Most szakad az eső , de előbb-utóbb valami próbakört csak be kell mutatni , de előtte még a feszmérőt is feldobom a kormányra , mégis csak egyenes adásban nézzem esetleges halálát :-)
Ráadásul a járvány is erősít , tengeres népség , lassan csak a Horvárok maradnak , ahová egyszerűen menni lehet , viszont ott majdnem rendes nyári forgalom van , nem igazán kedvez a motorozásnak.
13.éve tanyázom ebben a csapatban , néha vannak kilengéseim , egy-egy nyilt nap , vagy tesztmotorozás , de mindig jó visszaszállni a Versysre ,és akkor nem kell még 2 millát beletolni a motorozós projektbe sem :-)
Persze a 12 év , meg a 70 ezer km azért jelzi , hogy előbb-utóbb lépni kell ilyen téren , de még a tuti utód sincs kiválasztva.
Rengeteg az eladó , de nagy részük Olaszból behozott , visszatekert ütött- kopott , sómart járgány.
Ahogy nézem , az enyém 2008-as , 70 ezer km , full sérülésmentes egy gazdás , 1 és 1,1 között lehetne eladni tán...
Uhh, jó rég nem voltam már itt, rendesen átalakult a paletta bár Franky látom te keményen tartod a frontot, Lappát is láttam pár oldallal ezelőtt, azért vannak még ismerős nevek :)
Idén még Versyseztem, mert a kedves vírus hatására nem mertem belevágni az új motor projektbe, de szezon végén majd felrakom hahu-ra a Versyst, aztán meglátjuk merre tovább. Soha nem látott mennyiségben eladóak most a kisversysek, kíváncsi vagyok mit tudok kapni majd az enyémért.
13,8-14,4 V között adja meg mindenki. A japó ezek szerint a túltöltés elkerülése miatt az alsó határt célozta meg. A tiéd ezek szerint meg a felső határon, de BELÜL van.
És pontosítanék, amit mértél, az nem rossz, csak az én gyárimhoz képest tűnik magasnak.
Telefon megvolt már , azt mondja jó az , bőven benne van a tűrésben.
Aztán mail ment a tatabányai cégnek , ahol a mosfeteket gyártják , ott is leírtam a sztorit , meg a mért adatokat , hogy vegyek-e náluk fesszabályzót megóvandó az új tekercselést.
Felhívott a fickó , nagyon rendes volt , és fél órát beszélgettünk a fesszbályzók rejtelmeiről , és a végén ő is azt mondta , jók ezek az értékek , nem kell ide most fesszabályzó , de tegyek fel műszert , hogy lássam mit csinál éppen a rendszer.
( persze , ha túltölt , azt sem biztos , hogy éppen figyelem , vagy észreveszem , de ha meg elég a tekercs , azt már ba...hatom megint )
Persze miért pont ebben a témában ne oszlana meg az emberek véleménye , elég vegyes a -tól -ig határ , amiket ma kiderítettem a töltéssel kapcsolatban , de marad egyenlőre , csak fura , hogy áprilisban mértem itt az én motoromon valakinek , és akkor még 14,4 V volt ugyan ezzel a fesszabályzóval , de a gyári generátorral.
A feszmérőt mindenképpen felszerelem , van is itthon.
Az én gyári állapotú töltésrendszeremnél az akkusarukon mérem a 13,9-et.
Mondjuk hazudok, mert a töltőfeszültség nem közvetlenül az akkura megy, hanem egy relén keresztül az akkura, aminek a vezérlője a motor indulásakor kap feszültséget és akkor húz be a relé és kapja a feszültséget a mérő.
Ne sokalld! 15,0 vagy 15,5 V-ig teljesen rendben van minden. Én inkább örülnék, hogy megvan minden tized volt. Ha az akkun mérsz ennyit, attól még könnyen lehet, hogy a gyújtáskapcsoló után már csak 14,0-14,5 V marad (vagy még kevesebb). Sok múlik a csatlakozókon, hogy mennyire koszosak, korrodáltak. Be kell szerelni egy feszmérőt, akkor menet közben is látszik a feszültség ingadozása (mert bizony ingadozik)
28 ezer plusz az olajcsere kb. 15 ezre, meg mondjuk a tömítéskészlet... meg a tekercselőhöz menet kétszer, akkor kb. 50 ezerre számolom. Nem kevés amúgy, de hát a motorozás sosem volt olcsó mulatság.
A használat során szakaszosan nyúlik meg , és annak tud elég érdekes hangja lenni .
Szervízkönyvben le van írva , hogy tudsz láncot mérni , de egyszerűen látható is , ha nem tudsz rendesen láncot állítani , mert ha arréb tekered ,változik a feszesség.
Kb egy hónapja vettem egy 2018-as gépet. Sok videőt megnéztem róla mielőtt kikötöttem volna a típusnál és némelyiken lehettett hallani egy furcsak hangot amikor gyorsít a motor. Nálam ez nem tudom miért most vált zavaróvá, talán erősödött a zaj, de jó lenne tudni lehet-e ezzel kezdeni valamit. Olyan ez a hang mintha egy forgó lenez tányérhoz hozzáérne valami és karcolja azt. Csak vonóerő kifejtésnél és annak mértékétől függően hallani, motorféknél abbamarad. Ha a kuplungot behúzom, akkor a kerék forgási sebességével arányosan enyhén hallható marad. Valaki tapasztal már hasonlót?
Az a baj, hogy ha postán rendeled meg, majdnem 1,5x drágább lesz.
Speciel én maradtam a zsírnál, de ha nagyon fontosnak gondolnám, akkor sem vennék egy ilyen tubust, hanem átsétálnék a szomszéd autószerelőhöz egy kockacukornyi ilyenért.
Ha-ha , valami ilyesmire gondoltam én is , a régi világban Simson ,Mz és társaik esetében én is mindig zsírt használtam , de mostmár léteznek a csodaszerek ilyesmihez ( is )
Ez az Egü féle anyag is jó lehet , régi cég már a szakmában , 25 éve ,mikor robogóztam , tőlük már lehetett jó cuccokat beszerezni , nem is gondoltam , hogy "élnek" még. :-)
Én pl. sima gépzsírral szoktam bekenni a tömítést. De láttam szerelőnél, aki tubusból nyomott ki valamit, de azt is olyan vékonyan, hogy szinte alig lehetett látni.
Ugye a meleg és a szénhidrogén ellenállóság a nagy kérdés, de ha megnézem, van erre csodakence:
Rendbe raktam a dekni meg a blokk tömítő felületeket , a gyári tömítéssel szerinted tegyek oda valami pasztát vagy egyéb trutymót , vagy csak menjen össze majd szárazon?
Ja, ha megmérte és ad garanciát rá, akkor viszont nem is kell agyalni rajta.
Én legalábbis tutira visszaraknám a gyárit, ha így is jó a garancia rá. Azért majd mutass egy képet a tekercselt generátorról, főleg, ha látsz a tekercselésben különbséget a gyári és az "új" között.
Amikor a Tekercselő Ember meglátta a generátort , ő is rögtön mondta , hogy ez nem fesszabályzó lesz , hány éves is a motor?
A " mégis cserélni kéne tán " felvetésemre mondta hogy természetesen teszteli majd , mert csak akkor ad garit a generátorra.
A " lehet , hogy csak melegen zizzen meg " felvetésemre mondta , hogy egy 20 perces móka a tesztelés , mindenféle áramot meg körülményt szimulálva neki...
Hát ennyiben maradtunk , felesleges lett volna tovább okoskodnom.
Persze ettől még szivem joga új fesszabályzót venni , de majd meglátom , csak furcsa , hogy a generátor tekercselés szempontjából full rábíztam magam , viszont a fesszabályzó cserében már nem hiszek neki :-)
A tataiak ( solvart ) a mosfet tipusút 21 ezerért adják , azt ők gyártják , az utángyártottak alsó határa is itt van nagyjából. A gyári meg ugye 45 körül van.
Nehéz kérdés valóban. Én, ha nem vennék, megpróbálnék szerezni egy hasonlót és töviről-hegyire méréssel összehasonlítanám.
Nem kell érteni hozzá, a lényeg az, hogy mindig ugyanazt mérd. Az sem tutiság, de közelebb visz a bizonyossághoz.
És mivel bár bizonyságod van arról, hogy ha megint beüt a baj, akkor még egy Montenegró távolságból is haza lehet jönni, akkor vagy 45 ezer, vagy egy vállalható reszkírozás, hogy a fesszabályzó megúszta.
...és legfeljebb egy új tekercselés...
De mivel a képen egy pólus égett el ahogy néztem (most nem kerestem vissza), akkor egy fázisban volt a baj, vagyis ha a fesszabályzón három egyforma feszültséget és esetleg töltő áramot mérsz, akkor az gondolom csak azt jelenti, hogy a fesszabályzó jó.