Keresés

Részletes keresés

doncike Creative Commons License 2023.02.10 0 3 12255

Az Építészfórum YT-csatornájának 10 perces videója, Lechner Ödönnel a fókuszban:

Egy hely – A Kőbányai Szent László-templom és a Kőbányai Szent László Gimnázium

 

https://www.youtube.com/watch?v=eL-m1HNiCr4

 

Érdekesség: a Szent László templomnak van egy hasonló kistesója Connecticut államban. A videó alapján meg is kerestem, ez az:

https://www.google.com/maps/place/Szent+L%C3%A1szl%C3%B3-templom/@41.093707,-73.4274851,15z/data=!4m6!3m5!1s0x89e81e667293d895:0x890969e42a4877a9!8m2!3d41.0929209!4d-73.4278819!16s%2Fm%2F0gfd98_

doncike Creative Commons License 2023.02.10 0 0 12254

Már mindenkit kiköltöztettek és amikor (a legutóbbi hétvégén) elmenem előtte kocsival, nem is tűnt úgy, hogy akár illegálban lenne ott bárki.

 

Azt sem tudom, mi a szándék a telekkel. Az egész környék a TEK-é, nem tudom a Zách utcában van-e még honvédségi raktárbázis, vagy azt is benőtte-e már teljesen a TEK.

A Pongrácz út a és a Zách utca között, a Hős utcai házak mögött van még egy telephely, ami szerintem valami magáncég tulajdona, de lehet, hogy azt is meg/elveszik majd előbb-utóbb.

Előzmény: skyscanner (12253)
skyscanner Creative Commons License 2023.02.09 0 0 12253

laknak meg ott ?    mintha kikoltozes lett volna de lehet hogy tevedek sot valoszinu

Előzmény: Wolfgang76 (12251)
r_tamas Creative Commons License 2023.02.09 0 0 12252

Passz, Nekem semmi infóm.

Előzmény: Wolfgang76 (12251)
Wolfgang76 Creative Commons License 2023.02.09 0 0 12251

Sziasztok!

Valakinek van infoja arrol, hogy a Hos utcai dzsungelt vegre mikor bontjak le?

r_tamas Creative Commons License 2023.02.08 0 0 12250


".......... Amúgy lehet egy vész protokoll is: a MÁV értesíti a BKK-t az extrém idejű sorompó lezárásról és AKKOR a busz kerül. ........."

:) Ezt még maga a MÁV se tudja mikor mit zárnak le. :)

Előzmény: altenberger (12248)
r_tamas Creative Commons License 2023.02.08 0 0 12249

Fő probléma a Kőbánya alsó miatt van.

Mivel az átjáró elég közel van az átjáróhoz, így kb a Liget u magasságánál lehet az érzékelő. (persze nem véletlen)
Tehát ha jön egy személy ami pl áll Kőalsón akkor a sorompó már lenn van így több per is a várokozási idő.

Előzmény: névtelen (12247)
altenberger Creative Commons License 2023.02.08 -1 0 12248

Ezt egy kicsit kifogás keresésnek és nem valós problémának érzem.

 

Nem általános a 15 percnél hosszabb lezárás, extrém esetekben elfordul. Ha mégis megnő a menetidő negyedórával AKKOR IS versenyképes az "Óhegy-Újhegy-KöKi-Határ út" kerülővel.

 

Amúgy lehet egy vész protokoll is: a MÁV értesíti a BKK-t az extrém idejű sorompó lezárásról és AKKOR a busz kerül.

 

Előzmény: névtelen (12247)
névtelen Creative Commons License 2023.02.08 0 0 12247

Sajnos az egy nagy forgalmú MÁV vonal, és akár hosszú időre is zárva lehet a sorompó.

Emlékszem egy élményre, amikor korán (csúcsforgalom előtt) ki akartam jutni a városból,és a 3. elhaladó vonat és 15 perc után SEM nyílt fel a sorompó, és kerülőútra mentem.. ez egy buszjáratnál sajnos nem megy.

Előzmény: altenberger (12246)
altenberger Creative Commons License 2023.02.08 -1 0 12246

Lenne értelme egy Rákos vasútállomás - Maglódi út - Óhegy - Határ út metróállomás buszjáratnak.

 

Szerintem a vasúti átjáró átépítése nélkül, a jelenlegi lámpás vasúti kereszteződés mellett is megoldható lenne, mert a Kőér utcában van elég hely egy átalakításhoz, amely segítségével össze lehetne hangolni a kereszteződés forgalmát az optimális áthaladás érdekében. Tehát nem kell a vasúti aluljáróra építésére várni.

Előzmény: r_tamas (12245)
r_tamas Creative Commons License 2023.02.07 0 0 12245

Talán így, de ez a vonalvezetés se jó teljesen.

Ötlet   https://goo.gl/maps/XVLdAX7s7STcHid5A

Előzmény: altenberger (12243)
doncike Creative Commons License 2023.02.07 0 0 12244

Igen, ez is igaz és legalább ilyen fontos szempont!

Előzmény: altenberger (12243)
altenberger Creative Commons License 2023.02.07 0 0 12243

"Óriási kerülő mindkettő"

 

Gondolom az átjáró tervezésénél ezt a szempontot is figyelembe veszik.

 

Amúgy Óhegyről a kék metróvonal megközelítése tömegközlekedéssel jelenleg óriási kerülő árán lehetséges!

A Határ úti megálló helyett, a KöKi, de az is Újhegyi város(rész)nézéssel súlyosbítva! :-(

Előzmény: doncike (12242)
doncike Creative Commons License 2023.02.06 0 0 12242

A híd/aluljáró ott azért is problémás, mert Kőbánya Alsónál a magasságkorlátozás miatt a teherforgalom egy része nem tud átjutni a vasút alatt, nekik a Kőér utcai szintbeli kereszteződés a megoldás. Vagy mehetnek a Kerepesin az egyik irányban vagy a Sibriken a másik irányban. Óriási kerülő mindkettő.

Előzmény: altenberger (12240)
altenberger Creative Commons License 2023.02.06 0 0 12241

Miért nem megy be a 95-ös busz a Keletiig, mint anno? Csak mert van troli/metró a Keleti és a Puskás között? De az átszállás nem túl utasbarát.

Vagy egy troli a Keletitől miért nem megy ki az Óhegy parkig? (A 36-os villamos helyett.)

altenberger Creative Commons License 2023.02.06 0 0 12240

"Pl Ha lenne híd a Gyógyszergyárnál,"

 

Még azt sem tudni, hogy híd lesz vagy aluljáró, vagy a vasutat emelik töltésre. :-(

Tehát amíg ez a probléma fennáll, addig is kellene valami megoldás.

 

"Én számomra a Klasszik gyorsjáratok hiányoznak a városból."

 

A 217E egy elég jó gyorsjárat, kár hogy Óhegyről (p. Csősztorony) nehezen elérhető.

 

Előzmény: r_tamas (12236)
csufi.rulez Creative Commons License 2023.02.03 0 0 12239

Mádi helyett Sörgyár utca, mert Mádi egirányú.

Előzmény: csufi.rulez (12238)
csufi.rulez Creative Commons License 2023.02.03 0 0 12238

Érdekes felvetés, de jól hangzik. Esetleg a Bajcsy kórház érintésével; és akár a KÖKI is lehetne a vége (másik végállomás)

 

Ezt módosítanám is, részletesebben: Határ út - Kőér utca - Basa utca (balra ráfordul Kőérről) - Hizlaló tér (a nagy lakóparkok bevonása) - Ceglédi út (Hizlalóról jobbra kanyar) - Száva utca (átmegy a vasút alatt, itt nincs sorompó) - Szállás utca (jobbra a Száváról) - Bihari utca - Mázsa tér - Kápolna utca - Óhegy utca - újra Kőér és Csősztorony - Mádi utca -Tavas utca (Újhegy) - Gergely utca (Tavasról jobbra) - Sibrik Miklós - KÖKI.

 

Esetleg a Mádira a Lavottára, majd Sörgyárra kanyarodik, hogy Bajcsy elérhető legyen.

Előzmény: csufi.rulez (12237)
csufi.rulez Creative Commons License 2023.02.03 0 1 12237

Maga a kertvárosi utcaszerkezet is gátat vet 1-2 dolognak, és Sok egyirányú utca van.

 

Maximálisan egyetértek. Én ia azért írtam, hogy "agymenésem" volt, mert tudom, hogy nemigen lehetne síneket fektetni az általam megálmodott vonalra. 

 

 

 Én számomra a Klasszik gyorsjáratok hiányoznak a városból.

 

 

Ezzel ismaximálisan egyetértek, szerintem is hiányoznak. Egy olyan típusú járat jó lenne, mint pl Erzsébeteről a 223M: eleinte gyakori megállókkal, majd hosszabb ritka-megállós gyors szakasz a Borárosig. Gyorsjárat példa: Újhegy-Óhegy-Ligettelek-Deák-Nyugati.

 

 

Határút-Csősztorony-Újhegy járat

 

Érdekes felvetés, de jól hangzik. Esetleg a Bajcsy kórház érintésével; és akár a KÖKI is lehetne a vége (másik végállomás)

Előzmény: r_tamas (12236)
r_tamas Creative Commons License 2023.02.03 0 1 12236

Eléggé ismerem kőbányát nem kell bemutatni. Maga a Járműtípusra mondtam hogy nem kell ide.

 

Egy átszállással elérhető a belváros egész óhegyről/újhegytől. 
Lehetne jobb járatokat csinálni, de ez van, Maga a kertvárosi utcaszerkezet is gátat vet 1-2 dolognak, és Sok egyirányú utca van.

Pl Ha lenne hid a Gyógyszergyárnál, lehetne egy Határút-Csősztorony-Újhegy járat is. Én számomra a Klasszik gyorsjáratok hiányoznak a városból.

Előzmény: altenberger (12234)
altenberger Creative Commons License 2023.02.03 0 0 12235

Újhegyről a Keletibe a Gergely utca - Kápolna utca - Kőbányai út - Fiumei út a legrövidebb útvonal. Fölösleges lenne egy óhegyi kitérő.

Mint ahogy az óhegyieknek sem hiányzik a 85-ös busz újhegyi kitérője, gyorsabb lenne Óhegyről elérni a köKit újhegyi csalinkázás nélkül.

Előzmény: csufi.rulez (12232)
altenberger Creative Commons License 2023.02.03 0 0 12234

Mert valószínűleg közel laksz a 9-eshez, de Kőbánya még több, mint 7 km-nyit tart Kőbánya-alsótól Kelet felé.

Nem kell félni a trolitól, nem ráz! :-)

Nekem amúgy mindegy, hogy busz vagy troli, mert a legótvarabb dízel 9-estől is távol élek!

Egy átszállás-mentes Óhegy - (majdnem) Belváros kapcsolatot tudnék értékelni

Előzmény: r_tamas (12231)
doncike Creative Commons License 2023.02.02 0 0 12233

Az Óhegy - Csősztorony szakaszon inkább fogaskerekű kellene :-)

Előzmény: csufi.rulez (12232)
csufi.rulez Creative Commons License 2023.02.02 0 1 12232

Úgy van, ahogy mondod.

 

Annyit hozzáteszek (kötöttpályás közlekedés kedvelőjeként és álmodózóként), hogy a 36-osnak akkor lenne/lehetne realitása, ha kimenne az Újhegyi lakótelepig. Persze ezt nem lenne egyszerű megoldani (vagyis inkább szinte lehetetlen)

 

Csak a poén kedvéért egy gondolat: A Kápolna térről az Óhegy utcán menne a nyomvonal a Kőér utcáig, rákanyarodna (balra) a Kőér utcára. A Csősztoronynál kezdődne egy nagy hurok, vagyis egy vágányon menne tovább a Harmat utcán egészen a Tavas utcáig (Újhegyi lakótelep). A Tavas utcába bekanyarodik balra a Harmatról, majd hamarosan újra balra a Mádi utcára. A Mádin egészen a Gitár utcáig menne visszafelé, majd Kőér (nagy hurok vége), Óhegy és Kápolna. Na ennyit az agymenésemről :)

 

Előzmény: r_tamas (12231)
r_tamas Creative Commons License 2023.02.01 0 0 12231

Szia. 
--- Trolibusz nem kell kőbányára. Jó a 9-es busz, én a trolit nem támogatnám semmiképpen.

--- Kápolna utcai vonal, külön járattal nem éri meg, de pozitivum, hogy egy szakasz legalább visszaépült.

Előzmény: altenberger (12230)
altenberger Creative Commons License 2023.02.01 0 0 12230

Hát nem jött újra a 36-os villamos!

 

Most, hogy az új trolibuszok elosztásának lázában élnek a közlekedésszervezők, valakinek eszébe juthatna Kőbánya is (és nem csak Kőbánya-alsó, hanem a rossz közlekedési lehetőségekkel rendelkező Óhegy városrész is).

Előzmény: szenyor73 (7019)
UBUL81 Creative Commons License 2023.01.11 0 0 12229

A kinai hirszerzes es rendorseg ujabb bazisat lathatjuk.

Előzmény: altenberger (12228)
altenberger Creative Commons License 2023.01.11 0 1 12228
Előzmény: r_tamas (12223)
doncike Creative Commons License 2023.01.02 0 0 12227

Nagyon érdekes könyv, köszönöm én is!

Nem csak önmagában mint Kőbánya története érdekes, hanem az is, hogy amikor készült, akkor mit tartok fontosnak hangsúlyozni a múltból, hogy értelmezték a történéseket.

Előzmény: r_tamas (12219)
8-0n6gj Creative Commons License 2023.01.02 0 0 12226

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!