Keresés

Részletes keresés

lazlooow Creative Commons License 2022.10.01 0 7 7013

Amíg csak a pályafenntartásra több, mint 10-szeres a költségvetés Ausztriában, addig csodát nem várhatunk itthon. Vannak egyébként a MÁV-on belül elképzelések a jelenlegi helyzet rövid távú javítására is, kérdés, hogy mennyi forrást lehet ebben bevonni. Mivel sajnos a források felhasználása túlságosan kötött és agyonbonyolított, így még egy egyszerűnek tűnő cégen belüli átcsoportosítás is kínkeserves lehet. 
Megfelelő pályaállapotok nélkül nem lehet értelmesen közlekedni, sem személyszállításban, sem árufuvarozásban. Plusz bejátszik olyan is, mint a biztosítóberendezések állapota (lsd. Kőbánya-Teher), vagy az ősöreg, állandóan leszakadó felsővezeték (Budaörs, Kőbánya felső, Rákos, stb.)
A nógrádi térségben a pálya a kritikus, mivel felsővezeték nincs, a biztosítóberendezés pedig hiába elavult, erre a forgalomra még megfelelő. Szóval adott, hogy min kell javítani, valamint használt anyag is halmokban áll a fővonali felújításokból. A bürokratikus akadályokat kell leküzdeni. 

Előzmény: Abymot (7012)
Abymot Creative Commons License 2022.10.01 0 3 7012

A minisztériumnak kellene többletforrásokat kilobbizni ezekre a feladatokra a kormánytól.

Előzmény: Fizolti (7011)
Fizolti Creative Commons License 2022.10.01 -1 1 7011

Tartalmilag még őszintébben így nézne ki: Egy vasat sem ad a minisztérium a MÁV-nak az általános pályafenntartási költségek növelésére, majd megoldják más területről való forráselvonással, ha ez fontos nekik, de ha ez sikerül, akkor ő ott lesz, hogy kiposztolja fb-re fejlesztésként a korábbi állapot visszaállítását. 

 

Előzmény: Abymot (7010)
Abymot Creative Commons License 2022.10.01 0 1 7010

Valóban ez egy másik vonal, de itt hangzott el egy pályás információ, amihez kapcsolódott a kérdésem.

 

A kulcsszó a szűkös fenntartási büdzsé, azt kellene elérniük az ágazat irányításáért és működéséért felelősöknek, hogy mind a pálya-, mind a járműfenntartásra fordítható összegek jelentősen emelkedjenek. Különben - ahogy más többen több helyen leírták - egyre kevésbé lesznek takargathatók a problémák, és nagy összeomlás fog bekövetkezni a pálya-és a járműállapotok terén is.

 

A válasz szerintem elég őszinte, nincs benne mellébeszélés.

Előzmény: Fizolti (7006)
Godolloi HEV Creative Commons License 2022.09.30 0 0 7009

Bár ez útátjáró átépítés, de ennyi idő alatt talán csinálnak mást is:
https://www.kapella2.hu/vaganyzar/vaganyzarkarbantarto/megtekintes/d3984eb2d412e840474ada08ed2b3597

Lesz a felső szakaszon is hasonló (ott csak egy hétvége):
https://www.kapella2.hu/vaganyzar/vaganyzarkarbantarto/megtekintes/13e8e92958bdbfdcd3d6c6784d1252cd

Előzmény: Abymot (7003)
ms30 Creative Commons License 2022.09.30 0 0 7008

Helló. 

 

Az évek óta Galgagyörk előtti 10-es lassúval nem terveznek semmit? Vagy az túl nagy, drága meló lenne?

Kicsit más: az alagút és M.nándor közt elég sok új fa talpfa van kirakva? Ezeket éjszaka cserélik? Nappal van óránként  kb 40perc vonatmentes idő, az gondolom kevés egy cserére. 

Előzmény: Abymot (7003)
CorsairS Creative Commons License 2022.09.30 -3 3 7007

75-ös már csak akkor érhet el rosszabb állapotot, ha felszednék a vágányt.

Előzmény: Fizolti (7006)
Fizolti Creative Commons License 2022.09.30 0 2 7006

Vitézy Dávid Válasza a 106-os vonali pályaállapotokkal kapcsolatos felvetésre: "Keressük erre a megoldást a MÁV szűkös pályafenntartási büdzséjén belül, valóban azonnali beavatkozást igényelnek az állapotok a vonalon." Ennek nem ebben a fórumban lenne a helye, de jól mutatja, hogy mi lenne akár a 75-össel, ha mondjuk hirtelen romlanának a pályaállapotok, és nem lenne tovább tartható az órás ütem Vác és Diósjenő között.

Előzmény: Abymot (7003)
Abymot Creative Commons License 2022.09.26 0 0 7005

Több mint 10 perccel hosszabb menetidő, és mivel a keresztezési lehetőségek korlátozottak, ezért egy teljesen katyvasz menetrend, igen egyenlőtlen vonateloszlással.

Előzmény: Lukács90 (7004)
Lukács90 Creative Commons License 2022.09.26 0 0 7004

106-on milyen negatív változások lennének decembertől?

Előzmény: Abymot (7003)
Abymot Creative Commons License 2022.09.26 0 0 7003

Ez jó hír, bár a vpe honlapján én csak Aszód-Galgamácsa között látok meghirdetett munkákat, viszont a menetidőtöbblet nem itt, hanem Acsa környékén van tervezve.

 

A 106-oson is lesznek munkák? - mert egyelőre ott is nagy visszalépés van tervezve a menetrendben, menetidőnövekedés miatt.

Előzmény: lazlooow (7002)
lazlooow Creative Commons License 2022.09.25 0 8 7002

Pont emiatt van még idénre tervezve lassújel megszüntetés, hogy ez ne történjen meg. Reméljük meg is valósul.

Előzmény: Fizolti (7001)
Fizolti Creative Commons License 2022.09.25 0 0 7001

A jövő évi menetrendábra-tervezetek szerint a Nógrádkövesdi keresztek mind átkerülnének Acsa-Erdőkürtre, így Balassagyarmaton az utolsó Aszódra induló vonatról nem lenne csatlakozás, és a Drégelypalánk felől érkező vonatok nagy része is pár perccel egy Aszódra induló után érne Balassagyarmatra. 

Ezzel együtt a Budapest felől és felé a 78-as vonalra nőnének a várakozási idők.

 

https://www2.vpe.hu/menetrendi_abrak/2022_2023

t1a9m8a7s Creative Commons License 2022.09.17 0 4 7000

galervin93 Creative Commons License 2022.09.14 0 2 6999

De most szombaton lesz valami Bz-s fotósvonat, 75-78a-n.

Előzmény: V43 1279 (6998)
V43 1279 Creative Commons License 2022.08.09 0 0 6998

Sajnos a szombati Losonc-Bgy-Losonc különvonat elmarad!

t1a9m8a7s Creative Commons License 2022.07.16 0 6 6997

145-ös munkában a Nógrádkövesdről.

1 kisinas Creative Commons License 2022.07.10 0 0 6996

Köszi !

 

bz-n utazó Creative Commons License 2022.07.10 0 2 6995

Mostanában nincs minden nap, inkább heti 2-3 alkalom. Sajnos megjósolhatatlan, a szállítás napja is és a típus is, mikor hogy sikerül.

Előzmény: 1 kisinas (6994)
1 kisinas Creative Commons License 2022.07.08 0 2 6994

Üdv Urak !

Mikor közlekednek kővonatok Nógrádkövesdről , milyen mozdonnyal ?

t1a9m8a7s Creative Commons License 2022.07.06 0 2 6993

Első melója Nógrádkövesden. 2022. 06. 30. 

t1a9m8a7s Creative Commons License 2022.06.16 0 6 6992

Mai életképek a 78-asról. ;)

 

 

misi967 Creative Commons License 2022.06.05 0 2 6991

...eltévedtek,vagy a térvillanyt is Ők csinálják?  :)

 

Előzmény: t1a9m8a7s (6990)
t1a9m8a7s Creative Commons License 2022.06.05 0 6 6990

MÁV FJM-03 villamos-felsővezeték szerelő jármű Nógrádkövesden.

További képek hamarosan...

t1a9m8a7s Creative Commons License 2022.05.29 0 7 6989

A hétvége ugyan esküvőzéssel telt, de hazafelé éppen időben érkeztem a 21-esen, így Jobbágyinál csíphettem Nohabot, a kedvenc helyszínemre viszont a két mellék helyett már sajnos csak egy kocsi jutott.

t1a9m8a7s Creative Commons License 2022.04.10 0 6 6988
t1a9m8a7s Creative Commons License 2022.04.05 0 6 6987

Komplex Rail Kft. Nohabja dübörög a Galga-völgyében. Jövök a cikkel minél előbb. ;)

Cserhát-vidéki HÉV Creative Commons License 2022.04.05 0 2 6986

Akkor ezek szerint Gere Úr ismét rendel. :-)

Helyes, helyes.

Előzmény: t1a9m8a7s (6983)
Cserhát-vidéki HÉV Creative Commons License 2022.04.05 0 2 6985

Ja, úgy igaz, Taxx kartárs mindenből azt hozta ki, hogy a mellékvonalak üzemeltetése hű de mennyire gazdaságtalan, ezért mielőbb be kell zárni őket.

 

Bár ha őrajta múlna, nemcsak a mellékvonalakat záratná be, hanem a fővonalak jó részét is...:-(

Előzmény: Lovrin (6970)
galervin93 Creative Commons License 2022.04.03 0 4 6984

Hó reggelt!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!