Keresés

Részletes keresés

Gép-ész Creative Commons License 2007.11.25 0 0 97
A tervezett debreceni 2es villamos kb az lesz a városnak, mint a 4es metró bpnek. Kurva drága, erőn felüli presztízsbeuházás, aminek a feléből többet lehetne javítani a város tömegközlekedésén más módon.
Előzmény: névtelen (93)
névtelen Creative Commons License 2007.11.25 0 0 96
Az lehet... Innen látszik, hogy a probléma-áthelyezés módszere mennyire jól működik.
A mellékvonalak kevesebb embert érintenek és nagyságrendekkel kevesebb pénztől szól az egész (a 4-es metró árából 50 évig simán elműködnének a mellékvonalak).
Mégis, ettől hangos minden.
Miközben arról nincs szó, hogy a MÁV belső működésének hatékonyabbá tételével sokkal többet lehetne spórolni.

Kb olyan, mint amikor egy magáncég nehéz helyzetbe kerülve először nem az ingyen céges autót vonná meg, hanem a gyártósort szerelné le...
Előzmény: freesleep (92)
Hierro Nyh. Creative Commons License 2007.11.25 0 0 95
Balos kéne, mint Nyíregyházára, hogy aztán a belváros ott is háborús övezetre emlékeztessen (kár, hogy már megszűntek a laktanyák, lehetne ott gyakorolni), a fákat ki kelljen vágni betonmonstrumok kedvéért?
Előzmény: Törölt nick (91)
tvisztugél Creative Commons License 2007.11.25 0 0 94
"a ballibekbe sem szorult kevesebb aggresszivitás."

Nem lehet valami nagy mintád...
Előzmény: Commander Pepe (76)
névtelen Creative Commons License 2007.11.25 0 0 93
kozmopolita = megszünetné ott az 1-es villamost, a trolikat és a buszokat, eladná a várost, bezárná a kórházakat és iskolákat, ebből építtetne a Strabaggal egy metrót a villamos helyett, azzal, hogy világvárost építünk.
Előzmény: Törölt nick (91)
freesleep Creative Commons License 2007.11.25 0 0 92
lehet h az összes bezárandó mellékvonalmentén nem él annyi ember mint 1 db kerületben
Előzmény: névtelen (90)
névtelen Creative Commons License 2007.11.25 0 0 90
Nem kettős mérce. Kivételesen nem az.
A kulcsszó: társadalmi hasznosság.

- Az M4 esetében ugyanennyi pénzből sokkal több és jobb dolog lett volna építhető, vagy sokkal olcsóbban olyan, ami ugyanennyit tud. Tehát, az M4 társadalmilag nem hasznos.

- A mellékvonalak: vannak olyanok, amik társadalmilag hasznosak és mégis be akarják őket zárni. És, van a MÁV-ban sok olyan más terület, ahol lehetne - a vonalmegszüntetésnél sokkal többet - spórolni, de azt nem teszik. Tehát, az ész nélküli mellékvonal bezárás társadalmilag nem hasznos. (még akkor sem, ha valóban vannak olyan mellékvonalak, amik bezárhatók. Nem erről van szó, hanem a probléma megközelítéséről).
Előzmény: ooloo (87)
geo13 Creative Commons License 2007.11.25 0 0 89
Nem én hoztam fel a kérdést, hanem valamelyik olvtárs. A hússzoros szorzót pedig általánosságban használtam, nem Debrecenre.
Egyébként éppen hasonlóan érvelek: Budapest nincs aggasztóan eladósodva.
Előzmény: Ki(vagyok)_én (88)
Ki(vagyok)_én Creative Commons License 2007.11.25 0 0 88
Ezzel azért bánj óvatosan. Bp. "csak" kb 8-szorosa Debrecennek. Lélekszámban.

Nem ismerem a számokat, de önmagában az eladósodottság nem bűn, ráadásul rossz értékmérő. A lényeg az, hogy a hiteleket mire használják, illetve mennyi a mögöttes vagyon.
Előzmény: geo13 (84)
ooloo Creative Commons License 2007.11.25 0 0 87
Az egyik esetben (a főváros vasútja) legfontosabb érv a gazdaságosság, a másik esetben (az ország vasútja) pedig ne arra, hanem ezer más szempontra figyeljünk... :) Tipikus kettős mérce.
Előzmény: upi2000 (80)
névtelen Creative Commons License 2007.11.25 0 0 86
"/a szükségességét is sokan vitatják, főleg a jelenlegi formájában, de az már eléggé karcos dolog, merthát mi az amit nem vitat itt valaki?)))/ "

Nem annnyira karcos, ha utánaolvasol az M4 ellenérveknek. Az M4 ellenzői elég sok elképzelést képviselnek és néha egymást sem szeretik, DE abban egyetértenek, hogy a ma épülő M4 az egyik lehető legrosszabb alternatíva.

És, nem csak "vitatják" az M4-et, hanem alternatív megoldásokat is javasolnak, amit a DBR iroda lesöpör az asztalról. Lásd: LRT megoldás: elismeri a DBR, hogy ez a legköltséghatékonyabb, majd indoklás nélkül nem vizsgálja tovább ezt az irányt.
Előzmény: upi2000 (77)
Törölt nick Creative Commons License 2007.11.25 0 0 85


...Szeretne Bp. egy Kósát...


..én speciel inkább egy Kósánét szeretnék Lalyos helyett..

..
Előzmény: krumpli11 (81)
geo13 Creative Commons License 2007.11.25 0 0 84
Nem azt mondtam, hogy meg vagyok elégedve Bp fejlődésével, pusztán az érvedet döntöttem meg. Egy hússzor akkora városnak nagyobb az eladósodottsága abszolút számokban mérve. De relatíve Debrecen jobban el van adósodva. Ez van.
Előzmény: krumpli11 (81)
Ki(vagyok)_én Creative Commons License 2007.11.25 0 0 83
A fiú szót használhatják idősebbre is. Lásd a kurva sem azt modja, hogy: eljössz velem szépférfi, hanem eljössz velem szépfiú. Kortól függetlenül.
A "ы" betű magyar olvasatban inkább ü, mint i, de ez tájszólásfüggő.))

Összsességében tényleg красивый мальчик. És Tarlós et. plakátja tényleg hajaz a 30-as évek szovjet ideáljára.))
Előzmény: 14-69 páncélvonat (70)
geo13 Creative Commons License 2007.11.25 0 0 82
Demszkyvel nekem hiába példálózol, ő is egy politikai úszító.
Egyébként a szarabb-mégszarabb típusú érvelések nem szerencsések.
Előzmény: upi2000 (79)
krumpli11 Creative Commons License 2007.11.25 0 0 81
Nem, nem.
Bp-es költségvetése 20-30-szorosa debrecen költségvetésének, és nagyon sok az elartott a városvezetésben Bp.-en, ugye 22 kerület, polgármester stb.
Debrecen nagyon fejlődik, Bp-est egy nagy szar.
Szeretne Bp. egy Kósát...
Előzmény: geo13 (78)
upi2000 Creative Commons License 2007.11.25 0 0 80

Vazze, akkor miért is jössz te holmi szárnyvonalakkal?

:DDDDDD

Előzmény: ooloo (57)
upi2000 Creative Commons License 2007.11.25 0 0 79

Gondolom 98-2002-re gondolsz, ezért szretném felidézni a főpolgármesterünk 2005 végén ejtett megszólalását, miszerint: a tavalyi év se volt jó Bp. számára, de 2006 a legrosszabb orbáni éveket is alulmúlja...:)))))

 

Ő mondta, nem én!

Előzmény: geo13 (56)
geo13 Creative Commons License 2007.11.25 0 0 78
Debrecennek is van 16.5 mdFt adóssága, ez nagyjából lakosszámra vetítve azonos Budapestével, sőt, az egy főre jutó jövedelem alapján sokkal rosszabb a helyzete Budapestnél.
Logikád szerint tehát a jobbos városvezetések is a nemzethalálba viszik a jónépet.
Előzmény: krumpli11 (74)
upi2000 Creative Commons License 2007.11.25 0 0 77

Ha nem térül meg, akkor is pazarlás, ha nem közvetlenül a mi pénzünket szórjuk.

Ezen kívűl ha azokoat a forrásokat ésszerűbben, hatékonyabban is fel lehtne használni, akkor vétek metróra költeni.

 

Legvégül pedig még messze nem olyan biztos, hogy kapunk és annyit kapunk az EU-tól, amennyire Gáborunk számít...

 

/a szükségességét is sokan vitatják, főleg a jelenlegi formájában, de az már eléggé karcos dolog, merthát mi az amit nem vitat itt valaki?)))/ 

Előzmény: geo13 (54)
Commander Pepe Creative Commons License 2007.11.25 0 0 76

Baromság. Az még csak hihető, hogy a nagyobb, drágább kocsikban ülők pofátlanabbak, mert ezt tényleg tapasztalni.

De pártállástól teljesen független a dolog. Ez csak egy gyenge próbálkozás a másik oldal pocskondiázására. Ez a fórum is bizonyítja, hogy a ballibekbe sem szorult kevesebb aggresszivitás.

 

Nem kellene ilyen hülyeségeket kitalálni! Attól, hogy utálod a másik oldalt, még lehet normális érveket is találni.

Előzmény: tvisztugél (72)
upi2000 Creative Commons License 2007.11.25 0 0 75

A szárnyvonalkhoz teljességgel nem értek, viszont az, hogy egy város közlekedési fejlesztése milyen elvek mentén kezelhető, viszonylag gyorsan átlátható kérdés.

Egyébként meg csak példának hoztam, messze nem ez az egyetlen problémaBp. gazdasági helyzetében.

 

Sajna messze nem látom át annyira a helyzetet mint szeretném (csekély időm miatt nem is fogok utánajárni), de az biztos, hogy Bp. fejlődése a környező országok fővárosaibval történő összevetésben elég siaralmas.

 

Nekem a legjobban az "tecc", hogy DG. 2002-es választások környékén közölte: Prága azért látszik jobban fejlődöttnek, mert ők a felszínen kezdték a fejlesztést, Bp. viszont először a felszín alatti fejlesztéseket csinálta meg. Ehhez képest mind a mai napig romos a víz és csaetorna-hálózat, lassan haladnak a gázvezetéképítések, szilárd, és alig van olyan út-felújítás, amnek nem képezi részét valami vezeték-rekonstrukció... /én inkább itt érzek ellentmondást:)))/

Előzmény: ooloo (50)
krumpli11 Creative Commons License 2007.11.25 0 0 74
2002-ben 100 milliárd ft volt.
Ha meghallom vagyon szót egy ballibestől, akkor felmegy a pumpám.
A ballib. nem gazdálkodik az adóinkkal, hanem elherdálja azt,majd a magyar nép vagyonát ingatlanjait eladja.
Előzmény: ooloo (13)
14-69 páncélvonat Creative Commons License 2007.11.25 0 0 73
kraszivij, látszik oroszt csak cirillel szabad írni. :-))))
Előzmény: 14-69 páncélvonat (70)
tvisztugél Creative Commons License 2007.11.25 0 0 72
Élő tapasztalat. Olyan, mint hogy a bömbikből csak a baj lesz. Tudomásom szerint már tanítják is az autósiskolákban :))
Előzmény: Commander Pepe (66)
14-69 páncélvonat Creative Commons License 2007.11.25 0 0 71
Azé fuusá rá a vasutas topikra hátha mégis látsz Piroskát a Nyugatinál !!!
Előzmény: ooloo (57)
14-69 páncélvonat Creative Commons License 2007.11.25 0 0 70

..ez egy IGAZI kraszívaja malcsik

 

Hány éves vagy ? Mert ha valaha is tanultál oroszt tudhatnád hogy a jelzőt illik egyeztetni a főnévvel vagyis krszivij malcsik ( красивый мальчик ) . De ez meg stilisztikai és tartalmi nonszensz, mert Tarlós egy ötvenes férfi. ( мужчина ) na ennyit neked oroszból.

Előzmény: Törölt nick (59)
geo13 Creative Commons License 2007.11.25 0 0 69
Az EU minimum 100 mdFt-tal biztosan támogatja a 4-est, de a tervek 250-270 mdFt-ot képzeltek el. Ez jelenleg bizonytalan, és valószínűen a kettő szám között lesz a végleges összeg.
A 4-es metro szükséges, nem kell mindent elhinni, amit politikai beszédekben hallasz.
Előzmény: névtelen (58)
ooloo Creative Commons License 2007.11.25 0 0 68
A MÁV-ot (és a BKV-t is) volt módom megismerni ... belülről ... :(
Előzmény: névtelen (65)
Törölt nick Creative Commons License 2007.11.25 0 0 67


..érdekes megközelítésre hívtad fel figyelmet:))

..én mindössze Tarlós úrnak a nők iránt érzett mélységes tiszteletét

..akartam demonstrálni ...

.
Előzmény: Ki(vagyok)_én (63)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!