Hát nagyobb csavart én nem tennék bele. Az a baja, hogy metrikus menetű csavart tekernek bele a műanyagba. Mivel azt a részt nem nagyon kell macerálni, így az is jó, ha fogpiszkáló hegyéről becsepentesz egy kis pillanatragasztót felülről a csavarra. Mármint a motor felől. Leszedni csak akkor kell, ha kenni kell az osztóművet, de az felülről is hozzáférhető, ha kiveszed a motort. Jobb, mint egy 40-50 éves, megfáradt műanyagot macerálni. Nincs már ilyen alváz a Tillignél, így cserélni legfeljebb egy ugyanilyen korúra tudnád.
Akadt nekem egy problémám a nohabommal. A probléma vele az hogy a légtartály imitációt tartó csavarokat egyszerűen nem tudom becsavarni. Olyan mint ha a menet egyszerűen elkopott volna a menet ilyenkor mi a teendő? Új főkeretet kell venni?
A többinek a márkaneve nem Taurus, de a beceneve attól még többek között az is. Ahogy a HP fénymásolót is simán le-Xerox machine-ozza az angol, és te is PC-nek hívod az asztali gépedet valószínűleg, bár több mint valószínű, hogy nem IBM termék és nem 8088-as Intel processzor van benne.
Taurus-t (Rh1116, vagy 1016) csak PIKO-ból találsz. A Tillig a 1216-t készítette.
Hivatalosan a Taurus név kifejezetten az ÖBB "fürdőkádjait" illeti, abból viszont mindent, tehát a 1216-ost is. Ezeken is láthatod a főkereten a Taurus logót:
Jó megfigyelõ vagy! Piko gép volt a kezem közt illetve más festéssel van kb 15 db de Tilliget még nem tapiztam. Csak a festés miatt érdekes nekem, de a minõsége miatt hajlok inkább a Tillig felé. Szûk ívek nálam nem lesznek , elfutnak a Piko gépek is.
OK, csak a sima osztrák 1116-ról teTTél be képet!:-)
A "klasszikus" Taurus, ami a GYSEV-nál és a MÁV-nál is van többek között, az az, amiről képet is tettél be. Egy-egy ajtó a két oldalon, a harmadik homloklámpa pedig középen, a szélvédő alatt van. TT-ben ilyeneket a PIKO gyárt.
A Tillig modellje az az osztrák Rh1216-os. Ezen oldalanként 2-2 ajtó van, és a harmadik lámpa is felkerült középen a szélvédő fölé. Ezek a kívülről is látható különbségek. Van még ennél több is. Jellemzően a 1216-k négy áramnemű gépek.
Modellek közötti különbségek.
PIKO: Hobby kivitel. Vagyis az olcsó kategória. Felsővezetékes üzemre nem alkalmas. Világítása izzós, zárfények nincsenek. NEM652, vagyis sima 8 tűs DCC előkészítése van, ez TT-ben nem a szokásos! Ezek az árához képest elnézhető dolgok, de sajnos a modellnek van egy szarvashibája! Ez pedig a kocsikapcsolók kialakítása. Cserélhető fejes, ez idáig OK. DE! A foglalat csak elforogni képes, kinematika nincs, és a mozdony alvázához van rögzítve a forgáspont, nem a forgóvázhoz. Így szűk ívekben, vagy kis sugarú váltókon, ha hosszú kocsi van közvetlenül mögötte, akkor az ívben kidobja a sínről a vontatott kocsit.
Tillig: Másik világ. LED világítás, zárfények, rendes, kinematikás kocsikapcsolók. Felsővezetékes üzemre is alkalmas. PLUX12 DCC előkészítés, hangszórónak is van hely a modellben. Drágább, de annyival szebb is, meg műszakilag is jóval a PIKO előtt van.
Eladó az alábbi TT-méretű modell. Új csak fényképezéshez lett kivéve a dobozból. Ajándékba kaptam de ezt korszakot nem gyűjtöm azét szeretnék tőle megválni.
Tillig 13165 Személykocsi 3.o.K.P.E.V Ep.I. ára 16.000Ft
Érdeklődni lehet a publikus e-mail címen. Személyesen megtekinthető átvehető Zánkán de postázom is előre utalás után.
A képen a bal oldalán látható vezeték van rossz helyre forrasztva! Kösd át annak kis, fekete "bigyuszkókának" a másik oldalára, és jó is lesz. Így ugyanis a modell teljes árama átfut a világítás kapcsoló diódáján (ezek csinálják meg, hogy menetirány szerint világítson), és értelem szerűen így egyik irányba nem kap áramot a motor.
Dremmel 300 polírozó használhatóbb mert az is van? Egy két váltón sárgás oxid van a csúcsnál azt mivel lehet eltakarítani. Van egy 40 éves BR 01 -em az megy. Sajnos eladtam 10 éve rengeteg modellsínt azt hittem többé nem modellezek de hát nem hagy nyugodni. Kár hogy csak 180X70 centim van.
sziasztok. ma anyáméknál a padláson megtaláltam a BR118as TT mozdonyom amelyet olyan 86 óta felejtettem ott.. gondoltam beinditom. Én "N"es vagyok nekem ez hatalmas..:-) gyerekkoromban TT-s asztalom volt.
Bezsíroztam ahol kellett, adtam tápot nagy nehezen beuindult de csak egyirányú menet van. Másik irányba az égő világit de nem is próbálkozik nem is erőlködik.
Ötlet esetleg?
köszi.
(kicsit meghatódtam amikor megtaláltam) ilyen ez.. 35év..