Keresés

Részletes keresés

franky71 Creative Commons License 2020.08.05 0 0 12480

Hát igen , de mostmár abból főzünk , amink van...

Most szakad az eső , de előbb-utóbb valami próbakört csak be kell mutatni ,  de előtte még a feszmérőt is feldobom a kormányra , mégis csak egyenes adásban nézzem esetleges halálát :-) 

Ráadásul a járvány is erősít , tengeres népség , lassan csak a Horvárok maradnak , ahová egyszerűen menni lehet , viszont ott majdnem rendes nyári forgalom van , nem igazán kedvez a motorozásnak. 

 

 

 

Előzmény: Kitltott Husszein (12479)
Kitltott Husszein Creative Commons License 2020.08.04 0 0 12479

Azért lett volna érdekes, hogy maga a generátor mennyit termelt AKKOR.

Bár az nem elhanyagolható, hogy egy fázis tekercse elégett, vagyis az egyik fázis vagy NEM működött, vagy aszimmetrikus volt a három fázis.

Szerintem itt lesz a kutya elásva.

Előzmény: franky71 (12476)
franky71 Creative Commons License 2020.08.04 0 0 12478

Üdv újra itt !

 

13.éve tanyázom ebben a csapatban , néha vannak kilengéseim , egy-egy nyilt nap , vagy tesztmotorozás , de mindig jó visszaszállni a Versysre ,és akkor nem kell még 2 millát beletolni a motorozós projektbe sem :-)

Persze a 12 év , meg a 70 ezer km azért jelzi , hogy előbb-utóbb lépni kell ilyen téren , de még a tuti utód sincs kiválasztva. 

Rengeteg az eladó , de nagy részük Olaszból behozott , visszatekert ütött- kopott , sómart járgány. 

Ahogy nézem , az enyém 2008-as , 70 ezer km , full sérülésmentes egy gazdás , 1 és 1,1 között lehetne eladni tán... 

 

 

Előzmény: NeilBlender (12477)
NeilBlender Creative Commons License 2020.08.04 0 0 12477

Uhh, jó rég nem voltam már itt, rendesen átalakult a paletta bár Franky látom te keményen tartod a frontot, Lappát is láttam pár oldallal ezelőtt, azért vannak még ismerős nevek :)

 

Idén még Versyseztem, mert a kedves vírus hatására nem mertem belevágni az új motor projektbe, de szezon végén majd felrakom hahu-ra a Versyst, aztán meglátjuk merre tovább. Soha nem látott mennyiségben eladóak most a kisversysek, kíváncsi vagyok mit tudok kapni majd az enyémért.

 

Franky te hősiesen kitartasz?

franky71 Creative Commons License 2020.08.03 0 0 12476

Meg ahhoz képest is magasnak tűnik , hogy  neked mértem áprilisban , ugyan ezzel a fesszbályzóval , gyári generátorral és stabil 14,4 volt.

akkor most mi változott? 

A generátor oké , hogy másik , de a fesszabnak ugyan annyit kéne tudni ,mint áprilisban. ( ha csak nem ment kicsit tönkre benne valami )

Előzmény: Kitltott Husszein (12475)
Kitltott Husszein Creative Commons License 2020.08.03 0 0 12475

13,8-14,4 V között adja meg mindenki. A japó ezek szerint a túltöltés elkerülése miatt az alsó határt célozta meg. A tiéd ezek szerint meg a felső határon, de BELÜL van.

 

És pontosítanék, amit mértél, az nem rossz, csak az én gyárimhoz képest tűnik magasnak.

Előzmény: franky71 (12474)
franky71 Creative Commons License 2020.08.03 0 0 12474

A 13,9 meg sokak szerint kevés...

Telefon megvolt már ,  azt mondja jó az , bőven benne van a tűrésben. 

Aztán mail ment  a tatabányai cégnek , ahol a mosfeteket gyártják , ott is leírtam a sztorit , meg a mért adatokat , hogy vegyek-e náluk fesszabályzót megóvandó az új tekercselést. 

Felhívott a fickó , nagyon rendes volt , és fél órát beszélgettünk a fesszbályzók rejtelmeiről ,  és a végén ő is azt mondta , jók ezek az értékek , nem kell ide most fesszabályzó , de tegyek fel műszert , hogy lássam mit csinál éppen a rendszer. 

( persze , ha túltölt ,  azt sem biztos , hogy éppen figyelem , vagy észreveszem , de ha meg elég a tekercs , azt már ba...hatom megint )

 

Előzmény: Kitltott Husszein (12471)
franky71 Creative Commons License 2020.08.03 0 0 12473

 

Persze miért pont ebben a témában ne oszlana meg az emberek véleménye , elég vegyes a -tól -ig határ , amiket ma kiderítettem a töltéssel kapcsolatban , de marad egyenlőre , csak fura , hogy áprilisban mértem itt az én motoromon valakinek , és akkor még 14,4 V volt ugyan ezzel a fesszabályzóval , de a gyári generátorral.

A feszmérőt mindenképpen felszerelem  , van is itthon.

Előzmény: KVX300 (12470)
Kitltott Husszein Creative Commons License 2020.08.03 0 0 12472

Az én gyári állapotú töltésrendszeremnél az akkusarukon mérem a 13,9-et.

Mondjuk hazudok, mert a töltőfeszültség nem közvetlenül az akkura megy, hanem egy relén keresztül az akkura, aminek a vezérlője a motor indulásakor kap feszültséget és akkor húz be a relé és kapja a feszültséget a mérő.

Előzmény: KVX300 (12470)
Kitltott Husszein Creative Commons License 2020.08.03 0 0 12471

Ha jó a műszer, akkor valóban soknak tűnik.

Nekem mint írtam, alapjárat felett szinte folyamatosan 13,9V. A beépített mérőm kínai, de a labortápommal ellenőriztem, tizeden belül van az eltérés.

Egy telefon a tekercselős mesternek?

Érdemes lenne persze a generátor feszültségét mérni a fesszabályzó előtt.

Előzmény: franky71 (12469)
KVX300 Creative Commons License 2020.08.03 0 0 12470

Ne sokalld! 15,0 vagy 15,5 V-ig teljesen rendben van minden. Én inkább örülnék, hogy megvan minden tized volt. Ha az akkun mérsz ennyit, attól még könnyen lehet, hogy a gyújtáskapcsoló után már csak 14,0-14,5 V marad (vagy még kevesebb). Sok múlik a csatlakozókon, hogy mennyire koszosak, korrodáltak. Be kell szerelni egy feszmérőt, akkor menet közben is látszik a feszültség ingadozása (mert bizony ingadozik)

Előzmény: franky71 (12469)
franky71 Creative Commons License 2020.08.03 0 0 12469

Most mértem , alapjárton 14,8 V  , nagyobb fordulatnál 14,65 V a feszültség.

Ezt sokallom...

Előzmény: Kitltott Husszein (12468)
Kitltott Husszein Creative Commons License 2020.08.02 0 0 12468

Ú!

28 ezer plusz az olajcsere kb. 15 ezre, meg mondjuk a tömítéskészlet... meg a tekercselőhöz menet kétszer, akkor kb. 50 ezerre számolom. Nem kevés amúgy, de hát a motorozás sosem volt olcsó mulatság.

Csak ilyenkor mellbe vág a szám.

Előzmény: franky71 (12467)
franky71 Creative Commons License 2020.08.02 0 0 12467

A teljes újáépítés 28 ezer , darabokban vittem , de ő rakta be a deknibe , mert van nyomatékkulcsa és menetrögzítője is :-)

Ma kiépítettem a rendszert , megcsináltam az olajcserét , ha már benne voltam , a légszűrőt is cseréltem .

A végén beindítottam , de mérni már nem volt időm.

Előzmény: Kitltott Husszein (12466)
Kitltott Husszein Creative Commons License 2020.08.02 0 0 12466

Hát, nagyon jól néz ki, ez tagadhatatlan.

Lehet tudni, mennyibe fájt a tekercselés?

Előzmény: franky71 (12465)
franky71 Creative Commons License 2020.08.02 0 0 12465

Elkészült a generátor , így kinézetre nagyon igényes ,  a mai napon összerakom az egészet , aztán meglátjuk...

Nter73 Creative Commons License 2020.07.31 0 0 12464

Hát, a lánc az jónak látszik. Megfelelő a feszesség is, a jelző középtájon van. Persze attól még lehet az a hibás. Megnézetem a szervízzel és kiderül.

Előzmény: franky71 (12463)
franky71 Creative Commons License 2020.07.31 0 0 12463

Szia ! 

Ezek után csak a lánc hangja lehet. 

A használat során szakaszosan nyúlik meg , és annak tud elég érdekes hangja lenni .

Szervízkönyvben le van írva , hogy tudsz  láncot mérni , de egyszerűen látható is , ha  nem tudsz rendesen láncot állítani , mert ha arréb tekered ,változik a feszesség.

 

Előzmény: Nter73 (12462)
Nter73 Creative Commons License 2020.07.30 0 0 12462

Sziasztok!

Kb egy hónapja vettem egy 2018-as gépet. Sok videőt megnéztem róla mielőtt kikötöttem volna a típusnál és némelyiken lehettett hallani egy furcsak hangot amikor gyorsít a motor. Nálam ez nem tudom miért most vált zavaróvá, talán erősödött a zaj, de jó lenne tudni lehet-e ezzel kezdeni valamit. Olyan ez a hang mintha egy forgó lenez tányérhoz hozzáérne valami és karcolja azt. Csak vonóerő kifejtésnél és annak mértékétől függően hallani, motorféknél abbamarad. Ha a kuplungot behúzom, akkor a kerék forgási sebességével arányosan enyhén hallható marad. Valaki tapasztal már hasonlót?

Kitltott Husszein Creative Commons License 2020.07.25 0 0 12461

Az a baj, hogy ha postán rendeled meg, majdnem 1,5x drágább lesz.

Speciel én maradtam a zsírnál, de ha nagyon fontosnak gondolnám, akkor sem vennék egy ilyen tubust, hanem átsétálnék a szomszéd autószerelőhöz egy kockacukornyi ilyenért.

Előzmény: franky71 (12460)
franky71 Creative Commons License 2020.07.25 0 0 12460

Ha-ha , valami ilyesmire gondoltam én is , a régi világban Simson ,Mz és társaik esetében én is mindig zsírt használtam , de mostmár léteznek a csodaszerek ilyesmihez ( is ) 

 Ez az Egü féle anyag  is jó lehet , régi cég már a szakmában , 25 éve ,mikor robogóztam , tőlük már lehetett jó cuccokat beszerezni , nem is gondoltam , hogy "élnek" még. :-)

Előzmény: Kitltott Husszein (12459)
Kitltott Husszein Creative Commons License 2020.07.25 0 0 12459

Hát ez örök vita tárgya.

Én pl. sima gépzsírral szoktam bekenni a tömítést. De láttam szerelőnél, aki tubusból nyomott ki valamit, de azt is olyan vékonyan, hogy szinte alig lehetett látni.

Ugye a meleg és a szénhidrogén ellenállóság a nagy kérdés, de ha megnézem, van erre csodakence:

 

https://egumotors.hu/erling-szilikonbazisu-blokk-tomito-5992

 

De viszont emlékezem a Trabimra, a Mester a blokkfeleket vízüveggel rakta össze, és soha, egy cseppnyi semmi sem jött ki ott.

Előzmény: franky71 (12458)
franky71 Creative Commons License 2020.07.25 0 0 12458

Rendbe raktam a dekni meg a blokk tömítő felületeket , a gyári tömítéssel szerinted tegyek oda valami pasztát vagy egyéb trutymót , vagy csak menjen össze majd szárazon? 

Előzmény: Kitltott Husszein (12457)
Kitltott Husszein Creative Commons License 2020.07.25 0 0 12457

Ja, a kettő együtt érvényes.

Akkor meg biztosan jól kiméri a fesszabályzót.

Akkor meg tényleg ne is gondolkodj rajta, ha azt mondta jó, szereld be és indulhat a gép.

Előzmény: franky71 (12456)
franky71 Creative Commons License 2020.07.25 0 0 12456

Nem pont azt írtam... :-)

Akkor ad garanciát az általa tekercselt generátorra , ha előtte bemérheti a kiszerelt ( és továbbra is használni kívánt ) feszültségszabályzót is. 

Fotót csinákok , ha hazaért a cucc.

Előzmény: Kitltott Husszein (12455)
Kitltott Husszein Creative Commons License 2020.07.25 0 0 12455

Ja, ha megmérte és ad garanciát rá, akkor viszont nem is kell agyalni rajta.

Én legalábbis tutira visszaraknám a gyárit, ha így is jó a garancia rá. Azért majd mutass egy képet a tekercselt generátorról, főleg, ha látsz a tekercselésben különbséget a gyári és az "új" között.

Előzmény: franky71 (12454)
franky71 Creative Commons License 2020.07.24 0 0 12454

Amikor a Tekercselő Ember meglátta a generátort , ő is rögtön mondta , hogy ez nem fesszabályzó lesz , hány éves is a motor? 

A " mégis cserélni kéne tán "  felvetésemre mondta hogy természetesen teszteli majd , mert csak akkor ad garit a generátorra. 

A " lehet , hogy csak melegen zizzen meg " felvetésemre mondta , hogy egy 20 perces móka a tesztelés , mindenféle áramot meg körülményt szimulálva neki... 

Hát ennyiben maradtunk , felesleges lett volna tovább okoskodnom. 

Persze ettől még szivem joga új fesszabályzót venni , de majd meglátom , csak furcsa , hogy a generátor tekercselés szempontjából full rábíztam magam , viszont a fesszabályzó cserében már nem hiszek neki  :-) 

A tataiak ( solvart ) a mosfet tipusút 21 ezerért adják , azt ők gyártják , az utángyártottak alsó határa is itt van nagyjából. A gyári meg ugye 45 körül van. 

Előzmény: Kitltott Husszein (12453)
Kitltott Husszein Creative Commons License 2020.07.24 0 0 12453

Nehéz kérdés valóban. Én, ha nem vennék, megpróbálnék szerezni egy hasonlót és töviről-hegyire méréssel összehasonlítanám.

Nem kell érteni hozzá, a lényeg az, hogy mindig ugyanazt mérd. Az sem tutiság, de közelebb visz a bizonyossághoz.

És mivel bár bizonyságod van arról, hogy ha megint beüt a baj, akkor még egy Montenegró távolságból is haza lehet jönni, akkor vagy 45 ezer, vagy egy vállalható reszkírozás, hogy a fesszabályzó megúszta.

...és legfeljebb egy új tekercselés...

De mivel a képen egy pólus égett el ahogy néztem (most nem kerestem vissza), akkor egy fázisban volt a baj, vagyis ha a fesszabályzón három egyforma feszültséget és esetleg töltő áramot mérsz, akkor az gondolom csak azt jelenti, hogy a fesszabályzó jó.

(De ezt csak logikából következtettem ki.)

Előzmény: franky71 (12452)
franky71 Creative Commons License 2020.07.24 0 0 12452

Tegnap leveleztünk , azt irta , a vasmag fémtiszta , jövő héten kész. 

Megjött a gyári dekni tömítés , megvettem a szokásos gyári olajszűrőt meg a három liter Repsol MotoRacing 10-w40 full synt olajat. 

A fesszabáályzón még gondolkodom , szerinte tökéletes , de olvasom , hallom , hogy ilyenkor azt illik kicserélni biztos ami biztos alapon...

45 ezret nem akarnék a gyáriért adni , a 20 ezres meg lehet rosszabb , mint az én használtam :-)

Előzmény: Kitltott Husszein (12451)
Kitltott Husszein Creative Commons License 2020.07.24 0 0 12451

Még nem készült el a tekercselés?

Előzmény: franky71 (12447)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!