Keresés

Részletes keresés

Pitecus Creative Commons License 2006.01.01 0 0 78

Nem védem at3sz-t, mert nagypapám is beszkártos volt.

Lenne 1 szem észrevételem:

 

Szóval itt van az az átkozott 50-es villamos. Ismeritek (sírom vissza az UV-ket).

Ahol én lakom onnan a határ út 25 perc. De ha lerobban egy Tuja a szarvas ás a béketér között, akkor ALTERNATÍV közlekedés nincs 1 órán belül.

Volt régen egy 35-ös busz, melyet azért szüntettek meg, mert sűrítik a villamost. Aztán ritkították. Most ugyan nincs panaszom, mert 3 percenként jár az 50-es, de szálljon már valaki fel délután arra a szerencsétlen járatra...

Ide, a külső Üllői útra jó lett volna 2x2 sáv és troli (solaris). És még maradt volna 1 villamosvágánnyi zöldterület is.

Eddig az észrevétel.

 

De most ellentmondok magamnak. A város vezetése a gyömrői utat írja a 4-es bevezető szakaszára, vagyis tehermentesítik a külső üllői utat.

Akkor pedig nem kell 2x2 sáv. Teházt marad a villamos.

 

Nektek mi a véleményetek?

 

Előzmény: Szentendre (74)
zsig Creative Commons License 2006.01.01 0 0 77
Okostojás, és pl. a Török utca - Margit körút sarkán levő ívben mekkora sávbővülést kellene adni a duplacsuklós buszoknak ahhoz, hogy találkozási tilalom nélkül tudjanak kanyarodni? Mennyivel egyeszerűbb, ha a járművet teljes hosszán megvezeted, nem csak az első tengely húzza maga után az egész koloncot nem?
Előzmény: at3sz (62)
Szentendre Creative Commons License 2006.01.01 0 0 76

Nos az rendben van, hogy körforgalom.

De....

Hány éves vagy te???

Ha nem tudnád annak idején ezt 12 - es busznak hívták és megbukott mivel nem volt képes az akkori szerénynek mondható autóforgalom mellett normálisan ellátni a feladatát.

Ha viszont elkerítünk egy sávot a duplacsuklós buszoknak, akkor mi lesz a különbség a villamos és ezen akármi között.

Nem értek egyet azzal, hogy a busz útfelülete olcsóbb lenne, csak azt nem a BKV fizeti.

Szerintem ez egyértelmű.

Egy kicsit gondolkodhatnál, mégha nehéz is.

Előzmény: at3sz (62)
oldtram Creative Commons License 2006.01.01 0 0 75
Nem kéne ilyen ötletekkel előálni, mert amilyen szűklátókörű a főváros és a BKV vezetősége még a végén megvalósítanák.
Előzmény: at3sz (42)
Szentendre Creative Commons License 2006.01.01 0 0 74

Lenne egy kérdésem erre a marhaságra:

Ha a betoncsíkon lerobban egy busz, azzal mit csinálnának???

Azt még normálisan el sem lehet tolni. Gratula.

Ez aztán értrlrm!!!!

Magadtól találsz ki ilyen baromságot, vagy a doktor bácsi súg neked?

Előzmény: at3sz (30)
Törölt nick Creative Commons License 2006.01.01 0 0 73
(nem örülnék neki, mert szeretem a buszokat is, de) Ennyi erővel a buszközlekedést is fellehetne számolni!!!! Hát a jóqrva életbemár, ilyen marhaságot még nem hallottam! Igenis szükség van a villanyosközlekedésre. ÉLJENEK A SÁRGÁK! 8-P 8-C
Előzmény: at3sz (-)
torqmatic Creative Commons License 2006.01.01 0 0 72
OFF:
Mondjuk amit a duplacsuklós buszokról írtál, az nem teljesen igaz. Ezekből is létezik alacsonypadlós - a Van Hool gyártja - méghozzá teljesen hagyományos hajtáslánccal; annyi különbség, hogy a motort a (hajtott) B tengely elé építik be.
Persze ahol már ilyen hosszú buszokra van szükség, ott inkább villamosvonalat építenek...
Előzmény: vaskerék (67)
Törölt nick Creative Commons License 2006.01.01 0 0 71
Igen, ésmég: A négyeshatosnak ha jólt'om, vannak ,,normális" megállói is. 2oldaliajtós busz? Elég meredek... Vagy(amit nagyon hülyének tartok, T. topiknyitó,: Combinohosszúságú sínautóbuszt közlekedtetni ahol lehet)
Előzmény: zsig (64)
Törölt nick Creative Commons License 2006.01.01 0 0 70
Így van! ÉLJEN A BUDAPESTI VILLAMOSKÖZLEKEDÉS!!!!!!!!
Előzmény: G. Andris (63)
Törölt nick Creative Commons License 2006.01.01 0 0 69
Hátezaz, arról nem is beszélve, h például, a reggeli dugóban a 61-es (de írhattam volna 19/49-et is) villamos úgy húz el a veszteglő kocsisor mellett, mint a golyó. Ellenben, tavaly szeptemberben(mert 2006 van) a 19/49-es villamospótló busz(amikor a körtérig ment) az úttesten ment és nem a síneken, a kosztolányiról 15 perc alatt értem be a Mzsigára.
Előzmény: oldtram (68)
oldtram Creative Commons License 2005.12.31 0 0 68
Egy kérdés

Az összes villamos felszámolnád vagy csak a nagyjából egyenes pályán haladó villamosokat? Ugyanis ha Pesterzsébetre duplacsuklós buszt tennél a villamos helyére úgy fennakadna a szűk utcákban, hogy csak darabokban lehetne kiszabadítani.
Előzmény: at3sz (62)
vaskerék Creative Commons License 2005.12.31 0 0 67

(sóhaj)

Mindennek megvan a helye, és ideje. A busznak, a villamosnak. A topicknyításnak is...

 

Valóban vannak háromszekciós autóbuszok, de azok nem alacsonypadlósak, mert a teljesítményszükségletnek megfelelő teljesítményű motor nem helyezhető el hátul, illetve bizonyos menetdinamikai sajátoságok ezt megakadályoznák a hátsókerékhajtással együtt.

Így ezek a buszok padló alatti motorral készülnek, magas utasperonokkal.

Mondanom sem kell, hogy egy ilyen 24 méteres járművel milyen lehet manőverezni.

További problémát jelent, hogy a haladáshoz a tömeg miatt csak úgy elég a tapadás, ha villamos erőátvitelt alkalmaznak, és minnél több tengelyt hajtanak meg. Ez az

M+M rendszer azért nem terjedt el, mert az erőátviteli, és annak szabályozási berendezéseinek az ára magában annyi, mint egy hagyományos busz beszerzési költsége. Az általad megálmodott háromszekciós hidrogénhajtású, M+M

hajtású busz megfelelő infrastruktúrával már a villamos árában van...

 

A Nagykörúti villamosok (4, 6) egy nap alatt több mint 200.000 embert szállítanak, ami a világon a legnagyobb forgalmú villamosvonal. Ez az ami miatt a leghosszabb Combinot kapja tavasszal.

Ennyi utast nem lehet busszal zökkenőmentesen elszállítani, és itt nem szóltam a környezetvédelmi aggályaimról...

 

Ui: A BKV kisérletezett egy háromszekciós Ikarus gyártményú busszal a '80-as évek második felétől. A fellépő és már vázolt műszaki problémák a budapesti elterjedést megakadályozták.

pointless Creative Commons License 2005.12.31 0 0 66
Érdekes hogy egyesekből milyen heves indulatokat váltott ki a topik címe :) Szerintem nem kéne ennyire komolyan venni a dolgot, mégha a topiknyitó komolyan is gondolta...
zsig Creative Commons License 2005.12.31 0 0 65
Emellett hátul is érdekes eredmények születhetnek a motor és a szöghatómű ellenérdekeiből...
Előzmény: zsig (64)
zsig Creative Commons License 2005.12.31 0 0 64
Vezetőfülke helyén hogy nyitsz ajtót? Fülke+A híd, utána ajtó.. Nem igazán előnyös...
Előzmény: seTTebello (61)
G. Andris Creative Commons License 2005.12.31 0 0 63
Ennek a Topic-nak annyira nincs értelme hogy végig sem olvasom!!
at3sz Creative Commons License 2005.12.31 0 0 62
Már megint ez a maradi szemlélet. Minek fordítsuk meg a Moszkván?

Nagykörúton körbe körbe. Nagykörút - Alkotás - villányi - Karinti / Bocskai - Október 23-a.

Körforgalmi járat, délihez javija az eljutást stb. Nem kell forgatni a cuccost ....


De ezt már villamosra is 100 éve kitalálták. .... :P
Előzmény: zsig (56)
seTTebello Creative Commons License 2005.12.31 0 0 61
>>És akkor hogy oldod meg a középperonos megállókat? Fordított kerülési iránnyal?

Baloldali ajtókkal.
Előzmény: zsig (56)
seTTebello Creative Commons License 2005.12.31 0 0 60
>>Felőlem duplacsuklós E94G is lehet ....

Nem hiszek én már ebben. Előbb vegyenek E94G - t is, aztán majd meglátjuk.
Előzmény: at3sz (22)
seTTebello Creative Commons License 2005.12.31 0 0 59
>>Az nem Szlovákiában van? :-)

Nem.

>>Az valami hanyatló félben lévő ipari város, vagy nem?

Nem.

Előzmény: Dreamy (26)
zsig Creative Commons License 2005.12.31 0 0 58
Igen, de csak néhány elborult város vacakol ilyen rendszerrel. A hagyományos villamos (a kötött pálya) az, amire igazán építenek a Nagy Nyugaton.
Előzmény: at3sz (30)
zsig Creative Commons License 2005.12.31 0 0 57
Tapasztalat szerint az emberek inkább villamosra szállnak, ha tehetik. Persze kivételek (emberek és vonalak) vannak.
Előzmény: at3sz (21)
zsig Creative Commons License 2005.12.31 0 0 56
Aha igen. Középen buszsáv. És akkor hogy oldod meg a középperonos megállókat? Fordított kerülési iránnyal? És hogy oldod meg azt, hogy nagyobb mérvű sebességcsökkentés nélkül tudják az egy irányban perc alatt közlekedő duplacsuklós buszocskák (két irányban 30 mp alatt) egymás útját keresztezni a megállók előtt és után?
Előzmény: at3sz (20)
zsig Creative Commons License 2005.12.31 0 0 55
Pontosan az, hogy meghatározott pályán mozog, teszi lehetővé a minél magasabb fokú automatizáltságot > biztonságot > megbízhatóságot > rendszerfüggetlenséget.
Előzmény: at3sz (15)
zsig Creative Commons License 2005.12.31 0 0 54
A buszok által járt útvonalakat meg sózzák. Melyik is a rosszabb? A homok, vagy az ipari só?
Előzmény: ARIBOY (52)
zsig Creative Commons License 2005.12.31 0 0 53
Hol tudsz elkeríteni ebben a városban ekkora placcokat, ahol kevesebb, mint egy percenként megfordítasz egy duplacsuklós buszt úgy, hogy a jvez eü igényeit is kielégíthtesd, meg a KSZ szabályait is betartsd?
Előzmény: at3sz (41)
ARIBOY Creative Commons License 2005.12.31 0 0 52

Topikod témájával nem értek eggyet,de ezzel nem csak én vagyok igy!

Vannak füthető villamosok is Budapesten,ilyen pl.ul az ICS,a Tátra,valamint a TW6000-es(ex Hannoveri).Egyedül az UV tipusú villamosok nem füthetők,de azokat pár éven belül selejtezik,azokra a vonalakra ICS-k fognak kerülni.A villamosok környezet barátok is,nem füstölik tele a várost,az a kis homok,meg kit zavar?

 

 

Előzmény: at3sz (-)
zsig Creative Commons License 2005.12.31 0 0 51
Csatolt ICS elnyel 500 embert, ez kettő és fél duplacsuklós busz.
-> Két és félszer annyi járművezető, márpedig a munkaerő az új KSZ óta igen drága dolog.
-> Két és fél járművnek a megállóba való beállása és kihaladása a követési táv és hasonló bizonsági előírások betartása miatt sokkal lassabb és balesetveszélyesebb, mint egy darab 54 méteres vonatnak.
-> Busznak sokkal nagyobb (kb 10x) az össz menetelleálllása, anyagilag megtérül tehát bizonyos (~5000 fő/óra/irány) fölött a villamos üzemeltetése
-> Több, különálló jármű karbantartása drágábba többször meglevő alkatrészek miatt, (pl. 2,5-szer annyi URH rádió, 2,5 annyi járművet kell tudni irányítani.)
-> Ha egy kicsit figyelnél, akkor látnád, hogy a keresztbe álló kocsiktól a hiperszuperul megvezetett kerekű busz (ami egy nagyon rossz gördülési együtthatójú dízelmozdony) sem tudna haladni, maximum képes lenne a megvezetetlen szakaszokon kikerülni egy belógó kocsit. A belógást meg lehetne másképp' orvosolni.
-> A 17-es villamoson sokat vezetek, és csak egyszer volt egy éven belül beparkolás, szemben a 49-es busszal, ahol mindennapos...
-> A villamosjárárművek hosszabb élettartamúak, karbantartásuk egyszerűbb, zajterhelésük alacsonyabb, a meghajtás elemei kisebb helyigényűek, az időjárásra érzéketlenebbek, utazási komfortjuk magasabb. Természetesen korszeű járműveket alapul véve. Vicces, amikor Volvó buszt hasonlítgatsz össze egy 40 éves ICS-vel.

Nem mellesleg meg Nové Zámky neve Érsekújvár, igazán megjegyezhetnéd már.
BELABACSI Creative Commons License 2005.12.31 0 0 50
Hát, ha ezt valóban komoyan gondolod, akkor......

Előzmény: at3sz (-)
a_x Creative Commons License 2005.12.31 0 0 49
"Kissebb műszaki megoldással könyen a kis betoncsikon tartható a jármű, közte lévő terület pakositható is akár .... "

Így van. Nagyon jó meglátás. Sőt a gördülési ellenállás csökkentése érdekében a busz gumikerekeit le lehetne cserélni acélkerekekre. Persze ehhez kell egy acélpálya, amin gördül a busz. Ha már kötött pályán gördül, akkor a környezetszennyező dízelmotort le lehetne cserélni villanymotorra, és felsővezetékből kaphatna táplálást. Az ilyen környezetvédő villanybuszokat jól meg kéne különböztetni a füstokádó kék buszoktól, pl. sárgára lehetne festeni őket.
Előzmény: at3sz (20)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!