Igaz is meg nem is. Vegyük elő a Gerlei-Kukla-Lovász-féle GördülőLegendákat, amely szerint 4 db készült el és 50 db SKD kivitelben, azaz helyi összeszerelésre lett szállítva.
A busz még mindig Csepelen áll, ezt a fotót néhány napja készítettem. Az elmúlt 5 évben a buszt kb. 4-5-ször látogattam meg, de a telken még senkit sem láttam. Csak a kerítésen át tudtam fotózni.
Jobbkormányos 260-as? Érdekes egy típus! De ebből akkor is kevesebbet gyártottak és már ilyenből a tudomásom szerint már egy sem közlekedik! Nézzél szét Mozambikban! Ott lehet, hogy találsz egy-két működőképes járgányt, de lehet, hogy ott még közlekednek is a típusból!
Minden Ikarus rajóngónak látnia kellene működőképesen ezt a 290-est!
Egy Német fórumoldalon találtam a képet és valami csepel-t ír rajta. Lehet, hogy itthon van? Aki le bírja fordítani a szöveget, őt megkérem, hogy fordítsa le nekem, mert érdekelne! Én magam azért nem bírom, mert angolt tanulok.
Bizonyára már majdnem minden Ikarus-rajongó hallott a 695-ös típusról. Ha nem akkor itt egy link!(a szövegem végén).
Az autóbusz bizonyára tudjuk, hogy létezik és most Maglódon áll egy papírfeldolgozó üzem területén (Ha nem jól tudom, akkor egészítsetek ki!). Én arról szeretnék tudakozódni, hogy látta-e már valaki közülünk az autóbuszt és a mellette lévő társait? Ha igen akkor írja már meg, hogy milyen állapotban van, mert nem lenne rossz ötlet felújítani, csak ahhoz tőke kellene! Nos, aki tud róla valamit az írjon!
Az INTERREGIO az nekem is tetszik, de az amit SCANIA Irizar lámpákkal szerelnek az ronda. Mikor megláttam az újságban már azt hittem, hogy az Irizar beújított, de nem.
Hát figyelj,ha már nem lehet nekünk Ikarusunk meg EAG-unk akkor inkább legyenek nyugati gépek mint ezek a magyar tákolmányok!!!De nem győzőm hangsúlyozni hogy az Alfabusz InterRegio-ja az nagyon komoly az megfogott!Ebbe az irányba kellene elindulni.....
Szerintem éppenhogy nem arról van szó,hogy nem tudunk!!!Csak az a helyzet,hogy ha valamit nagyon tönkre akarnak tenni akkor azt tönkre is teszik mert egyéni érdekek azt diktálják...lásd.EAG:S De szerintem legfőbbképp a pénzhiány a döntő.Nem tudják megfizetni a MINŐSÉGET.Sajnos napjainkra az olcsóság,költséghatékony üzemeltethetőség vált elsődleges szemponntá:S Márpedig minőségi minden igényt kielégítő autóbuszt nem lehet olcsón előállítani és árulni!!!Ezért is tették tönkre az EAG-ot.Jöttek a mai divatos 'új magyar ótóbuszok' amik kielégítik az új magyar igényeket olcsók,kevésbé költséges fenntartani őket,gazdaságosak(bár ezzel vitatkoznék,ugyanis többektől visszahallottam,hogy mióta megvan az új Credo-juk azóta semmi +lóvé nincs,még a Scanias E95 bőven takarított meg nekik).Nade hogy érik el mindezt?Hát úgy,hogy amit csak lehet kispórolnak a buszokból,jóformán csak összegányolják őket,minőségi összeállításnak még csak nyoma sincsen!!!Az EAG-ot ezért is nagyon becsülöm,hogy nem ment bele ebbe,hogy ő is hasonlóan állítsa elő a buszait hogy a piacon maradhasson,nem adott alább a minőségből.Vagy nem is tehette vona meg ha akarta volna sem.Nem tudom. Én csak remélni tudom,hogy valami csoda folytán még feltámadhat a cég és lesöpörjük a söpredéket a piacról:P Régebben hallottam olyan megnyilvánulásokat is EAG támadóktól,hogy nem fejlődött a cég a korral,megragadt egy bizonyos szinten.Én ezt teljesen hülyeségnek tartom.Inkább úgy mondanám,hogy nem önszántából nem tudott tovább fejlődni!!! Egy szó mint száz azt hiszem nyugodtan állíthatjuk,hogy mind az Ikarus,mind az EAG a maga korában világelsők között volt színvonalban sosem szégyenkezhettünk!!!!És merem állítani,ha minden a régiben maradt volna a mai napig így lenne....
"a Kisalföld Volánnál szép számmal közlekednek E94 és E95-ös F-változatok. Ott adtak a minőségre! Tisztelem is a Volántársaságot! És még Scania alvázas majdnem mind! "
Igen képgalériákban láttam is sok szép képet többek közt Kisalföldes és más nyugat Mo-i volános gépekről:) az a nagy bajom nekem,hogy annyira kevés info szivárog ki az EAG-ról hogy hihetetlen,azt sem tudom,hogy akkor most végülis meddig is gyártották az E94-et?Mert állítólag utóbb már csak azt gyártották meg a Midiket.Irisbus szépen elkapálta a céget:S És amire pedig ki akartam lyukadni az az,hogy ne csodálkozzunk azon hogy az imént említett Volánok vásároltak az utolsó pillanatig is a jókis EAG-okból.Ez nem meglepő,hanem inkább sajnálatos,hogy már országon belül is hatalmas szakadék alakult ki a tehetősséget illetően,Dunántúl sokkalta fejlettebb mint dunán innen:(
Nem vagy egyedül. Én sem értem, hogy a tendereket milyen alapon bírálják el.
Annyi biztos, hogy mostanság a Volvo-t, a Mercedest és a használt buszokat nyomják; a 2000-es évek elején a török-német MAN-ok és Mercedesek volt a sláger. Ki érti ezt?
Nekem egyszerűen az nem fér a fejembe, hogy magyar munkaerővel, magyar anyagokból hogy a feneébe nem tudunk gyártani a volán tendereken versenyképes és minőségi buszt. A kormányzatnak, illetve a tender elbírálóknak az mért nem megy a fejébe, hogy ezáltal magyar munkahelyek teremtődnének, az államnak is több lenne a bevétele a befolyt adókból és a forinjainkat nem külföldre költenénk el ne adj Isten használt buszokra, hanem itthon, magyar termékre. Ezt egyszerűen nem tudom felfogni! -((
Jól mondod! A Volán-ok szegények a sok maszekosok miatt, akiknek a legtöbbje lelakott 256 vagy 211-esekkel járnak. Így egy rakás bevételtől megfosztják a Volánokat. Mondjuk megértem őket, mert valahogyan fent kell magukat tartaniuk ebben a ,,megszorított" országban.
Most a volánoknál ez van:
Ki kell selejtezni a sárgákat és a kétszázasokat, hogy helyette legyenek olyan autóbusznak nevezett közlekedési ezközök amik még 15 évet sem nagyon bírnak ki.
És ez lenne a jó:Még 25 éves korukig vagy akár harmincig is megtarthatnák a 200-as Ikarusokat és gyűjteni tovább a pénzt, hogy aminőségi Ikarus EAG-ét meg bírjákl fizetni.
No megha a koppintásról beszélünk akkor a Volvo az az is és a Credo sem teljesen magyar formatervezésű: Mindenki ismeri a CREDO BN18-ast. No megvan a SOR Autóbuszgyár palettáján is ez a típus aminek a neve SOR NB18-as. Ha jól tudom akkor így van.
Az Ikarus EAG-nak meg muszáj túlélnie ezt az időszakot és remélhetőleg visszahóditja a z Orosz piac egy részét és a Finn piacot. Bár az nem igaz, hogy minden Volán csóró, mert a Kisalföld Volánnál szép számmal közlekednek E94 és E95-ös F-változatok. Ott adtak a minőségre! Tisztelem is a Volántársaságot! És még Scania alvázas majdnem mind!
Elhiszem, hogy sokan kíváncsiak voltak az Alfabuszokra, de valahogy szerintem a Credo BN18 érdekesebb volt. Én úgy tudtam, hogy Tatai Veterán Ikarusok Találkozója.