Sajnos, mint minden egyéb ebben az országban, ez is elhúzódott, mert belefolyt a politika. Mindegy, ezt hagyjuk, jobb későn, mint soha.
Szerintem sok előnnyel jár a dolog főleg az utas számára. Először is kényelmes, egy jeggyel lehet hosszú távolságokat, különböző társaságok járatain utazni, nem kell minden egyes eszközön újra jegyet érvényesíteni, pénztárnál sorban állni, a bérlettel is ugyan ez a helyzet.
A tagvállalatok részére az elszámolás bonyolultabb lesz, de - többek között - ez az egyik legjobb módszer arra, hogy a közösségi közlekedésre csábítsák az utasokat az egyéni helyett. Nem hiába él ez a rendszer Európa nyugati felén néhány évtizede, de már Prágában is hosszú ideje. Igaz, ott még csak a város területén.
Megjegyzem, hogy a prágai szövetséggel egyetemben, ez még csak fél megoldás, mivel nem terjed ki a régióra. Hogy az mikor lesz, még eléggé ködbe vész.
Van még egy negatívuma a mostani terveknek: dícsérendő, hogy a BKV rögtön a legkorszerűbb csipkártyás jegyrendszerrel kívánja támogatni a szövetséget, a rendszer átadása után a legkorszerűbb lenne Európában, de ez hallatlanul költséges. Sokkal olcsóbb lenne átvenni az osztrák/német papír alapú jegyrendszert. Az árkülönbségből pedig a jármúparkot lehetne frissíteni, mely szintén igen fontos eszköze a csábításnak. Ezzel a teljes szövetség - értsd a régió bekapcsolását is - sokkal hamarabb létre jöhetne.
Egyenlőre ennyi jutott az eszembe.