Kőbányai utcák, terek - képekben. Ha van kedves (régi vagy új) kőbányai fotód, tedd be ide. Ha gondolataidat szeretnéd megosztani a témával kapcsolatban, azt is megteheted itt :-)
Már mindenkit kiköltöztettek és amikor (a legutóbbi hétvégén) elmenem előtte kocsival, nem is tűnt úgy, hogy akár illegálban lenne ott bárki.
Azt sem tudom, mi a szándék a telekkel. Az egész környék a TEK-é, nem tudom a Zách utcában van-e még honvédségi raktárbázis, vagy azt is benőtte-e már teljesen a TEK.
A Pongrácz út a és a Zách utca között, a Hős utcai házak mögött van még egy telephely, ami szerintem valami magáncég tulajdona, de lehet, hogy azt is meg/elveszik majd előbb-utóbb.
Mivel az átjáró elég közel van az átjáróhoz, így kb a Liget u magasságánál lehet az érzékelő. (persze nem véletlen) Tehát ha jön egy személy ami pl áll Kőalsón akkor a sorompó már lenn van így több per is a várokozási idő.
Ezt egy kicsit kifogás keresésnek és nem valós problémának érzem.
Nem általános a 15 percnél hosszabb lezárás, extrém esetekben elfordul. Ha mégis megnő a menetidő negyedórával AKKOR IS versenyképes az "Óhegy-Újhegy-KöKi-Határ út" kerülővel.
Amúgy lehet egy vész protokoll is: a MÁV értesíti a BKK-t az extrém idejű sorompó lezárásról és AKKOR a busz kerül.
Sajnos az egy nagy forgalmú MÁV vonal, és akár hosszú időre is zárva lehet a sorompó.
Emlékszem egy élményre, amikor korán (csúcsforgalom előtt) ki akartam jutni a városból,és a 3. elhaladó vonat és 15 perc után SEM nyílt fel a sorompó, és kerülőútra mentem.. ez egy buszjáratnál sajnos nem megy.
Lenne értelme egy Rákos vasútállomás - Maglódi út - Óhegy - Határ út metróállomás buszjáratnak.
Szerintem a vasúti átjáró átépítése nélkül, a jelenlegi lámpás vasúti kereszteződés mellett is megoldható lenne, mert a Kőér utcában van elég hely egy átalakításhoz, amely segítségével össze lehetne hangolni a kereszteződés forgalmát az optimális áthaladás érdekében. Tehát nem kell a vasúti aluljáróra építésére várni.
A híd/aluljáró ott azért is problémás, mert Kőbánya Alsónál a magasságkorlátozás miatt a teherforgalom egy része nem tud átjutni a vasút alatt, nekik a Kőér utcai szintbeli kereszteződés a megoldás. Vagy mehetnek a Kerepesin az egyik irányban vagy a Sibriken a másik irányban. Óriási kerülő mindkettő.
Érdekes felvetés, de jól hangzik. Esetleg a Bajcsy kórház érintésével; és akár a KÖKI is lehetne a vége (másik végállomás)
Ezt módosítanám is, részletesebben: Határ út - Kőér utca - Basa utca (balra ráfordul Kőérről) - Hizlaló tér (a nagy lakóparkok bevonása) - Ceglédi út (Hizlalóról jobbra kanyar) - Száva utca (átmegy a vasút alatt, itt nincs sorompó) - Szállás utca (jobbra a Száváról) - Bihari utca - Mázsa tér - Kápolna utca - Óhegy utca - újra Kőér és Csősztorony - Mádi utca -Tavas utca (Újhegy) - Gergely utca (Tavasról jobbra) - Sibrik Miklós - KÖKI.
Esetleg a Mádira a Lavottára, majd Sörgyárra kanyarodik, hogy Bajcsy elérhető legyen.
Maga a kertvárosi utcaszerkezet is gátat vet 1-2 dolognak, és Sok egyirányú utca van.
Maximálisan egyetértek. Én ia azért írtam, hogy "agymenésem" volt, mert tudom, hogy nemigen lehetne síneket fektetni az általam megálmodott vonalra.
Én számomra a Klasszik gyorsjáratok hiányoznak a városból.
Ezzel ismaximálisan egyetértek, szerintem is hiányoznak. Egy olyan típusú járat jó lenne, mint pl Erzsébeteről a 223M: eleinte gyakori megállókkal, majd hosszabb ritka-megállós gyors szakasz a Borárosig. Gyorsjárat példa: Újhegy-Óhegy-Ligettelek-Deák-Nyugati.
Határút-Csősztorony-Újhegy járat
Érdekes felvetés, de jól hangzik. Esetleg a Bajcsy kórház érintésével; és akár a KÖKI is lehetne a vége (másik végállomás)
Eléggé ismerem kőbányát nem kell bemutatni. Maga a Járműtípusra mondtam hogy nem kell ide.
Egy átszállással elérhető a belváros egész óhegyről/újhegytől. Lehetne jobb járatokat csinálni, de ez van, Maga a kertvárosi utcaszerkezet is gátat vet 1-2 dolognak, és Sok egyirányú utca van.
Pl Ha lenne hid a Gyógyszergyárnál, lehetne egy Határút-Csősztorony-Újhegy járat is. Én számomra a Klasszik gyorsjáratok hiányoznak a városból.
Annyit hozzáteszek (kötöttpályás közlekedés kedvelőjeként és álmodózóként), hogy a 36-osnak akkor lenne/lehetne realitása, ha kimenne az Újhegyi lakótelepig. Persze ezt nem lenne egyszerű megoldani (vagyis inkább szinte lehetetlen)
Csak a poén kedvéért egy gondolat: A Kápolna térről az Óhegy utcán menne a nyomvonal a Kőér utcáig, rákanyarodna (balra) a Kőér utcára. A Csősztoronynál kezdődne egy nagy hurok, vagyis egy vágányon menne tovább a Harmat utcán egészen a Tavas utcáig (Újhegyi lakótelep). A Tavas utcába bekanyarodik balra a Harmatról, majd hamarosan újra balra a Mádi utcára. A Mádin egészen a Gitár utcáig menne visszafelé, majd Kőér (nagy hurok vége), Óhegy és Kápolna. Na ennyit az agymenésemről :)
Most, hogy az új trolibuszok elosztásának lázában élnek a közlekedésszervezők, valakinek eszébe juthatna Kőbánya is (és nem csak Kőbánya-alsó, hanem a rossz közlekedési lehetőségekkel rendelkező Óhegy városrész is).
Nem csak önmagában mint Kőbánya története érdekes, hanem az is, hogy amikor készült, akkor mit tartok fontosnak hangsúlyozni a múltból, hogy értelmezték a történéseket.