Ez elég kiábrándító. Akkor az 1958-as térképen is csak terv volt. De még előkészítő munka se volt, töltést se építettek, semmi? Egy részletes nyomvonalterv? Már bocs, hogy ennyire mélyre ások, de ha megvalósult volna a géderlaki és ópaksi állomás akár annyira közel is lehetett volna, hogy közvetlen komp csatlakozással is lehetett volna tervezni menetrendet a két vonalra (mint pl. a váci komphoz csatlakozik a szentendrei busz).
Üdv! Lenne egy kérdésem: Dunapataj-Kalocsa-Baja vonalról tudja valaki, hogy mikor épült, mikor bontották el, s hol voltak az állomások (különösen a géderlaki érdekelne)?
Hol tették rendbe a pályát? Én egy pályamunkást nem láttam rajta még, pedig elég sűrűn látom. Kecelnél még mindig ott hevernek a sínek, amelyekre kicserélnék vélhetően a 3 vágányt.
A hétvégi forgalommal tényleg nem volt gond. Ha a Veszprém-Zirc így működhet, akkor van 1-2 vonal abban az előző 14 db-os csomagban, amit érdemes lenne megnyitni a hétvégékre, illetve péntektől vasárnapig, köztük a 153-at.
A politikai igérgetéseknek megfelelően (jövőre), a 153-on legalább hétvégékre feltámaszthatnák a személyvonati közlekedést. Egy kis propaganda a vonalnak
és a döntéshozónak is... A hétvégi kihasználtsággal nem volt gond.
"Állomástávolságú" közlekedés a két végállomás között; nem nagy beruházás.
Az utolsó répavonat 2004. őszén volt. Az (akkor még) ÁFU sikeresen elüldözte a fuvaroztatókat, a szalkszentmártoni és dunavecsei rakodóterületről teherautóval vitték idén is a cukorrépát Kaposvárra.
Az M8-as autópálya hídjának elemeit hozták még vasúton (egy részüket irányvonattal!).
2007. májusában volt Dunavecsére egy érdekes fuvar, SZIR-ben benne volt a hat cseh Habbils kocsi, viszont magánvasúti mozdony (az akkor még fekete Lokometál-Bobó) vitte le.
Telente 2-3 alkalommal vitet Soltra útszóróanyagot a közútkezelő.
Több teherforgalomról nem tudok. Pedig szoktam kuksizni :-).
Szerintem is esélyes az utóbbi. Nem kell hozzá különvonat, amíg nem volt a recski vonalon kőszállítás, akkor ott is minden hétfőn végigment a káli pft egy udj-vel a vonalon, ellenőrizni az állapotokat. Szerintem itt is erről lehet szó.
Pl. a 150-be. Vagy ide is eljutott az a felfogás, hogy inkább ők viszik el, mielőtt "begyűjtik" a tudjukkik...
De lehet, hogy állagmegóvó menet. Alj- és kapcsolószervizsgálat, stb. Utóbbinak jobban örülnék, bár nem hallottam, hogy (külön)vonat lett rendelve arrafelé.