Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2023.03.31 -1 0 18526

Nehéz megmondani hogy több vagy kevesebb késés van-e mostanában mint régebben. A régebben relatív fogalom (fél éve, 10 éve, átépítés óta?), de jó ideje ez napi szintű problémává vállt, hogy kb lassan minden késik reggelente. Én hajnalban 5-6 néha 7 felé járok Piliscsabától ki Esztergomba napi szinten, azaz kb a fősodorral ellentétesen. Már jó ideje nem találkoztam olyan vonattal, ami pontosan jönne és indulna. Az a ritka kivétel, ha a menetrendhez képest 2 percen belül itt van a megállóban. Azt is érzékelem, ha pl 8-10 perc késéssel indul Csabáról, akkor Esztergomig hajnalban tud hozni kb 3 percet a vonalon, mivel hajnalban kifelé nagyon kevesen mennek, így az utasokkal sem megy az idő el pl tömeges felszállás miatt, bár befelé meg nyilván ezen tájt vannak csúcsok, főleg 6-8 óra magasságában.

 

Visszafelé 2-3 óra magasságában szoktam jönni, a legtöbbször a 15.05-ös vonattal jövök, ezen tájt teljesen pontosan szoktak indulni a vonatok, de elég rendszeres dolog, hogy Pcsaáig összeszed pár percnyi lemaradást (az okot nem tudom, biztos itt sokan ismerik). Ezen járatokon is vajmi kevés utas van, a legjelentősebbek inkább iskolások, nagyon sok diák jár fel Esztergomba tanulni főleg középiskolás kategóriában a környékről.

 

"majd találnak másik témát és kifullad"

 

Ez egy dolog, de ettől nem fognak menetrendszerűen járni a vonatok, ezt azért te is tudod nem megoldás.... Azért az is elég fura pár panaszlevélre azt küldi válasznak a máv ügyfélszolgálata, nem értik a problémát, 98%-os a menetrend betartása....

Előzmény: PCSGibson (18525)
PCSGibson Creative Commons License 2023.03.31 0 4 18525

Szerintem nincs több késés mostanság, mint mondjuk fél-egy éve, csak most valamiért jobban felkapott lett a vonal a csoportban (nem mindig osztják meg a késéseket), majd találnak másik témát és kifullad

 

Az viszont igaz, hogy a reggeli 9 perces esztergomi fordulás rendszeresen borítja a vonalat, elég egy vonatnak 2-3 perces késéssel beérkezni Esztergomba és már nem tud időben visszaindulni, majd átadja ezt a késést a szemközti vonatnak (pl. Piliscsabán). Nem véletlen, hogy amikor délelőtt 10 után, mikor már léptetés van egomban, rögtön helyreáll a menetrend, délután általában nincs semmi gond.

 

Az sem segít, hogy reggel mindenhol egy kicsit többet tartózkodik, mint amennyit kéne, ráadásul most már a Z72 szolgálja ki Klotildligetet és Szabadságligetet, ahol szintén túltartózkodnak az íves megálló miatt...

Előzmény: Törölt nick (18524)
Törölt nick Creative Commons License 2023.03.31 -2 0 18524

Mostanában nagyon trágya lett a menetrend és tarthatóság, állandó késések, reggel is este

Az FB 10-es út csoportban hangzik el ez az, nem tudom mennyire valós infókat takar, de kb én is ezekkel találkoztam meg mondták a masiniszták, kalauzok, stb.

 



https://www.facebook.com/groups/10esutcsoport/permalink/5822485274517419

C50 Creative Commons License 2023.01.24 0 0 18523
bahnofficial Creative Commons License 2022.12.27 -3 1 18522

Én lenni itt Mágyárország sok éve, de ánnyira nem beszél mágyár jól!

Előzmény: e_zsolt (18519)
e_zsolt Creative Commons License 2022.12.27 0 0 18521

Köszönöm szépen!

Előzmény: PCSGibson (18520)
PCSGibson Creative Commons License 2022.12.27 0 1 18520

https://www.mavcsoport.hu/sites/default/files/upload/page/kiss_motorvonatok_szerelvenyforduloi_szvor_20221212.pdf

 

Részletesen, kizárólag munkanapokon:

 

Nyugati indul:

0:25

4:51

5:21

5:51

7:21

7:51

8:21

10:21

10:51

13:21

13:51

14:51

16:21

16:51

17:51

19:21

19:51

20:51

22:21 (-péntek +vasárnap)

 

Esztergom indul:

3:56

4:35

6:05

6:35

7:05

8:35

9:05

9:35

12:05

12:35

15:05

15:35

16:35

18:05

18:35

19:35

21:05

21:35

22:35

Előzmény: e_zsolt (18519)
e_zsolt Creative Commons License 2022.12.27 -1 0 18519

Sziasztok!

 

Azt honnan tudhatom meg hogy a menetrendben közlekedő szerelvének melyiket lesz az emeletes motorvonat melyik. A mávot hívtam, ők nem tudják megmondani.

Köszönöm!

PCSGibson Creative Commons License 2022.12.21 -1 3 18518

"Az elmúlt években nem volt ilyen nemzetközi helyzet (kezdve a pandémiás logisztikai problémáktól elindulva a háborús, pl. ukrán acélszállításokig)"

 

Akkor viszont ennek figyelembevételével vezessünk be változásokat, ha tudjuk, hogy gyorsabban állnak le járművek javításra, mint amilyen sebességgel tudják őket javítani (ennek csak kisebb része az előre nem látható balesetek). Igazából nem is lennék meglepődve, ha rövidesen lennének ritkítások (ne legyenek, de nem úgy állunk most, hogy nemzetközileg pozitív irányba tartsunk), most még a nem veszünk tudomást róla, csak kiírjuk, hogy pótlóbusz közlekedik módi van

Előzmény: István Gyuri (18517)
István Gyuri Creative Commons License 2022.12.21 -2 1 18517

PCSGibson: ilyen az elmúlt években azért nem volt jellemző tudomásom szerint.

Az elmúlt években nem volt ilyen nemzetközi helyzet (kezdve a pandémiás logisztikai problémáktól elindulva a háborús, pl. ukrán acélszállításokig).

 

Nyilván ez sokszemélyes történet és ezt pont te tudod a legjobban, de ti sem egy válság közepén csináltátok meg az ITF-et

Annó, az ITF-OST úgy készült, hogy se többlet járműoldali, se többlet személyzetigénye ne legyen (remélem, a mostaniak is...).

Előzmény: PCSGibson (18515)
PCSGibson Creative Commons License 2022.12.20 -1 2 18516

Ezt majd elhiszem akkor, ha az első új beszerzés átlépi az országhatárt 😅

Előzmény: király2644 (18512)
PCSGibson Creative Commons License 2022.12.20 0 2 18515

Ez is érthető, de akkor meg ne ilyen időkben álljon neki a vasút és a fenntartó sűríteni, ha az addigi szükségletet se tudta mindig kielégíteni, mert jön az, hogy hetekig nem sikerül járatokat kiadni (most épp a 46-osra), ilyen az elmúlt években azért nem volt jellemző tudomásom szerint.

Nyilván ez sokszemélyes történet és ezt pont te tudod a legjobban, de ti sem egy válság közepén csináltátok meg az ITF-et

Előzmény: István Gyuri (18513)
Törölt nick Creative Commons License 2022.12.20 -1 0 18514

"Nem kell semmit se szépíteni, de túlozni sem kellene...."

 

Hidd el nem túlzásnak szánom, de többször tanúja voltam ilyennek. Aztán elhet utólag ez helyre van téve, enynire nem másztam bele.

 

Én is azt gondolnám és biztos így van, ahogy állítod, hogy automatikusan veszi az adatokat.

 

De hagy írjak kerekebben egy példát, hátha érthetőbb kifejtve.

 

Magdolnavölgybe befut a vonat Esztergom felől. Eredetileg 6.56-kor kellene indulnia. Van az a nagy digit információs elektronikus tájékoztató a megállóban, írja a késést, hogy előszőr 7.01, majd 7.02 majd 7.03, A valós 7.03-kor még vonat sehol. (jellemzően a 6.56-os vonat amikor a 7.02-essel megyek 7.01-7.05 között szokott Magdolnában lenni, de ez a késés sokszor igaz már az első jártra is a 4.56-ra. Korábban a 4.4x-es vagy milyen járatra nem volt ilyen késés jellemzően, azzal is mentem sokszor, de az 5.32-es 6.02-es már csúszott, csúszott régebben is). Beér 7.05-kor, majd 7.06-kor továbbmegy a táblán még mindig "beragadva" a 7.03, mint ahogy a szembejövő is rá 3 perc múlva mondjuk  jönne 7.06-kor a tábla szerint. De már hiába van 7.06 az még ugye sehol hisz ez még csak most fut ki. Kifut a vonat, továbbra is a 7.03-7.06 van kijelezve, majd egyszer csak frissít a kijelzés, az elment ugyebár eltűnik, felülre feljön a következő vonat, ami eredetileg 7.02-kor jött volna, és valamilyen további "becslés, jóslat" megjelenik, hogy mondjuk 7.08, 7.09.

 

Felmegyek az appra, lekérem az adatokat, meg mondjuk rákeresek a járatszámra, és továbbra is 7.03 szerepel, amikor még valahol máshol volt. Azaz valahol mintha "elvesztek, eltűntek" volna a "realtime"adatok. Nem tudom a  gps mennyire működik a vonatokon jól ködös párás időben (mindez tetézve a hegyek között kanyarogva), amiben mostanában kapunk elég rendesen főleg hajnaltájt, folyik minden a vízben. Azt se állítom, hogy szándékos, az is lehet, valamiért valamibe "beleragad" a rendszer, de azt állítom, ennek már többször tanúja voltam. És természetesen az esetek többségére ez nem igaz késéseknél. Csak néha feltűnt az elektronikus tájékoztató "kimerevedése", és ekkor 1-2 alkalommal ránéztem. Abban igazad van, hogy nem ez a jellemző, hanem inkább elő előfordul kategória. A okát én nem tudom, nincs rálátásom, meg mondjuk nem néztem vissza 1-2 nap múlva, szóval lehet hogy utólag korrigálásra kerül, fogalmam sincs. A téma laikusaként nem tudom szinkronizál-e a rendszer más dologgal, pl a "pályavezérléssel " vagy akármivel időben ami szintén fontos adatforrás lehet. Aztán az is lehet egyszerűen pont akkor amikor néztem és láttam és feltűnt a kijelzés anomáliája a gps rendszer valamiért elégtelen adatokat szolgáltat, és utólag valahogy ez jóváíródik, kijavítják, stb.

 

Azt aláírom, nem sűrűn látok ilyet napi szinten járva a vonattal havi 1-2 alkalom nagyságrendben tapasztaltam (ami lehet utólag korrigálva is lett, passz, ebben tévedhetek, és megkövetem a dolgot)

Előzmény: István Gyuri (18507)
István Gyuri Creative Commons License 2022.12.20 0 0 18513

PCSGibson: azokkal mi van? 

Nincs biztos infóm, de korábban arról lehetett olvasni, hogy folyamatosan állnak le a négytengelyes kocsik meg a Bz-k is, mert nincs pénz/alkatrész a fővizsgájukra. Azokat csak KISS-ből, Flirtekből lehet pótolni.

Előzmény: PCSGibson (18511)
király2644 Creative Commons License 2022.12.20 0 0 18512

RFF-ben - mostani állás szerint - van terv 15 újabb elővárosi motorvonat beszerzésére, az gondolom a 150-esre  menne nagyrészt.

 

Az nem lehet megoldás, hogy mire beér reggel a vonat, új személyzet várja, akik azonnal be tudnak szállni, és elkezdeni a beüzemelést? Tudom, ez további új személyzet kell, de lehet segítene? Utascsere szerencsére viszonylag gyors tud lenne.

Előzmény: PCSGibson (18511)
PCSGibson Creative Commons License 2022.12.20 0 5 18511

"de mi járjon oda helyettük?"

 

Ami két héttel ezelőttig járt nyíregyházi sebesként és Cegléd-Nyíregyháza személyként, azokkal mi van? Dec 12. előtt egy forda volt FLIRT-tel kiadva, jelen pillanatban a 6094 mozdonyos szerelvény, a többi motorvonatos.

Talán már az is sokat segítene az elővárosi tartalékhiányon, ha felváltva járnának óránként a régi mozdonyos és motorvonatos szerelvények IR-ként. Vagy ha csak addig álmodna a vasút, ameddig képes rá (mi fog járni a 150-esen 2-3 év múlva?)

 

"Egyébként meg nem a mostani menetrendváltástól van szoros reggeli fordulás Egomban"

 

Lassan 5 éve, de valamiért az utóbbi kb egy évben sokkal gyakrabban nem jön össze az időben való indulás

 

"Nem tudom, de vélhetően a tervezés idejében még több KISS lehetett beígérve"

 

Ez lehet, bízzunk benne, hogy tényleg ez a gond és idővel normalizálódik a helyzet

Előzmény: István Gyuri (18510)
István Gyuri Creative Commons License 2022.12.20 -1 0 18510

Jó, ne járjon Flirt Debrecenbe vagy máshová - de mi járjon oda helyettük? (Egyébként meg nem a mostani menetrendváltástól van szoros reggeli fordulás Egomban)

Nem tudom, de vélhetően a tervezés idejében még több KISS lehetett beígérve, ehhez jött még hozzá, hogy több KISS-t is megtörtek az elmúlt időszakban...

Előzmény: PCSGibson (18508)
PCSGibson Creative Commons License 2022.12.20 0 0 18509

Talán a 036 vagy 037, ami már utasforgalomban van, de a maradék is már az országban van, remélhetőleg 2023 első hónapjaiban azok is forgalomba állnak

Előzmény: ELK671 (18506)
PCSGibson Creative Commons License 2022.12.20 0 2 18508

"Nyilván növeli a zavarérzékenységet egy szorosabb fordulás"

 

Szorosabb fordulás és a részleges egy vágány. Elég, ha egy hajnali páratlan vonat 2-3 perccel később indul valamiért Esztergomból, akkor Piliscsabáról az oda pontosan érkező páros is késéssel megy kifelé, és a papíron 8 perces fordulás rögtön 4-6 percre csökken, és ezt adogatják át egymásnak egész reggel, így lesz 2-3 percből 8-10 is, heti több alkalommal

(ma egyébként sikerült megmaradni a 4-5 percnél, de ez a ritkább, nem nyújthat mindig mindenki 100%-os teljesítményt)

 

Az S76 ugyanezen bukik sokszor, csak ott Angyalföldön várakozik a páratlan a késő párosra

 

"akkor plusz szerelvény kellene a rendszerbe, ami láthatóan nem áll rendelkezésre"

 

Épp az elmúlt két évben esett be 40 motorvonat az elővárosba, mondjuk előbb ott kéne elhelyezni őket, aztán ha jut, akkor mutogatni őket Gyöngyösön és Hegyeshalomban. Második napja jár itt szóló FLIRT az egyik emeletes forda helyett, még csak duplát sem sikerül kiadni rá, mert azok pedig Debrecenbe járnak. Ezzel a Cívissel miért nem lehetett még fél-egy évet várni, amíg stabilan üzemel az összes KISS?

Előzmény: István Gyuri (18507)
István Gyuri Creative Commons License 2022.12.20 -1 1 18507

8bitmax: de akivel beszéltem mind egyöntetűen állították, hogy a megadott időbe - főleg Esztergomban - egyszerűn nem fér bele az a teendő amit indulás előtt el kell végezniük.

Sokan szeretnek sírni, de belefér minden (akár rövidebb időbe is, ha úgy állnak hozzá....).

Nyilván növeli a zavarérzékenységet egy szorosabb fordulás, de ha reggeli is léptetné a Start a szerelvényeket, akkor plusz szerelvény kellene a rendszerbe, ami láthatóan nem áll rendelkezésre (vagy csak másik vonatról lehetne levenni - Te melyiket választanád?).

 

Múlt héten vagy szerdán vagy pénteken sétáltam ki a Magdolnához, onnan elvileg 7.02kor ment volna, az előtte meg 6.32-kor. Ahogy sétálok kifelé 6.46-kor ment kifelé egy vonat :-)

Pénteken volt. Vezérlési hibával javított a KISS Szélhegy megállóhelyen (még befelé menet).

 

Az is érdekes, hogy ha 8 perccel később jön be a vonat, akkor a honlapra már valahogy csak 3-4 perc kerül rendszeresen, kicsit megszépítve a statisztikát....

Nem tudom, mit értesz „honlap” alatt, de mivel a tényadatokat a publikus felület GPS-alapon kapja, így az app-ban is a tényleges késést látod (a minimális kivételtől eltekintve, ahol a forgalmista könyvelését látod).

Nem kell semmit se szépíteni, de túlozni sem kellene....

 

ELK671: de nem lehetne egy fecske bhv-t összerakni?

Szerinted ott állnak a raktárban a kocsik és a mozdonyok, amik éppen arra várnak, hogy „összerakják” őket?

(arról most ne is beszéljünk, hogy nyilván képtelen lenne tartani a menetidőt a 2-es vonalon)

 

Előzmény: Törölt nick (18504)
ELK671 Creative Commons License 2022.12.20 0 0 18506

Mennyi Kiss àlt be a 40 darabos flottàból?

Előzmény: PCSGibson (18500)
ELK671 Creative Commons License 2022.12.20 0 2 18505

2019-ben életben lévő menetrendre gondolok,hogy sokkal pontosabban jàrtak. A probléma ott kezdődött,amikor Ràkosra kivitték az S76-okat,aztàn szép fokozatosan ki lett feszîtve a menetrend,ezzel a minden vonat lassan mindenhol megàll cîmszóval.

 

Érdekes módon egyébként,pont a Kiss nem nagyon bîrja tartani,ahogy emlîtetted még akàr hajnalban se az ütemet.Szerencsére,àltalàban én se a legnagyobb csúcsban megyek,inkàbb hajnalban.

 

Màr szóba hoztam,de nem lehetne egy fecske bhv-t összerakni? Ez nem megoldàs,hogy lefelezzük a dupla Flirtöket. Nem tudom melyik hülye talàlta ki,hogy Debrecenbe,Nyîregyre Flirt kell,de csak ott is kibasztak az utasokkal. Nem hiszem el,hogy egy hagyomànyos fülkés,vagy egy régi Bp kocsi nem kényelmesebb 3 óràs útra. De gondolom ez a szemlélet,hogy villogni az új vonatokkal mindenhol,régiket kidobàlni. Kapacitàs nem ugyannyi,az màr senkit nem érdekel.

Előzmény: Törölt nick (18501)
Törölt nick Creative Commons License 2022.12.20 -2 0 18504

"Én úgy látom, hogy hétköznap reggel rossz nagyon, amikor Esztergomban élesen, 7-8 perc alatt fordulnak."

 

Ezt alátámasztják a kalauzokkal és a vonatvezetőkkel való beszélgetések. Nem tudom pontosan mi az a teendő/eljárás ami egy vonat indulásakor szükséges, és ez mennyi időt igényel, de akivel beszéltem mind egyöntetűen állították, hogy a megadott időbe - főleg Esztergomban - egyszerűn nem fér bele az a teendő amit indulás előtt el kell végezniük.

Előzmény: PCSGibson (18503)
PCSGibson Creative Commons License 2022.12.19 0 0 18503

"Nem nagyon tudok mondani olyan napot amikor jönne akkor a vonat, amikor a menetrend szerint kéne. Max hétvégén, akkor egész jó."

 

Én úgy látom, hogy hétköznap reggel rossz nagyon, amikor Esztergomban élesen, 7-8 perc alatt fordulnak. Gyakran úgy indul, hogy megérkezik oda 2-3 perc késéssel, aztán szintén 2-3 perccel később indul vissza, majd a következő keresztezési helynél átadja a szembejövőnek, és kezdődik előröl. Majd amikor 10 óra után már nem az érkező vonat indul vissza Esztergomból, akkor rögtön pontos lesz a vonal. Délután már messze nincs akkora megborulás, mint reggel. A nyugatis 12 perces fordulás külső szemmel nézve működik

Előzmény: Törölt nick (18501)
Törölt nick Creative Commons License 2022.12.19 -2 0 18502

Ja meg a legaranyosabb az volt, valamelyik du este nagyságrendileg egy-két hete Táton volt dolgom. gondoltam kipróbálom a másik vonalat Esztergomból kifelé. Odafelé is már 10 perc minusz volt Tát, visszafelé meg nem tudom már mennyi, hiába akartam volna átszállni a Nyugati felé Kertvárosban, nem sikerült jól a találka, mert nem lett megvárva. Arra már nem emlékszem melyik is késett pontosan merre és mennyit.

Előzmény: ELK671 (18499)
Törölt nick Creative Commons License 2022.12.19 -1 0 18501

"Mely fb csoport van,ami az esztergomival foglalkozik konkrétan?"

 

Vannak városok csoportjai, most épp ott ment a dolog (Pilisvörösvár, Piliscsaba, stb), nem kifejezetten vasúttémás csoport, de mostanában sűrűn emlegetik a MÁV-ot, és nem túl pozitívan.

 

 

"Ennyit nem késtek,főleg a múlt héten borult az egész az új menetrenddel teljesen."

 

Nem tudom mire írtad az ennyit nem késtek-re, a mai napra vagy a korábbi menetrendre? Hát az egy nap alatt még sokat nem késhetet, csak egy napig. Ma a 7.02-kor Magdolnából Esztergom felé járattal mentem, de hát eleve 7.04-kjor ért be az esztergomi egy kocsival, ami ment a Nyugatiba, és 6.56-kor kellene ott lenni. Én még ezt a járatot a büdös életbe nem láttam 6.56-kor beérkezni Magdolnába, és 7-kor indulni Csabáról.

 

Múlt héten vagy szerdán vagy pénteken sétáltam ki a Magdolnához, onnan elvileg 7.02kor ment volna, az előtte meg 6.32-kor. Ahogy sétálok kifelé 6.46-kor ment kifelé egy vonat :-). Csütörtökön az 5.02-essel mentem volna Esztergomba, ugyebár az első járat, kb 8-9 perccel később jött. Hagy ne soroljam, felesleges. Mindennapos dolgok már jó ideje, az új menetrend még egy picit rátett az egészre.

 

 

Nem nagyon tudok mondani olyan napot amikor jönne akkor a vonat, amikor a menetrend szerint kéne. Max hétvégén, akkor egész jó.

 

 

 

 

"Kommunikàció is gusztustalan egyébként,főleg a kényszeregykocsis szerelvényeken. Valamit azért illő lenne mondani az utasoknak.

Ehelyett a kalauzok is inkàbb szó szerint màr el is bújnak a vezérlőàllàsba meg hasonlók."

 

Szerencsére pont a tömeggel ellentétesen járok, reggel Esztergom fele, du meg visszafele.

 

"Szintén megtörtént eset pàr hete a vezér nem àllt meg Angyalföldön(akkor még meg kellett volna).

Ahelyett,hogy valaki valamit mondott volna szépen elsunnyogtàk,még majdhogynem a kalauznak meg a vezérnek àllt feljebb.

Majd nagy kegyesen ami 51 kor gyorsítottként jött vissza Nyugatiból visszafele megállt és letette azt a néhàny utast aki leszállt volna odafele.

 

Nem igazán vannak rendjén a dolgok ezen a vonalon(SE)."

 

Én mondjuk kalauz stb részről még nem tapasztaltam negatív ellenszenves dolgokat, de én általában kb alig pár emberes szerelvényeken közlekedem.

De hogy már a legelső vonat ennyit késsen, amin még utas is alig van.....

Előzmény: ELK671 (18499)
PCSGibson Creative Commons License 2022.12.19 0 1 18500

Műszaki hiba előfordulhat bármikor, illetve két balesetes KISS is van jelenleg. A nagyobbik gondot abban látom, hogy nincs tartalék, mert mindenhova elígérték őket. Ma is úgy pótolták a kimaradt KISS-fordát, hogy az egyik dupla FLIRT-öt szétszedték, így pl szóló FLIRT volt ma a 16:21-es és a 17:21-es is

 

Ősszel is emlékszem olyan napra, amikor nem minden emeletes fordát sikerült KISS-szel kiadni, de akkor még jutott rá dupla FLIRT, mert nem volt debreceni motorvonatos IR. Utóbbival megvárhatták volna azt, hogy mind a 40 KISS beálljon, illetve hogy megbízhatóan üzemeljenek. Hallani arról, hogy oda is több járatra kevés a szimpla FLIRT, de nem jut több... (a rendszeres Samu-pótlásról nem is beszélve)

Előzmény: ELK671 (18495)
ELK671 Creative Commons License 2022.12.19 0 1 18499

Mely fb csoport van,ami az esztergomival foglalkozik konkrétan?

 

Ennyit nem késtek,főleg a múlt héten borult az egész az új menetrenddel teljesen.

 

Kommunikàció is gusztustalan egyébként,főleg a kényszeregykocsis szerelvényeken. Valamit azért illő lenne mondani az utasoknak.

Ehelyett a kalauzok is inkàbb szó szerint màr el is bújnak a vezérlőàllàsba meg hasonlók.

 

Szintén megtörtént eset pàr hete a vezér nem àllt meg Angyalföldön(akkor még meg kellett volna).

Ahelyett,hogy valaki valamit mondott volna szépen elsunnyogtàk,még majdhogynem a kalauznak meg a vezérnek àllt feljebb.

Majd nagy kegyesen ami 51 kor gyorsîtottként jött vissza Nyugatiból visszafele megàllt és letette azt a néhàny utast aki leszàllt volna odafele.

 

Nem igazàn vannak rendjén a dolgok ezen a vonalon(SE).

Előzmény: Törölt nick (18498)
Törölt nick Creative Commons License 2022.12.19 0 1 18498

Egyébként meg elég nagy zúgolódások vannak FB csoportokban, emberek nem érnek be a munkahelyre, a tanulók nem érnek be az órákra, a MÁV erről nem ad igazolást csak max késésről, stb.

Mondjuk ez sokmindenkit sajnos nem érdekel, főleg azokat nem akiket kellene.

Előzmény: Törölt nick (18496)
Törölt nick Creative Commons License 2022.12.19 0 0 18497

melyek

 

megyek

Előzmény: Törölt nick (18496)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!