Az összekötés OK, a viszonylatszervezés nem. A 17-esre (hát még ha beleszámoljuk a 60-as busz belső szakaszát is, mert azt gond nélkül ki tudja váltani) nem lesz elég egy viszonylat a kettőből.
A 19 -est mondjuk össze kéne kötni a 17 -essel, a 41 -es meg mehetne a Margit hídig. Aztán később ha lenne igény rá, akkor esetleg a 41 -es is mehetne tovább
"Én spec a 49-est váltanám ki az egyik villamossal (gellért fürdő felé, erzsébet hídon át), bár ekkor, csak egy villamos járna a deák-gellért szakaszon, ez fejtörést okoz."
Miért csak a ferenciek tere? Ott nehéz végállomást csinálni, főleg nem 2 villamosnak, továbbá ugyan úgy kapcsolat kell a Keleti-Erzsébet híd tengelyről a kiskörútra -> még több lámpa-> még nagyobb dugó.
Én spec a 49-est váltanám ki az egyik villamossal (gellért fürdő felé, erzsébet hídon át), bár ekkor, csak egy villamos járna a deák-gellért szakaszon, ez fejtörést okoz.
vagy beleférne még egy villamos a bartókra?
Bár valóban esedékes lehet, egy kapcsolat az astorián, kérdés, hogy mennyire tenne be a forgalomnak....
Az M5nél vergődtek a tulajdonosok, hiszen mindenki a legtöbbet akarja kapni a földért, csak ugye van valami jogszabály, hogy a felkínált vételárat el kell fogadni mert így is úgy is jön a dózer...
Ha meg nem, akkor meg jöhet a B terv, mondjuk meg 40.000 polgárnak, hogy látjátok, nah miatta nem kaptok villamost:-) /mondjuk ez parasztság, de hatásos.../
Kijelölt területet meg kellene vizsgálni, nekem sajna nincs képfényezőgépem, nem tudok képeket betenni, majd egyszer csak valaki elszabadulhatna arra, mert hiába tépjük itt a szánk, ha a magánvagyon über alles és nem lesz villamospálya.
No meg persze az utána lévő részen ugyan úgy gond lenne, ott egy benzinkút, sőt a miskolcinál megint van egy benzinkút beljebb.
Nos ez a 3 említett akadály a gátja a villamos fizikai megépítésének. Efelett már csak a nemakarom áll.
A keletitől kifelé meg érdemes lenne a mostani buszsáv helyén vinni a villamossínt, mert sok helyet foglalna középen. A bécsi ringen szintén így jár a villamos, ott középen még van 2-2 sáv, itt is meg lehetne ugyan úgy oldani. Kevesebb lámpa és kevesebb forgalomzavarás, kevesebb közlekedéstől elvett terület, emelett mentő, tűzoltó, rendőr ugyan úgy mehetne, a kanyarodó forgalom minimális.
Ebből nem szokott probléma lenni. Igaz, előfordul, hogy igen, de nem civil szervezetek, hanem többnyire a tulajdonosok ellenállása, és az igazszágszolgáltatás töketlensége miatt.