Siralmas állapotban vannak a Bz-k műszakilag, ami nem is csoda, hiszen a legtöbbje már elmúlt 40 éves, igaz, azóta már volt bennük motorcsere meg némi ráncfelvarrás, de a kor az kor...
Volt alkalmam a hétvégén élvezni a csodás szolgáltatást egy 6 órás út utolsó 1 órájának megkoronázásaként, hát, mit mondak.
Nekem igazából semmi bajom nem lenne a BZ-vel (még most, amíg nincs kánikula), de ez a vmax 60 ami kicsapta a biztosítékot. Hamarabb leértem Pestről Hatvanig, mint onnan Nagybátony állomásig, szörnyen lassan telik az idő.
Legalább ha 80nal mennének a vonatok, szerintem az is sokat dobna az egészen.
A motorkocsik állapota mondjuk esztétikailag siralmas, de már a bekékített pótnál is látszott hogy az utastérben a felső illesztéseknél folyik le a rozsdalé.
Mostanában elég gyakoriak a TH-s vonatok Külsőre, legalábbis így télen és kora tavasszal. Tavaly januárban volt először, akkor is Sulzer hozta. Legutolsó ilyen menet tavaly decemberben volt, karácsony előtt, akkor az üres szerelvényt a Jelzőőr Búvárja hozta, a rakottat meg az RCG BILK-es Suttogója vitte Hatvanig, 2 részletben.
Van valakinek fényképe Apc-Zagyvaszántó állomás régi, a hetvenes évek vége felé lebontott raktárépületéről, meg esetleg az állítrakodóról? Az a raktárépület a most meglévő mellett volt Selyp felé, méretében nagyobb volt mint a meglévő, és az mellett volt az állatrakodó. Az állatrakodó elvileg szabványos, lehet, hogy semmi extra.
Az utóbbin utaztam az esemény bekövetkezésekor, az előbbit pedig láttam az erőműnél félre rakva a box utcában. Az erőműnél széthullott szar helyett volt pótlóbusz. Amúgy a következőre senki sem szállt ott fel.
2021. december 30-án a Hatvanból Somoskőújfalura induló 5836-os sz. vonat nem sokáig jutott el. Mátravidéki Erőmű megállóhelynél az elől közlekedő 117 165-ös pályaszámú motorkocsi hajtásrendszere „szétesett” és a széthulló kardántengely darabjai megrongálták a hátul közlekedő 337-es hűtővíz-rendszerét is. A kézzelfogható eredmény csak a szokásos (arrafelé), a vonatot végállomásig lemondták, a forduló vonatpárjával együtt. Az utasokat a Katasztrófavédelem munkatársai segítették át a Hatvan felé haladó vonatra, amelyről Mátravidéki Erőménél átszállhattak a következő somoskőújfalusi vonatra, az 5818-as vonatra, amely csak Zagyvapálfalváig jutott el, mert vadat gázolt, a 117 243-as pályaszámú motorkocsi pedig attól vált szolgálatképtelenné...
Ehez hasonló vagy Akkumulátoros vonatokat is beszerezhetne a Start . https://iho.hu/hirek/elkeszult-az-elso-dualuzemu-flirt-170621 Igy lehetne napi 4 pár közvetlen Budapesti vonat . De ahoz minimum 120 -100km/ Pálya kellene és nagyrészt 2 vágányú pálya kellene!