Keresés

Részletes keresés

Pályaőr Creative Commons License 2016.10.04 0 0 1738
Előzmény: merQree (1737)
merQree Creative Commons License 2016.09.12 0 0 1737

Nézegettem A Tanár úr weboldalát, "Tatabánya nevezetes pontjait", és az alábbi helyről hiányolok egy aknát:

47.528507, 18.406018

 

Legalabbis, volt itt egy akna, amit elbontottak, és egy emléktáblát helyeztek el.

De melyik akna volt ez?

KisTTesó Creative Commons License 2016.08.18 0 0 1736

Üdv!

Érdekelhet valakit Tatabánya régen és ma képeslap sorozat, és Gallai Rezső Felsőgalláról szóló könyvek? Érdeklődni mailban kellene: gaborhorakkukacgémailpontcom

Üdv: H Gábor

Keke2 Creative Commons License 2016.08.05 0 0 1735

Köszönöm a válaszokat!

Az első kép jobb oldalán pedig egy csúszózsalús technológiával épült úgynevezett "francia ház" látható amiből kevés épűlt (Dózsakertben van kettő és Kertvárosban is található ilyen).

http://www.kepmegoszto.com/201608041512/57a33f4645728-elemes2.html

Azt olvastam, hogy ezeket szintenként zsalúzták és kiöntötték betonnal, a mixer autóknak nem szabadott késni a betonnal mert folyamatosan kellett kiönteni és ha egy szint elkészült a zsalut felépítétették a következő szintre.

pumukli89 Creative Commons License 2016.08.04 0 0 1734

Igen igazad van elírtam. A Poligon nevű üzeme a KOMÉP-nak a Turul utca végén volt,a dózsakerti keverőüzemben csak betongyártás volt. Bocsi,elírtam,nem szándékos volt. :)

Előzmény: Karipapa01 (1733)
Karipapa01 Creative Commons License 2016.08.04 0 0 1733

Én úgy emlékszem, hogy az elemgyár a Turul utca végén volt az akkori gázcsere-teleppel szemben.  Még iparvágánya is volt. A Dózsakerti csak egy betonkeverő telep volt.

 

Előzmény: pumukli89 (1731)
Karipapa01 Creative Commons License 2016.08.04 0 0 1732

A két technológia gyökeresen eltér.
- A házgyári elemek: azért találták ki, hogy az építés gyors legyen és ne kelljen sok munkaerőt befektetni. Egy házgyári elem egy betonlap, aminek a hosszabbik oldala az emeletek magasságával egyezik meg, szélessége változó, hogy nagy, vagy kis elemről van szó. Ezek a főfalakat (terheléshordó) helyettesítik, daruval könnyen, gyorsan beemelhetőek, így viszonylag kis létszámmal igen gyorsan felépíthető a ház. A lakáson belüli elválasztófalak többnyire téglából épültek (volt ahol gipszkartonból). Jellegzetes kinézete:
http://www.kepmegoszto.com/201608041512/57a33f4645728-elemes2.html
http://www.kepmegoszto.com/201608041512/57a33f465f571-elemes3.html

Tehát jól láthatóan van valamilyen kombinációs lehetőség, mert a ház mérete, formája az elemek számától függ, az pedig csak egy darab fal. A belső elrendezés pedig szinte korlátlanul variálható.

- házgyári panel: a még hatékonyabb és olcsóbb építkezés lehetősége. Ez esetben a házgyár előre legyárt komlett konyhát, fürdőszobát, szobát, erkélyt, lépcsőházat... és úgy szerelik össze, mint ha Legóból építenék. Persze ez is ad némi szabadságot a ház hosszára, szélességére, magasságára, tagoltságára vonatkozóan, de távolról sem akkorát, mint az elemekből épített házak. Példaképpen ez olyan, mint a számítógép, megvan az alaplap, ehhez csatlakoztatunk videókártyát, hangkártyát, nyomtatókártyát... :D
A belső elrendezés korlátozottan variálható.
Jellegzetes kinézete:
http://www.kepmegoszto.com/201608041514/57a33fa394717-panel.html

A képeket a Google Föld utcakép alkalmazásának segítségével tettem fel Tatabányáról.

 

 

 

Előzmény: Keke2 (1730)
pumukli89 Creative Commons License 2016.07.31 0 0 1731

A salakblokkost a KOMÉP saját maga gyártotta a Dózsakertben a Poligon nevezetű telephelyen. A házgyári építéses lakótelepek a GYÁÉV elemeiből épültek a megyében.

Előzmény: Keke2 (1730)
Keke2 Creative Commons License 2016.07.31 0 0 1730

Valaki tudja, hogy Tatabánya lakótelepei melyik házgyár technológiáival épülhettek és mikor?

Például épültek salakblokkos technológiával tömbházak a 70 -es évek közepén is a városban, pedig ezt a technológiát minden forrás még a 60 -as évekre írja.

Itt olvastam általánosságban (nem konkrétan tatabányai vonatkozású) a lakótelepekről, érdekes adatok vannak benne:

http://www.varosrehabilitacio.net/new/pdf/2lakotelepek_helyzete_attekintes.pdf

merQree Creative Commons License 2016.07.31 0 0 1729

'84-es fotók, húúúúú, nagyon állat :)

Néztem, a IV. számú Ált. Isk udvarán van pár gyerkőc. Nem hinnén, hogy pont rajta vagyok, max valamelyik tanteremben :)

 

Előzmény: Keke2 (1728)
Keke2 Creative Commons License 2016.07.30 0 0 1728

Kutatók számára érdekes műholdfelvételek találhatóak 1960. -ból és 1984. -ből:

 

http://www.fentrol.hu/hu/

ratio Creative Commons License 2016.06.22 0 0 1727

Én arra tippelek (ezek szerint nem tudom), hogy az 1720-ban Bánhidára betelepült Lapatár György és Lapatár János nevéhez, vagy munkájához kapcsolható. tehát a nevet ők hozták. Talán a család üzemeltette?

Előzmény: Nemo Identitas Aquarius (1726)
Nemo Identitas Aquarius Creative Commons License 2016.06.19 0 0 1726

A kertváros alatt lévő lovarda, a középkorban malom volt.

 

Honnan ered az elnevezése ?

 

lapatári malom

Pályaőr Creative Commons License 2016.06.15 0 0 1725

Egy régi kép a hatvanas évekből:

 

Pályaőr Creative Commons License 2016.06.15 0 0 1724

Ilyenkor nálam a bakancs a favorit, vastagon kiboxolva, ámbár nagy víz ellen mindegy. De a kép nagyon jó lett, hát a pára meg... hozzátartozik az ilyen csöpögő esőhöz.

Előzmény: Keke2 (1723)
Keke2 Creative Commons License 2016.06.14 0 0 1723

Igen volt eső, nem is kicsi. Kalandosra sikerült a vonat fotózás, a cipőm még mindig nem száradt meg ami akkor rajtam volt!

Nagyon magas volt a páratartalom az eső miatt a levegőben ami így távolra fotózva meg is látszik a képeken.

Előzmény: Pályaőr (1721)
Pályaőr Creative Commons License 2016.06.14 0 0 1722

O.K., látom a videot, meg a képeket. :-)

Pályaőr Creative Commons License 2016.06.14 0 0 1721

Szívesen!

Ez volt, amit nem lehetett tudni, igaz, többen írták, hogy az állomás vágányai, meg leginkább a váltók, pocsék állapotban vannak. Én nem voltam, csak azt láttam, hogy az időjárás egyre jobban bekeményít. Nem volt arrafelé nagy eső?

Előzmény: Keke2 (1720)
Keke2 Creative Commons License 2016.06.11 0 0 1720

Köszönöm!

Végül a Kálváriára mentem mert a Kőbányáról nekem nem sikerült kilátni.

Eredetileg azért terveztem a kőbányát mert az az állomás épület túloldalán van és így látszott volna előtte a vonat.

Végül kiderült, hogy még jobban is jártam mert a vonat nem állt be az állomásra hanem a szénosztályozó rakodóvágányán állt meg.

Előzmény: Pályaőr (1719)
Pályaőr Creative Commons License 2016.06.11 0 0 1719
Pályaőr Creative Commons License 2016.06.11 0 0 1718



Utak a Nagy-Kesellő-hegyre, a kőbánya fölé.

Előzmény: Keke2 (1714)
vasútőrült Creative Commons License 2016.06.10 0 0 1717

Vajon körbe tud járni a mozdony, miolyen állapotban lehetnek a váltók?

Előzmény: VértesVolán4ever (1711)
Pályaőr Creative Commons License 2016.06.10 0 0 1716

Előzmény: nohab (1713)
Pályaőr Creative Commons License 2016.06.10 0 0 1715

Fel lehet. Még én se voltam, de itt a Geocachingosok lapja, ha a leírásokon kiigazodsz:

http://geocaching.hu/caches.geo?id=1060

Előzmény: Keke2 (1714)
Keke2 Creative Commons License 2016.06.09 0 0 1714

Igen az a lényeg, hogy bemegy a vonat a felsőgallai állomásra. Tavaly még mostohább körülmények között ment be Dudarra a különvonat mert oda egy Dácsia vontatta mert valamiért nem engedték, hogy saját erejéből menjen a nohab.

Valaki tud valami tuti helyet ahonnan rá lehet látni az állomás épületre úgy, hogy előtte a vonat is látszódjon? A kőbánya hegyoldalról esetleg? Oda fel szabad menni?

A Kálváriáról jó fotót lehetne készíteni ahogy jön be a kanyarban de nem tudom, hogy milyen szögből fog sütni nap és az már annyira távol van, hogy ha párás idő lesz az is bezavarhat.

Előzmény: nohab (1713)
nohab Creative Commons License 2016.06.09 0 0 1713

Amit a szervezőknek tudni kéne, hogy az már , sajnos, lehetetlen...

 

A szervezők tudják. Sajnos copy&paste helyett mindenki fúj egy kicsit rajta, így a végén talán még Bicskénél is lemegyünk Fehérvárnak, ha nem vigyázunk.

 

Ami a honlapunkon és a facebook-oldalunkon van, az a valid. Aki ismeri a környéket, az tudja, hogy mi a helyzet, csodát nem tudunk tenni. De ha idén nem megyünk, akkor jó eséllyel soha nem megyünk. 

Előzmény: Pályaőr (1712)
Pályaőr Creative Commons License 2016.06.09 0 0 1712

Magam is azon voltam, mert egyéb járható verzió nincsen, de írva a keresztülhaladás volt. Amit a szervezőknek tudni kéne, hogy az már , sajnos, lehetetlen...

Előzmény: VértesVolán4ever (1711)
VértesVolán4ever Creative Commons License 2016.06.09 0 0 1711

Szerintem nem keresztülhalad, hanem az erőmű felöl bemegy az állomásig és vissza.

Előzmény: Pályaőr (1710)
Pályaőr Creative Commons License 2016.06.09 0 0 1710

         

              NoHAB barátok topicja - Index Fórum

 

              

              gmarc  24 órája    0 0 39193


              Azt nem tudom, hogyan haladunk keresztül, tekintettel arra, hogy a szárligeti elágazást évekkel ezelőtt kiszedték... :)

Előzmény: VértesVolán4ever (1709)
VértesVolán4ever Creative Commons License 2016.06.06 0 0 1709

Tatabányai fotósok, vasút rajongók!

2016.06.11. -én délután 15:08-17:16 óra között ritka jelenség lesz látható Felsőgalla állomáson.

Itt halad keresztül a Nohab GM alapítvány különvonata.

Akit érdekli ritka pillanatot örőkíthet meg. Talán utoljára látható személykocsikat vontató vonat itt.

http://www.nohab-gm.hu/hu/hu_003.html

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!