Nem szeretnék senki agyára menni, de sajnos volt időm tesztelni állandó -5,+16... stb. fokokban és én úgy vettem észre, hogy teljesen mindegy neki egyszer így egyszer úgy indul. Ami biztos, hogy kb. 8 óra állás után produkálja.
Sajna nehezen tudok belenyugodni egy ilyen hibába! :-(
Nagyon sok autóm volt már de ilyet még nem tapasztaltam és nem tudom elhinni, hogy ez normális már csak azért is mert egyszer jól indul egyszer meg szarul ez nem logikus!!
Ha normális jelenség volna mindig szarul kellene induljon!!
Rég voltam a fórumon. Ne foglalkozz vele. Tudom az elején kurva idegesítő. Pláne, amikor a munkahelyed előtt beszállsz és indul a ,,dübörgő köhécselés" és a kollégád röhögve megkérdezi,hogy ez meg mi a fasz... Az enyém CAXA 2009.-es. Ez a katalizátor előmelegítő üzemmód. Itt a srácok elmagyarázták nekem is tavaly év végén. Ez szerintem a 7 eseknél is megvan, a más motorkódú TSI-knél (Lehet tévedek). Nekem kb. 15 ms. Minden TSI tulaj ismeri ezt. Legalábbis akikkel én beszéltem és hatosuk van. Akik megcsináltatták a dióhéjast, azoknál ugyanúgy megmaradt. Én erre nem vagyok hajlandó költeni (270 000 ezret futott TSI Octavia is van a közelemben és a tulaj szerint új korában is csinálta és egy idő után leszarta). Nálam hőmérsékletfüggő. 15 fok felett csinálja, de hosszabb (nyolc óránál további) állás után ritkán. Semmi hibakód.
Kérdezd meg a márka szervízt, hogy ez a katalizátor előmelegítő szer megvan-e a heteseknék is, mert a hatosnál a CAXÁKNÁL normális .
Segítséget kérek valakitől aki járt már így esetleg 1.4 tsi-vel.
Golf 7 1.4 tsi 122Le 2013-as motor code: CMBA, a problémám az, hogy a reggeli hidegindítást követően alkalmanként (10-ből kb. 7szer) alapjárat durván ingadozik majd pár másodperc múlva helyreállt (persze hibakódmentesen produkálja)!! Amit még megfigyeltem, ha 900-as alapjáraton indul akkor produkálja a hibát ha 1100-as alapjáraton indul akkor meg nem!!
Segítsetek ha tudtok mert lassan beleőrülök. :-(
Amit elvégeztünk már : szívósor kokszolódás megszüntetve, motorvezérlőn a legújabb szoftver, fojtószelep újra tanítás, gyertyák cseréje, szívócső nyomás érzékelő(MAP) szenzor csere.
2009-es GOLF 5 variant az alany, 1.4 TSi 118 kW , CAV motorkód.
Korábban gondok akadtak vele, néha egy egy rángatást produkált majd Check lámpa villant. Újra indítással megjavult. Az utóbbi autópályás kigyorsításkor el kezdett bedadogni, és torpanni, majd onnantól 3 henger ment már csak. EPC , és Check Engine lámpa felvillant.
Korábban a 4-es hengerre írt égés kimaradást, így azt a gyújtótrafót kicseréltük(Bosch), de változás nem történt. Gyertya 2019 májusban lett cserélve benne, szerelő által.
Az autó előéletét ismerve, volt benne egy motor csere, amelyet az eredeti motor "felrobbanása" (mondta az előző tulaj) indokolta. Gondolom átugrott a lánc ~194000km körül.
Ez a motor ami vásárolva lett bele, kb 100000 km futott autóból van. Azóta ment 7-8 ezret.
Ez évjárat és fejegység függő is. Az én 2016 októberi autómban MIB II-es Comp. Media verzió volt, amibe a szerviz szerint nem is lehetett aktiválni ezt. Cseréltem, de nem a VW-nél, mert ott valami fél milliós ajánlatot adtak erre.
Voltam szakszervízben, ott hagytam egy éjszakára a kocsit, de azt mondták, hogy ez még jó.. Elismerik, hogy zörög, de elcsendesedik kb 10 másodperc után. Megnyugtattak, hogy majd, ha tényleg cserés lesz, akkor azt melegen is hallani fogom, valamint jelzi a motorvezérlés lámpa a vez tengely szöghelyzet eltérést amit a lánc nyúlása okoz..
Azért mégsem vagyok nyugodt..
A Láng-nál nem hozza fel, illetve van ami 100 e, és van ami 150 eFt. Gondolom csak ebben vannak fogaskerekek..
Csak az olajhoz: ha normális az olaj, akkor 30 ezer után is (dízelnél feketén), de simán kifolyik. Ami már kb. pempős, az lehet, hogy soha nem volt cserélve. Nem értem, miért kell félni a gyár által előírt olajcsere ciklustól. Ehhez a ciklushoz meg van határozva az olaj is, amit használni kell hozzá - én eddig az összes ilyen típusú autómban (és a környezetemben kb. mindenki) gyári előírás szerint cseréltettem az olajat, soha semmi probléma nem volt belőle (a fő autóm 3-4e km-t fut egy hónapban). Hallott bárki olyat, hogy a gyárilag (VW Gruppe) előírt és betartott olajcsere MIATT lett baja a motornak (mert pl.: Renault esetén voltak nem kis bajok)? Én évek (vagy már évtized) óta követem a fórumokat, de eddig még csak a károgás volt a témában, senki nem jelentkezett azzal, hogy a betartott olajcsere miatt lett baja az autónak, pedig nem egy gazda megy évi 40-60e km-t. Ha mégis sokallod ezt a gyári intervallumot, akkor át kell állni a fix 1 év vagy 15e km-es ciklusra (amihez megintcsak tartozik olaj előírás).
Mivel nálam is esedékes a csere- hidegen már van hangja a láncnak- meg tudná osztani velem valaki az "gazdaságos" lánckészlet gyártóját, cikkszámát ? Jetta 2014 1.4 TSI CAXA motor..
Így már értem. Logikus. Persze nem vagyok szerelő és egy ilyen eset volt a közelemben, amit le is írtam. Bőven volt előzmény. Mindenesetre mióta ez a téma felmerült, elgondolkodtam. Ahogy körbekérdezgettem, mindenki mondta, hogy az 1.4 tsi ,,figyelmeztet" ahogy azt korábban itt nekem az egyik fórumtag egy hónapja kb. elmagyarázta, hogy mik a jelei a láncnyúlásnak. Plusz találtam egy videót (20 ezer forintos alkatrész ölte meg a TSI-t) amin hülyére röhögtem magam...Egy 1.8-as TSi láncának átugrása. Pont bemutattak egy 2008-as Passatot, melyből leengedték a koromfekete olajnak nevezett ragacsot, amihez talán 30000 kilóméter óta nem nyúltak...stb. Tehát van egy földet negyvenszer körbejárt (gondolom anno első gazdás Németországi alkalmai vétel) autó és mindekinél jön az Úristen ettől a motortól félni kell.
Amúgy jó, hogy ki van fejtve, mert legalább megtudtam, hogy hogyan ne parkoljak, bár ahogy mondtam, nekem fél évig ezzel -amikor szóltak befejeztem- nem volt soha gondom.
Ha a sebességben hagyott kocsi fordított irányban akar átfordulni, a vezérmű a feszítő oldalán feszül meg és azt olajnyomás híján vissza nyomja, a lánc fellazul, indításkor csapkod, átugorhat..
elvileg ez az, de majd pontosítok ha utánajártam a részleteknek.
Elvileg sosem volt törve és megvannak a papírjai, előélete, hogy mikor mi lett cserélve, nem első tulaja, de biztos alaposan átnézte a megvételkor a szervíz előzményeivel együtt, ismerem.
Ja és még neki nem volt semmi komoly gondja vele!
KÉRDÉS:
a, 1,7misi az milyen ár érte? hasznaltauto.hu oldalon gyakorlatilag találtam 5db-ot és 1,8-2,5ig van minden km-től felszereltségtől függően (egyéb oldalon is pár db). tehát kiváncsi lennék, mennyi egy általatok vélt ára, és ha a piaci ár alatt van akkor mennyivel?
b, vonóhorog mennyit számít? vétel bejegyeztetés felszerelés stb. értéke?
c, sokat olvastam az 1.4 TSI-ről, ebben az évjáratban E111 vagy E211-es kódjelű turbó van ?(elvileg utóbbi a megbízhatóbb), szíj vagy lánc? tehát mennyire vannak kiküszöbölve típushibák ebben a szériában összességében. pont a 2012-őt írják itt, ezért nem tudom, hogy a 2011-esnél mire számítsak, vagy egyáltalán ebbe a szériába mit raktak!:
d, altea xl-ből nincs sok magyarországon, ha jól szűrtem le. ha nem a motort érintő probléma lépne fel, karosszéria, elektronika akármi akkor beszerezhető bontott vagy utángyártott alkatrész, szervízben érteni fognak a dolgokhoz?
e, Motorikusan viszont gyakori típus van benne, ha jól vettem ki a vw miatt vw, skoda ,audi, seat mind tartalmaz ilyen motort vagy akár még több féle gyártó egyes típusai is?
Konkrétan mi az a kocsi, amiben teljesen megegyező motort raknak? és azért is kérdeztem ezt egy külön pontban, mert tegyük fel, hogy jól ápolt volt mindig a 190 ezer km-t futott verda, de mégis ez meddig fog még elmenni egy reális eséllyel és mi lesz ha valami bedöglig benne?
Konkrétan ha valaki tudná, hogy ebben milyen turbó van és milyen szerelési/felújítási esetek- és vagy bontott cserés/új turbó árra kell számítani vele, annak az infónak örülnék.
f, lendkerék? van benne? ha igen mivel kell számolni?
2,
Még nem köteleződtem el az altea mellett és eredetileg olcsóbb kocsit terveztem venni, 10-15 éves kategóriában. árban kb. 8-9 éves kocsik már a plafon, többet nem szánnék rá.
De amiket nézegettem és fontos volt, hogy tömegautó legyen:
Opel astra
Ford focus
VW kombik
Nem feltétlenül van nekem szükségem full extrás kocsira, és ezek már ismeretlen eladótól lennének ha keresgélnék, tehát nagyobb lenne a rizikó.
És azt láttam, hogy egy jobb állapotú suzuki swift is már 300-400 ezer, de egy 10-15 éves akármelyik előbb említett kombi autó is 100-150-200 ezer kilométerrel 1-1,5 millió környéke simán megvan.
Nézd: Nekem ezt mondták és nem vagyok autószerelő. Ilyen átugrást meg csak azt az esetet hallottam, amit alább leírtam (bőven volt előzmény), meg itt azt a Tiguant. Én meg megszokásból, amíg nem szóltak,fél évig állandóan sebességben hagytam a kocsit és nem jártam így.
Üdv! Én ugyanígy jártam miután megvettem a kocsit (Golf VI 1.4 TSI). 1500 km volt olajcsere óta a nívó tiszta olaj, leolvashatatlan a szint. Nem vesződtem vele gondoltam a barbár beleöntötte a 4 litert a 3.6 helyett. Majd a második csere után sem változott a helyzet. De még akkor sem gondoltam a benzinre csak később mikor kaptam egy fülest. Veszélyes játék, ha nem rugózok rajta csak simán használom hiszen hibajelenség nincs, kinyírhattam volna a motort. A csendes gyilkos; ez a nagynyomású szivattyú.
Érdekes dolog. Viszont a legfontosabbról győződj meg először! Nézd meg az olajszintet,hogy a max fölé felment-e (növekszik-e), ill. benzinszagú-e az olaj. Ha véletlen szar a magasnyomású,akkor belefolyik a benzin az olajtérbe és úgy meghigítja,hogy nem ken az égadta világon semmit. Ha így van először szerelő,de egyből egy azonnali olajcsere, aztán mielőbb rendezni a többit.
2009-es Octavia 1.4 az alany, vcds-el hibát kiolvastam, üzemanyag nyomás túl nagy, élő adatnál 140 bar a nyomás alapjárat közeli értéken.(dadog alapjáraton, nehezen gyorsul, limp mód)
Üzemanyag nyomás szabályzó hibát jelez. Létezik a nagynyomású szivattyú után egy nyomás szabályzó még? Vagy a szivattyú a veztengely ford. számával párhuzamban változtatja a nyomását és megy dirketbe utána az injektorokhoz? Esetleg a nyomás szenzor hibás és rossz értéket küldd az ecu-nak? Merre indulnátok el?
Sziasztok ! A fő gond az, hogy lejtőn megállva sebességben hagyva fellazul a lánc. Ha emelkedőn állsz meg, és pl. 1-esben hagyod, akkor hátra akar gurulni, és fordított irányban forgatná a motort. Ez igaz fordítva is, de rükvercben ritkán hagyja az ember..Tehát, ha fordítva fordulna, akkor a vezérműntengelyt is fordítva hajtaná. tehát a lánc a feszítő oldalán feszül. Ezért azt vissza nyomja, és a lánc fellazul, indításkor átugrik..
Nem tudtok olyan modifikált feszítőt ami racsnis ? Ez megoldaná ezt a veszélyforrást. Miért nem fejlesztették ki ezt az 1.4-hez is ?! A nagyobbaké pedig olyan (1.8, 2.0 tsi-k)...