Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
Fel veszi velük a versenyt simán ! Az oleo szerintem nem a jó gépek közzé sorolandó ,inkább csak olyan feljavított kínai gép kategória . Az olasz hengerek dugattyúk marha drágák ! A 42-es Husqvarna dugattyú is 28 ezer a 343R-be
A Kavasaki tj 53 ver szinte minden nagy márka gépeit erőben ,több mindenki használja ezen motorokat . 4 éves forma az enyém elég sokat megy ,gyakorlatilag annyi háját találtam hidegen nehezen indul 7-8-9 rántás is kell neki ,melegen meg már csak egy rátás . Valami környezet védelmi baromság miatt van ez de a karburátoba spriccelt 1ml benzintől 2-3 rántásra már jár ,túl keveset adagol a szívatóval . A gépem Nikkari névre hallgat . Damilfejből nem akad olyan amit szét ne nyúzna a legnagyobb Sthil kaszafej se kivétel a 4mm damilt nem bírta ! 3mm elég neki damilból amit nem visz le azt meg kétágú késsel levágod . Ezzel az egyszerű késsel tempósan lehet haladni vele alacsony fordulaton is !
Nem ez volt a kérdésed, de kistraktoron nem gondolkoztál? Bár árban jelentősen drágább, fáradságban, vágási sebességben stb stb össze sem vethető a kasza egész napos rángatásával.
Én ezt kurvára nem értem. Saját telken évente 3-4 alkalommal használva, egy 30cm3-es gép 2mm-es damillal tökéletes. Mi a fasznak egy gecidrága, nehéz dög ilyen célra. Persze, ha az a telek 3 hektár, akkor érthető.
28 ezerért adnak bele dugattyút ,de hogy eredeti-e azt nem tudom ! 5-6 éve cseréltem már benne de hiába van benne a Mahle felirat valahogy még sem az igazi ! Kompressziója van egy rántásra indul de még sem az igazi ,olyan nyúlós a gáz nem ugrik a gázadásra . Még átnézem a membránjait ,de inkább falsolhat szerintem . Olyan erőtlennek éreztem vágás közben azért szedtem szét pár napja ,kitakarítottam ,meg hengertalp tömítést cseréltem rajta . Látható henger hiba nincs ,csak véleményem szerint annak idején Sthil dugattyút adtak bele ,úgy gondolhatta a kereskedő 42-es ez is az is ! Nem értettem miért fújta ki a hengertalp tömítését és mennyit használtam úgy mire az alján megjelent a kifújás nyomán az olajos trutymó . Itt ott volt némi lerakódása is a kipufogó csatorna két sarkában, alig bírtam kicsiszolni onnan . Meg az égéstérben volt még korom ,gondolom azt már a kifújás okozta . Két ponton a gyűrű is az alsó megszorult ,de olyan helyen ahol se rés de még korom se, a gyűrű egyik oldalán, a másik oldalát meg csiszolni kellett . A gyűrű hornyát hiába takarítottam ki csak akadt azon a két ponton de még a napon nagyítóval sem láttam eltérést hogy mi okozza . Azon az oldalon egyébként lefújása is volt mert korom foltos volt a dugattyú . Alapjáraton pedig gyönyörűen jár ! Meg egy rántásra indul . A szimeringek nem szivárognak ,megállt a fék tisztító benne ahogy mostam az alját ,volt benne némi szemét a tömítéstől . Alig bírtam leszedni a klingeritet róla olyan erővel oda ragadt a sarkain . A leg keskenyebb ponton eltört valahogy a tömítés ,de ezt mi okozta nem tudom . Két nagy gépem van ,lehet félre teszem későbbre ,mert a fizu még mindig alig volt az évben ! Nem is bírtam melózni sem a veséimmel vannak bajok ,megfájdul de akkor visz a mentő ! Két valami ül a bal vesémen az egyik 35mm -es a másik 50mm-es ! A CT szerint elnyelte a sugarakat az a terület . Orvos csak 10.hóban lesz aki érdemben tud valamit mondani rá ! A másik melóhelyen is várnak rám de nem tudok mit mondani azoknak se ,lassan felrobbanok ,nem volt elég az ujjam több havi kálváriája ,most meg ez lett ! Sehová se haladtam !
Kavicsos!Bár semmi közöm hozzá,meg hogy észt osszak,ne ugy vedd a véleményemet.Az a 343 Husi egy elég komoly gép-és még a régi elvek szerinti motorral készűlt,igazi "klasszik"gép.kb mint a Stihl Fs-450..
Én a helyedben elgondolkodnák rajta,hogy mennyire "becsülöm"azt a gépet-bizony,ha a többi része jó-akkor megjavitani rendesen,aztán még egy fél élete van vissza neki..és mégsem ez a mai,agyon bonyolitott technika,amit szinte ugy gyártanak,hogy alig tudsz valamit csinálni,vagy csak indokolatlanul drágán..
Gyári dugót bele,csapághyat vehetsz jót,Koyo,FAG,SKF,stb,ugy kb 1500-tól már van ilyen,mert szabvány csapágy.Szimeringet,ha van vitonosban,méret szerint-ha nincs,akkor a gyári is felérhető..
Porlasztó?Mi a baja,hogy cserélni kell?Benzincső-van jó fajta van méteresben..Tömitések vághatóak,ha nincs..
Javitást meg nem kell fizetni,mert magadnak csinálod..
Én,ha az enyém lenne,én próbálnám,még ha nem is éri meg papiron,futtatni még azt a gépet..mert még mindig jó fajta gép..
Főtengely szimeringeket, csapágyakat meg kell venni azon nem érdemes spórolni, a neten karburátor 10k-val olcsóbban is van dugattyút meg legfeljebb kap egy jobbfajta utángyártottat.
Ma bementem a husihoz Egerben ! Tiszta anyagi csőd lenne a 343R minimális felújítása ! 28 000 bele egy dugattyú ,azt hittem aluból van de ahogy látom aranyból lehet ((::!! 35 körül lenne egy karburátor rá és még akkor a főtengely szimeringek és tömítések gyújtó gyertya a csapágyak . Addig megy amíg megy és kuka lesz .
Annyit még : Egy negyed fordulattal növeltem a benzin mennyiségét a H csavaron és már is elkezdett kormolni mindent még a 100-as benzinnel és a full szintetikus olajjal is 1:50 keverékkel ! A hiba után max kb 1 órát járattam ezzel a dúsabb keverékkel ! És lötty van a forgattyús házban is ,még nem értem oda hogy ki itassam hogy az olaj-e vagy mi ,de más nem lehet .
A gyakorlat nem ez ! Be vágják a sarokba ha végeztek oszt jónapot ! Amikor kell öntenek bele benzint és induljon ,ha nem indul akkor jön a fejvakarás! Most mi lehet ? Sokan még arra se méltatják gépeiket hogy indulás előtt átnézzék nem -e csorog vagy csepeg valahol ! Az előbb jöttem hazafelé és egy autó elébem fordult és olyan büdös benzinszaggal ment és kék füstöket eregetett ! Szerintem folyt bele a benzin és ki az elégetlen üzemanyag ! Abba se néz bele senki de még az orra se működik senkinek se szinte ! Mit várunk el egy motoroskasza terén ! De folytathatnám ezt a sort bőven számtalan példát látok napi szinten ! Legutóbb én pl a kaszát megfordítva a talpán láttam egy olajcseppet és már ma szét is szedtem ,nem kaszáltam vele és a hengertalp tömítés ment ki ,szépen lógott a forgattyús házból a keverék kifelé ! Már az előző kaszálásnál hallottam hogy valahogy nem jól megy ,adnom is kellett egy ki kakaót neki ,már ez gyanús volt ,mert eddig nem kellett neki sosem + üzemanyag az elmúlt 16 évben ! Meg is látszott a következő kaszálásnál már be se indítottam ,láthatóan valami történt akkor a géppel ! Elfáradt a tömítése szinte el tördelőzött az anyaga . A por az olajba ragadt tiszta kosz lett az égész ,most takaritgatom . Megjavítom, kitakarítom kívül belül és mehet újra !
Mivel a gyári ajánlás az 50-es keverék, annak elégnek kell lennie.
-
Probléma az hogy a fűkasza alapvető karbantartását el kell végezni. Minden indulás elött a levegőjáratokat meg kell nézni és ha szükséges , tisztitani kell. Nálam mindig van egy körömkefe.
-
Réges régen Api- fórumtárs felrakott egy képet összeolvadt damil fejről. Csak néztem, ilyen nincs, ez lehetetlen, de aztán én is úgy jártam.
Azóta figyelem a szöghajtást, az aluminim házra rátapadt , ráégett sarat le kell tisztítani, mert az szigeteli a hőt és az képes megolvasztani a damilfejet.
-
Természetesen ez mind elkerülhető, ha valaki minden használat után lemossa, letakarítja a gépét.
Keresd meg a tank szellőzőt és a tankba nézz bele lehet fel van akadva a szűrője vagy épp le van esve ,de nem volna hátrány ha benzin csöveket kicserélnéd ,gondolom az is ludas lehet a minősége gagyi volta miatt . Oregon csövekre az tűrhető minőség !
Adott egy Denzel DT52S, csúcs kínai kasza. Benzin pumpálás után jól indul, de leáll, mert nincs benzin utánpótlás. Ha a benzintank oldalára fordítom akkor nem áll le. Mi lehet a probléma?
Semmilyen után gyártottat ne vegyél egy rakat szar ! Kettő t-45 a legnagyobbat rendeltem kb fél órát bírt a két fej ! Még a maradványokat se tudom használni mert nem csereszabatosak az eredetivel !