Keresés

Részletes keresés

KXM-037 Creative Commons License 2020.01.01 -2 0 32255

GEW-934 fordás, a JOB csak sokat van kinnt. De nem fix fordán. Ahova kell.

Előzmény: Tízezermester (32253)
Ikaruszbusz Creative Commons License 2019.12.31 0 0 32254

Tudomásom szerint Miskolcon csak a GEW-934 fordás,az Szirmabesenyő felé szokott mászkálni.A '660-ról nem tudok,hogy az lenne.

Előzmény: Tízezermester (32253)
Tízezermester Creative Commons License 2019.12.31 -1 0 32253

Miskolcon már csak a JOB-660 fordás a 280-asokból ? 

Előzmény: Ikaruszbusz (32251)
BHK-443 Creative Commons License 2019.12.31 0 0 32252

Én csak utaztam velük, és örültem ha EAG jött.

( Off járműveken van csak tapasztalat)

Előzmény: Cpt.Dave (32249)
Ikaruszbusz Creative Commons License 2019.12.31 0 2 32251

Én kíváncsi leszek arra,hogy a csuklós Mercik helyére mely 280-asok fognak fordára kerülni,és hogy melyik-melyik helyére...Őszintén szólva,én az IIP-855 "helyettesére" leszek majd kíváncsi(azért,mert szinte majdnem mindig az visz haza Miskolcról...)

Boldog új évet mindenkinek!

HGS212 Creative Commons License 2019.12.31 0 0 32250

Hali

Hová fognak kerülni?

(Ha tényleg igazak a hírek Bódvaszilasra?)

Mindenkinek BÚÈK

Előzmény: 63-41 001-3 (32247)
Cpt.Dave Creative Commons License 2019.12.31 0 2 32249

Dolgoztam E94-gyel télen, hazamentem a délutáni műszakra átöltözni melegebbe és végig vastag kabátban vezettem. A dupla üvegezés nagyon sokat fog.  Dolgoztam sima üvegezésű EC12-vel majdnem egy éve a hidegben. Reggel 8-kor ott üvöltöttem az üzemvezetőmmel hogy én ezzel egy métert nem megyek tovább, mert nincs kedvem a rákövetkező napokat gyógyszerezve tölteni az ágyban. ( hajnaltól le nem állítottam a kályhát és állandóan ment a motor addig, de a vonalradiátorok nem sokat értek a hidegben. 
Amit furcsállok hogy a csilli villi neoplan Tourlinerbe is csak vonalradiátor van nomeg tud fűteni a klíma panel is, a legnagyobb hidegben is azt vettem észre 10 perc alatt 80fokon van a víz a radiátor tűz forró, de ezt így soványnak érzem reggel a hidegben. Érdekes mód a Lion's Regioban volt 4 kis ventillátor a radiátorokon amik bekapcsolva automatikusan lerántották a meleget a radiátorról, hogy ezt miért hagyták el a Coach kaliberű buszokból az érdekelne.

Ami verhetetlen fűtésű volt azok a MANok. csuklóst úgy ki tudtam fűteni, de elől is egyesen ment többnyire csak a befúvó és sokszor így is melegem volt. Hasonlóan jó a 200-asok fűtése volt elől. Igaz itt helyközin nincs rendes fülke, de hajnalban bekályháztam időben, -16 fokban is pöcc röff, és a fülkét bezárva kb 5-10 perc alatt meleg volt benne.

Előzmény: BHK-443 (32245)
Setra 1 Creative Commons License 2019.12.31 0 0 32248

Köszönöm az észrevételt, de 10 évig dolgoztam E-94-el... Ott volt az EWZ-945 E-95, abban is probléma volt menet közben, míg a GZH-093 szintén E-95 a dupla üvegezése miatt már kellemes időt biztosított autópályán, magasabb sebesség mellett is. 

Előzmény: BHK-443 (32245)
63-41 001-3 Creative Commons License 2019.12.31 0 3 32247

KNR-988, 997.

Előzmény: gabesz919_II (32246)
gabesz919_II Creative Commons License 2019.12.31 0 1 32246

Az egyik hozzászólásban a KNS-083 volt linkelve, rajta kívül melyik a másik kettő?

Előzmény: JOB707 (32237)
BHK-443 Creative Commons License 2019.12.31 0 0 32245

Az EAG- esetében tévedsz, azokban kellemes volt a fűtés. 

Előzmény: Setra 1 (32240)
JLW-470 Creative Commons License 2019.12.31 0 0 32244

"A Credo EC széria fűtési rendszerének az alapvető hibája, hogy radiátoros megoldású!"

 

Inkább az a hibája,hogy a cégek átbarkácsolják őket.Néhány év után át szokták alakítani a buszok gyári fűtését,vagyis 1-2 fűtőventillátorral akarják felfűteni a radiátorokat(ennek a miértjét még eddig senki sem tudta nekem elmagyarázni).Na ezek után szokott az utastérben hideg lenni...

Egyébként milyen lenne jó szerinted?Az Econellekben néhány fűtőtest van,azzal szintén nem lehet hidegebb időben befűteni a buszokat.Erre lehetne még pluszban jó a klíma,csak hát a legtöbb sofőr azt a norma miatt nem használja,mert akkor nincs üzemanyagpénz...

Előzmény: Setra 1 (32240)
Racilaci Creative Commons License 2019.12.31 0 7 32243

Aki pl. 20 éve került a céghez sofőrként, az azt tapasztalhatta, hogy szép rendben érkeznek a céghez az új, s a korábbiaknál jobb kocsik (EAG-ok, Classicok) - előbb-utóbb reménykedhetett abban, hogy a 266-osról átülhet majd egy komfortosabb, biztonságosabb kocsira.

 

Aztán elérkezett a 2000-es évtized közepe, amikortól az volt a sláger, hogy a Credo kis fogyasztású, munkások szállítására kiváló (ilyet te is sokszor megállapítottál) kocsi, aminek a legfőbb előnye, hogy kis fogyasztású és munkások szállítására kiváló és stb. és stb.

 

És akkor hirtelen azon kapták magukat ezek a sofőrök, hogy inkább ragaszkodnak a már akkor is 10 körüli éves EAG-okhoz meg Classicokhoz, s csak azok örültek az új kocsinak, akik alól végleg elrohadt a 266-os, meg 280-as. Ami mondjuk egybe is vágott a Credo kommunikációjával, akik bevallottan a laprugósokkal óhajtották kiállni a verseny próbáját.

 

És most, a 2010-es évtized végén még mindig ott tartunk, hogy számtalan zsákutcás "siker" után (Alfa, Credo, ARC) még mindig inkább egy 280-ast hoz ki a telepről a sofőr, mint ezeket az újabb vackokat. 

 

 

 

Szóval ez nem teljesen a vizes búvár esete. Mert szerintem a mostani búvárok panaszát jogosnak tartjuk, ha azt vetik fel, hogy az űrkorszakban is az 1970-es évek technikájával szerelik fel őket merülés előtt.

Előzmény: trizs77 (32235)
Setra 1 Creative Commons License 2019.12.31 0 0 32242

Ezen egy módon tudnak javítani, ha a gyári fűtőtestek helyett nagyobbat illetve többet szerelnek be. Ezzel viszont az a gond, hogy nem mindenhol engedik ezt az átalakítást...

Előzmény: Cpt.Dave (32239)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2019.12.31 -1 0 32241

Abból viszont nem mindegyik volt helyi.

Előzmény: Balee15 (32236)
Setra 1 Creative Commons License 2019.12.31 0 1 32240

A Credo EC széria fűtési rendszerének az alapvető hibája, hogy radiátoros megoldású! Amely buszokban szimpla üvegezés van, ott a lehető legrosszabb megoldás a radiátor! Képtelenség ezzel a rendszerrel elfogadható hőmérsékletet csinálni menet közben az utastérben. Ugyan ez igaz az E-94, 95, 395 hasonló üvegezésű típusokra is. 

Előzmény: buszozós (32232)
Cpt.Dave Creative Commons License 2019.12.31 0 0 32239

Én úgy vettem észre hogy a borsodos építésű ARCoknál viszonylag van értelmes fűtés, mert alapból vagy utólag nem tudom de vastagabb vízcsövek futnak a buszban, nálunk is kellett így utólag barkácsolni a helyközikben. A helyis ARCokban ezt nem végezték el ott valóban meg lehet fagyni már ősszel is nem csak télen.

Előzmény: debb (32231)
Setra 1 Creative Commons License 2019.12.31 -1 4 32238

Az ARC, egész konstrukciójában sz@r. Egy olyan "busz", amely ekkora légtérrel bír és szimpla üvegek vannak benne, 3 ilyen kis méretű fűtőtesttel nem befűthető. Az pedig csak hab a tortán, hogy a hátsó ajtó mögötti részre, egyetlen fűtőtest sem jutott...

Előzmény: debb (32231)
JOB707 Creative Commons License 2019.12.31 0 3 32237

Az E94-esek már itt vannak, tegnap érkeztek.

Előzmény: Balee15 (32236)
Balee15 Creative Commons License 2019.12.31 0 2 32236

Érkezett egy KXH-604, az Barcikára elvileg, akkor az emlegetett E94-esből 3 db fog ha jól értelmeztem, és a KNL-24x rendszámú Volvokból volt 6 db Kecskeméten, tehát ha az lejönne mind, összesen jelentene 10 kocsit. 

Előzmény: Sweatyy (32233)
trizs77 Creative Commons License 2019.12.31 -4 1 32235

Úgyan úgy a háta közepére kívánja minden autóbuszvezető az összes :

 - Credo EC11-et,

 - EC12-t,

 - E95-öst,

 - sárga kud ARC-ot,

 - mint a 280-asokat.

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

 

Aki búvárnak megy, ne panaszkodjon, hogy vizes lett.

 

 

 

 

Amikor jelentkeztek a céghez buszvezetőnek akkor milyen buszok szolgáltak ott ?

 - Alfa Romeók ?

 - HESS-k ?

 - Scaniák,

 - Neoplánok?

 - SETRA-k ?

JOB707 Creative Commons License 2019.12.31 0 1 32234

Úgyan úgy a háta közepére kívánja minden autóbuszvezető az összes Credo EC11-et, EC12-t, E95-öst, sárga kudARC-ot, mint a 280-asokat. Az igazsághoz az is hozzátartozik viszont, hogy inkább visznek el egy GXD-419-et vagy egy JLZ-529-et, mint LHT-926-ot. Senki nem mondta, hogy nem baj, hogy ezekben a buszokban nincs fűtés, igenis elég nagy probléma. Ezeket az ARC-okat meg Credokat már akkor a süllyesztőbe kellett volna vinni, amikor legyártották.

Előzmény: buszozós (32232)
Sweatyy Creative Commons License 2019.12.31 0 2 32233

Azt lehet tudni, hogy pontosan hány Volvo érkezett/érkezik kecsóról? Mert most, ha jött 2-3 darab azzal aztán marhára kivagyunk segítve.
Én igazából nem is azon vitatkoznék hogy most Ik,Volvo, Merci melyik kényelmesebb, de az hogy 1 nappal 2020 előtt talán a régió eggyik legforgalmasabb viszonylatára (Kb-Mc) egyetlen egy darab alacsonypadlós csuklós járművet nem sikerül kiadni, na az szégyen gyalázat.. 

buszozós Creative Commons License 2019.12.31 0 3 32232

Nem találkoztam olyannal, mondjuk Credo EC12-eseknél sem lehet fűtésről beszélni némelyik egyednél, vagyis legtöbbjénél...

Előzmény: debb (32231)
debb Creative Commons License 2019.12.31 0 3 32231

Van olyan ARC, amibe egyáltalán jó volt valaha is a fűtés?

Előzmény: buszozós (32228)
buszozós Creative Commons License 2019.12.31 -2 1 32230

Am ezt is úgy bírom, hogy alig 10 éves buszon nincs fűtés, az nem gond, de ha már 25 éves 5*-os buszról van szó, mint CCX-865 az nagy gond. Komoly gondok vannak itt kérem szépen. Az lenne a normális, hogy minden gépjárművet normálisan leheten üzemeltetni és akkor nem kéne ilyenről vitatkozni sem.

Előzmény: JOB707 (32229)
JOB707 Creative Commons License 2019.12.31 -2 2 32229

Ugyan annyira vágyik mindenki LGS-095-tel dolgozni, mint CCX-865-tel.

Előzmény: buszozós (32228)
buszozós Creative Commons License 2019.12.31 -4 0 32228

Nyáron nem tapasztaltam... 
Azt, hogy ezek a Citarok helyi kivitelű fapados ótvarok voltak kemény üléseivel, a volvók sokkal komfortosabbak voltak, na azért.
Nincs fűtés CCX-865-ben, LGS-095-ben sem volt, azért nem sírt senki se, érdekes.

Előzmény: JOB707 (32225)
okokseok2 Creative Commons License 2019.12.31 -2 0 32227

Átélem

Előzmény: menetrendi1 (32218)
we all os Bogi Creative Commons License 2019.12.31 -3 0 32226

Köszi JNR-359. 

Előzmény: JOB707 (32225)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!