Már hosszú évek óta azt mondják nekem, Olyan vagyok, mint egy kisgyerek. Belátom, így igaz, én nem lettem komoly, Úgy mint más emberek. Bolondosnak tűnő, furcsa dolgaim, Rossz szemmel nézik oly sokan. De tudom, a szívük mélyén ők is szeretnék, És megtennék boldogan. Bár mondják múlnak a gyermekévek, nincs visszaút, Új mesék nem várnak reánk. Van mégis csillagfényű álomvilág, De azt gyermekünk álmodja tovább. Változnak napjaink, mert minden változó, Nem marad ugyanaz senki sem, Lehet, hogy kivétel csak én vagyok talán, Mégis így jó nekem.
Várok mindenkit, aki már épített kisautót, vagy a rovat által inspirálva építésbe kezd, és persze akinek egyszerűen csak véleménye van (hideg-meleg) azt is várom!
Hogyan lesz hátramenet a kontrás aggyal? Az ugye fékezni szokott hátrafelé tekerve... Ha meg fixen rögzítesz egy lánckereket, akkor nem lehet gurulni. És racsnival csináltam és Flintstone-elven lehetett tolatni. :)
Trike "vezetett" ide, köszönöm neki. Sok duma helyett inkább betennék ide pár képet az épülő autómról. (Illetve a lányaiméról.) A kerekek természetesen gyerek bicikliből vannak, elöl 14", hátul 16"-osak. (Ilyet kaptam ajándékba, illetve olcsón. A komplett bringa volt 800 Ft a Vaterán.) Az alváz 28x56 mm-es fenyő stafni, a kasztni 8 mm-es bükk rétegelt lemez, a merevítők és a futómű kiszuperált IKEA ágydeszka. (3/4"-os) Az első futómű fém része 1/2"-os, horganyzott T-idom, hozzá való kupakkal és csőtoldókkal. (40 mm-es az összekötő, és félbevágott 180 mm-es a "kormánymű") Az első futómű 22 mm-es vörösréz muffal (fűtésboltban kapható ez is) van perselyezve kopás ellen. Egyelőre ennyi van meg, most keresek 3/8"-os csőkarimát a hátsó kerekek vázon való átvezetéséhez és perselyezéséhez. A hajtás lánccal lesz, és kontrás aggyal, hogy hátramenet is legyen benne. Kormánynak vettem egy kiszuperált számítógépes kormányt (1500 Ft, szintén Vatera), de aki rutinos a fém megmunkálásban, annak van tippem pöpec fakormányra is. Sajnos ez nem én leszek. :-(
Pont ezt találtam ki, de még csapágyazva sem lesz, csak teszek a közepébe egy darab csövet. A hátsó kerék úgyis fixen rögzített a tengelyre, elöl meg nincs nagy terhelés, siklócsapágy volt ott eddig is. Egy hétre vállalta az esztergályos, majd meglátjuk.
Szörf tologatót csináltam magamnak ideigleneset kb 10 éve, ott kis targonca gumikba esztergáltam fa felnit, becsapágyaztam és annyira jól sikerült, hogy a mai napig nem cseréltem le, pedig a deszka tetejére felszoktak ülni még a gyerekeim is és úgy tolom le a vízre.
Kösz! Amelyik ezerért van, az teljesen jó lenne, csak kár, hogy egy van belőle. De most olyan megoldást találtam ki, ami igazán low-cost. Már dolgozom rajta, de csak akkor fogom megmutatni, ha működik. Esztergályost igényel, ezért beletelik pár napba.
Nem mértem ugyan, de a 12-es bicajkerék felnije jóval kisebbnek látszik a Kispolszki felninél. Arra gyanakszom, hogy a gumi belső átmérője a 12", és a Kispolszki felni pereme is magasabb, ezért látszik nagyobbnak.
Benéztem a Praktikerbe kerék ügyben, bár ne tettem volna. Az a többek által mutatott kerék,ami esetleg jó lehet nekem, 5500 Ft-ért volt kitéve. Műanyag, nem csapágyazott. Nonszensz... Keresek tovább.
A csapágyazásra született egy ötletem, a Hajdú automata mosógép dobtartó csapágyának házát remekül fel lehet csavarozni a kocsi vázára. Már csak egy 25-ös átmérőjű, 80 centi hosszú, vastagfalú csövet kellene szereznem tengelynek.
Az udvarunk elég nagy (füvet nyírni bő egy óra), itt szokott körözni a fiam. (Illetve, itt a közelben lakóparkot építenek, az út már kész, oda is kijárunk néha.) Nyolc éves, két éve csináltam neki a pedálos kocsit, rendes biciklipedállal meg racsnival. De elég hamar elkezdte rágni a fülem, hogy szereljünk bele motort...
Ingadoztam sokat, hogy elektromos vagy benzines legyen-e a kocsi, de aztán láttam, hogy az elektromos cuccok drágák, nehezebben is beszerezhetők. Az "Elektromos autó" topikban azt mondták, 500 W-os motornál nem kell több, de én ezt nem hiszem el. Talán sima aszfalton elég, de a mi kocsinknak fűben is mennie kell. Ezért a Babetta blokk mellett döntöttem, tök jó, hogy röpsúlyos a kuplungja, csak nyomni kell és megy. Rá kellett tennem viszont egy Robi kapa porlasztót, mert az eredeti Babetta (Jikov) úgy szar, ahogy van.
Miután a láncfeszítést sikerült megoldani, remekül megy a gép, de egyes alkatrészek nem bírják a tempót... elég lendületből belemenni egy kisebb lyukba, és törik a küllő. (Nem igazi, feszített küllők, csak ponthegesztettek.) Ezért kellene rendes kerék meg akkor már rendes, csapágyazott hátsó tengely is. (Most csak egy menetesszál, két darab csőben "csapágyazva" - már elkopott.) Talán télen, ha sikerül addig befejeznem a garázsajtó-projectet...
Ahhh, gokartversenyzés? Az drága dolog volt már 15 éve is.
De, a kispolszki kerék túl nagy, mivel ott a felni a 12''-os és arra jön még a legalább 10 cm magas gumi. A gyerekbicikliknél szerintem gumival együtt nevezik 12"-osnak a kereket, mindenesetre maga a felni sokkal kisebb, mint egy autókerék.
Az új kreálmány lassan elkészül, egyéb fejlemény pedig nem túl szívderítő.
Voltam a lányommal Easy-cart "felvételin", az anyagi feltételeken kívül mindennek megfelelt. A feketeleves az volt, hogy idén kb 800E ft-ba került volna gokartoznia, jövőre pedig tudja a csillagos ég hogy mennyi lett volna. Most sajnos nincs rá keretünk (nézzünk csak körül a világban!), megpróbálom a lehetetlent, keresek szponzort..
Apróság, az ízikartozást felvette az Rtlklub és a z F1-magazinban be is mutatták, természetesen a lányomat is.
Hát ennyi az újdonság, nem siettem közzétenni, mert ez tulajdonképpen kudarcélmény volt a javából.
Kösz, de ez egy low-cost project, az SKF biztosan jó, de sajnos nem az én kategóriám. Félek, még az OBI sem... Bicikliboltban 2500 Ft/db körül adnának egy 12"-os kereket, én ezt is sokallom. Az ócskapiacon szoktam nézelődni, de mostanában nem láttam semmi használható kereket, és már unom.
Él még ez a topik? Régóta kerestem valami hasonlót, mert bennem is elfojthatatlan a vágy, hogy kis- (és nagy) kocsikat építgessek... A környezetemben mindenki csak ámul, de a technikai dolgokat nem tudom kivel megbeszélni... Az eddigi termés magamnak egy gokart, a fiamnak pedig egy kisautó. Ez eredetileg pedálos volt, de a füves udvaron nehezen ment, meg kevés is lett a fiamnak, ezért az idén átalkult Babetta motorossá. Nagyjából kész van, de a megnövekedett sebességet nem nagyon bírják az eredeti küllős babakocsi-kerekek. (Döccenőknél kitörnek a küllők, alig győzöm visszahegeszteni, de a centrírozásnak így is annyi.) Nincs valami ötletetek, honnan szerezhetnék kb. 30 cm átmérőjű olcsó, de masszív kerekeket?
Van, illetve lehet hogy lesz fejlemény. Ha jó, ha nem, kitérek rá. Továbbá a kisebbik lányom hamarosan autót kap, hisz nemsokára két éves lesz. És ez ebben a családban már kötelez valamire..
Mondjuk a hasznos holmik mellett igazán idetehetnéd a fűnyíró projekted részleteit is. Naná hogy érdekel (biztos hogy sokakat), és idevaló, persze ha publikus.