Keresés

Részletes keresés

emká48 Creative Commons License 2015.05.10 0 0 886

Idén - üzemengedély és üzemképes mozdony hiányában - nem közeledik Srodában a kisvasút.

 

Viszont - ki tudja hányadik alkalommal - újraindult Pleszew. :)

Railroadman Creative Commons License 2015.03.20 0 0 885

Lengyel gépekkel nem foglalkozik, nem szereti idehaza senki?

 

Talán némelyek tudják, hogy az évekkel ezelőtt forgalomból kivont, eredeti brit gyártású EU06-osok, az Anglikok mára már sajnos szét lettek vágva.

 

Természetesen az első, a 01-es múzeumba került, ahol megkapta egykori eredeti, szép élénkzöld festését.

 

Forrás és további képek:

http://jontek12.flog.pl/wpis/8717510/eu0601-anglik-po-renowacji

Kár, hogy a dísztőléceket csak simán szürkére mázolták.

 

Törölt nick Creative Commons License 2015.03.04 0 0 884

Március 01-től pénzügyi okok miatt megszűnt a közvetlen vasúti összeköttetés Wrocław - Drezda között.

 

http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/3768721,odjechal-ostatni-pociag-z-wroclawia-do-drezna-zobacz-film-i-zdjecia,id,t.html

 

Eddig naponta 3 pár vonatot indított a Przewozy Regionalne csatolt DB-s Desiróval. Érdekes hogy menetrend szerinti autóbusz járat sincs a két város között, holott autópálya/autóút köti össze őket.

(Gondolom, hogy a Polskibus hamarosan megjelenik.) 

gw Creative Commons License 2015.01.02 0 0 883

Beindultak, sikerült is majdnem minden végállomásán találkozni velük az elmúlt héten. Különböző szinten ugrálják körbe a vonatot, a legalacsonyabb készültség Gdyniában volt, ahol 2 láthatósági mellényes emberke próbálta eligazítani az utasokat, a legnagyobb Sosnowiecben, ahol, ahhoz képest, hogy közbülső állomás, minden ajtóhoz (tehát kocsinként két fő!) jutott EIP feliratú kabátban virító emberke ( a megfelelő megállást külön jelzés segítette, hogy jó helyre kerüljenek az ajtók). Ugyanez megvolt egyébként Katowicében is, bár az végállomás, talán több értelme van ennek, mivel ott több felszálló is volt.

 

 

A táblácskáikhoz is nagyon hozzászoktak, hiába a digitális kijelző, ugyanezek a információk megjelennek a szokásos kis táblákon is az ajtó belső oldalára helyezve.

 

Előzmény: Törölt nick (881)
gw Creative Commons License 2015.01.02 0 0 882

Bár elvileg jelenleg a PKP IC dízeles vonatait csak bérelt cseh 754-esek és Cargós SU46-osok húzzák, sikerült Lublinban elcsípni a szintén Cargos SU45-213-at december 29-én. 

 

 

Ezen kívül a környéken még az SU46-054-et sikerült megfigyelni (Zamoscban).

 

 

Láthatóan a tél a PKP PLK-t is váratlanul érte, aminek következtében nem sikerült eljutni Helbe (vagyis sikerült volna, csak értelme nem lett volna). Bár időben Redába értem, de a csatlakozás Hel felé késett 20 percet. Mire megérkezett az oda tartó vonat (bemondva csak 10 perc volt), már jött a szembevonat, mivel át akarták helyezni a keresztet Redába. Igen ám, de a váltó, ami ehhez szükséges lett volna (normál esetben itt nincs kitérés, minden heli vonat az első vágányon halad át mindkét irányba), nem volt a helyzet magaslatán, így további 30 perc után sikerült használhatóvá tenni. Itt már 50 perc volt a késés, így az eredeti 60 perc helyett 10 perc lett volna a félsziget végén. Vagy 1 óra 50 perc, a következő vonattal, de az már sötétben, hóviharban lett volna, így marad egy tavaszi látogatás a téli helyett.

 

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2014.12.14 0 0 881
gw Creative Commons License 2014.12.12 0 0 880

A Kárpátaljai vajdaság kiszivárgott hírek (pletykák) szerint erősen csökkenti a vonatok számát január 1-től. A változások többek között lehetnek:

 

-Jaslo és Zagorz között a frissen felújított pályán a jelenlegi 4 régiós vonatból nem maradna egy sem (de legalább lesz a TLK)

-Jaroslaw és Horyniec Zdrój között heti 2 vonatpár maradna

-Przeworsk és Stalowa Wola között a jelenlegi 12 pár helyett 6 maradna

-Rzeszów és Jaslo között napi 2 pár vonat maradhat, de elég egyenlőtlenül, reggel csak Rzeszów, délután csak Jaslo felé mennek a vonatok

 

Előzmény: gw (877)
paca664 Creative Commons License 2014.11.11 0 0 879

ET22-est már nem láttam, azt mondták hogy az Alstom Primák kiváltották őket.

Előzmény: paca664 (878)
paca664 Creative Commons License 2014.11.11 0 0 878

Fa blokk.

gw Creative Commons License 2014.10.05 0 0 877

Visszatér a Intercity Zagórzba is. A Gdyniából jövő Monciak TLK visz majd közvetlen kocsikat, ha minden igaz egész évben, nemcsak szezonban. Rzeszówból 7:57-kor indul, Zagórzba 11:13-kor érkezik. Vissza 18:28 az indulás, Rzeszówba érkezés 21:48, a tervezett vontatójármű pedig 754-es :)

Előzmény: Törölt nick (872)
emká48 Creative Commons License 2014.09.29 0 0 876

 

Slupsk, Szczeczinek, Chojnice

emká48 Creative Commons License 2014.09.29 0 0 875

Gryfice

emká48 Creative Commons License 2014.09.13 0 0 874

 Bocsi.

Előzmény: emká48 (873)
emká48 Creative Commons License 2014.09.13 0 0 873

Sok kisgőzössel!

Törölt nick Creative Commons License 2014.08.18 0 0 872
gw Creative Commons License 2014.07.27 0 0 871

A PR jövő évi nemzetközi menetrend tervezete szerint 2014 a következő vonatokat üzemeltetnék:

 

- 3 pár vonat Hrodnába (Grodno), ebből egy közvetlenül Varsóból

- 2 pár Poznan-Frankfurt/Oder

- 1 pár Varsó-Terespol-Brest

- 1 pár Krakkó-Zebrzydowice-Ostrava

- 2 pár Wroclaw/Kedzierzyn Kózle-Chalupki-Bohumín

Muurola Creative Commons License 2014.05.01 0 0 870

Micsoda probléma! :)

Előzmény: emká48 (869)
emká48 Creative Commons License 2014.05.01 0 0 869

Jó lenne, mert a PR a Kudowába közlekedő mozdonyos vonat beindítását már másodjára halasztja el.

Én már kételkedem, hogy idén mozdonyos vonattal beutazhatom azt a vonalat. :-)

Előzmény: gw (868)
gw Creative Commons License 2014.04.30 0 0 868

A PKP IC jövőre szeretne ismét vonatokat közlekedtetni Kudowa Zdrójba illetve Braniewoba. Ezt az teszi lehetővé, hogy a Newag 20 darab SM42-est modernizál részükre, az első idén év végén készülne el. Így a jövő évi turistaszezonban már ezek tudják vontatni a vonatokat ezen helyekre.

emká48 Creative Commons License 2014.04.29 0 0 867

 

Megint egy kis Szilézia.

Jelenia Gora / Hirschberg

Krzewina Zgorzelecka

Luban

Szklarska Poreba

Wegliniec (2 db)

 

 

 

emká48 Creative Commons License 2014.04.06 0 0 866

emká48 Creative Commons License 2014.04.02 0 0 865

Tegnaptól nincs Wolsztynban menetrendi gőzös közlekedés.

Ez sajnos nem áprilisi tréfa. :-(

Törölt nick Creative Commons License 2014.02.27 0 0 864

 

Egy új kiadvány, mindenképpen érdemes megvenni:

http://eurosprinter.com.pl/187,atlas-sieci-tramwajowych-polski-2014.html

 

Ez pedig remélem már mindenkinek megvan:

http://eurosprinter.com.pl/105,maly-atlas-linii-kolejowych-polski-2011.html

Muurola Creative Commons License 2014.02.10 0 0 863

Ide vezet az, ha minden harmadik jelző mellett hívóval mennek el a vonatok...

Előzmény: Törölt nick (862)
Törölt nick Creative Commons License 2014.02.10 0 0 862

Ma reggel Varsó-Wesele állomásnál

http://polskalokalna.pl/wiadomosci/mazowieckie/news/zderzenie-pociagow-pod-warszawa,1990340,217

(cikk végén a video)

1 könnyebb sérült.

gw Creative Commons License 2014.01.28 0 0 861

Úgy tűnik a vasutak lengyel-magyar viszonylatban nem akarnak több utast szerezni. A Varsoviára korábban még volt Sparday 1. osztályra is, ez idén már megszűnt (pedig az első osztály eddig is kongott az ürességtől). Krakkóba a nyári szezonban a lengyelek nem adnak el Sparnight jegyet (gondolom a Start sem fog), láthatóan úgy gondolják, így is sikerül majd megtölteni a kocsikat.

Mondjuk a  Varsovia ezek nélkül is ki fog múlni, gondolom ezért csökkentették az ajánlatok számát....

gw Creative Commons License 2014.01.07 0 0 860

Összesen 2 ajánlat érkezett a kiírásra, a Newag 160 millió, a Pesa 131 millió zlotyért szállítana mozdonyokat 2015 október végéig. Hogy ezek mik lesznek az nagy kérdés, mivel a Pesa jelenleg villanymozdonnyal is csak kísérletezget (111E Gama), a Newagnak ugyan villamosított vonalakra ott a Griffin és a Dragon, de új dízele neki sincs, eddig csak SM42-esek, TEM2-esek és Szergejek modernizálásban jeleskedett.

 

Áprilisban indul egyébként a Rzeszów-Ocice (Tarnobrzeg) vonal villamosítása, így ide már nem fog kelleni az új dízelekből. Április és október között emiatt a Lublin-Rzeszów(-Przemysl) irányban járó TLK-k egyébként már drót alá terelve Stalowa-Wola-Przeworsk felé terelve közlekednek majd, Rzeszówot kihagyva.

Előzmény: gw (851)
gw Creative Commons License 2014.01.02 0 0 859

Hát ezek a Lublin-Rzeszów-Zamosc háromszögben járó nagy dízeles gyorsok elég vegyes képet mutatnak. 30-án a Solina SM42-vel érkezett Lublinba (+15-el, még szerencse, hogy akkor még a hőmérséklet +3 volt), a San SU45-el indult onnan, majd a Hetmanra már SU46-os jutott.

 

Itt az év utolsó előtti Hetmanja Zamoscba érkezett éppen:

 

Előzmény: emká48 (850)
gw Creative Commons License 2014.01.02 0 0 858

Sajnos ez akkor nem jött be, 10 nap után már le is zárták a vonalat, egy közúti felüljáró állapota miatt. Ha minden jól megy, 2 héten belül fixálják a problémát és mire megjön a hó, újra járhatnak Szklarska Porebára a vonatok.

 

Addig is Boldog Új Évet!

gw Creative Commons License 2013.12.05 0 0 857

A decemberi végi útitervemben szereplő egyik vonalon máris változott a menetrend, pedig még érvénybe sem lépett: Kłodzko és Wroclaw között 30-40 perccel nőtt a menetidő egy szép hosszú lassújel miatt. Igaz, ez számomra csak annyit jelent, hogy nem kell Kłodzkoban 40 percet várni átszállásra :)

Előzmény: Muurola (855)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!