Egy másik fórumon hívták fel a figyelmet Tarlós programjára. Mondhatom, meglepő, hogy egy főpolgármesterjelölt ilyen elképzelésekhez csatkalkozik:
Budapestet a Fidesz 6 évre várakozópályára küldené.
http://tarlosistvan.hu/BudapestPRogram.pdf
A tervezett debreceni 2es villamos kb az lesz a városnak, mint a 4es metró bpnek. Kurva drága, erőn felüli presztízsbeuházás, aminek a feléből többet lehetne javítani a város tömegközlekedésén más módon.
Az lehet... Innen látszik, hogy a probléma-áthelyezés módszere mennyire jól működik. A mellékvonalak kevesebb embert érintenek és nagyságrendekkel kevesebb pénztől szól az egész (a 4-es metró árából 50 évig simán elműködnének a mellékvonalak). Mégis, ettől hangos minden. Miközben arról nincs szó, hogy a MÁV belső működésének hatékonyabbá tételével sokkal többet lehetne spórolni.
Kb olyan, mint amikor egy magáncég nehéz helyzetbe kerülve először nem az ingyen céges autót vonná meg, hanem a gyártósort szerelné le...
Balos kéne, mint Nyíregyházára, hogy aztán a belváros ott is háborús övezetre emlékeztessen (kár, hogy már megszűntek a laktanyák, lehetne ott gyakorolni), a fákat ki kelljen vágni betonmonstrumok kedvéért?
kozmopolita = megszünetné ott az 1-es villamost, a trolikat és a buszokat, eladná a várost, bezárná a kórházakat és iskolákat, ebből építtetne a Strabaggal egy metrót a villamos helyett, azzal, hogy világvárost építünk.
Nem kettős mérce. Kivételesen nem az. A kulcsszó: társadalmi hasznosság.
- Az M4 esetében ugyanennyi pénzből sokkal több és jobb dolog lett volna építhető, vagy sokkal olcsóbban olyan, ami ugyanennyit tud. Tehát, az M4 társadalmilag nem hasznos.
- A mellékvonalak: vannak olyanok, amik társadalmilag hasznosak és mégis be akarják őket zárni. És, van a MÁV-ban sok olyan más terület, ahol lehetne - a vonalmegszüntetésnél sokkal többet - spórolni, de azt nem teszik. Tehát, az ész nélküli mellékvonal bezárás társadalmilag nem hasznos. (még akkor sem, ha valóban vannak olyan mellékvonalak, amik bezárhatók. Nem erről van szó, hanem a probléma megközelítéséről).
Nem én hoztam fel a kérdést, hanem valamelyik olvtárs. A hússzoros szorzót pedig általánosságban használtam, nem Debrecenre. Egyébként éppen hasonlóan érvelek: Budapest nincs aggasztóan eladósodva.
Ezzel azért bánj óvatosan. Bp. "csak" kb 8-szorosa Debrecennek. Lélekszámban.
Nem ismerem a számokat, de önmagában az eladósodottság nem bűn, ráadásul rossz értékmérő. A lényeg az, hogy a hiteleket mire használják, illetve mennyi a mögöttes vagyon.
Az egyik esetben (a főváros vasútja) legfontosabb érv a gazdaságosság, a másik esetben (az ország vasútja) pedig ne arra, hanem ezer más szempontra figyeljünk... :)
Tipikus kettős mérce.
"/a szükségességét is sokan vitatják, főleg a jelenlegi formájában, de az már eléggé karcos dolog, merthát mi az amit nem vitat itt valaki?)))/ "
Nem annnyira karcos, ha utánaolvasol az M4 ellenérveknek. Az M4 ellenzői elég sok elképzelést képviselnek és néha egymást sem szeretik, DE abban egyetértenek, hogy a ma épülő M4 az egyik lehető legrosszabb alternatíva.
És, nem csak "vitatják" az M4-et, hanem alternatív megoldásokat is javasolnak, amit a DBR iroda lesöpör az asztalról. Lásd: LRT megoldás: elismeri a DBR, hogy ez a legköltséghatékonyabb, majd indoklás nélkül nem vizsgálja tovább ezt az irányt.
Nem azt mondtam, hogy meg vagyok elégedve Bp fejlődésével, pusztán az érvedet döntöttem meg. Egy hússzor akkora városnak nagyobb az eladósodottsága abszolút számokban mérve. De relatíve Debrecen jobban el van adósodva. Ez van.
A fiú szót használhatják idősebbre is. Lásd a kurva sem azt modja, hogy: eljössz velem szépférfi, hanem eljössz velem szépfiú. Kortól függetlenül. A "ы" betű magyar olvasatban inkább ü, mint i, de ez tájszólásfüggő.))
Összsességében tényleg красивый мальчик. És Tarlós et. plakátja tényleg hajaz a 30-as évek szovjet ideáljára.))
Nem, nem. Bp-es költségvetése 20-30-szorosa debrecen költségvetésének, és nagyon sok az elartott a városvezetésben Bp.-en, ugye 22 kerület, polgármester stb. Debrecen nagyon fejlődik, Bp-est egy nagy szar. Szeretne Bp. egy Kósát...
Gondolom 98-2002-re gondolsz, ezért szretném felidézni a főpolgármesterünk 2005 végén ejtett megszólalását, miszerint: a tavalyi év se volt jó Bp. számára, de 2006 a legrosszabb orbáni éveket is alulmúlja...:)))))
Debrecennek is van 16.5 mdFt adóssága, ez nagyjából lakosszámra vetítve azonos Budapestével, sőt, az egy főre jutó jövedelem alapján sokkal rosszabb a helyzete Budapestnél. Logikád szerint tehát a jobbos városvezetések is a nemzethalálba viszik a jónépet.
Baromság. Az még csak hihető, hogy a nagyobb, drágább kocsikban ülők pofátlanabbak, mert ezt tényleg tapasztalni.
De pártállástól teljesen független a dolog. Ez csak egy gyenge próbálkozás a másik oldal pocskondiázására. Ez a fórum is bizonyítja, hogy a ballibekbe sem szorult kevesebb aggresszivitás.
Nem kellene ilyen hülyeségeket kitalálni! Attól, hogy utálod a másik oldalt, még lehet normális érveket is találni.
A szárnyvonalkhoz teljességgel nem értek, viszont az, hogy egy város közlekedési fejlesztése milyen elvek mentén kezelhető, viszonylag gyorsan átlátható kérdés.
Egyébként meg csak példának hoztam, messze nem ez az egyetlen problémaBp. gazdasági helyzetében.
Sajna messze nem látom át annyira a helyzetet mint szeretném (csekély időm miatt nem is fogok utánajárni), de az biztos, hogy Bp. fejlődése a környező országok fővárosaibval történő összevetésben elég siaralmas.
Nekem a legjobban az "tecc", hogy DG. 2002-es választások környékén közölte: Prága azért látszik jobban fejlődöttnek, mert ők a felszínen kezdték a fejlesztést, Bp. viszont először a felszín alatti fejlesztéseket csinálta meg. Ehhez képest mind a mai napig romos a víz és csaetorna-hálózat, lassan haladnak a gázvezetéképítések, szilárd, és alig van olyan út-felújítás, amnek nem képezi részét valami vezeték-rekonstrukció... /én inkább itt érzek ellentmondást:)))/
2002-ben 100 milliárd ft volt. Ha meghallom vagyon szót egy ballibestől, akkor felmegy a pumpám. A ballib. nem gazdálkodik az adóinkkal, hanem elherdálja azt,majd a magyar nép vagyonát ingatlanjait eladja.
Hány éves vagy ? Mert ha valaha is tanultál oroszt tudhatnád hogy a jelzőt illik egyeztetni a főnévvel vagyis krszivij malcsik ( красивый мальчик ) . De ez meg stilisztikai és tartalmi nonszensz, mert Tarlós egy ötvenes férfi. ( мужчина ) na ennyit neked oroszból.
Az EU minimum 100 mdFt-tal biztosan támogatja a 4-est, de a tervek 250-270 mdFt-ot képzeltek el. Ez jelenleg bizonytalan, és valószínűen a kettő szám között lesz a végleges összeg. A 4-es metro szükséges, nem kell mindent elhinni, amit politikai beszédekben hallasz.