Keresés

Részletes keresés

bm613 Creative Commons License 2007.11.05 0 0 3449
Kétszer is írtam, hoyg ez az egyetlen kivétel Bp-en :-) de ha a metró megépül, kíváncsi leszek, hányan maradnak a buszokon.
Előzmény: Friczy (3448)
Friczy Creative Commons License 2007.11.05 0 0 3448
Kérdés, hogy hol van az a relatíve olcsó busz/drága villamos. A Rákóczi úti buszsávról kezdtünk itt elmélkedni, ha itt nézzük, akkor bizony a villamos lenne a jó megoldás. Ezen a részen egymást érik a buszok, és tömöttek, ez azt jelenti, hogy az utasforgalom van annyira sűrű, hogy érdemes lenne villamost kiépíteni. Alacsony utassűrűségnél a nagy fix költségek miatt nem lenne túl sok értelme a villamosnak.
Előzmény: bm613 (3445)
pROF Creative Commons License 2007.11.05 0 0 3447
Elképzelhető, hogy ami relatíve olcsó, az abszolúte drága. Vagy esetleg relatíve rosszabb is annyival, amennyivel olcsóbb. Van még pár lehetőség...
Előzmény: bm613 (3445)
Theorista Creative Commons License 2007.11.05 0 0 3446
Szia!

Nem hiszem, hogy csak azért a kis zöldért... Pl. Karlsruhe, vagy Lyon nem azért fejleszti újra a villamoshálózatokat.

http://veke.hu/index.php?fc=cikk&par=316
Előzmény: bm613 (3445)
bm613 Creative Commons License 2007.11.05 0 0 3445
Akkor tegyünk zöldet sok helyre. Ahova nem drága. De hogy a relatíve olcsó buszjárat helyén iszonyú pénzért villamos menjen azért a kis zöldért, ez egy orbitális f...ság.
Előzmény: pygmea (3444)
pygmea Creative Commons License 2007.11.05 0 0 3444
Bocs, hogy ismét Párizzsal jövök, de nagyon friss az élmény.
Nagyon sok kicsi zöldfelületet láttunk: repkényt a falakon, kis parkokat, virágládákat az erkélyeken, zöldtetőket vagy "zöldített tetőket". Nem voltak hű-de-nagy felületek, nem is oldják meg a ózonlyuk problémáját. Viszont volt mikroklímájuk: mind valós, mind átvitt vagy pszichés értelemben.
Nagyon szeretek itt élni (Bp), nagyon hasonlít egymásra a két város - főleg, ami az épületeket illeti -, de azt kell mondanom, hogy hiányzik az a plussz, amit ott tapasztaltunk, amitől az a város sokkal élhetőbb. (És volt sok minden, amit persze nem kellene importálni.)
És tényleg ilyen "apróságokon" múlik, hogy az ember jobban érezze magát a lakókörnyezetében.
Előzmény: bm613 (3440)
Theorista Creative Commons License 2007.11.05 0 0 3443
Kedves Friczy!

Az említett tanulmány a kilencvenes évek közepének ausztriai adatait tartalmazza. Magyarországi adatokat nem ismerek, gondolom alapvetően hasonlóak lehetnek.

Ugyanakkor igen figyelemre méltó a baleseti statisztika az azonos motorizáltságú országok esetében, a kerékpáros közlekedés intenzitásának függvényében. (UK vs. Hollandia)

Vagy az ideiglenes kerékpárút "provizóriumnak" nevezett bringajárdák felszámolására tett egyértelmű javaslat. ( akár pótlás nélkül is!)
Előzmény: Friczy (3422)
pROF Creative Commons License 2007.11.05 0 0 3442
De egyébként igen, pont ezen is múlhat. Tudod, ez épp az a gondolkodás, hogy miért pont én ne üljek autóba, miért pont én kapcsoljam le a villanyt magam után? Majd a többiek... Pedig pont azon az egy emberen - vagy egy fűszálon - múlik. Mert abból a sok kicsiből tevődik össze az egész.
Előzmény: bm613 (3440)
pROF Creative Commons License 2007.11.05 0 0 3441
Neked tényleg mindegy, hogy az ablakod alatt egy aszfaltozott buszsáv vagy inkább egy zöld gyeppel takart villamospálya halad el?
Előzmény: bm613 (3440)
bm613 Creative Commons License 2007.11.05 0 0 3440
Na majd pont az az 1 méter széles fű lesz a CO2 főellensége...
Előzmény: pROF (3438)
alu-sas Creative Commons License 2007.11.05 0 0 3439
A füves pálya nálunk nem lenne jó mert amikor a cigarettacsikk hegyeket kiégetik a sinek között elpusztulna a fű.
Előzmény: pROF (3438)
pROF Creative Commons License 2007.11.05 0 0 3438
De miért beszélsz múlt időben? Én úgy látom, hogy még mindig ezt csinálják, (pont pár hete láttam egy képet egy vadi új, füves pályás, alulról táplált villamosvonalról, talán Brüsszelben,) úgyhogy nem hinném, hogy ez az elgondolás megállná a helyét. A füves pályás buszt is feltalálták már? :)
Előzmény: bm613 (3436)
pygmea Creative Commons License 2007.11.05 0 0 3437
Komolyan, azért akarunk harcolni, hogy elismerjék, a kerékpár és kerékpáros valami alacsonyrendű és fogyatékos - neki bizony gyépés út kell?
Nem lehetne pusztán azt elérni, hogy mindenhol érvényesüljön a KRESZ szellemisége: a gyengébbnek figyelmet, biztonságot és előnyt biztosítunk?

Egy hete jöttünk haza Párizsból, ahol sok helyen volt bringasáv, sok helyen nem, sok helyen volt zebra, sok helyen nem. Sok mindent láttunk-hallottunk, egy dolgot viszont nem: bringás vagy gyalog leüvöltését, ledudálását - vagy veszélyeztetését. Annak ellenére, hogy a "puhatestűek" a szabályokat lazán értelmezve közlekedtek.
Csak éppen védte őket a törvény vagy a tisztesség.
Előzmény: Cs. András (3425)
bm613 Creative Commons License 2007.11.05 0 0 3436
Én azt gyanítom, hogy a környezetvédelem volt ennek a fő oka. És mivel már lehet kapni nem szennyező buszt, ez okafogyottá vált minden olyan vonalon, ahol busszal megoldható a szállítás. Villamos már csak oda kell, ahova a metró/HÉV túlzás volna, a busz meg kevés.
Előzmény: pROF (3434)
gyuri62 Creative Commons License 2007.11.05 0 0 3435

Ez igaz, minél messzebb megy az ember a nagyvárosoktól, annál toleránsabbak az emberek.

Viszont az a baj, ha van tiltó tábla, akkor előbbutóbb rájönnek a helyi rendefenntartók, hogy lehet egy kis péézt kaszálni, mint pl. Szentendrén is...... 

Előzmény: alu-sas (3433)
pROF Creative Commons License 2007.11.05 0 0 3434
Nem hinném, hogy a ny-európai nagyvárosok jelentős részében csupán rongyrázásból fejlesztenék mégis inkább a kötöttpályás tömegközlekedést. Én inkább arra tippelek, hogy alaposan átgondolt stratégiák eredményeképpen arra jutottak, hogy hosszú távon az éri meg jobban a városnak. Ha tudnának jobbat, biztos vagyok benne, hogy azt csinálnák.
Előzmény: bm613 (3411)
alu-sas Creative Commons License 2007.11.05 0 0 3433
Bár azért annyit hozzátennék, hogy az autósok részéről én azért érzek némi fejlődést tolerancia terén. Néhány hete jöttünk haza barátnőmmel Cibakházáról, végig a 442-es úton a Tisza partján Szolnokig. Rákócifalvától van az út mellett egy szir-szar kerékpárút kb. 20 km-en keresztül de természetesen nem azon mentünk hanem a főúton amin viszont ott a tiltó tábla. Egyszer sem dudáltak ránk. Ugyanígy semmi afférom nem volt mostanában Tápószecsőn vagy a környékbeli falvakban sem ahol pedig van kerékpárút.
Előzmény: alu-sas (3432)
alu-sas Creative Commons License 2007.11.05 0 0 3432
És ha még csak egyszer kell átmenni az úton a falu elején, meg egyszer a végén! De van ahol mint egy idióta 2-szer, 3-szor szlalomozhatsz az út egyik feléről a másikra.
Előzmény: gyuri62 (3430)
gyuri62 Creative Commons License 2007.11.05 0 0 3431
Mondjuk a példáim már nem kifejezetten kapcsolódnak a fővárosi közlekedéshez..
Előzmény: gyuri62 (3430)
gyuri62 Creative Commons License 2007.11.05 0 0 3430

Ne haragudj, de nem az első szempont nekem, hogy a német turista, meg az osztrák otthon hogyan biciklizik. Nagyon sok minden más is van ami ott "kicsit" jobb mint nálunk, miért pont a kerékpározás lenne kivétel ?

Most érvelhetnék az olaszokkall, ahol én egy méter kerékpár utat nem láttam, még is nagyságrendekkel fejlettebb kerékpáros kulturával rendelkeznek, nyugodt szívvel végigbiciklizhetsz bár hol..............

 

Az ellen, hogy (a szavaiddal élve) "átlag bringás" nem akar az autók közt tekerni semmi kifogásom, de ezt ne azzal próbáljuk orvosolni, hogy felkényszerítünk mindenkit a járdára, ha tetszik, ha nem. A kerékpár út legyen egy altarnatíva, egy lehetőség azoknak akik szívesebben használják, de ne legyne kötelező, legalább is ebben a formájában ne...

 

Pl. egy egyszerű példa: Kispesttről végig tudok menni főútvonalakon Esztergomba, senkit nem érdekel közlekedésbiztonságilag, hogy az egysávos 11-es úton a forgalomban tekerek, de Szenrendrén, ahol 2x2 sávos az út, és a lakott terület miatt amúgy is sebesség korlátozás van, ott nem bringázhatok a főúton. Szerintem nevetséges..........

 

Nyáron volt szerencsém kis Somogy megyei falvakat összekötő utakon edzeni.......járda kinevezve kerékpár útnak, ezzel párhuzamosan kint a kerékpározni tilos tábla a falu (egyetlen) főútján :(( 

Mennyire szolgálja ez a kerékpárosok érdekét, hogy pl. ha nem a kerékpár út felöli oldalon haladok, akkor a falu elején, majd a végén át kell mennem keresztbe az úton, keresztezve a forgalmat, ami amúgy vígan elférne mellettem a falu egyetlen utcáján, ugyan úgy, mint ahogy a faluból kiéerve amúgy is , mivel ott vége a "kerékpár útnak"

Az a bajom, hogy kicsit kezdünk átesni a ló tuloldalára ezzel a kerékpár út mizériával.

Előzmény: Cs. András (3425)
Cs. András Creative Commons License 2007.11.05 0 0 3429
Ööö... de akar. És azt nem is mondtam, hogy helyesnek tartom, hogy kötelező legyen a bringautak/járdák használata.
Előzmény: bm613 (3428)
bm613 Creative Commons License 2007.11.05 0 0 3428
Ha nem akar, ne tekerjen. Nem kéne kötelezővé tenni, szóba se került. Ellenben nekem se tegyék kötelezővé se azt, hogy a randomfüggvény alapján mozgó nénik között menjek, se azt, hogy olyan úton menjek, amelyen csak terepjáróval lehetne kényelmesen haladni.
Előzmény: Cs. András (3425)
Cs. András Creative Commons License 2007.11.05 0 0 3427
"elsőbbségem van a kresz szerint ha zöld a lámpa, mégis ahányszor arra megyek, legalább egy helyen átmennének a nyakamon, ha nem vigyázok."

Ezt gyalogosként is megtapasztalom ezerszer. Pedig zebrákat nem szokás ünnepélyes keretek közt átadni, biztos láttak már ilyet az autósok.
Előzmény: gyuri62 (3426)
gyuri62 Creative Commons License 2007.11.05 0 0 3426
Vajda Péter utcánál ugyan ez, Salgótarjáninál szintén, a Kőbányai úton Mázsa tértől jövet végig az összes kereszteződésben ugyan ez........elsőbbségem van a kresz szerint ha zöld a lámpa, mégis ahányszor arra megyek, legalább egy helyen átmennének a nyakamon, ha nem vigyázok.
Előzmény: Friczy (3423)
Cs. András Creative Commons License 2007.11.05 0 0 3425
"Stefánián szerintem minden további nélkül lehet (lehetne) az úton bringázni, ehhez nem kell fákat kivágni, se hadakozni bár kivel."

Ezt mondd el a kerékpáron érkező német turistáknak, akik fél órás budapesti tapasztalattal rémülten szólítanak le, hogy hogyan lehet biztonságban eljutni X helyre. Az osztrák páromnak sem bírtam elmagyarázni, hogy csinálja azt amit én, és nem lesz bántódása. Érdekes módon, valamiért csak odahaza, a bringautakkal tűzdelt Linzben mer nyugodt szívvel bringára pattanni, és ÉLVEZNI a bringázást. A szomszédom is még mindig ott tart, hogy inkább járdázva teker el a munkahelyére. Hiába tolnám elé az adatokat, hogy úton mennyivel biztonságosabb tekerni.

A helyzet szerintem az, hogy az átlag bringás NEM AKAR az autók között tekerni, bármit is írjon a statisztika.
Előzmény: gyuri62 (3419)
alu-sas Creative Commons License 2007.11.05 0 0 3424
Így van, kösz Friczy! Nekem nem lett volna kedvem ilyen hosszan leírni.
Előzmény: Friczy (3422)
Friczy Creative Commons License 2007.11.05 0 0 3423
még rengeteg ilyen hasonlóan szerencsétlenül megoldott kereszteződés van

Így van, rendszeres útvonalamon pl. egyből a Dózsa György út-Állatkerti út sarok, itt rendszeresen kanyarodnak jobbra az autók át a bringasávon+gyalogátkelőhelyen körülnézés nélkül - ma majdnem sikerült eggyel találkoznom - az a jó bennük, hogy nem indexelnek. A másik ilyen a Könyves Kálmán körút - Kőbányai út találkozása ott a benzinkút előtt - abban az a szép, hogy bízhatsz benne, nem kisteherautó vasal ki, hanem kamion. Mégiscsak felemelőbb érzés :)
Előzmény: gyuri62 (3419)
Friczy Creative Commons License 2007.11.05 0 0 3422
Ha megfigyeled, a szerencsétlen baleset előtt is sokan mondtuk már, hogy a járdára festett csík hamis biztonságérzet, és mint olyan rosszabb, mint ha semmi nem lenne, mert a biztonságnak csak az érzete van meg, de maga a biztonság nem. Csak eddig ezt sokan lesöpörték az asztalról, mondván, hogy mi látjuk rosszul. Ez az eset egy meglévő és régóta hangoztatott veszélyforrásra hívta fel markánsan a figyelmet (sajnos).

Apropó adatok.

Ajánlom figyelmedbe az 'Utak a kerékpározáshoz' c. tanulmányt (vmek.oszk.hu/01200/01210/01210.pdf) Ennek 12. oldalán ez az adat van: "a kerékpárút nélküli utcák kerékpáros baleseteinek 49%-a keresztezõdésekben történik." (ugyanitt az azonos irányban haladó kerékpárost elcsapó autó a balesetek 7%-ában fordul elő.

Továbbá:

"kiderül, hogy kerékpárosok számára keresztezõdésekben a baleseti kockázat kerékpárutak esetén minimum megháromszorozódik"

Ilyen adatok mellett nincs sok értelme olyan hipotézisek felvetésének, hogy "ha kiderül, hogy a járdán tekerés biztosnságosabb...", ugyanis már kiderült, hogy nem biztonságosabb. Pont emiatt csak korlátozottan van lehetőség a meglévő bringautak biztonságosabbá tételére, mert a legveszélyesebb pont, a kereszteződés veszélyei megmaradnak. A bringajárdák pedig egy módon tehetők biztonságosabbá: vissza kell adni a gyalogosoknak.

A Stefánia fáit pedig nem kell kivágni ahhoz, hogy elférjen egy bringasáv, elég széles az az út anélkül is.
Előzmény: Cs. András (3414)
Cs. András Creative Commons License 2007.11.05 0 0 3421
Ez most olyan mondat volt, ahol a "bringaút" helyett bármilyen fajta út behelyettesítésével egy igaz mondatot tudok kreálni. Tudod, az is be van bizonyítva, hogy ha a lakásban maradok, nagyobb valószínűséggel ér baleset, mintha kimegyek az utcára. És ha most azt a célt tűzöm ki magam elé, hogy egy fórumban azt bizonygassam, hogy Budapest igenis biztonságos, akkor ilyen kliséket fogok ontani magamból.
Előzmény: alu-sas (3416)
alu-sas Creative Commons License 2007.11.05 0 0 3420

Nem gondolhattok ilyet komolyan, hogy kerékpáron alsó sebességkorlátozás!

Mert hiába tudsz egy adott úton akár 40-50 -el is menni általában, mi van ha épp nagyon fáradt vagy mert egy 300 km-es túráról tartasz épp hazafelé? Mi van ha durva ellenszél van amiben nem tudod kitekerni a 20-at sem? Vagy meg kéne tudnod ítélni előre, hogy fog-e menni és ha úgy érzed hogy nem akkor másfelé veszed az irányt?

Hát ez tényleg életszerűtlen.

Előzmény: lakos (3418)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!