizonyíték után lehetne, mintha a rádión azt szólnák, hogy "'Rubens, let him pass for the Championship'" - ezt így angolul idézte. ---- Ez volt az az osztrák eset, ha jól emlékszem, de nem a 2002-es utolsó centis helycsere hanem előtte 1 évvel, amikor Todt szövegét pont élő adásban lehetett hallani amikor Barrichellonak a 2. helyet át kellett adnia. 

Ha változik is a pontrendszer, akkor a TOP15-ös lenne, mint a Motogp-ben van vagy az ADAC GT-ben. 

 

https://www.motorsport-total.com/dtm/news/dtm-stallorder-will-der-adac-mit-neuem-punktesystem-dagegen-ankaempfen-23031701

 

Hivatalos DTM teszt körül meg bonyodalmak vannak, mivel nagyon rossz időpontra került. Április 15-16.

Hétvégére esik, és akkor lesz NLS verseny is. Ez az a bajnokság ami a Nordschleifén tart minden futamot, többségében 4, de van 6 és 12 órás formátum is. Sok kategória, és rengeteg versenyzővel. 

Főleg mivel májusban lesz a 24 órás verseny is ott, így ez tekinthető egy főpróbának is. 

 

Így beindult a matek, hogy az érintettek csak 1 autóval jönnének, vagy nem teljes felállással. Egyedül Preining szerepe biztos, mert ott a tesztet választották. De a csapattársa Olsen helyzete kérdéses mert ő egy másik csapatban megy ott. De érintett többek közt még Maini, Engel, Stolz is a Mercedeses brigádból.

BMW-nél már most kavarodás van, mert Sebring miatt, a most hétvégi NLS szezonnyitót is kihagyták

Harmadik NLS futamon meg lenne a DTM teszt, ott meg a ROWE csapat várja a gyári versenyzőket, akiket a gyártóval már lebeszéltek. Szombat délutáni verseny után egy 800 km-es utazás várna rájuk Spielergbe. Főleg hogy 17 óráig nem hagyhatják el a versenyzők pályát ezzel is buknak 1 órát. Fritz a BMW-s csapatfőnök mondta hogy meg kell nézni van-e egyáltalán olyanko egy Frankfurt - Graz járat. De különgépet bérelni nem érné meg. 

DTM-re meg az egyik napon kötelező a részvétele mindenkinek hiszen ilyenkor csinálják a hivatalos fotókat és mindent ami a közvetítésekhez és egyéb helyeken használni fognak. 

 

Osztrák helyszín a hivatalos tesztre és a hétvégi napokat a kényszer szülte. ADAC mikorra átvette a szériát a tavaszi napokat már sok helyen előre lefoglalták, Április közepén az osztrák pálya pedig szabad lett, mert eredetileg ADAC GT hétvége lett volna. Így már a pálya üres volt, sőt már általuk le is foglalva, és betolták ide a tesztet. Későbbre vinni meg már a tévések nem akarták, mert nekik a közvetítésekhez kell készíteni az idei grafikát az idei versenyzőkkel. 

 

Előző vezetés szabályai itt sem érvényesek már, ott komoly pénzbüntetéssel fenyegették azokat, akik kihagyják a tesztet. Hawkey hagyta ki, mert álítólag COVID-os volt, de ezt nem tudta igazolni. (utólag ugye kiderült, ekkor lépett vissza a ROKIT szponzora és az se volt biztos a szezonnyitón ott lesz-e).

JarnoTrulli Creative Commons License 2023.03.17 0 0 21339

Szerda óta már lehet venni Norisringre is jegyeket. 

Már csak az a kérdés én hova üljek, szerintem maradok ugyanott ahol tavaly. 

Boxutcába tervezek most körülnézni

nicko Creative Commons License 2023.03.13 -11 0 21338
nicko Creative Commons License 2023.03.10 -11 0 21337

Kezd a Supercars szezon Holdenek nélkül Ford Mustang és Chevy Camaroval. 

 

Thrifty Newcastle 500  

 

Szombat 

R1.  05:20 - 07:20   /95 kör

Vasárnap 

R2.  05:20 - 07:20. /95 kör

 

nicko Creative Commons License 2023.03.03 -11 0 21336

Mindenki nyugodjon le, ne tülekedjenek! ;) 

1 hét múlva rajtol a Supercars 2023-as szezonja Holdenek nélkül. Helyettük Camarok lesznek...legalább a V8-as motor még megmaradt.

JarnoTrulli Creative Commons License 2023.03.03 0 0 21335

- mától már lehet jegyeket venni, csak egyedül a Norisringre még nem. Hónap közepére már ott is.

Olcsóbbak lettek a jegyek, átlagosan 10-20 euróval. Családokat célozták meg leginkább, újítás az, hogy 16 éven alulinak ingyenes a belépés, ha egy felnőttel van. 

 

- Abt Audi bejelentette a versenyzőit, meglepetés nem történt Feller, van der Linde lesz a 2 autós csapat tagja. vdL csak az Audis szerződésből lépett ki. 

 

Ha úgy nézzük már csak 2 hely kiadó. Engstlernél szinte biztos hogy a kis Engstler fog vezetni, egyik Grassert pedig Schmid

Mellette van egy üres hely és a Wittmann féle BMW-nél. Ez 26 autó!

 

Götzöt meg a Mercedes golyózta ki a szériából aki maradni akart volna. Idén három versenyző kap komolyabb támogatást a gyártól. Minden Mercedeses csapatba raktak egyet (Stolz, Auer, Engel), és melléjük egy juniort. Neki meg nem jutott hely. Bár én biztos őt választottam volna, mint Engelt. Götz marad a Mercedes családban, de máshol kap szerepet. 

BWT féle pink autók se lesznek, mert nem hosszabbítottak szerződést a Mercedessel. Kisebb szponzorként feltűnhetnek vagy ha valamelyik másik csapattal megállapodnak. 

 

Frey - Ferrarinál megjelent a RedBull Vermeulen autóján. (Ő apja a mendzsere Max Verstappennek) sőt Verstappen is mint szponzor. Hivatalosan így indul majd: Verstappen.com Racing with Emil Frey

 

 

JarnoTrulli Creative Commons License 2023.02.26 0 0 21334

Pár kivétellel de meg is történtek a bejelentések

 

https://www.motorsport-total.com/dtm/news/dtm-2023-uebersicht-des-starterfelds-mit-fahrern-und-teams-23022501

 

Bortolotti itt fog teljes szezont futni, pedig év elején még azt mondták, hogy első a WEC, és készítik fel a 24-es LMDH bevetésre, azóta a Lambo másképp döntött. 2 futam ami ütközik, ott a Prema helyettsíti majd mással. DTM-re nagyon készülnek, 3 versenyzőből 2 gyári. Meg van egy értelmezhetetlen Deledda. Nagyon látszik, hogy ők lettek a gyári csapat, és nem a Grasser. 

 

Aitken nekem kicsit meglepetés, sehol se pletykálták, azt hittem GT3 vonalon sokkal rutinosabbat hoznak majd. Másik kocsit Vermeulent meg szponzorálja a RedBull (ő Verstappen menedzserének a fia), ráadásul a kocsin ott van Verstappen weboldala is, mint reklám. Így ha azt vesszük maradt idén is Ferrari, RedBull kombó.

 

Meg milyen érdekes, DTM Trophy megszűnt, ITR sincs, de mégis bejutott a bajnok Heinemann. Ahhoz képest, hogy 2009-ben még szimulátorosként kezdte most tényleg megérkezett. 

 

Güvenre leszek kíváncsi, én őt tippelem idén meglepetésnek. Bernhard szerintem jól választott, Ferraris beugrása is rendben volt. 

 

Götzről semmi infó nincs mi lesz vele.

 

Winward-Mercedes: Lucas Auer, David Schumacher
HRT-Mercedes: Luca Stolz, Arjun Maini
Landgraf-Mercedes: Maro Engel, Jusuf Owega
Schubert-BMW: Sheldon van der Linde, Rene Rast/Dries Vanthoor
Project-1-BMW: Marco Wittmann, ?
SSR-Lamborghini: Mirko Bortolotti, Franck Perera, Alessio Deledda
Bernhard-Porsche: Ayhancan Güven, Laurin Heinrich
Manthey-EMA-Porsche: Thomas Preining, Dennis Olsen
Toksport-WRT-Porsche: Christian Engelhart, Tim Heinemann
Emil-Frey-Ferrari: Jack Aitken, Thierry Vermeulen

 

Abt-Audi: ?, ?
Engstler-Audi: ?

GRT-Lamborghini: ?, ?

iProject: ?

 

20 fix induló már megerősítve, ehhez jön még 3 Audi, 2 Lambo, 1 BMW azaz 26 autós mezőny. 

 

JarnoTrulli Creative Commons License 2023.02.22 0 0 21333

Látszik, hogy az Audis csapatoknak nem igazán állt össze a költségvetés, főleg miután kiderült kevesebb pénzt is kapnának. Nagyon az F1-re álltak rá, sajna itt csapódik ez le. Se Rosberg, se Attempto nem tudott kellő szponzort fogni. 

 

Motorsport-total tudósítása a várható mezőnyről, amik a következő napokban bejelentésre kerülhetnek

 

https://www.motorsport-total.com/dtm/news/dtm-re-live-adac-praesentiert-bei-kick-off-day-alle-teams-fuer-2023-23022201

 

Bernhard: 2 autóra bővülnek, Preininget valószínű elviszi a "gyári" Porsche a Manthey. Lehetséges felállás lehet a török  Güven aki Ferrarival már beugrott tavaly, és a fiatal Porsche versenyző Laurin Heinrich, aki már gyári státuszba lépett. 

 

Grasser: ahogy mondták hetekkel ezelőtt 4 helyett 2 autóval lesznek, de már Bortolotti nélkül. Egyik ülésre esélyes Schmid a másik kérdéses.

 

SSR: Lambora váltottak, és maradnak 2 autós felállással. Így ugyanígy marad a 4 Lambo a mezőnyben, mert ami Grassernél -2, az itt +2. Állítólag lesz egy gyári versenyzőjük (Perera), a másik jelölt Christian Engelhart lehet

Észrevették, hogy az SSR csapatnál ott a "supported by Lamborghini Squadra Corse" felirat, míg a Grassernél nincs. Lehet ők lesznek a gyár kiemelt partnerei. 

 

HRT: itt nem várható nagy változás. Stolz hozza az eredményt, Maini a pénzt. 

 

Abt: nehezen, de összehozták a szezonra valót, viszont 2 autóval lesznek. van der Linde érdekes lehet, mert már nem gyári Audi versenyező, de szerződése neki Abtékkal volt. 

 

Winward: 3. autóra egyre kevesebb az esély. Auer helye biztos, remélhetőleg gyorsan felépül. D. Schumacher maradása is mert többéves szerződése van. Marius Zug nem lesz náluk, de lehet a GT World Challenge-ben igen. Götz helyzete érdekes, lehet nem lesz a mezőnyben

 

Schubert: semmi meglepetés, ők már hivatalosan is bejelentették kikkel mennek. 

 

Projetct 1: ugyanez, itt a kérdés a második autó.

 

Frey Ferrari: új 296 GT3-as Ferrarival érkezik 2 autóval. Lehet mégis marad a RedBull, igaz kisebb szponzorként, mert az egyik ülésre a holland Thierry Vermeulent várják. Ő Max Verstappen menedzserének a fia. Csapattársa Albert Costa lehet aki tavaly ADAC GT-ben nála vezetett, igaz akkor Lamborgihit.

 

Engstler: pletykák igazak voltak, tényleg jönnek, de 1 autóval, amit Engstler fia vezethet.

 

Manthey: EMA csapattal közösen indulnak. 2 autós felállásban. Preining - Olsen esélyesek. 

 

Landgraf: tavalyi ADAC GT bajnokot ők adták, most beszálltak a DTM-be. Viszont nem a győztes Marcielloval, hanem Maro Engellel. Jusuf Owega pályázik a második kocsiba, aki befutó lehet a Winwardnál is.

 

Toksport WRT: 2 Porschével jönnek, miután nem jött össze az Aston Martin projekt. Marvin Dienst a szerződtetett versenyzőjük így lehet hozzák őt is. 

 

 

ahogy számolom ez nagyjából 23-25 autó lesz, úgy hogy az Audi meglehetősen visszafogta a jelenlétét. 

 

 

JarnoTrulli Creative Commons License 2023.02.22 0 0 21332

Idei csapatok hivatalosan is bejelentve:

 

Abt l Audi R8 LMS GT3 Evo II
Emil Frey l Ferrari 296 GT3
Grasser l Lamborghini Huracán GT3 EVO2
Bernhard l Porsche 911 GT3 R
Engstler l Audi R8 LMS GT3 Evo II
Manthey EMA l Porsche 911 GT3 R
HRT l Mercedes-AMG GT3 Evo
Landgraf l Mercedes-AMG GT3 Evo
Winward l Mercedes-AMG GT3 Evo
Project 1 l BMW M4 GT3
Schubert l BMW M4 GT3
SSR l Lamborghini Huracán GT3 EVO2
Toksport WRT l Porsche 911 GT3 R

 

Nem lesz a mezőnyben:

 

Rosberg (Audi)

Attempto (Audi)

Walkenhorst (BMW)

AF Corse (Ferrari)

Mücke (Mercedes)

GruppeM (Mercedes)

 

Újak a mezőnyben:

 

Frey (Ferrari)

Engstler (Audi)

Manthey (Porsche)

Landgraf (Mercedes)

Project 1 (BMW)

Toksport (Porsche)

 

Tehát 6 lelépett, és jött helyettük 6. 

Ahogy számítani lehetett a Porsche idén bedobja magát nagyon, és SSR csapat emiatt Lambora váltott. 

 

 

 

 

 

JarnoTrulli Creative Commons License 2023.02.22 0 0 21331

Lesz idén is Ferrari! 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!