Miután mindenféle rendszámmal foglalkozó topic-kal találkoztam, de olyannal nem ami az 1990 előtt kiadott rendszámokkal, azok történetével foglalkozik, vettem a bátorságot, egy ilyent nyitni.
Arra kérem az ide írókat, az általuk feltett rendszámokkal kapcsolatban a lehető legtöbb információt, képet, évjáratot tegyék fel.
Nekem ez a Magotax dolog nagyon nagyon gyanús volt és most direkt ránéztem az Arcanumon. Nem, a négyhengeres Magomobil taxi nem volt Magotax - ez egy sok évtizedes tévedés, amelyet egy ideig én is átvettem, de rájöttem, hogy tévedtem. Az ugyanis Magomobil taxi volt.
A Magotax megnevezést 1928-tól használták rövid ideig a Magosix, a hathengeres MÁG autó taxiváltozatára.
Miért ilyen ócska minőségben rakod föl szakmányban a képeidet, főleg amiket a webről kotorsz elő és butítasz le az eredetiből? A saját anyagod digitalizálásához meg nincs egy rendes scannered, nem tudod használni, vagy egyszerűen csak lefotózgatod őket valami gagyi izével és így ömleszted elénk, mázsaszámra? Esetleg nem látod tisztán, mit raksz föl, mert rossz a szemed vagy a képernyőd? Mindenesetre legalább levághatnád a képekről a felesleget és javíthatnál az élességen, kontraszton.
1973. november 14. A hozzáférhető források szerint tervezési _és_ kivitelezési hiba is hozzájárult a balesethez. Szerencsére nemhogy halálos áldozata nem volt, de sérültje sem (egyáltalán!) mert a baleset ugyan 12 óra 03 perckor történt, de aznap az egyik nagyon éhes munkás kiharcolta, hogy előbb legyen az ebédszünet, és üres volt az emelet, de talán az egész épület is...
IL-05-34. Bp. XI., Schönherz Zoltán u. - Budafoki út sarok, 1973.11.14. Az OKGT (Országos Kőolaj és Gázipari Tröszt) székház emeletének balesete. (Kerek Mariann Képe).
TF-21-00. A Debrecenben átvett új Moszkvics hazatért, Szentes, 1980. (fotó: Besze László).
Ikarus-620. A Kerepesi úton, a Körvasút-sor előtt (az Örs vezér tér irányába), a Skoda szerviz (most Opel/Kia Wallis) magasságában. A második képen jobbra a háttérben a munkásszálló, ami most a CEU Konferencia Központ.
RÁBA 843.00 prototípus átadása a Hungarocamionnak, 1971.11.30. MVG Győr. Legalábbis nálam ezzel a szöveggel van lementve. MVG vagy HC archívum. 843 gyártva 1971-73, motor MAN V8 304 LE.
A Hungarocamionnál nem tudom kinek az ötlete volt ez a Hungarocamion Travel, mindenesetre,mikor megvették az első Iveco Turbostarokat,akkor jöttek velük ezek a Daily buszok is. Valahol csináltattak hozzájuk csomagszállító utánfutókat és adták őket bérbe csoportoknak,iskolai osztályoknak.
Egy darabig pörgött is a dolog,csak aztán ezeket a legendásan elnyűhetetlen 100 (95) lovas 2,5-ös TD motorokat is sikerült elnyűni,mert a sofőrök 10+ fővel és agyig rakott futóval is 130-al közlekedtek és ezt azért már ezek se tolerálták. Akkoriban a Cinkotai úton,a fődarabműhelyben éltem és alkottam,:-) nálunk generálozták sorban a motorokat, azután pár év után kikoptak a kamiontól,de addigra porrá taposták őket.