Sajnos, azt hiszem, hogy az emberek nagy része csak megszokásból nézi az F-1-et.
Sok mindent lehet nézni, csak akarni kell : BTCC, WTCC, DTM, V8Supercars, NASCAR, ARCA, USAR, amcsi nyíltkerekesek, 24 órás versenyek, túra kocsik, Astra kupa, Clio kupa, NHRA, stb.
A lényeg, körül kell nézni, mert ezek mind izgalmasabbak, mint az F-1, ami mellett a sebességet lehet csak felhozni, talán, de az meg szintén nem a verseny izgalmakat szolgálja. A NASCAR-ban is most lesz egy visszaszorítás a teljesítményben azért, hogy még izgalmasabb és szorosabb versenyeket produkáljanak ennél is.
Nem tartozik ide - a topic címe alapján -, de ha valaki viszolyog a stock car versenyektől, de próbál a f1-nél tovább látni, az a többi nyitott kerekes amcsi szériába is megtalál mindent, ami az f1-ből hiányzik. Erősebb, de kevésbé szofisztikált technika, nem csak ovál, sok csapat, full nemzetközi versenyzőgárda, sok előzés, és baleset stb. Szerintem alapvetően az f1 halálát Max Mosley és Ecclestone okozták. Nincs visszaút, csak a szétválás, és új sorozat létrehozása.
Én is mondok valamit, hogy félre értés ne essék:-)
Semmi gond, ha valaki az F-1-et szereti, hiszen az is autósport és van szurkoló bázisa.
Nekem csak az F-1 rendszerével van gondom, ami lehetlenné teszi a versenykörülményeket.
Utoljára kb. 2,5-3 éve láttam F-1-et elejétől a végéig, azóta csak a híradóban és egyéb összefoglalókból van csak rálátásom. Meg amit "hallok" a neten és egy-két cimbitől. Ennyi nekem elégnek tűnik.
Mivel nem ismerek minden autósportot, igy lehet, hogy az F-1 átlagos izgalmakat hoz, átlagos autózási távolságokkal:-D, csak éppen az általam megszokott NASCAR és egyéb oválpályás széria autós versenyek miatt tűnik unalmasnak.
Ha érdekel, szánj rá egy kis időt, hogy megismerd a versenyzőket és a szabályokat.
Nézz meg néhány versenyt.:-)
Hidd el, ha nem úgy tekintesz rá, hogy "az az amcsi verseny 43 tök idegen versenyzővel", hanem megismered őket jobban, mint pl. az F-1-es emberkéket, akkor másképp látod a dolgot. Tudod arcokhoz, történetekhez, nevekhez, eseményekhez kötni majd a pályán történteket. Nem lesz unalmas, ez biztos.
Figy én megértem azt hogy értetlenül álsz ezelőtt mért jobb a Nextel. (2-3 hete még én is azt írtam a Nascar topikba hogy a f1 jobb...)
Szal a Nextelbe igazuk van a többieknek van üldözés. Lehet izgulni mikor 2-3 autó egymás melledt sasszézik . Én főleg a baleseteket szeretem (nem tehetek róla) ilyeneket f1-be nem nagyon lácc mostanába. Már lassan a rajt is írtó unalmas egyhangú elmennek azt kész......... (az utolsó izgalmas rajt a hungaroringen volt)
az F1ben hol van az üldözés izgalma? például akkor, amikor Palik-Czollner duó elélvez annak láttán hogy az élen haladó pilóta, és a tőle 40 másodperccel mögötte lévő második helyezett között 243 ezreddel csökken a diferencia? az hogy egy autó 80 körön keresztül köröz egy 4 kilométeres pályán, vagy 400 kört egy másfél kilóméteres pályán, az lényegében tökmindegy. az a lényeg, hogy van egy olyan rendszer, amiben a 20dik helyezett is esélyes a győzelemre, és adottak az olyan típusú pályák, amiken nincs lehetőség hibázni, nincs 200 négyzetméternyi aszfaltozott bukótér, és ahol az esetek nagy részében az utolsó körben sem lehet biztosra venni a végeredményt, mert a 6-7 tizedes előny már nagynak számít.
Itt is megvan az üldözés izgalma, amikor valaki a 30+- ik helyről keveredik az élmezőnybe. Amúgy F1-ben hol van üldözés? Általában az első 10 kör után kialakul egy állás ami legtöbbször már csak a boxtaktikák, vagy kiesés miatt változik mert akkora a különbség az autók teljesítménye között, hogy szegény pilóta akármilyen ügyes hiába üldözné az élmezőnyt ha nem egy éppen aktuális menő csapat autója van alatta.
Pl az, hogy folyamatos akció van a pályán, szinte mindig előzésben van valaki. Nem kell 10-20 percig a vezető pilótát nézni aki unalmában majd' elalszik verseny közben mert se előtte se mögötte senki, és a pálya töbi részén is jó 2-3 másodperces hátrányokkal követik egymást a versenyzők. Az meg, hogy ovál, vagy "normál" pálya teljesen mindegy. Nem kanyarokat akarok nézni hanem versenyt:)
valaki értesse már meg velem hogy mi az izgi abban hogy 400 kört mennek körbe egy oválpályán. én próbáltam rájönni hogy mi a jó benne, de nem sikerült azóta sem hogy legutóbb felvetettem ezt a kérdést a Nascar topikban
szerintem igen is összehasonlítható. persze stock car és formula autók, road pályák és oval pályák, de vannak objektív dolgok, ami alapján össze lehet hasonlítani. pl szabályrendszer, pontozási rendszer, szervezés, versenyzők száma, aztán változatosság szempontjából. a NASCAR-nak, mint a legtöbb amerikai sportnak hibátlanul kidolgozott szabályrendszere van, amely nem öli meg a csapatok közti versenyt, mégis igyekszik kiegyensúlyozott környezetet teremteni, ahol bármelyik csapatnak van esélye a végső győzelemre. ezt sem az európai fociban, sem az f1ben nem tudják, sőt talán nem is akarják megoldani.
Jah, F1-ben ritkábbak a nagy crash-ek, mert ott azért nem mennek egymás "seggében" a rajtot kivéve. Nascarhoz meg hozzá tartozik, hogy páran rommá törjék az autójukat egy futamon, de azért csak a balesetek miatt nem nézném:)