Keresés

Részletes keresés

zirtz Creative Commons License 2020.01.31 0 0 4936

A vonal centenáriumán, 1996-ban egy 324-es vontatott egy nosztalgia-szerelvényt Veszprémtől Veszprémvarsányig, igaz nem tudta az emelkedőt Veszprém-Eplény között leküzdeni, ezért egy Dacia-t csatoltak a szerelvényhez hátul és így egy tológéppel járták be a a Cuha-völgyi vonalat.

A gőzvontatás idején, a 60-as és 70-es években emlékezetem szerint 275-ös és 375-ös gépek vitték a személyvonatokat.

Előzmény: m98asmauser (4935)
m98asmauser Creative Commons License 2020.01.30 0 0 4935

Smnks 

A 424-es a pajaivek miatt sohasem jart a cuhavolgyeben

1974-ben meg jart gozos arra,talan meg 1976-ban is ,de nem eskuszom ra.

Előzmény: smnks (4920)
m98asmauser Creative Commons License 2020.01.30 0 0 4934

Sziasztok ! 

Egy keres !

Ha volna valakinek fotoja a

XI-es bakterhazrol ami a kofejto utani alagut utan allt jobbkezfelol,ha vinyebol megyunk porvacsesznekre ,feltolthetne ide. 

Ott telt a gyermekkorom egy jo resze .

Orommel toltene el.

Koszonom !

 Sziasztok !

V63-017 Creative Commons License 2019.12.29 0 0 4933

A Cell-Győr vonalon is sok állomáson van teljes, vonóvezetékes, tekerős sorompó. A pályasebesség mégis 100km/h.

Előzmény: dyoi (4931)
hivi Creative Commons License 2019.12.29 0 0 4932

Itt elég sok paraméter le van írva:

 

https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a0300103.gkm

Előzmény: dyoi (4931)
dyoi Creative Commons License 2019.12.29 0 0 4931

Sziasztok!

A sebesség 90 km/h-ra való emeléséhez Győrtől Varsányig az átjárók biztosításán kívül van még valami előírás? Tudja valaki? 

A tarjánpusztai kolompos sorompót is cserélni kéne vagy az maradna?

Köszi a választ előre is. 

nemeza Creative Commons License 2019.10.29 0 4 4930

Kedves Topiklakók!

Néhány október 23-i hangulatképet osztanék meg. Nekem nagyon tetszett a vonal és a környéke is.

A Jenbacher furcsa volt, de felfértünk..

szaddam502 Creative Commons License 2019.10.22 0 0 4929

Sziasztok!

 

Holnap vonatoznának egyet, mert múltkor sajnos nem sikerült elcsípni egy klasszik Csörgőt sem, csak remotot. Ma viszont láttam a vonatinfón, hogy a 39517 illetve a 39513 sz. vonatot a 65-s klasszik vitte.

 

Kérdésem, hogy holnap (ünnepnap) miről forog rá a reggeli veszprémi 39517-re a mozdony? Ha azon is remot lesz, megvárnánk a következőt.

 

Köszönöm előre is!

 

 

Rippy21 Creative Commons License 2019.10.08 0 0 4928

Kedves Kisspr!

 

Nagyon köszönöm a kielégítő választ. Október 19-én, szombaton tervezünk menni, amennyiben jó idő lesz. A keső délelőtti órákban szeretnénk indulni Győrből, hogy Veszprémben is körbe tudjunk nézni sötétedés előtt. Onnan jövünk majd vissza gyorsvonattal Budapestre.

Előzmény: Kisspr (4927)
Kisspr Creative Commons License 2019.09.29 0 1 4927
Rippy21!
Szombaton egy kivételével minden járatot M41 húz Győr és Veszprém között (Győrből: 05:15, 07:25, 11:45, 17:54; Veszprémből: 08:13, 11:00, 17:00). Az egy kivétel a Győrből 15:44-kor, Veszprémből pedig 19:13-kor induló, amit az új Jenbacher motorvonat húz. Ezen kívül van még Zircig és Bakonyszentlászlóig közlekedő (09:20, 14:44) ami szintén mozdonyos vonat.
Vasárnap már nem ilyen bő a felhozatal. A Győrből induló mozdonyos vonatok Veszprémbe: 07:25, 11:45. Veszprémből Győrbe: 08:13, 11:00, 17:54.
Szintén van a Zircig és Bakonyszentlászlóig közlekedő mozdonyos vonat és a Jenbacher is.
Vasárnap a Győrből 17:54-kor indulót már Bz húzza, úgy ahogy a reggeli szentlászlói kanyart is (Győrből: 05:15, Bakonyszentlászlóról: 06:16), ez mindig egy szóló Bz-ből áll.
Zircről mindkét nap 15:34-kor indul vissza a vonat, Bakonyszentlászlón egyesítés. 12 óra után pedig még van egy Zirc-Bakonyszentlászló-Zirc járat is.
Ha van még kérdésed írd meg, vagy ha már tudod milyen nap mész leírom pontosan, hogy miből szoktak lenni kiállítva a járatok!
Szép napot!
Előzmény: Rippy21 (4923)
zirtz Creative Commons License 2019.09.24 0 1 4926

1968-ban Frigyládával kiadott Veszprém-Dombóvár-Pécs viszonylat is közlekedett, utaztam rajta...

Előzmény: f_k (4925)
f_k Creative Commons License 2019.09.24 0 0 4925

27 Veszprém-Lepsény?

 

Volt Veszprém-Dombóvár vonatpár is anno!!!

Előzmény: alkotasu (4921)
vjano Creative Commons License 2019.09.24 0 1 4924

Én úgy tudom, hogy a teljes Győr-Veszprém szakaszon közlekedők mozdonyosok (Csörgő), a szakértők, majd megmondják a tutit....

Amikor legutóbb arra jártam:

39515 sz. vonat (Veszprém-Győr) 2019.09.12-én Porva-Csesznek állomáson,

39514 sz. vonat (Győr-Veszprém) ugyanaznap Vinye megállóhelyen

Előzmény: Rippy21 (4923)
Rippy21 Creative Commons License 2019.09.24 0 0 4923

Sziasztok. Egy októberi hétvégén tervezek kirándulni egyet ezen a vonalon. Azt szeretném kérdezni, jelenleg milyen szerelvények járnak a Győr-Veszprém közvetlen személyvonat vonalán? Igazából az érdekelne, normál mozdony húz egy vagy több kék kocsit vagy Kispirosok járnak, mint sok mellékvonalon? (elnézést, hogy nem szakszerű neveket mondok, nem vagyok ilyen információkban járatos)

További szép napot mindenkinek.

smnks Creative Commons License 2019.07.19 0 0 4922

Köszi az adalékot!

Az jutott eszembe, hogy az a Frigyláda jöhetett akár Dombóvár - Lepsény - Csajág - Hajmáskér felől is.

Nem tudom, a veszprémi fűtőháznak voltak-e Frigyládái? 

Én egy Kubinszky képet ismerek, asszem 1971-ből, ahol egy 375-ös húz "vegyesfelvágott" kéttengelyes személykocsikból álló szerelvényt az ON-topic vonalon.

 

Egy 'fél-OFF' kérdés, ha már Veszprémben jártál 1974-ben: A te vonatodat mi húzta? Szergej? (Már, ha vonattal mentél, és a fővonalon...)

Előzmény: alkotasu (4921)
alkotasu Creative Commons License 2019.07.18 0 0 4921

Egy emlékem van 1974-ből, akkor jártam először a veszprémi állomáson. Egy Frigyláda ácsorgott valamelyik peron mellett. Mivel akkor a Veszprém-Alsóörs vonal már nem működött, így feltételezem, hogy a győri vonalon járt.

Hogy a tehervonatokat mi húzhatta, fogalmam sincs.

Előzmény: smnks (4920)
smnks Creative Commons License 2019.07.18 0 0 4920

T. 'Bézéspocakos'!

 

Megtudnád esetleg mondani, hogy az ON-topic vonalon mely év(ek)re esett a trakcióváltás gőzösről dízelre?

 

Jómagam 1980 nyarán jártam erre először (még gyerekként), és legnagyobb csalódásomra már csak dízelmozdonyokkal találkoztam a vonalon. Egy hétig kirándulgattunk a Cuha völgyében és környékén, de mindig csak a sötétnarancs (majdnem piros) színű M47.2000-esek vitték a három 20-26 Bh ("teliablakos") kocsiból álló személyvonatokat, a tehervonatokat pedig a jóval világosabb narancs színű M47.1000-es. A tehervonatban kéttengelyes tehervonati 'kalauzkocsi' is volt mindig a mozdony mögé besorozva.

Ha jól emlékszem, a nagyjából délidőben Győrből Veszprémbe tartó személyvonat végén pedig volt mindig egy kéttengelyes paklikocsi.

Zircen jártunkkor Bobó hangját is hallottam, de látni nem láttam, valahogy az maradt meg bennem, hogy az biztos a dudari szárnyon dolgozik.

Hazafelé aztán Győrnek utaztunk, természetesen 2000-es Dácsia vontatta a szerelvényünket, de Győrszabadhegyen -óriási meglepetésemre!- bevágódott mellénk a celldömölki személyvpnat 424-essel, kispaklival, koszos-kormos kocsikból álló hosszú szerelvénnyel, melyben a 20-26 Bh kocsikon kívül 21-26 Bk/Bf kocsik is voltak, ill. még 1.oszt. kocsi is.

Otthon aztán a polgári menetrendhez mellékelt vasúti térképet tanulmányozva rájöttem, hogy a Győr - Celldömölk vonal egy fővonal! Így -pláne gyerekfejjel!- még kontrasztosabbnak tűnt a dolog, hogy a fővonalon még jár a gőzös, a mellékvonalon pedig már csak dízel? Rosszkor voltam rossz helyen?

(Amúgy imádom a Bakonyvasutat a mai napig is!)

 

Szóval ezek a legkorábbi személyes emlékeim a vonalról, de -legnagyobb sajnálatomra- a hetvenes évek közepéről, illetve második feléből még csak ON-topic fényképeket sem nagyon láttam. Kivéve azt a Youtube -on megtalálható filmrészletet, amit Eplény állomáson forgattak, de az egy előre megrendezett jelenet, vasúttörténeti szempontból nem tudom, mennyire mérvadó?

Pedig érdekelne még az is, hogy a személyvonatokon mikor váltották a négytengelyes személykocsik a kéttengelyeseket ezen a vonalon? Azaz, hogy volt-e itt is olyan időszak, amikor a 375-ösök már négytengelyes személykocsikkal jártak? Ha igen, akkor ez már a hetvenes évek első felében is előfordult-e?

 

Aztán a Bobók: Zöldbobós fényképet láttam -talán ha kettőt- még a hetvenes évek első feléből. Mindkettőn tehervonatot húz. Ennek kapcsán kérdezném, hogy volt-e a vonalnak jellemzően egy olyan időszaka, amikor a tehervonatokat már többnyire Bobók, a személyvonatokat viszont még 375-ösök vitték? Vagy vitte a tehervonatot 375-ös is, meg Bobó is, ugyanabban az időszakban? Netán nyáron a személyvonatok elé is odafogták a Bobót, még a dácsiás időszak előtt?

 

 

Előre is köszönöm neked, vagy bárki másnak, ha választ kaphatnék a fenti kérdésekre!

 

Üdv: Tamás

Előzmény: Bézéspocakos (4907)
Kappa 5.10 Creative Commons License 2019.07.17 0 2 4919

Hosszú idő után sikerült megint pirosat kapnom.

Dudar 8.44

M63,008 Creative Commons License 2019.07.04 -1 0 4918

Járják már a nyári menetrendváltás óta...

Előzmény: segélyvonókészülék (4917)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2019.07.04 0 0 4917

Bakker, 5147.514 a 39516.

Ezt is megértük... :) 

Bézéspocakos Creative Commons License 2019.04.09 0 0 4916

Én 2162-esre emlékszem,de akkor Tapolcán tolatott,meg egyszer láttam Ajkán személyvonatot hozott.

Itt le van írva a lényeg.

https://hu.wikipedia.org/wiki/M%C3%81V_M47_sorozat

Előzmény: segélyvonókészülék (4914)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2019.04.08 0 1 4915

;) 

Ahogy a szovátai csühin mondta a kolléga lejtmenethez érve: innentől ingyen megyünk.

Mondhatni, a Newton-hajtóművel. :) 

Előzmény: alnibell (4913)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2019.04.08 0 0 4914

Az nem az volt... :) 

Valami igen zörgőssel pedig utaztunk egyszer.

Tán 2057?

Előzmény: segélyvonókészülék (4912)
alnibell Creative Commons License 2019.04.08 0 1 4913

Még egyszer utoljára.
Mit mondott a 375-ös Bakonyszentlászlóról Zirc felé indulva?

- ???
- Iiisssten sseegííts, iiisssten sseegííts ...
És Zircről visszafelé?
- ???
- Ha segítesz, hanem is, most már megyek magam is.

Előzmény: segélyvonókészülék (4906)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2019.04.08 0 0 4912

Elő-előfordult, de qrva ritkán.

Egyszer talán láttam a 2029-est.

Ha az az volt egyáltalán.

Előzmény: M63,008 (4910)
zirtz Creative Commons License 2019.04.07 0 0 4911

Az Eplény belterületén kialakítani tervezett vasúti megálló ügyében tud valaki előre lépésről? Legalább 15 éve napirenden van ez az ügy...

M63,008 Creative Commons License 2019.04.07 -1 0 4910

Celldömölkön voltak ilyen gépek, gondoltam talán foroghattak azok is a Bakonyban.

Előzmény: Bézéspocakos (4909)
Bézéspocakos Creative Commons License 2019.04.06 0 0 4909

Hála Istennek mi nem jártunk rajtuk,talán csak 2Db-volt azt hiszem,a Bakonyba nem is jártak,Tapolcán voltak tartalékok úgy tudom,de akik jártak rajta,azt mondták,hogy iszonyatosan zajosak voltak,a hangszigetelést nem tudták megoldani.

Előzmény: M63,008 (4908)
M63,008 Creative Commons License 2019.04.06 -1 0 4908

A Pielstick-es gépek jobbak voltak, vagy kevésbé?

Előzmény: Bézéspocakos (4907)
Bézéspocakos Creative Commons License 2019.04.06 0 1 4907

Igazad van,nem valami eltalált gépek voltak,de tudtak fűteni,meg a Gőzös után felüdülés volt ilyen gépeken járni.Én is csak a szépre emlékezem,na meg a nagy Öregek mordulásaira,mikor behúzta az ember 8.-ba.Tény,hogy kímélték,mert holnap is evvel kellett menniük,meg is hálálta a gép,sokat kibírt,köszönhetően a Veszprémi Fűtőház hozzáértő szerelő csapatának is.

A Bobók azért megbízhatbbak voltak,persze azért azon sem volt mindik fenékig tejfel utazni,de nem részletezem.Most már sokat fejlődött a Technika egyszer talán elérkezik a Bakonyba is.

Előzmény: segélyvonókészülék (4906)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!