Keresés

Részletes keresés

431001 Creative Commons License 2018.09.12 0 0 1889

Ha már Fékutasítás, szerintem az új sokkal egyszerűbb a réginél. Pl. vonatnemváltó-állások tekintetében. De ez csak az én véleményem. :) 

Viszont érdekelne, hogy kinek mi a véleménye a mozdony fékeztetéséről 2-3 kocsis személyvonatok esetében. Amikor gyakornokok voltunk, szinte minden mozdonyvezető úgy tanította hogy a mozdonyt taposni kell. De miért??? :)  Féklöket állításra így is-úgy is sor kekerül és műszaki szempontból is abszurd hogy két-három német kocsi fékez sor utolsóban, 80 fékezetlen tonna meg húzza tovább a szerelvényt. Nem logikusabb a 2-3 fog, egész szerelvény fékez metódus? Vendégsín Tanár úrnak erről mi a véleménye? 

segélyvonókészülék Creative Commons License 2018.09.11 0 0 1888

Ja, az bizony igaz.

Sajnos ez T dolog német trend, ide meg beszivárgott, mint oly sok f.szságuk. És nem csak ide.

Előzmény: 1047 005-2 (1887)
1047 005-2 Creative Commons License 2018.09.11 0 0 1887

"Sokkal praktikusabb,"

 

 

??

 

Annyit nem változott,amit a kapcsolási fékpróbánál lehetett nyerni,annak a többszöröse ment el a T vonatnemváltó állás visszacsempészésével.Sokáig jártak a 2000 t-s tehervonatok is Sz-be és semmi bajuk nem volt.

Előzmény: segélyvonókészülék (1885)
r1232 Creative Commons License 2018.09.10 0 0 1886

A régi ehhez képest egyszerű, és érthető volt mint a fagolyó.

 

Hát, ööö, ezzel nagyon nem értek egyet.

Előzmény: tom sawyer (1882)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2018.09.10 0 0 1885

Ha csinálnád, értenéd.

Sokkal praktikusabb, mint az előző, bár még mindig túl bőbeszédű.

Előzmény: tom sawyer (1884)
tom sawyer Creative Commons License 2018.09.10 0 0 1884

Már elfogyott :-) . Viccen kívül nekem mindig is könnyen ment az utasítások tanulása, de az új E2 valahogy nem akart megragadni. Ott a klf. fékpróbáknál a szerkesztőknek szerintem sikerült túl tolni azt a bizonyos biciklit. 

 

Előzmény: Vendégsín (1883)
Vendégsín Creative Commons License 2018.09.10 0 0 1883

"A régi ehhez képest egyszerű, és érthető volt mint a fagolyó."

 

Küldjél abból az anyagból! :-)

Előzmény: tom sawyer (1882)
tom sawyer Creative Commons License 2018.09.10 0 0 1882

Jaaa, így már világos :-) . Bevallom töredelmesen, hogy az új E.2. -őt több hatósági és időszaki vizsga, valamint államvizsga után se sikerült felfogni. Szerencsére egyenlőre nem is kell vele terhelni vele az agyam. A régi ehhez képest egyszerű, és érthető volt mint a fagolyó.

Előzmény: 1047 005-2 (1881)
1047 005-2 Creative Commons License 2018.09.10 0 0 1881

"Ezt nem igazán értem. Annyit sikerült megállapítani ,hogy a retesz menet közben a zárt állásba kerülést akadályozza meg. De a K fékpróba minden fékezés után nem világos."

 

Mivel a menetálláshoz/tól át kell mozgatni a zárt álláson így a fővezeték utántáplálása megszűnik,az E.2. betűje szerinti ilyenkor ..............

Előzmény: tom sawyer (1880)
tom sawyer Creative Commons License 2018.09.10 0 0 1880

Ezt nem igazán értem. Annyit sikerült megállapítani ,hogy a retesz menet közben a zárt állásba kerülést akadályozza meg. De a K fékpróba minden fékezés után nem világos. Öszintén megmondva szerintem az egész fékpróba rendszer egy nagy katyvasz a régihez képest.. Szerencsére már nincs hozzá közöm, érdekesebb a műszaki rész. 

Előzmény: Vendégsín (1875)
tom sawyer Creative Commons License 2018.09.10 0 0 1879

Kéttengelyes ES kocsin láttam ilyet anno. 

Előzmény: kihúzóvágány (1878)
kihúzóvágány Creative Commons License 2018.09.10 0 0 1878

Hazai járművön, az említett kormányzati motorvonatot kivéve, nem láttam még ilyet, kiváncsi lennék, melyek azok a járművek, amelyeken az általad említett DA és DRV tipusokat fel lehet fedezni, meg lehet figyelni.

Előzmény: Vendégsín (1877)
Vendégsín Creative Commons License 2018.09.09 0 0 1877

Mivel ez a DA, a régebbi típusú, sugárirányú vezérlésű szerkezet, régóta cserélődik a tengelyirányú, DRV típusúra a hazai járműveken. Így legfeljebb néhány üzemi célú zöld kocsin lehet még rálelni az egykori MÁV járműveken. Mostanság a különféle cégek ócskavasbeszerző körútjain egyre gyakrabban kerül hazai sínekre minden, ami a vasúti fékezés 190 éves történetében valaha létezhetett.

Előzmény: kihúzóvágány (1876)
kihúzóvágány Creative Commons License 2018.09.09 0 0 1876

Ilyen SAB automatikus rudazat-állító magyarországi járműveken is van; eddig három járművön láttam: a két Kárpát-Vasút mozdonyon, és a RÁBA-gyár által 1971-ben gyártott kormányzati motorvonaton.

 

Előzmény: tom sawyer (1873)
Vendégsín Creative Commons License 2018.09.09 0 2 1875

Ezzel a pozíció kiosztással nem kell minden fékezés után K fékpróbát tartani.

Előzmény: tom sawyer (1873)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2018.09.08 0 0 1874

Bár nem engem kérdeztél, de a TO előtt lévő zárt állás nem egyedülálló dolog.

Az Örlikon FV családot pont ugyanott lehet lezárni.

Előzmény: tom sawyer (1873)
tom sawyer Creative Commons License 2018.09.08 0 1 1873

Néhány fékes vonatkozású érdekesség az MVP-ből, (Dán Nohab fékezőszelep, centrifugál szabályzó és önműködő rudazatállító) egyben Vendégsín olvtársat kérdezném , hogy mi lehet a lényege ennek a fura fokozat kiosztású D2-nek?

MTU-890 Creative Commons License 2018.07.24 0 0 1872
tom sawyer Creative Commons License 2018.07.17 0 0 1871

Az oszt igen :-)))))

Előzmény: MTU-890 (1870)
MTU-890 Creative Commons License 2018.07.17 0 2 1870

Kétféle fékfelirat:

 

KE kormányszelep van rajta:

 

Fékháromszög:

 

Itt off (de csak emiatt nem teszem be külön a teherkocsis topikba), a T-biztosító sem szokványos:

 

 

 

MTU-890 Creative Commons License 2018.07.17 0 2 1869

MZT-Hepos kormányszelepes teherkocsi, T-SZ vonatnemváltóval, kézi állítású raksúlyváltóval, valamint K-jellegű, C810 típusú műanyag féktuskóval.

Előzmény: Panzerbear (1868)
Panzerbear Creative Commons License 2018.06.26 0 1 1868

segélyvonókészülék Creative Commons License 2018.05.28 0 0 1867

Gondolom az EBA engedély megszerzésének költségei erősen beépültek az árba. :)

Előzmény: Vendégsín (1866)
Vendégsín Creative Commons License 2018.05.28 0 0 1866

Szinte ingyen van. :-)

 

Előzmény: segélyvonókészülék (1865)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2018.05.27 0 0 1865
Előzmény: Vendégsín (1861)
hmsoft Creative Commons License 2018.05.26 0 1 1864

Kezdetben sima személykocsi volt (vladikavkazi típus az 1910-es évekből, láthattál ilyet Moszkvában, a Rigai pu. szabadtéri múzeumi gyűjteményében), 1940-1941-ben szalonosították Péterváron. És odáig rendben is van, hogy rendelkezik egy 218-as vagy 219-es gyorsműködésű kormányszeleppel (és a hozzátartozó heregolyóval az alján :) ). Viszont az a nagyon 305-ösnek kinéző ep. kormányszelep érdekes. A II. Világháború után kezdték felszerelni vele a villamos motorvonatokat, de mozdonyvontatású személykocsikra csak az 1950-es évek végétől kerültek üzemszerűen. Egyszerűbb talán onnan megfogni a dolgot, hogy mivel vezérelhették (mozdonysorozattól függetlenül) az ep. féket? Külön kontrolleres megoldásról sosem olvastam-hallottam. Korai, ep. fékezéshez szükséges szervvel ellátott fékezőszelepből kettő volt: a 334-est (klasszikus darab, 1904-ből származik az első változata, későbbi változatait orosz metrókocsikon láthatod, egészen a 81-717/714-ig bezárólag) toldották meg ilyesmivel, így lett belőle 334E, illetve a 222-es (a 394/395 család őse) alapján készült a 328-as. Előbbit 1956-tól, utóbbit 1961-től gyártották tömegesen, viszont a 334E-t tipikusan motorvonatokhoz használták. Tehát maradt a 328-as.

A 305.000 ősével az 1930-as évektől kísérleteztek, de azt kevésbé tudom elképzelni, hogy egy akkor még kiforratlan prototípus került volna a politikai csúcsvezető szalonkocsija alá, és mindez úgy, hogy egy sorozatban nem gyártott, külön kontrollerrel lehetett volna csak vezérelni a mozdonyról. Sokkal valószínűbb, hogy 1953 után egy darabig még más is használta, és akkor került fel az ep. kormányszelep.

hm

Előzmény: segélyvonókészülék (1863)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2018.05.26 0 0 1863

Ez Jóska bá'nak valami repi kocsija volt?

Vagy sima személykocsi?

Miféle mozdony tudta kezelni akkoriban ezt az ep dolgot?

Talán volt alkalmas VL22, vagy 23?

Előzmény: Vendégsín (1860)
Lógó_féktömlő Creative Commons License 2018.05.25 0 0 1862

Igen, meg kellett volna állítani...

Előzmény: Vendégsín (1860)
Vendégsín Creative Commons License 2018.05.25 0 0 1861

Amúgy valóban Westinghouse gyorsműködésű kormányszeleppel együtt szerelt ep. blokk.

Előzmény: segélyvonókészülék (1859)
Vendégsín Creative Commons License 2018.05.25 0 0 1860

Tudatlan vagy. :-)

 

Íme a vasútbarát, aki a kocsi gazdája.

 

 

 

Előzmény: segélyvonókészülék (1859)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!