Világváros, amit 16 éve építünk. Zártpályás vilinger nuku, dugóban álló busz az van. Amúgy az egész Expo környéke olyan siralmas. Kitört korlátok, kátyús út, szétesett járdák, gaz és parlagfű, omló beton mindenfelé. És ezt mutatjuk a külföldieknek (is). Szégyen.
Na akkor most elő kéne találni valami honlapot amin látszik mennyi kiállítás van ott... most nincs hangulatom keresni, de szerintem nem jönne elő annyi alkalom, hogy igazán indokolt lenne a vonal visszaállítása, ha van több kiállítás akkor azért hozzá kell tenni hogy nem mindegyik vonz akkora tömeget mint egy BNV és ezek lehet, hogy nem igényelnék annyira a 29-est.
... Egy átlagos hétvégi forgalomra (bármiféle kiállítás/vásár nélküli) nem kell oda a 29-es a 37-es a 12 perces követésével bőven elviszi a forgalmat. ...
Ebben igazad van, de én az előbb nem úgy gondoltam, hogy minden szombat vasárnap járjon a 29-es. Csak azokon a szobatokon/vasárnapokon, amikor van kiállítás, akkor lehetne üzemeltetni.
A BNV van egyszer az évben, meg időközönként van még pár kiállítás. Ez bőven kevés indok arra, hogy a BKV visszaállítsa. Egy átlagos hétvégi forgalomra (bármiféle kiállítás/vásár nélküli) nem kell oda a 29-es a 37-es a 12 perces követésével bőven elviszi a forgalmat. Én megértem, hogy az Expo busz adott esetekben tényleg iszonyatos, tapasztaltam már, de azért a pár alkalomért újra üzembehelyezni a hurkot... Ügyes emberek a drótot meg már üzembehelyezés előtt elvinnék...
De azért nincs olyan sokszor ott olyan rendezvény ami annyira hozná a tömeget. Persze egy BNV ideje alatt mindenképp kellen mert nem állapot a kocsisorban araszoló Expo busz (meg kósza pár kiállítás alatt). De az hogy a Blaháról most a 37-es vonalán még egy vonal járjon... hát nem tudom mennyie lenne indokolt.
A kihasználtság asszem nem vitás, nézd meg az Expo-busz kihasználtságát vásáridőszakban, a tuja több embert (lenne) képes elvinni, és a dugóban sem áll
A 38.-ik hozzászólásomnál beírtam az oldalam címét, ami a 29-es hurok végállomásával foglalkozik. (amúgy http://tongebirge.uw.hu/tram/29.html ). Ezek tavaly nyáron készültek, egy esős nap után. Kb ilyen lehet most is, csak egy picit több növényzettel....
Régen amikor még járt én is utaztam rajta egy párszor. A megszüntetés után csak a 5perces gyaloglás a sineken és a kis hidon, vagy az expo buszt választhatjuk, amin nyomorghatunk a dugóban...
Sokat járok erre és tényleg durva, állapotok vannak ezen a szakaszon !!! :-((
Egy kissebb eső után a bokor és szeméthegyek között a 'végállomás' egyik fele
egy kissebb tóvá átalakul. Azért durva, hogy egy közlekedési vállalat egy pár száz méteres szakaszt nem képes karban tartani. Ezt kell látni a külföldi és Magyar idelátogatóknak...... :--(
Amennyire emlékszem nagyon jól kihasznált és sűrű járat volt a 29-es és a 29Y. KB 5-8 percenként közlekedhetett csúcsidőben.
Amúgy nem csak a bnv-re idejekor lenne szükség rá, hanem a többi kissebb kiállitásra is, ami a hungexpon van, biztos lenne rá igény, egy kulturált kialakitású megállóból, megfelelően sűrűn közlekdnének (5-6 perc) a villamosok. Biztos sokan
Hát, kb olyan az állapota, mint a jó öreg Kozma utcai huroké... talán kicsit "jobb". Lényeg az hogy a természet lassan visszafoglalja azt, ahol régen valami cool dolog volt... És valóban, a vezetékeknek se híre, se hamva. Olyan szomorkásan ácsorognak ott a rácsos oszlopok. Pedig én még emlékszem hogy 29-essel mentünk BNVre 94 környékén...
Nyáron majd én is kimegyek... nagyon gáz a villamospálya állapota? Azt tom, ogy a felsővezetéket már lassan hat éve ellopták...
Alighanem a 2001-es BpAutószalon idején jártam arra, és iszonyatosan megdöbbentett a pálya állapota, ill. az a szánalmas bukdácsolás, amelyet a 37-estől az EXPO-ig kellett művelnünk. Aztán mivel a 100-asra nem fértünk fel (!!!), ezért apámmal fél óra gyaloglással jutottunk el a Pillangóig. Baromi nagy élvezet volt mondhatom: egész nap lejártuk a lábunk, és utána még egy kis élménytúra... hát frankó volt tényleg.
Ma ismét bizonyosságot kapott, hogy a 29-es villamosra igenis szükség van!!!
Az az iszonyatos ember áradat, mely minden egyes 37-essel jön - mindkét oldali járda a hídon emberektől hemzseg - elképesztő. Nem is beszélve a tömmött expobuszról (ex. 100-as). Érdekes egyébként, hogy immár második éve a MÁV külön vonatot is índít félóránként, nem kevés emberrel. (Tudom, tudom ők csak ezen 3 nap alkalmával, de akkor is, ezt a BKV is megtehetné egy negyedórás követésű villamossal - amiből mind a kettő kéne /29, 29A/ 15 perces sűrűséggel) Tényleg régen hány percenként járt a tuja??
Jó a lapod, a képeken engem is megleptek, hogy 96 óta mennyire szétesett a pálya. A hannoveri expora különben 2 (!) villamosjárat is megy, a 6-os a keleti, a 18-as az északi kapuhoz, természetesen a legújabb TW8000-esekkel. Azt már inkább nem részletezném, hogy milyen szintű végállomások vannak ott kiépítve...
Feltettem a 29-es villamosról egy rövidke történeti áttekintést s néhány képet a hurokvégállomásról a honlapomra. Cím: http://tongebirge.uw.hu/tram/29.html
Ha esetleg valamit rosszúl írtam volna le, jelezzétek. Xi!
Nagyon jó a cikk, bár a Hampage-n már a történelmi előzményeket megismertem korábban. Azért fantasztikus, hogy anno 6 vágányos vá-ja volt a 29-esnek! Ma ugyan a forgalom csökkent, valóban nem kellene 6 vágány, de könyörgöm, kettő se működik! Az még egy dolog, hogy nincs villamos, de akkor legalább rendezték volna a környékét, és a megalázó botorkálás után nem egy gaztengerré avanzsált megállóhoz kellene érkezni a déli kapunál!
Amikor 2001-ben voltam a BNV Autószalonján, a 37-essel mentünk a hídig, utána meg gyalogoltunk. EXPO-buszozni nem volt kedvünk (tudjátok olyan kevés ember utazott rajta:-)), ezért gyalogoltunk majdnem fél órát a Pillangóig. Ez aztán jól meg lett oldva!!!!!!!!!!
Mi kellene egy villnyákhoz? Felújítani egy végállomást, és a hozzá csatlakozó minimális vágányszakaszt!!! Ebbe belerokkanna a magyar büdzsé tényleg... talán nem kellett volna felhagyni, és akkor ma nem az újjáíépítésen, hanem a járatsűrűségen lehetne vitatkozni!