Na hogy a csornai Charles Bronsont berakták a Sólyom palotába, akkor a nyári menetrendtől órás követés lesz munkanap a vonalon? :-) Nem akarna felszólalni a vonalért?
Láttam azt az erőfeszítést amit a civilek és Ti is megpróbáltak azért, hogy a vonal forgalma növekedjen.
Először a bezárás után a különvonat leközlekedtetése, vagy az újraindulás utáni több járat kilobbyzása , mind mind pozítív dolog volt a Részetekről.
A gond, ott van, hogy sikerült a vasút ellenségeinek az excel táblákból olyan következtést levonni, ami oda vezetett, hogy az utasok számára egy teljesen használhatlan menetrend jött létre napi 2 vonatpárral.
Én kutatam és kutatom, a magyar közlekedéstörténetet, és látom, azt, ahogy legyen az busz vagy vasúti vonal hogy szűnik meg alakul át, legyen az a 60 as 70 es vagy 80 as 90 es éveket, vagy napjainkat.
Komplexen próbálom megvizsgálni a dolgokat, figyelembe venni a politikai, gazdasági társadalmi változásokat.
Sokszor egy egy gyár bezárása egy nagy fuvaroztató kiesése, vagy egy orszgosan elrendelt bezárási hullám, vagy vonatkilométer korlátozás hozhat a helyiek és a vasutat még használó lakosság számára egy olyan helyzetet ami most éppen kialakult.
Tudom, hogy a buszok nem vették át a vasút szerepét teljesen, tudom, hogy nincs minden igény kiszolgálva a távolabbi városokba bejáró ingázók érdeke figyelembe véve, és ez ez elszomorít.
Tudom kilométerben közúton jóval hosszabbak a távolságok, mint vasúton, ami még hátrányoabb helyztbe hozza azt aki utazni szeretne.
Tenni nem tudok a megszünetés az járatok eltörlése ellen, megértem, és értékelem, azt, hogy megpróbálatok életet lehetni a vonalba, ez a vonal volt a 2007 es bezárási hullámból amin újraindult a forgalom, de most tönkretették a erőfeszítést amit tettek a vonalért.
A MÁV-Startnak vannak teljes hónapos adatsorai, meg ismertek a jegyeladási statisztikák is.
Ezekből teljes körű képet lehet kapni a vonalak forgalmáról.
Ezek a "megszámoltunk egy-két napot" c. dolgok kizárólag arra jók, hogy valaki egy előre meghatározott eredményt kimutasson - akár pro, akár kontra.
Dehát belátom, hogy annyiban mindenképpen hibáztunk, hogy naivak voltunk. Úgy gondoltuk, hogy azokat a szervezési feladatokat, amelyeket jó előre meghatároztunk, meg lehet ebben az országban valósítani. Láthatóan nem. Ehelyett megy a munka nélküli eredményvárás, aztán minimális idő után meg a számonkérés.
A legnagyobb baj az, hogy közben a környék közlekedési problémái azok, amelyek az égvilágon senkit nem érdekelnek a döntéshozók közül. Az utasok kapják be, rendszerszinten úgyis semmik.
Nem hazugság? Akkor te vagy marhán eltévedve! Akik megrendelték ezeket az utasszámlálásokat és meghamisították őket! Tavaly az utolsó négy hónapban kétszer annyian utaztak már a vonalon mint az első nyolc hónapban, úgy hogy napi szinten több csatlakozásmulasztás volt. Utóbbi időben péntekenként álló utasok? Nem láttuk? Ja nem. Mert nem utazunk.
Decemberi menetrendváltáskor a mocskos NFM elvette elvette az IC kedvezményeket amiket végre sikerült kiharcolniuk. Nagyobb lett az átszállási idő. Ja igen. Nem kell átszállni a buszon. Busz: lassú, hosszabb menetidővel közlekedik és drágább is a jegy. Utak állapotát meg se nézzük. Tavaly majd 7000 átutazó volt a vonalon, akik nem Csornáról Pápára vagy fordítva utaztak csak. Ennyivel is kevesebb lesz. Kellett volna ráhordó busz, de ennek lehetőségét sem teremtették meg fent. Ötletelés szintjén megy minden a Fideszben. KTI ugyanúgy keresztbe tett, ott ahol tudott.
Rábapordány megint orvosi ló. Vannak diákok akiknek közelebb volt a vonat és mégis busszal mentek mert a csordaszellem húzta őket. Ugyanúgy Szanyból Pápára 1 órával korábban hajnalban felkeltek és buszoztak, mikor a vonat ott volt időben az iskolához igazítva. Na ja, mint várjunk Pordánytól is amikor még egy korlát sincs amihez a bicajt ki lehessen kötni. Erre nem tellik a falunak? Hát igen kérem polgármesterasszony. Nem megoldás az, hogy: "Majd berakják a házakhoz. / Oldja meg a MÁV." - Ugyanúgy bukta mint a szcientológus vokis iskola.
Könnyű onnan pötyögtetni, hogy szervezni kell! Tett valaki valamit? Jóformán 2-3 ember dolgozott csak a vonalért és a szanyi polgármester állt ki. Széllel szemben nem lehet...
Most már hiába utazik völner, minél előbb el kell tűnnie a politikai színtérről a Fidesszel együtt. Gyopáros is olyan busz megszüntetésével foglalkozna ami kihasznált. Eszem megáll. 380ezres havi fizetésért. Káosz van a közlekedésben és még nagyobbat csinálnak.
...ha utazol ezen a vonalon tudod, hogy ez nem hazugság. Lehet, hogy nem 2-3, hanem 3-4 utas van.
Nagyon sajnálom, mert "szívem csücske" ez a vonat. Szerintem az állomástól messze eső falvakban helyi kisbuszt kellene működtetni, ami kiviszi az utasokat az állomásra. Mondjuk valami minimál tarifával . Persze ez is csak a Csornán túl utazóknak éri meg. A távolsági busz ugyanis CsornÁN teszi le az utasokat. Na, és a buszról átszállni sem kell. Pl. fölszáll Rp-ben a temetőnél és leszáll Győr Eötvös park.
Szóval az kevés, hogy leállítunk és indítunk vonatokat, ...szervezni is kell! és látni, hogy mi az oka, hogy a népek nem utaznak vonattal. Utazzon Völner Pál Bp-ről Rp-be és majd meglátja...
"Az utasszámlálások kedden, szerdán és pénteken történtek – még a menetrend módosítása előtt –, és az eredmények magyarázatot adnak arra, miért volt szükség a forgalom jelentős csökkentésére, és az eddigi viszonylag sűrű vonatközlekedés helyett napi két-három szerelvény indítására a gyenge forgalmú vonalakon.
Pápa és Csorna között a 37 kilométer hosszú szakaszon 44 személyes Bz motorkocsik közlekednek, igen alacsony kihasználtsággal. Jellemzően két-három utas vett és vesz igénybe egy-egy vonatot. A legtöbben, tizenketten péntek délután és reggelenként a Csornára tartó járatra szálltak fel. Itt az üresen közlekedő járat sem ritka: a 6.57–7.47 óra között közlekedő szerelvényre – ez azóta már nem szerepel a menetrendben – Csorna előtt szállt fel egyetlen utas, és hétköznap a két esti vonat is üresen közlekedett a felmérések időszakában."
Most volt a Keresztmetszetben szó a vonalról. Holnap ismétlik, de fél nyolctól a késleltetett adásban is meglehet nézni: http://mno.hu/hirtv/ritkitas-1070025
Ha így adják le mint amit csütörtökön forgattak Szanyban, akkor nem látsz belőle semmit. Gondolom nem szalonképes a párttévében ilyenről riportot csinálni. Hisz mindezt értünk csinálták.