Kis hazánk egyik legszebb vonalvezetésű vasútvonala, nyáron a Cuha-szurdokba igyekvő turisták százai lepik el a vonal szerelvényeit. Azonban a gyönyörű hegyi szakasz felett ott lebeg a megszüntetés veszélye. Nem szabad veszni hagyni!!
A vonal centenáriumán, 1996-ban egy 324-es vontatott egy nosztalgia-szerelvényt Veszprémtől Veszprémvarsányig, igaz nem tudta az emelkedőt Veszprém-Eplény között leküzdeni, ezért egy Dacia-t csatoltak a szerelvényhez hátul és így egy tológéppel járták be a a Cuha-völgyi vonalat.
A gőzvontatás idején, a 60-as és 70-es években emlékezetem szerint 275-ös és 375-ös gépek vitték a személyvonatokat.
Holnap vonatoznának egyet, mert múltkor sajnos nem sikerült elcsípni egy klasszik Csörgőt sem, csak remotot. Ma viszont láttam a vonatinfón, hogy a 39517 illetve a 39513 sz. vonatot a 65-s klasszik vitte.
Kérdésem, hogy holnap (ünnepnap) miről forog rá a reggeli veszprémi 39517-re a mozdony? Ha azon is remot lesz, megvárnánk a következőt.
Nagyon köszönöm a kielégítő választ. Október 19-én, szombaton tervezünk menni, amennyiben jó idő lesz. A keső délelőtti órákban szeretnénk indulni Győrből, hogy Veszprémben is körbe tudjunk nézni sötétedés előtt. Onnan jövünk majd vissza gyorsvonattal Budapestre.
Rippy21!
Szombaton egy kivételével minden járatot M41 húz Győr és Veszprém között (Győrből: 05:15, 07:25, 11:45, 17:54; Veszprémből: 08:13, 11:00, 17:00). Az egy kivétel a Győrből 15:44-kor, Veszprémből pedig 19:13-kor induló, amit az új Jenbacher motorvonat húz. Ezen kívül van még Zircig és Bakonyszentlászlóig közlekedő (09:20, 14:44) ami szintén mozdonyos vonat.
Vasárnap már nem ilyen bő a felhozatal. A Győrből induló mozdonyos vonatok Veszprémbe: 07:25, 11:45. Veszprémből Győrbe: 08:13, 11:00, 17:54.
Szintén van a Zircig és Bakonyszentlászlóig közlekedő mozdonyos vonat és a Jenbacher is.
Vasárnap a Győrből 17:54-kor indulót már Bz húzza, úgy ahogy a reggeli szentlászlói kanyart is (Győrből: 05:15, Bakonyszentlászlóról: 06:16), ez mindig egy szóló Bz-ből áll.
Zircről mindkét nap 15:34-kor indul vissza a vonat, Bakonyszentlászlón egyesítés. 12 óra után pedig még van egy Zirc-Bakonyszentlászló-Zirc járat is.
Ha van még kérdésed írd meg, vagy ha már tudod milyen nap mész leírom pontosan, hogy miből szoktak lenni kiállítva a járatok!
Szép napot!
Sziasztok. Egy októberi hétvégén tervezek kirándulni egyet ezen a vonalon. Azt szeretném kérdezni, jelenleg milyen szerelvények járnak a Győr-Veszprém közvetlen személyvonat vonalán? Igazából az érdekelne, normál mozdony húz egy vagy több kék kocsit vagy Kispirosok járnak, mint sok mellékvonalon? (elnézést, hogy nem szakszerű neveket mondok, nem vagyok ilyen információkban járatos)
Az jutott eszembe, hogy az a Frigyláda jöhetett akár Dombóvár - Lepsény - Csajág - Hajmáskér felől is.
Nem tudom, a veszprémi fűtőháznak voltak-e Frigyládái?
Én egy Kubinszky képet ismerek, asszem 1971-ből, ahol egy 375-ös húz "vegyesfelvágott" kéttengelyes személykocsikból álló szerelvényt az ON-topic vonalon.
Egy 'fél-OFF' kérdés, ha már Veszprémben jártál 1974-ben: A te vonatodat mi húzta? Szergej? (Már, ha vonattal mentél, és a fővonalon...)
Egy emlékem van 1974-ből, akkor jártam először a veszprémi állomáson. Egy Frigyláda ácsorgott valamelyik peron mellett. Mivel akkor a Veszprém-Alsóörs vonal már nem működött, így feltételezem, hogy a győri vonalon járt.
Hogy a tehervonatokat mi húzhatta, fogalmam sincs.
Megtudnád esetleg mondani, hogy az ON-topic vonalon mely év(ek)re esett a trakcióváltás gőzösről dízelre?
Jómagam 1980 nyarán jártam erre először (még gyerekként), és legnagyobb csalódásomra már csak dízelmozdonyokkal találkoztam a vonalon. Egy hétig kirándulgattunk a Cuha völgyében és környékén, de mindig csak a sötétnarancs (majdnem piros) színű M47.2000-esek vitték a három 20-26 Bh ("teliablakos") kocsiból álló személyvonatokat, a tehervonatokat pedig a jóval világosabb narancs színű M47.1000-es. A tehervonatban kéttengelyes tehervonati 'kalauzkocsi' is volt mindig a mozdony mögé besorozva.
Ha jól emlékszem, a nagyjából délidőben Győrből Veszprémbe tartó személyvonat végén pedig volt mindig egy kéttengelyes paklikocsi.
Zircen jártunkkor Bobó hangját is hallottam, de látni nem láttam, valahogy az maradt meg bennem, hogy az biztos a dudari szárnyon dolgozik.
Hazafelé aztán Győrnek utaztunk, természetesen 2000-es Dácsia vontatta a szerelvényünket, de Győrszabadhegyen -óriási meglepetésemre!- bevágódott mellénk a celldömölki személyvpnat 424-essel, kispaklival, koszos-kormos kocsikból álló hosszú szerelvénnyel, melyben a 20-26 Bh kocsikon kívül 21-26 Bk/Bf kocsik is voltak, ill. még 1.oszt. kocsi is.
Otthon aztán a polgári menetrendhez mellékelt vasúti térképet tanulmányozva rájöttem, hogy a Győr - Celldömölk vonal egy fővonal! Így -pláne gyerekfejjel!- még kontrasztosabbnak tűnt a dolog, hogy a fővonalon még jár a gőzös, a mellékvonalon pedig már csak dízel? Rosszkor voltam rossz helyen?
(Amúgy imádom a Bakonyvasutat a mai napig is!)
Szóval ezek a legkorábbi személyes emlékeim a vonalról, de -legnagyobb sajnálatomra- a hetvenes évek közepéről, illetve második feléből még csak ON-topic fényképeket sem nagyon láttam. Kivéve azt a Youtube -on megtalálható filmrészletet, amit Eplény állomáson forgattak, de az egy előre megrendezett jelenet, vasúttörténeti szempontból nem tudom, mennyire mérvadó?
Pedig érdekelne még az is, hogy a személyvonatokon mikor váltották a négytengelyes személykocsik a kéttengelyeseket ezen a vonalon? Azaz, hogy volt-e itt is olyan időszak, amikor a 375-ösök már négytengelyes személykocsikkal jártak? Ha igen, akkor ez már a hetvenes évek első felében is előfordult-e?
Aztán a Bobók: Zöldbobós fényképet láttam -talán ha kettőt- még a hetvenes évek első feléből. Mindkettőn tehervonatot húz. Ennek kapcsán kérdezném, hogy volt-e a vonalnak jellemzően egy olyan időszaka, amikor a tehervonatokat már többnyire Bobók, a személyvonatokat viszont még 375-ösök vitték? Vagy vitte a tehervonatot 375-ös is, meg Bobó is, ugyanabban az időszakban? Netán nyáron a személyvonatok elé is odafogták a Bobót, még a dácsiás időszak előtt?
Előre is köszönöm neked, vagy bárki másnak, ha választ kaphatnék a fenti kérdésekre!
Hála Istennek mi nem jártunk rajtuk,talán csak 2Db-volt azt hiszem,a Bakonyba nem is jártak,Tapolcán voltak tartalékok úgy tudom,de akik jártak rajta,azt mondták,hogy iszonyatosan zajosak voltak,a hangszigetelést nem tudták megoldani.
Igazad van,nem valami eltalált gépek voltak,de tudtak fűteni,meg a Gőzös után felüdülés volt ilyen gépeken járni.Én is csak a szépre emlékezem,na meg a nagy Öregek mordulásaira,mikor behúzta az ember 8.-ba.Tény,hogy kímélték,mert holnap is evvel kellett menniük,meg is hálálta a gép,sokat kibírt,köszönhetően a Veszprémi Fűtőház hozzáértő szerelő csapatának is.
A Bobók azért megbízhatbbak voltak,persze azért azon sem volt mindik fenékig tejfel utazni,de nem részletezem.Most már sokat fejlődött a Technika egyszer talán elérkezik a Bakonyba is.