Keresés

Részletes keresés

címlapsztori Creative Commons License 2007.04.25 0 0 395
Az egyházi oktatóknak pontosan ugyanannyi a minimumfizetése, mint az államin oktató kollégáknak (bértébla), de az, hogy nem közalkalmazottak, hátrányos megkülönböztetés a részükre, mivel így a szokásos közalkalmazotti kedvezményeket nekik nem garantálja az állam.
Ettől akár még több is lehet a fizetésük, de nem ez a jellemző, sőt, némely sulikban a 13. havi fizu kifizetése is elmaradt (mintha utólag pótolták volna).
Előzmény: kipikupi (393)
nikomii Creative Commons License 2007.04.25 0 0 394

Állítom,hogy a legtöbb egyházi iskolában még annyi pénzt sem kapnak a tanárok,mint egy önkormányzatiban.

 

Tekintettel arra, hogy a közalkalmazotti bértábla szerint fizetik őket ott is, ez nem igaz.

 

Akkor jó az egyházi "fenntartású" iskola ha kiválóak  a tanárok,nem kontraszelektáltak,ami    kölülbelül a tanárok egyharmada. 

 

1. Mit gondolsz, a másik fenntartású mikor jó?

2. Honnan ez a 33%-os adat?

 

Az eh. iskolák sokszínüek,

 

Csakúgy, mint a többi.

Előzmény: kipikupi (393)
kipikupi Creative Commons License 2007.04.25 0 0 393
Akkor jó az egyházi "fenntartású" iskola ha kiválóak  a tanárok,nem kontraszelektáltak,ami    kölülbelül a tanárok egyharmada. .Állítom,hogy a legtöbb egyházi iskolában még annyi pénzt sem kapnak a tanárok,mint egy önkormányzatiban.Talán mivel az iskolák még népszerűek,jobban lehet válogatni képesség szerint.De a lassú nívócsökkenést már itt   is érezzük.iÚgy látom az egyházi iskolák,akik tokkal vonóval átvették a tantestületeket még mindig nem építették ki jó ösztöndíjrendszerrel ennyi év alarr sem a saját tanári karukat.Az eh. iskolák sokszínüek,egész más egy szerzetesi fenntartású,zártabb intézmény,mint egy városi  .
flugi Creative Commons License 2007.04.25 0 0 392
ez aránylag jellemző a frissen egyházivá alakított iskolákra. Az "egyházilag" fontos(kodó) ember valószínűleg elegendően felszínes ahhoz, hogy csak az olyan dolgokra figyeljen, mint a jó hangos köszönés, meg karbatett kéz az órán, meg hasonló marhaságok. Semmit nem adnak, csak elvárják ezeket. Naná, hogy az lesz a vége, hogy kialakul egy jól működő felszínes tettetés. Egy igazán jó (akár egyházi, akár nem) iskolában a tanárnak/felügyelőnek adnia kell valamit azért, hogy lényegében is nevelni tudjon. Az egyházi iskolák előnye az, hogy az egyházi embereknek általában nincs családjuk, és ezért idejük egy tényleg jelentős részében lehetnek a fiatalokkal, ezzel munkát és törődést adva nekik. Ezt pedig hosszú távon meghálálják.
Előzmény: Mandrake (391)
Mandrake Creative Commons License 2007.04.24 0 0 391

ez így igaz is

 

nem mindenre magyarázat, csak egy kis része az egésznek ...

 

a hatékonyabb módszerekjről, környezetről már lehet vitatkozni, mindenesetre szerintem nem az a jellemzőbb. sem eszköz ellátottságban, sem tanárok terén nincs sok különbség a legtöbb önkormányzati, illetve felekezeti iskolák között. az alapvető nevelés (kivitel a bennlakásos iskolák - bár szerintem a 6-7 éves lurkókat szüleitől még annyi időre sem lenne szabad elválasztani) azért továbbra is a családban történik. azt meg, hogy az milyen, pl. jó néhányszor tapasztalhatta már a párom (van szerencséje egy felekezeti iskola kisdiájaival egy helyen ebédelni, háááát, nem dícséri őket. az lehet, hogy a tanárnak dícsértessékkel köszönnek, de egyébként a legalapvetőbb udvariassági szabályokkal sincsenek tisztában ...). többek között ezért sem írattuk be abba az iskolába a fiúnkat.

 

persze ez saját vélemény ...

Előzmény: címlapsztori (390)
címlapsztori Creative Commons License 2007.04.24 0 0 390

A szeleció nem mindenre magyarázat:

 

A KÜLÖNBÖZŐ FENNTARTÁSÚ ISKOLÁK HATÉKONYSÁGA: NEMZETKÖZI ÖSSZEHASONLÍTÁS
http://www.eui.eu/Personal/Dronkers/articles/educatio2006.pdf

 

elég elolvasni a végét: Összegzés és oktatáspolitikai következtetések

 

...az állami és magániskolák eltérő tanulói összetétele, a diákok származási különbségei, vagy az irányítási, tanítási és tanulási körülmények nem magyarázzák meg a hatékonyság különbségét.

 

A legjobb iskolát keresve gyermekeik számára, a szülők újra felfedezik a felekezeti iskolákat, nem vallásos szocializációjuk miatt, hanem mert hatékonyabb tanulási környezetet biztosítanak. Ebből a szempontból a különböző európai országokban élő szülők valójában egy sokkal egységesebb társadalomban élnek, mint számos oktatáspolitikai döntéshozó gondolná.

 

Előzmény: Mandrake (389)
Mandrake Creative Commons License 2007.04.24 0 0 389

pont így gondoltam én is ...

 

tehát már itt is lehetőségük van szelekcióra, azaz a "gyengébb" tanulók kiszórására (persze nyilván csakis azért, mert túljelentkezés van :) )

 

de: sokan sajnos azért irányítják gyermeküket egyházi iskolába, mert ott kisebb a kisebbségiek aránya... (saját tapasztalat, idén írattam fiamat elsőbe ...) - nagyon sokakkal beszélgettem erről az elmúlt hónapokban.

 

Előzmény: nikomii (384)
flugi Creative Commons License 2007.04.23 0 0 388
a hasonlóakkal vetettem össze.

Vagy a pécsi Nagy Lajossal világi korában. Mert amióta átvette az egyház, néminemű színvonaesés mutatkozik!

Mit is mondtam erről? Pont azt, hogy a nemrég egyházivá avanzsált iskolák jó része rosszabb lett.

De ha hazamegy onnan a gyerek,otthon elmegy diszkóba, és ott ugyanúgy és ugyanannyira, mint a többi.

Igen, másfélhavonta tényleg. Ettől még igaz marad amit mondtam.

Csak tudnám, hogy miért vitatkozós stílusban írsz reakciókat a beírásaimra, amikor ugyanazt mondod, mint én :D
Előzmény: nikomii (378)
címlapsztori Creative Commons License 2007.04.23 0 0 387

#1
Így igaz. A legtöbb "buta" szülő viszont ez alapján rangsorol.

És benne van a felhígulási tendencia is... :-)

 

#2
Tapasztalataim szerint a tanárok teljesen átlagosak. Jobb nyersanyagból ugyanannyi munkával többet hozhatnak ki. Jobbak a körülményeik. Ennyi.

 

#3
A finneknél ezek szerint nincs egyházi suli, máshol meg van. És? Az egy teljesen más rendszer. Feltételezem, hogy nekik Magyar Bálintjuk sem volt...

 

#4
Tisztelettel érdeklődnék, hogy tudsz-e alapszinten angolul?

(az idézet cikk tömör lényege: talán származhat valami hasznunk abból is, ha állami pénzből támogatjuk az egyházi sulikat...)

 

Előzmény: nikomii (386)
nikomii Creative Commons License 2007.04.23 0 0 386

#3

351 hsz. Nem kell ismerned. Nézd meg, mit kérdeztem.

 

#1

Az ábra nem önmagában beszél. Az ábra egy kiragadott szempont alapján rangsorol, és semmit nem mond az ott folyó munkáról.

 

#2

Pedig biztos.

 

A többiről:

Ez egy magyar nyelvű fórum, ha betszel valamit, illik fordítani. Vagy minimum érdeklődni, hogy beszél-e a vitapartner azon a nyelven, amelyen az idézett forrás szól.

Előzmény: címlapsztori (385)
címlapsztori Creative Commons License 2007.04.23 0 0 385

#1 És? Mit akarsz ezzel bizonyítani?
Semmit. Az ábra magáért beszél.

 

#2 Lehet, hogy tizedannyi befektetés sem kell hozzá.
Lehet, bár nem valószínű.

 

#3 a finn példára várom a reagálásodat
Azt várhatod. Nem ismerem a finn iskolákat.

 

#+1
De van itt egy érdekes gondolat egy francia elnökesélyestől:

 

While only 41 percent of Europeans say they believe in a personal God, another 33 percent believe in a spirit, or life force.

In a book-length series of interviews entitled "The Republic and Religion: Hope," Nicolas Sarkozy, the president of the ruling conservative Union for a Popular Movement, broached controversial subjects such as state funding for religious institutions.

He was motivated by a feeling that would be banal in the US, but which for a French political leader is almost revolutionary: "That the religious phenomenon is more important than people think, that it can contribute to peace, to balance, to integration, to unity and dialogue," he wrote. "The Republic should debate this, and reflect on it."

Előzmény: nikomii (383)
nikomii Creative Commons License 2007.04.23 0 0 384

míg az általános iskolák úgy indulnak, hogy elsősorban a körzetbe tartozó gyerekek, aztán a fennmaradó helyre a többi.

csak egy kérdés, ez így van az egyházi fenntartású általános iskolákban is?

 

Általában nem.

A közoktatási tv 81.§-a rendelkezik erről.

Alapesetben az egyházi válogathat, csak kivételes esetben - ha a település egyetlen iskoláját vette át - van beiskolázási körzete.

Előzmény: Mandrake (380)
nikomii Creative Commons License 2007.04.23 0 0 383

És? Mit akarsz ezzel bizonyítani? Az iskolák rangsorolásánál max egy tényező a felvettek aránya.

Semmit nem mond az ott folyó munkáról.

Kiválogatott gyerekekkel könnyebb kitűnő érettségi elérni, mint a HH tanulóval közepest.

Lehet, hogy tizedannyi befektetés sem kell hozzá.

 

 

Hol a válasz a nyugateurópai iskolai adatokról? egyházi-világi iskolák aránya, az állami finanszírozás nagysága az egyházi iskolák költségvetésében, az ezzel a pénzzel való elszámolás....

És természetesen a finn példára várom a reagálásodat.

Előzmény: címlapsztori (379)
címlapsztori Creative Commons License 2007.04.23 0 0 381

Nem hiszem. Nincs annyi belőlük, hogy minden körzetbe jusson.


Stáció: Többségben a katolikusok
2007. április 17., kedd 10:45

 

Ma 14 bejegyzett egyház, illetve ezek szervezetei tartják fenn a magyarországi közoktatási intézmények 4,7 százalékát. Ezekbe az óvodákba, iskolákba 94 ezer gyermek jár, ez a közoktatásban ellátottak 5 százaléka. Az egyes intézménytípusok között azonban nagyon eltérő a megoszlás: csak minden negyvenedik óvodás jár egyházi óvodába, minden ötvenedik szakközépiskolás egyházi szakközépiskolába; viszont minden hetedik gimnazista egyházi középiskola tanulója, és minden hetedik közoktatási kollégium egyházi fenntartású.
107 óvoda, 171 általános iskola, 96 gimnázium, 22 szakiskola és 24 szakközépiskola működik az országban egyházi fenntartásban. 83 közoktatási kollégium és 29 alapfokú művészetoktatási intézmény teszi teljessé az egyházi közoktatási rendszert.
Az egyházi tanulói létszámot tekintve 59 százalék katolikus, 26 százalék református, csaknem 11 százalék evangélikus fenntartású egyházi intézménybe jár. A fennmaradó kevesebb mint öt százalék tanulói létszámon osztoznak a többi felekezetek és intézményeik - írja a Stáció legújabb számában Hegyi László, az OKM Egyházi Kapcsolatok Titkárságának vezető-tanácsosa.

 

Előzmény: Mandrake (380)
Mandrake Creative Commons License 2007.04.23 0 0 380

Azt hiszem egy kicsit elmentünk a témától ...

 

ugyanis itt azért elsősorban az általános iskolákról van szó.

 

a középiskolai felvételin (most legye 4-6-8 osztályos közül bármelyik) azért rendesen ott a lehetőség a szelekcióra ...

 

míg az általános iskolák úgy indulnak, hogy elsősorban a körzetbe tartozó gyerekek, aztán a fennmaradó helyre a többi.

csak egy kérdés, ez így van az egyházi fenntartású általános iskolákban is?

címlapsztori Creative Commons License 2007.04.23 0 0 379

 

Előzmény: nikomii (378)
nikomii Creative Commons License 2007.04.23 0 0 378

Az előző hozzászólásomban az "egyházi iskola" úgy értendő, hogy komoly tradíciókkal bíró, egyházi személyek által vezetett iskola.

 

Akkor ezt az egyiket csak az egyik - hasonló adottságokkalbíró világival vesd össze.Pl. Apáczai.

Vagy a pécsi Nagy Lajossal világi korában. Mert amióta átvette az egyház, néminemű színvonaesés mutatkozik!

 

Például mi Pannonhalmán nemigen tudtunk hova menni diszkóba a hegyen :P

 

Ott valószínűleg most sincs diszkó.

De ha hazamegy onnan a gyerek,otthon elmegy diszkóba, és ott ugyanúgy és ugyanannyira, mint a többi.

 

Előzmény: flugi (377)
flugi Creative Commons License 2007.04.23 0 0 377
a forrás én vagyok meg a tapasztalataim :)

Az előző hozzászólásomban az "egyházi iskola" úgy értendő, hogy komoly tradíciókkal bíró, egyházi személyek által vezetett iskola. Az egyik a kevésből, ha az amúgy "egyházi iskolák"-at nézed.

Például mi Pannonhalmán nemigen tudtunk hova menni diszkóba a hegyen :P
Előzmény: nikomii (373)
nikomii Creative Commons License 2007.04.23 0 0 376

Remélem vannak bizonyítékaid az állításokra.

 

IRL is vállalnád a hozzászólásodat?

Előzmény: Törölt nick (375)
nikomii Creative Commons License 2007.04.23 0 0 374
Szerinted? Melyiknek van hitelesen, kortárs adatokkal hitelesen dokumentálva?
Előzmény: Müller szakaszvezető (372)
nikomii Creative Commons License 2007.04.23 0 0 373

Az egyházi iskolák többek között azért olyan sikeresek

 

Ez az állításod így hamis. Mert nem mindegyik egyházi iskola sikeres. Pár közülük igen, de ez elmondható pár világi iskoláról is.

 

Ezeknek az iskoláknak a sikere egyértelműen a válogatásnak köszönhető.

 

Az egyházi iskolák többek között azért olyan sikeresek, mert sikerül olyan légkört teremteni, ahol a diák érdeklődését a tudományok felé nem befolyásolják annyira a korosztályra jellemző csajozós-pasizós időtöltések.

 

Forrás?

Anélkül hablaty.

Csak, hogy tudd, az egyháziba járók ugyanúgy pasiznak-csajoznak, mint a többiek.

Életkori sajátosság, amit az egyházi sem tud megerőszakolni. Bár nagyon szertené ha az ő gyerekei a testtelen megszemélyesítői lennének, de nem azok.

 

A diszkókba ugyanúgy járnak, mint más, és igen - ó, micsoda fertő!!!! - csajoznak-pasiznak, bagóznak, isznak és dugnak, mint a többiek.

Az iskola kapuján kívül nincs szignifikáns különbség az egyházi és a világi iskolások között.

Előzmény: flugi (371)
Müller szakaszvezető Creative Commons License 2007.04.23 0 0 372
Na és melyik az ami megtörtént és melyik nem ?
Előzmény: nikomii (369)
flugi Creative Commons License 2007.04.23 0 0 371
lehet, hogy félreértettél. Az egyházi iskolák többek között azért olyan sikeresek, mert sikerül olyan légkört teremteni, ahol a diák érdeklődését a tudományok felé nem befolyásolják annyira a korosztályra jellemző csajozós-pasizós időtöltések. Az egyházi iskolák természetesen azt tanítják biológiából, hogy az első gerinces halak a kambrium és ordovicum korban fejlődtek ki kb 500 millió évvel ezelőtt. A szorgalmas diák ezt az amúgy mindenhol megtanulható dolgot jobban megtanulja az egyházi iskolában, mert nincs (annyi) alkalma mással foglalkozni. Ezért az egyházi iskolában felkészült diák jobban szerepel felvételin/versenyen, mint az elvileg ugyanezt tanuló nem egyházis diák.

És az egyházi iskolák természetesen azt tanítják, hogy a bibliai teremtéstörténetek szimbolikusak, és a korabeli (arámi fogság, az ószövetség oroszlánrészének keletkezésének ideje) zsidó világképet tükrözik.
Előzmény: árnyékgyuri (367)
nikomii Creative Commons License 2007.04.23 0 0 370

Amíg az én polgármesteri fizetésemre és a képviselőtestület működésére egy 500 fős faluban van évi 5 millió forint közpénz,

 

Miért van? Miért nem mondjuk ki, hogy luxus  500 embernek egy önkormányzati hivatalt, működtetni,képviselőket, jegyzőt, polgármestert fizetni?

 

addig nem az iskolákkal szívóznék. Még ideológiai alapon sem. Amíg ekkora gazdasági anomáliák vannak, addig nem érünk rá ideológizálni.

 

A gazdasági anomáliák a fentiek miatt is vannak.

500 embernek külön önkormányzat, iskola ... luxus, és a nem is biztos a szolgáltatás megfelelő minősége.

Előzmény: árnyékgyuri (365)
nikomii Creative Commons License 2007.04.23 0 0 369

Világnézetileg semleges iskolában lehet-e tagadni a gulágot/holokausztot?

 

Lehetni lehet éppen,de nem célszerű. Könnyen lehet, hogy a diák nyomja a tanerő orra alá a fent említett dolgok megtörténtét bizonyító dokumentumokat.

Dokumentálhatóan megtörtént eseményeket miért tagadna bárki?

Teljesen más a holokauszt és a teremtéselmélet.

Az egyik megtörtént, a másik nem. Az egyikre van bizonyíték, a másikra nincs.

Előzmény: árnyékgyuri (355)
Iszak Iszakievics Stajn Creative Commons License 2007.04.23 0 0 368
"Világnézetileg semleges iskolában lehet-e tagadni a gulágot/holokausztot?"

Hogyne lehetne. Csak épp, ha egy diák következetesen ezt teszi, megbukik töriből. Úgyhogy nem célszerű, jobb ha vár vele a suli végéig. :)

Ha meg egy töritanár teszi ezt a diákjai előtt, az szintén nem célszerű, mert ellentmond a töri anyagnak és esetleg kirúgják. Ez van. :)
Előzmény: árnyékgyuri (355)
árnyékgyuri Creative Commons License 2007.04.23 0 0 367
Jól írtad. Az egyetlen tanításra alkalmas elmélet. A fajokat egyébként meg lehet úgy tanítani, hogy ne menjünk bele bizonytalan ellenőrizhetetlen és tudománytalan dolgoba, hogy: "hosszú évmilliók során" (az evolucionisták egyetlen érve) ebből lett ez, abból meg az.
Előzmény: flugi (366)
flugi Creative Commons License 2007.04.23 0 0 366
azt jól látom, hogy te itt a teremtéselmélet mellett kardoskodol? Te tényleg azt gondolod, hogy az egyházi iskolákban a biológiából nem az evolúciót tanítják, mint az egyetlen oktatásra alkalmas elméletet?

Az az "egyházi" iskola, ahol a gyerekeknek elkezdik mesélni, hogy a ló az úgy lett, hogy ilyenre lett teremtve, azt nevezzük inkább "szektás" iskolának, és ne egyházinak. A kedvemért...

(..aki egyházi iskolában tanultam)
Előzmény: árnyékgyuri (354)
árnyékgyuri Creative Commons License 2007.04.22 0 0 365
Nekem nem ez a véleményem. Amíg az én polgármesteri fizetésemre és a képviselőtestület működésére egy 500 fős faluban van évi 5 millió forint közpénz, addig nem az iskolákkal szívóznék. Még ideológiai alapon sem. Amíg ekkora gazdasági anomáliák vannak, addig nem érünk rá ideológizálni.
Előzmény: Törölt nick (364)
árnyékgyuri Creative Commons License 2007.04.22 0 0 363
Nem távolodtam el. Én hiszem, sőt számomra nyilvánvaló hogy a világot Isten teremtette. Te azt hiszed nem így van, sőt számodra nyilvánvaló, hogy nincs Isten. Ebben különbözünk. Ennyi. Nem tudjuk kinek van igaza. Majd a menyországban kiderül.
Ilyen: tud-e a mindenható Isten akkora követ teremteni amekkorát nem bír felemelni jellegű okoskodással meg ne vesztegessük egymás idejét. Lássuk be: az emberi tudományos ismeretek nincsenek azon a szinten, hogy a kérdés egzakt módon eldönthető legyen. Mi itt meg végképp nem fogjuk eldönteni. Nem is ez a cél, csak az, hogy fogadjuk el: különféle emberek különféle módon látják ill. magyarázzák a világot. Az én liberális világképemben ez nem okoz frusztrációt.
Előzmény: nikomii (362)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!