19703 Révfülöpig pontos volt. Székesfehérvárig 35 percet sikerült ráb#ni, olyan jellegzetes szombathelyi balfasz mód. És szigorúan meg nem előztetve a 19743-mal 👍👍👏👏🖕
A Tapolcáról Balatonfüredre 22:29-kor induló Bagolyvonat (19751) és a szombati Balatonfüredről Tapolcára 5:08-kor induló személyvonat (9770) helyett pótlóbusz közlekedik.
Azért nem kell olyan hatalmas képzelőerő sem műszaki, sem emberismereti oldalról ahhoz, hogy az ember elhiggye azt, hogy ha valaki holnap meg holnapután is ugyanazzal a géppel megy, akkor egyrészt a kezdődő, de az adott szolgálat alatt még semmilyen problémát nem okozó (hiba)jelenségekre is sokkal jobban odafigyel (=beo gépnél felad olyat is amit idegen gépnél nem), továbbá az is érdekli, hogy az előző napi bejegyzést a műhely tényleg javította-e vagy csak rápecsételt egy áment (és adott esetben ha csak pecsételés történt akkor ezt jelzi is a megfelelő helyen). Olajrátöltés stb. dettó, sima pszichológia, hogy az emberek döntő része sokkal jobban odafigyel a saját munkaeszközére mint a közösre.
Nem rosszindulatból írom, de hidd el, hogy rosszul látod és rossz oldalról közelíted meg a dolgokat. A beosztott gépes rendszernek nem az volt a lényege, amit írtál. Persze jónéhány helyen volt, hogy valamit valamiért megjavítottak a szakik pluszban plusszért, és volt a mozdonyok festegetése is. A rendszer lényege és működőképessége nem ebben rejlett!
A "sofőrökkel" kapcsolatban... Senki nem várja el senkitől, hogy a saját szerszámkészletét magával vigye a szolgálatába! A mai mozdonyvezetői hivatás már nem erről szól! Az viszont elvárás és követelmény, hogy egy vontatójárművet a hidegen történő vontatáshoz elő tudjon készíteni, a mozdony és a vezérlőkocsis szerelvény között a távvezérlési kapcsolatot létre tudja hozni, vagy egy leoldott, mechanikus reteszeléssel ellátott védelmet vissza tudjon állítani, ha már elvégezte a gyorstalpalós típusismereti képzést, sikeres vizsgát tett, és rendszeresen dolgozik is az adott típussal!
Az írásodból idézve ezt a "magas szintű típusismeretének" megfogalmazást... Volt szerencsém ismerni olyan kivételes képességű és tehetségű mozdonyvezetőket, akik pl. egy adott vontatójármű sorozat (anno akkor még MDmot, M47, M41, M62) vezérlési áramköreit vezetékszám szerint elmondták, típusleírás és vezérlési áramköri rajzok nélkül, vagy az egy,- vagy két hűtővízkörös mozdony hűtővízrendszerét csőméretek szerint végig mondták. Az új képzési rendszerben kiképzett mozdonyvezetők közül tudnál-e nekem egy olyan mozdonyvezetőt mondani, akár név szerint is, aki a vezérlést vagy a hűtővízrendszert ma is eltudná így mondani? Szerintem nem. És ezzel nem a "sofőrök" megsértése vagy megbántása a célom, mert van közöttük jónéhány üdítő kivétel, akik tehetségesek, jól dolgoznak, érdekli őket a hivatás! Mert vannak ilyenek is!
Világos. A műszak egy csak pályaszámmal jelzett mozdonyt nem képes karbantartani, de ha tudják, hogy az a Béla és a Jóska gépe, és tudják, hogy a Béla ad szüretkor egy hordócska bort, karácsonykor egy üveg pálinkát, a Jóska meg húsvétkor egy sonkát, akkor mégis képesek a mozdonyt karbantartani.
Annyira nagyon persze akkor sem, de ilyenkor szerencsére Béla vagy Jóska több száz utas életéből 1-2 órát elvéve, a magas szintű típusismeretének hála, mégis működésre tudja sarkallni időlegesen a kissé hepciáskodó, szeretetteljesen fehér és piros díszsávokkal kifestett, díszes masinériát. Mert ők ismerték jól a gépet, tudták, hogy négy éve szétesik benne az olajpumpa, de kitanulták a fogást, így bármikor újra össze tudták rakni, az üzemnaplóba meg a műhelyesek kérésére beírták, hogy "R", mert azért azt mégse lehet elvárni, hogy egy még csak négy éve szar alkatrészt rögtön újra cseréljenek.
Ma meg jönnek a sofőrök, akik csak hajtani akarják "szegény" mozdonyt, hiba nélkül lerohanni a Déliből Füredre kétszer (régen az még egyszer is alig fért bele egy rendes mozdonyvezető idejébe!), és elszállítani az utasokat, ahelyett hogy a gép alá feküdve káromkodással szórakoztatnák az utazóközönséget. És a végén még föl is sorolják, hogy mik azok az alkatrészek, amiket nem voltak képes megjavítani (a mai gyerekek még arra se képesek, hogy otthonról behozzák a saját szerszámkészletüket és tömítéscsomagjukat szolgálatba, meh).
Olvastam :-) ' 84 -- ' 85 tavaszán a fűtőházat, irodákat fűtő Bivaly azért volt egy héttel tovább gőzben, mert " lövettyűről " le lett mosva az ÖSSZES dízel alja ! Az Isten gőzborotvája sem lépett a nyomába :-) S írhatnak itt egyesek bármi fals dumát, a tények makacs dolgok.
A megfelelő üzemkészséget már akkor elengedte a cég, amikor megszűntette a beosztott gépes rendszert. Ezután már csak hab lett a tortán a gyakornoki képzés átszervezése, ami nem tett jót a megfelelő műszaki képzettség elsajátításának sem. A versenyló vágtában elvégzett gyorstalpalós típusismeretek sem mozdítják előre ezt a dolgot. A sofőrképzés anomáliája sajnos országos probléma. A cégnél nem a tudást kell gyarapítani, hanem a létszámot. Ez van. Ez sem lesz jobb, sajnos...
Csörgők megkapnák azt a karbantartást, amit az ezredfordulóig, s nem gyorstalpalós típusismerettel rendelkező Schoffőrök hajtanák, sokkal jobb lenne az üzemkészség.
...hát báttya pont vmi hasonlót írtam előbb a csörgős topicba .
A maga ~ 16 tonnás kategóriájában, azt hiszem a Tunéziába szállított 2400 lovas, 140 Km/ó sebességű gépekre ez minden röhögés nélkül el is hihető !! Ha a ma nálunk üzemelő -, akár hagyományos -, Csörgők megkapnák azt a karbantartást, amit az ezredfordulóig, s nem gyorstalpalós típusismerettel rendelkező Schoffőrök hajtanák, sokkal jobb lenne az üzemkészség.
De amikor azért nem tudnak kiközepelni többen egy dögöt, mert villamosan nem " veszik ki irányból ", az nem kíván kommentált.
"Exporttermék volt az M41-es* dízelmozdony – a Csörgő –, amely a kategóriájában talán a világ legjobb dízelmozdonya volt." - na itt hangosan felrohogtem 😁
Sziasztok! Lehet hülye kérdés...de a Zánka-Erzsébettábor megállóhelyen "nem táborosok" is leszállhatnak és fel? Vagy az csak a táborozóknak van az a megálló? Köszi!
Ez sem mondható el. Nagyon "lapos" a vonal, egyre nagyobb a dzsumbuly, jóformán a fotóhelyek többségéről ezrével készülnek ugyanazok a képek. Kis színt pár megálló és állomásépület hoz csak ebbe bele. Lényegében Balatonnal vonatot fotózni, pár domboldalt leszámítva, csak drónnal lehet.