Keresés

Részletes keresés

IP2000 Creative Commons License 2023.06.04 0 3 20196

Ez is modell, de vajon mekkora? 

smnks Creative Commons License 2023.06.04 -1 1 20195

Gratula, ez nekem nagyon tetszik!!!

És úgylátom, Te is megfigyelted, hogy a szombathelyi 20-26 -os kocsik jellegzetessége volt (legalábbis a nyolcvanas években), hogy az oldalsó ajtajaikon már téglalap alakú ablak volt, miközben a homlok átjáró ajtajaikon még maradt a "virsliablak".

Én is pont így emlékszem a nyolcvanas évekből!

Jah, és a másik, h tényleg némely szombathelyi képen láttam még "MÁV-zöld" -ben pompázó kisgyőri 1.oszt. kocsit, miközben az ország màs részein már minimum "fűzöld" színűek voltak, ha ugyan nem kékek!

Előzmény: V42 531 (20192)
V42 531 Creative Commons License 2023.06.04 0 3 20194

Ez modell, MTB+Fuggerth. Saját munka.

Előzmény: Geronimoo (20193)
Geronimoo Creative Commons License 2023.06.03 -3 0 20193

Ez tenyleg modell???

Előzmény: V42 531 (20192)
V42 531 Creative Commons License 2023.06.03 0 18 20192

ABbmot 611 három kocsis vonatával valahol Sopron és Szombathely között a '80-as évek első  felében. A képek nem a legjobb minőségűek, de nézzük el nekem, mert a filmfelvevővel akkor még jobbat nem tudtam fényképezni...;)

róbertke Creative Commons License 2023.04.01 0 3 20191

Tegnap megérkezett Roco 76321 III. korszakos SNCF  K 438576  ex-Oppeln; 

Előre szólok, hogy az ajtó közepén  levő jel azt jelenti, hogy a kocsi "Veszélyes Árut" biztonsággal szállíthat.

 

 

Roco az új csomagolással lehetővé teszi a modellnek a plexi dobozból sérűlésmentes kiszedését.

M63,012 Creative Commons License 2023.03.18 -1 3 20190

A kenguruk zsebre tesznek, ha begurulnak… 😉

Előzmény: tumikas (20189)
tumikas Creative Commons License 2023.03.18 -3 4 20189

A kenguruk ha nem viselkednek akkor mennek a kutyakaja gyárba?

Előzmény: M63,012 (20185)
JaniBAU Creative Commons License 2023.03.17 -1 5 20188

Azért vannak a "jó barátok"...

Előzmény: M63,012 (20187)
M63,012 Creative Commons License 2023.03.17 -1 4 20187

Köszönöm.

Hát, valóban nem volt egyszerű; szerencsére voltak barátok, akik segítettek bizonyos vagonok, lakókocsik felkutatásában, megszerzésében, a hibásan érkezett tételek javításában. Ezúton is köszönöm nekik! ;-)

Előzmény: JaniBAU (20186)
JaniBAU Creative Commons License 2023.03.17 -1 3 20186

Uuuuhh,nagyon komoly és szép gyűjtemény! Nem is láttam még ilyen szerelvényt!Gyönyörű..Biztos sokat dolgoztál rajta,hogy így összeálljon. 

Előzmény: M63,012 (20185)
M63,012 Creative Commons License 2023.03.17 -1 14 20185

De persze H0-ban is! 😉

 

Előzmény: M63,012 (20184)
M63,012 Creative Commons License 2023.03.17 -1 8 20184

Szépjónapot Mindenkinek!

Ha már egyszer "Gyűjtemények, szerzemények", akkor legyen egy kis cirkusz.

 

https://www.circus-williams.de/index.php/component/k2/item/32-1968-tourneebilder

 

Törölt nick Creative Commons License 2023.03.15 0 2 20183

Mindenesetre nagyon köszönöm Neked, hogy lemérted ezeket a mozdonyokat, és közölted az eredményt!!! Ez tényleg nagy segítség nekem!

Előzmény: M63,012 (20182)
M63,012 Creative Commons License 2023.03.14 -1 3 20182

A G10-nek is 1400 mm a kerékátmérője, vagyis mégsem... :-)

Na mindegy, hagyjuk is; méretek megvannak, a többi meg elvileg egyenes.

Előzmény: Törölt nick (20181)
Törölt nick Creative Commons License 2023.03.14 0 0 20181

A Hruska csak egy futó ötlet volt, hiszen az eredetije 1400 mm kerékátmérőjű, 1650 mm tengelytávolságokkal. Elnézést, ha tévedtem, most hirtelen fejből írtam a méreteket. 
Ráadásul az egy olyan műszer, amit nem szívesen barkácsolnék széjjel…

Előzmény: M63,012 (20179)
Törölt nick Creative Commons License 2023.03.14 0 0 20180

Sorra vettem az összes német öttengelyest. A G10 az ára miatt esett ki, továbbá a magyar modellhez fel nem használható szerkocsija miatt (most a 410-est hagyjuk). A 94-es adja a lehetőséget mozdonyhajtásra, még ha a Fleischmann modellt remotorizálni is kell ezért. Elkészítettem az 510 H0 rajzait, rengeteg hely van benne. Magas is, széles is. Végre egy mozdony, aminél nem a szerkocsi fogja húzni a vonatot. 
Ráadásul a Fleischmann 4095 fekete keretes, fekete kerekes. Tudták, hogy nem szeretek küllős kereket festeni :D

Előzmény: M63,012 (20177)
M63,012 Creative Commons License 2023.03.14 -1 3 20179

Hruska BR84 modellem sajnos nincsen, de a '70-es kiadású, 1:1-es képekkel ellátott katalógusban lemérve a kerékátmérő 16...16,5 mm, a szélső tengelytáv pedig 76 mm. Ez mindenképpen nagy lenne.

Előzmény: M63,012 (20176)
Törölt nick Creative Commons License 2023.03.14 0 0 20178

”Ha ennyi neked belefér, akkor ez a két modell lehet jó alapnak, a kerékátmérő tekintetében mindenképpen.”

Akkor is csak ugyanilyen kompromisszumokkal tudnám megvalósítani, ha nem férne bele :D

 

Előzmény: M63,012 (20176)
M63,012 Creative Commons License 2023.03.14 -1 3 20177

Érthető amit írsz, természetesen meg lehet így közelíteni.

Viszont amit én írtam eggyel lejjebb az sem rossz megközelítés, pedig neked talán eszedbe sem jutna, ha a G10-es eredetijének nézegeted a kerékátmérőjét meg a tengelytávját... ;-)

Előzmény: Törölt nick (20175)
M63,012 Creative Commons License 2023.03.14 -1 1 20176

Közben tovább méricskéltem...

Roco BR57 (G10), megegyeznek az adatai a Flm BR94-el, tehát 15 mm kerékátmérő, 71 mm szélső tengelytáv, pedig ennek nem ekkorának kellene lennie az igazi alapján. Ha ennyi neked belefér, akkor ez a két modell lehet jó alapnak, a kerékátmérő tekintetében mindenképpen. A BR57 szerkocsi hajtásos, emiatt lehet könnyebben tudnád átépíteni a csak "guriga" mozdonyalvázat.

 

Egy érdekesség még, ha már egyszer méricskélünk! ;-)

Roco BR58 (G12) kerékátmérő szintén 15 mm, szélső tengelytáv szintén 71 mm; pedig aztán ennek sem ennyinek kellene lennie az igazi alapján. Ugyanez a modell a Rivarossi gondozásában: szélső tengelytáv itt is 71 mm, de a kerékátmérő 15,6 mm, köszönhetően a későbbi gyártás filigránabb voltának, és a nyilván alacsonyabb nyomkarimának. Viszont ezekben neked nyilván nem kell gondolkoznod, hiszen háromhengeres gépről van szó.

Előzmény: M63,012 (20174)
Törölt nick Creative Commons License 2023.03.14 0 0 20175

Sajnálom, ha nem voltam elég egyértelmű!

Tapasztalataim szerint H0 gőzmozdonyoknál a nyomkarima miatt a kerékátmérő általában kb. 5-10 %-kal kisebb, a keréktávolság ugyanezen okból viszont kb. 5-10%-kal nagyobb szokott lenni, mint amennyi a méretarányból következik. Persze, létezhetnek extrém pontos modellek, de a modellezés mindig kompromisszum! A méretarányos leképezés mellett működőképesnek kell lennie a modellnek. Egy méretarányos nyomkarima H0-ban kb. 0,3 mm lenne, könnyen belátható, hogy ez nem járható út.

A fentiek miatt érdeklődtem több modell méreteit illetően. 
A könnyen elérhető modellek közül a 94.5-17 eredetijének méretei állnak a legközelebb az 510-eshez, ez ugye nem kétséges?

Amekkora szükségszerű torzítással készült el a 94-es H0 modell, ugyanakkora szükségszerű torzításra van szükség az eredetiben hasonló kerékátmérőjű, és tengelytávolságú 510-es H0 modellje esetében is, nem?

Én pedig erre gondoltam :)

Előzmény: M63,012 (20174)
M63,012 Creative Commons License 2023.03.14 -1 3 20174

Ez biztosan így van?

Most előszedtem, és lemértem a Fleischmann 94.5 modellem méreteit.

Kerékátmérő 15 mm, ami "igazira" felszorozva 1305 mm-re jön ki. Szélső tengelytávolság 71,1 mm, ami szintén felszorozva 6186 mm lenne. Itt azért nem 1350-es kerékátmérő jön ki, ill. a szélső tengelytáv különbsége sem 20/0,2 mm, hanem 406/4,7 mm eltérés lenne (510-nél állítólag 5780 mm). szerintem erre gondolt róbertke, hogy ne az eredeti méreteket kicsinyítsd le, és hasonlítgasd össze, hanem a modellek szükségszerűen torzított méreteit vedd figyelembe.

Előzmény: Törölt nick (20173)
Törölt nick Creative Commons License 2023.03.14 0 0 20173

Ne csak azt nézd, hogy mekkora az eredeti kerék átmérő, hanem hogy mekkora a modellé.”


Ha visszaolvasol, pont ezt tettem :)))

Előzmény: RhB (20172)
RhB Creative Commons License 2023.03.14 0 0 20172

Ne csak azt nézd, hogy mekkora az eredeti kerék átmérő, hanem hogy mekkora a modellé. Ráadásul gőzösnél a nyomkarima miatt adott tengelytávolság mellett kisebb átmérő lehet csak - vagy a tengelytávolságon csalsz, esetleg mindkettővel.

 

Én is jártam úgy, hogy egy hajtáshoz talált modell mozdony forgóvázon belüli tengelytávolsága és kerék átmérője is tökéletes lenne, ha a Roco a 15,5 mm-es kerék helyett nem 14 mm-est tett volna bele. Szóval hiába jó átszámolva, ha...

Előzmény: Törölt nick (20171)
Törölt nick Creative Commons License 2023.03.13 0 0 20171

Körülnéztem, de eddig nem sok sikerrel…

A BR 95-ösnek is nagyok a kerekei. Az 510-es kerékátmérője 1320 mm, a 95-ösé pedig 1400 mm. Az említett 94-es kerékátmérője 1350 mm, ráadásul a szélső tengelytávolsága is csak 20 mm-rel nagyobb, mint az 510-esé, ami H0-ban 0,2 mm.

Előzmény: róbertke (20170)
róbertke Creative Commons License 2023.03.13 -1 0 20170

MÁVAG által jóvátételben gyártott Szovjet ER sorozatú gépet akarsz készíteni? 

Miért nem nézel körűl orosz börzéken, hiszen ez egy nagyon elterjedt mozdony volt a maga 14.000 darabos szériájával. 

Piko DR BR95 nem lenne jobb erre az átépítésre? 

Előzmény: Törölt nick (20169)
Törölt nick Creative Commons License 2023.03.13 0 0 20169

Nem-nem! MÁV 510-est szeretnék építeni, ahhoz keresek használható alapot. A kerékátmérője, és a tengelytávolsága kisebb, mint az átlag német öttengelyesek, kivéve a BR 94.5-17-est, ami minimális kompromisszum. 

Előzmény: dave_dömper (20168)
dave_dömper Creative Commons License 2023.03.13 -1 0 20168

"Nekem pontosan olyan öttengelyes alapra lenne szükségem, aminek a középső kerékpárja a hajtott, és

 nincs rajta nyomkarima…"

 

Az előzmények alapján, arra következtetnék, hogy egy BR 84' - es futóművére szeretnéd lecserélni a problémás BR 50' - es mozdony-modelled futóművét, mert - egyebek mellett - az is problémás, hogy az általad épített pálya bizonyos sugarú ívein a BR 50' - es gyárilag beépített "E" futóműve képtelen meg-felelően elfordulni - pláne vonat terheléssel. Tehát, nyilván nem csupáncsak az öt csatolt tengely jelent problémát, hanem a BR 84' középcsuklós hegyipálya futóműve is szükséges a megfelelő működéshez.

Azaz vállalod, hogy a csere  futómű teljesen hiteltelen lesz a BR 50-es állókazánja - kerete alatt. Azt egyébként még elképzelni sem tudom, hogy ezt a cserét hogyan, miként tudod majd végrehajtani, de

persze ez már legyen a te személyes ügyed. Én, a magam részéről - csatlakozva az előttem szólóhoz -

egy avétos BR 50 - es ilyen "rendbetétele" érdekében semmiképpen sem gyaláznék szét egy múzeumi értékű BR 84' - es Hruska - modellt.

Előzmény: Törölt nick (20165)
Törölt nick Creative Commons License 2023.03.13 0 0 20167

Nagyon köszönöm!

Megkönnyebbültem, mert valószínűleg nem ez lesz a megfelelő donor. Igazából sajnálnám ezt a kifinomult szerkezetet szétbarkácsolni. 

Előzmény: dave_dömper (20166)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!