Keresés

Részletes keresés

zut2020 Creative Commons License 2023.08.12 0 0 43192

Sok szerencsétlen körülmény volt, de akkor is szomorú, hogy egy ekkora fűtőház mellett menetrend szerinti IC-ről kellett mozdonyt levenni.

Előzmény: r1232 (43191)
r1232 Creative Commons License 2023.08.12 0 0 43191

Nem volt.

Előzmény: zut2020 (43190)
zut2020 Creative Commons License 2023.08.12 0 0 43190

19706ról levették Fehérváron a gépet, ment segélygépnek Siófokra. Mi meg kaptunk egy cirmost. 35 perc késéssel sikerült elindulni.

 

Nem volt másik 1000es szili Fehérváron? 

zjakabfi Creative Commons License 2023.08.10 -2 0 43189

Lekopogom, de egész nyugis idén a nyár a 29-esen.

Nagy döglések, összeborulások nem nagyon vannak. 

Vasárnap, ha jól láttam, a Békés vármegyei Tekerős Classic Csörgővel ment.

V43 - 1157 Creative Commons License 2023.08.06 -2 2 43188

19703 Révfülöpig pontos volt. Székesfehérvárig 35 percet sikerült ráb#ni, olyan jellegzetes szombathelyi balfasz mód.  És szigorúan meg nem előztetve a 19743-mal 👍👍👏👏🖕

zjakabfi Creative Commons License 2023.08.04 -1 0 43187

A Tapolcáról Balatonfüredre 22:29-kor induló Bagolyvonat (19751) és a szombati Balatonfüredről Tapolcára 5:08-kor induló személyvonat (9770) helyett pótlóbusz közlekedik.

MÁVINFORM

traxxtoto Creative Commons License 2023.08.03 0 0 43186

Utas miatt. 

Előzmény: zjakabfi (43185)
zjakabfi Creative Commons License 2023.08.03 -1 0 43185

16907 miért lett lemondva Akalitól? 6 percet lógott csak.

nohab Creative Commons License 2023.08.03 -1 4 43184

Azért nem kell olyan hatalmas képzelőerő sem műszaki, sem emberismereti oldalról ahhoz, hogy az ember elhiggye azt, hogy ha valaki holnap meg holnapután is ugyanazzal a géppel megy, akkor egyrészt a kezdődő, de az adott szolgálat alatt még semmilyen problémát nem okozó (hiba)jelenségekre is sokkal jobban odafigyel (=beo gépnél felad olyat is amit idegen gépnél nem), továbbá az is érdekli, hogy az előző napi bejegyzést a műhely tényleg javította-e vagy csak rápecsételt egy áment (és adott esetben ha csak pecsételés történt akkor ezt jelzi is a megfelelő helyen). Olajrátöltés stb. dettó, sima pszichológia, hogy az emberek döntő része sokkal jobban odafigyel a saját munkaeszközére mint a közösre.

Előzmény: benbe (43182)
Ugly Kid Joe Creative Commons License 2023.08.02 -1 3 43183

Nem rosszindulatból írom, de hidd el, hogy rosszul látod és rossz oldalról közelíted meg a dolgokat. A beosztott gépes rendszernek nem az volt a lényege, amit írtál. Persze jónéhány helyen volt, hogy valamit valamiért megjavítottak a szakik pluszban plusszért, és volt a mozdonyok festegetése is. A rendszer lényege és működőképessége nem ebben rejlett!

A "sofőrökkel" kapcsolatban... Senki nem várja el senkitől, hogy a saját szerszámkészletét magával vigye a szolgálatába! A mai mozdonyvezetői hivatás már nem erről szól! Az viszont elvárás és követelmény, hogy egy vontatójárművet a hidegen történő vontatáshoz elő tudjon készíteni, a mozdony és a vezérlőkocsis szerelvény között a távvezérlési kapcsolatot létre tudja hozni, vagy egy leoldott, mechanikus reteszeléssel ellátott védelmet vissza tudjon állítani, ha már elvégezte a gyorstalpalós típusismereti képzést, sikeres vizsgát tett, és rendszeresen dolgozik is az adott típussal!

Az írásodból idézve ezt a "magas szintű típusismeretének" megfogalmazást... Volt szerencsém ismerni olyan kivételes képességű és tehetségű mozdonyvezetőket, akik pl. egy adott vontatójármű sorozat (anno akkor még MDmot, M47, M41, M62) vezérlési áramköreit vezetékszám szerint elmondták, típusleírás és vezérlési áramköri rajzok nélkül, vagy az egy,- vagy két hűtővízkörös mozdony hűtővízrendszerét csőméretek szerint végig mondták. Az új képzési rendszerben kiképzett mozdonyvezetők közül tudnál-e nekem egy olyan mozdonyvezetőt mondani, akár név szerint is, aki a vezérlést vagy a hűtővízrendszert ma is eltudná így mondani? Szerintem nem. És ezzel nem a "sofőrök" megsértése vagy megbántása a célom, mert van közöttük jónéhány üdítő kivétel, akik tehetségesek, jól dolgoznak, érdekli őket a hivatás! Mert vannak ilyenek is!

Előzmény: benbe (43182)
benbe Creative Commons License 2023.08.02 -13 4 43182

Világos. A műszak egy csak pályaszámmal jelzett mozdonyt nem képes karbantartani, de ha tudják, hogy az a Béla és a Jóska gépe, és tudják, hogy a Béla ad szüretkor egy hordócska bort, karácsonykor egy üveg pálinkát, a Jóska meg húsvétkor egy sonkát, akkor mégis képesek a mozdonyt karbantartani.

 

Annyira nagyon persze akkor sem, de ilyenkor szerencsére Béla vagy Jóska több száz utas életéből 1-2 órát elvéve, a magas szintű típusismeretének hála, mégis működésre tudja sarkallni időlegesen a kissé hepciáskodó, szeretetteljesen fehér és piros díszsávokkal kifestett, díszes masinériát. Mert ők ismerték jól a gépet, tudták, hogy négy éve szétesik benne az olajpumpa, de kitanulták a fogást, így bármikor újra össze tudták rakni, az üzemnaplóba meg a műhelyesek kérésére beírták, hogy "R", mert azért azt mégse lehet elvárni, hogy egy még csak négy éve szar alkatrészt rögtön újra cseréljenek.

 

Ma meg jönnek a sofőrök, akik csak hajtani akarják "szegény" mozdonyt, hiba nélkül lerohanni a Déliből Füredre kétszer (régen az még egyszer is alig fért bele egy rendes mozdonyvezető idejébe!), és elszállítani az utasokat, ahelyett hogy a gép alá feküdve káromkodással szórakoztatnák az utazóközönséget. És a végén még föl is sorolják, hogy mik azok az alkatrészek, amiket nem voltak képes megjavítani (a mai gyerekek még arra se képesek, hogy otthonról behozzák a saját szerszámkészletüket és tömítéscsomagjukat szolgálatba, meh).

Előzmény: Ugly Kid Joe (43175)
r1232 Creative Commons License 2023.08.01 0 2 43181

Folyamatosan cserélik a hibás alkatrészeket, remélhetőleg csökken majd az ilyen hibák száma.

Előzmény: V43 - 1157 (43179)
traxxtoto Creative Commons License 2023.08.01 0 2 43180

Azért a Desiro jóval kisebb

Előzmény: superconductor (43176)
V43 - 1157 Creative Commons License 2023.07.31 0 2 43179

Az történt,  ami egyre gyakrabban.

A két jármű nem volt hajlandó együttműködni, háromszor is megpróbáltam pedig. Végül feladtam, mert a múltkor az egész vonat le lett mondva emiatt.

Előzmény: superconductor (43176)
r1232 Creative Commons License 2023.07.31 0 0 43178

Katica hétköznap szóló, hétvégén dupla, valamelyik tripla Flirt.

Előzmény: superconductor (43176)
akóR Creative Commons License 2023.07.31 -1 0 43177

Olvastam :-)
' 84 -- ' 85 tavaszán a fűtőházat, irodákat fűtő Bivaly azért volt egy héttel tovább gőzben, mert " lövettyűről " le lett mosva az ÖSSZES  dízel alja ! Az Isten gőzborotvája sem lépett a nyomába :-)
S írhatnak itt egyesek bármi fals dumát, a tények makacs dolgok.

Előzmény: misi967 (43174)
superconductor Creative Commons License 2023.07.31 0 0 43176

Csak hogy legyen egy pozitív példa is: tegnapi 19735 +11-ből Kelenföldre -4-el érkezett :)

Más kérdés, hogy heringjárat volt, ahogy az előtte elmenő hullámon sem volt már helyjegy.

 

Mostanában a Katica mindig szóló? Emlékeim szerint a Dezső korszakban 2 egység volt az alap, hétvégén néha három is volt.

Előzmény: V43 - 1157 (43173)
Ugly Kid Joe Creative Commons License 2023.07.30 0 2 43175

A megfelelő üzemkészséget már akkor elengedte a cég, amikor megszűntette a beosztott gépes rendszert. Ezután már csak hab lett a tortán a gyakornoki képzés átszervezése, ami nem tett jót a megfelelő műszaki képzettség elsajátításának sem. A versenyló vágtában elvégzett gyorstalpalós típusismeretek sem mozdítják előre ezt a dolgot. A sofőrképzés anomáliája sajnos országos probléma. A cégnél nem a tudást kell gyarapítani, hanem a létszámot. Ez van. Ez sem lesz jobb, sajnos...

Előzmény: akóR (43170)
misi967 Creative Commons License 2023.07.30 -1 1 43174

Csörgők megkapnák azt a karbantartást, amit az ezredfordulóig, s nem gyorstalpalós típusismerettel rendelkező Schoffőrök hajtanák, sokkal jobb lenne az üzemkészség.

 

 

...hát báttya pont vmi hasonlót írtam előbb a csörgős topicba .

Előzmény: akóR (43170)
V43 - 1157 Creative Commons License 2023.07.30 -3 0 43173

A mai 19715 is megkapta, több mint 20(!) percet állt Alsóörsön.  A 19792 még Almádinál se volt,  amikor a 15-ös már indulhatott volna Alsóörsről.

De a késést gyártani jobb. 👏👏

V43 - 1157 Creative Commons License 2023.07.29 -4 1 43172

19771-et nem várta be a 19721.

Ennek részben oka az állomástáv Zánka és Révfülöp között,  részben a szokásos szombathelyi balf#szkodás.

 

De ha 10 percet vár a 19721, amit rendes indulás  esetén  leácsorog Alsóörsön,  akkor nem kell az átszállóknak a 19701-et megvárni.

De nem, mert gyökérnek kell lenni. 

(19708 is késik 9 percet,  amire majd vár a 19721...). Na hagyjuk. 

Szombathelyi irányítás: 🖕🖕🖕

akóR Creative Commons License 2023.07.26 0 0 43171

Kimaradt :-(
~ 16 tonnás " tengelynyomású " ....

 

Előzmény: akóR (43170)
akóR Creative Commons License 2023.07.26 -2 5 43170

A maga ~ 16 tonnás kategóriájában, azt hiszem a Tunéziába szállított 2400 lovas, 140 Km/ó sebességű gépekre ez minden röhögés nélkül el is hihető !!
  Ha a ma nálunk üzemelő -, akár hagyományos -, Csörgők megkapnák azt a karbantartást, amit az ezredfordulóig, s nem gyorstalpalós típusismerettel rendelkező Schoffőrök hajtanák, sokkal jobb lenne az üzemkészség.
  
De amikor azért nem tudnak kiközepelni többen egy dögöt, mert villamosan nem " veszik ki irányból ", az nem kíván kommentált.

Előzmény: Adamis Gusztáv (43169)
Adamis Gusztáv Creative Commons License 2023.07.26 0 2 43169

"Exporttermék volt az M41-es* dízelmozdony – a Csörgő –, amely a kategóriájában talán a világ legjobb dízelmozdonya volt." - na  itt hangosan felrohogtem 😁

Előzmény: zjakabfi (43168)
zjakabfi Creative Commons License 2023.07.25 -2 0 43168
zjakabfi Creative Commons License 2023.07.24 -2 8 43167

Az egyik tetűt eszik, a masik szúnyogot.☺

Katica motorvonat, es Fehervartol mindenhol megáll.

Vizipok mozdonyos, kerékparszállitóval, es csak Akarattyától àll meg.

Előzmény: GIM057 (43166)
GIM057 Creative Commons License 2023.07.24 -2 0 43166

Köszi!

 Még annyi, hogy a Katica és a Vízipók között van lényeges különbség?

 

zjakabfi Creative Commons License 2023.07.24 -1 0 43165

Barki, de a tabor területen korlátozott a mozgasi lehetőség.

Előzmény: GIM057 (43164)
GIM057 Creative Commons License 2023.07.24 -4 0 43164

Sziasztok! Lehet hülye kérdés...de a Zánka-Erzsébettábor megállóhelyen "nem táborosok" is leszállhatnak és fel? Vagy az csak a táborozóknak van az a megálló? Köszi!

5047 032 Creative Commons License 2023.07.16 0 1 43163

Ez sem mondható el. Nagyon "lapos" a vonal, egyre nagyobb a dzsumbuly, jóformán a fotóhelyek többségéről ezrével készülnek ugyanazok a képek. Kis színt pár megálló és állomásépület hoz csak ebbe bele. Lényegében Balatonnal vonatot fotózni, pár domboldalt leszámítva, csak drónnal lehet.

Előzmény: Dash 9 (43159)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!