Keresés

Részletes keresés

martinaxe7 Creative Commons License 2023.12.04 -1 0 23727

5027

85 perc

V43.1371 Creative Commons License 2023.11.29 -1 4 23726

Kb. 96-ig a bal vágányon a hatvani bejárati 100-as ívig csak a füzesabonyi bejárati angolokon, káli kijárati angolon volt 100-as lassújel. A jobbon hatvani 100 után Miskolc rendező bejáratig csak a füzesabonyi kihárati angolokon volt 100-as lassú. 96 után sajnos elkezdtek szaporodni egyre jobban a 80-asok olyan szinten, hogy az 1.47 nem volt tartható. Még szili helyett gigantot is adtak rá, mondván 80-tól 120-ra jobban gyorsul. Az időnyereség annyira elenyésző volt, hogy letettek róla. Sajnos már ott kezdődott......nem volt pénz vágányszabályozásra - mondta a pályaszakasz mérnök.......

V43.1371 Creative Commons License 2023.11.29 0 2 23725

Akkoriban az IC-ket nem állították meg a bj.-nél. Csak úgy álltam meg fű alatt a százlábúnál, ha miskolci lakosú Keletis mv. jött velem, és megkért rá. De az is rizikó volt, mert a sógorom Trajter F. így kapott fegyelmit, meg alapcsökkentést, hogy mv.kérésére megállt a kijáró IC-vel a Keleti fűtőháznál, és megbukott, mert a hídról figyelték le.

Előzmény: trebront (23723)
H_CS Creative Commons License 2023.11.29 -3 2 23724

A tervezetek publikusak voltak,

 

Hol? A VPE oldalára kirakott menetrendábrákra gondolsz, amiket egyszer felraktak, de min. 30x változott a tartalma, csak az újabb verziókat nem rakták fel?

Mi van azokkal az érdeklődőkkel, akik nem tudnak menetrendábrát olvasni? Mert mondjuk nem tudja mi a vékony-vastag, fekete-kék-zöld jelkulcsok jelentése?

Előzmény: István Gyuri (23715)
trebront Creative Commons License 2023.11.29 0 2 23723

arra viszont nem emlékszem, h akkor is megállt-e minden vonat a százlábú hídnál.

ráadásul nem a legmesszebb lévő 1-es volt a keletiben a cél (ami azért botrányos)

Előzmény: trebront (23722)
trebront Creative Commons License 2023.11.29 0 1 23722

akkor csak jól emlékszem én az 1:3x-es időkre.. (csak nem menterend szerint)

mindenesetre, így utólag, köszönöm :)

Előzmény: V43.1371 (23721)
V43.1371 Creative Commons License 2023.11.29 0 5 23721

Nem volt késés, mert csak az a viszonylag kevés lassújel volt. Nem egyszer-nem kétszer néhai F. István reszortos és társai örömére 1.36 alatt jöttem mentem. Oda-vissza végignyálazták a km óra szalagot, de 123 km/ó-nál több nem volt rajta. Rég volt, szép volt.

Előzmény: trebront (23708)
trebront Creative Commons License 2023.11.28 0 1 23720

lehet h kivárják amíg leáll visontán a lignitégetés.. (gáz+nap lesz?) ezzel megszűnik ott a nehézteher..

Előzmény: alex_86 (23719)
alex_86 Creative Commons License 2023.11.28 0 3 23719

Hasonló némileg az 1-es vonaléhoz az eset. Nagyút-Mezőkeresztes bal vágány átépítés elmaradt (Nyék környéke is katasztrófa), ezen járnak a szén IC-k, amelyek tönkre verik a pályát, főleg mióta nem az RCH fuvaroz, szarabbnál szarabb járműparkkal, nade ebbe ne menjünk bele.

Toldozgatásra futja, aminek az évről évre növekvő menetidő az eredménye. Itt is gyakorlatilag csontig kellene átépíteni mindent, de ez nem presztizsvonal, legalább 2-3 evig tartó fél-fél éves vágányzárral lenne megoldható, amely 2:30 feletti menetidővel, gyakorlatilag személyvonatozással járna, totálisan szivatva az utasokat. Hát nem tudom.... de sajnos elkerülhetetlen lesz, előbb-utóbb.

Előzmény: abauj (23718)
abauj Creative Commons License 2023.11.28 0 4 23718

Ez a páratlan IC menetidő tragikus. Lassan a 2000 körūli gyors menetidejére esik vissza. :( 

 

alex_86 Creative Commons License 2023.11.28 -2 0 23717

Hála'Istennek csak egyik irányban barmolták szét a Miskolc-füzesabonyi személyeket. A párosok mennek továbbra is az Agria után, legalábbis papíron, de már 22 perc alatt fordulnak Füzesabonyban. Talán sikerül pontosan indítani így őket.

Efféle asszimetrikus menetrend nem sok helyen van, de reméljük működni fog - bár ez csak tűzoltásnak tűnik.

Megint előjövök a saját dumámmal: milyen jó lenne, ha a Hernád is megállna Füzesabonyban, 12 percet nyerne egy Miskolc-Eger utas... irreálisan megnő így egyik irányban a menetidő, csaknem másfél óra lesz!

matyi918 Creative Commons License 2023.11.28 0 2 23716

Valóban lehet következtetni, de a tervezetek között is volt eltérés (menetrend-tervezet.vpe.hu változatlan menetidővel számolt, a VPE növelt menetidővel, ami páratlan irányban látszott a jegy.mav.hu-n, de múlt péntek óta hozzájött ehhez 2 perc), így véleményem szerint benne van a pakliban, hogy további változás lesz.

Előzmény: István Gyuri (23715)
István Gyuri Creative Commons License 2023.11.28 -2 0 23715

A tervezetek publikusak voltak, míg a nemzetközi vonatok egy része már látható a jegy.mav.hu oldalon...

Előzmény: matyi918 (23714)
matyi918 Creative Commons License 2023.11.28 0 2 23714

És mennyi menetidőtöbblet lesz a jövő évi menetrendben? ;)

 

Meghirdetett menetrend hiányában nem tudunk erről nyilatkozni.

Előzmény: István Gyuri (23713)
István Gyuri Creative Commons License 2023.11.28 -1 0 23713

alex_86:  Így jön össze a +10 perc körüli késés.

És mennyi menetidőtöbblet lesz a jövő évi menetrendben? ;)

 

Ha kitérőbe járatod, már azzal összejön 1 perc. Lent tekergés csökkentett sebességgel, fázishatár...

Pont a lenti vágányra lehet kitérőzés és sebességcsökkenés nélkül haladni a 80a felől Rákoson (és nem keresztbe járni a kezdőponton a páros vonatoknak). Utána már valóban lesz plusz kitérőzés, de olyan szakaszon, ahol az "alapútvonalon" is jellemzően már 40-nel kell menni a vonatbefolyásolás miatt.

Lenti és fenti pályán is van fázishatár, ez sem okoz érdemi különbséget.

Előzmény: alex_86 (23712)
alex_86 Creative Commons License 2023.11.28 0 1 23712

Miskolc-Mezőkövesd= katasztrófa, mindenki látja az emigen.

Kövesd-Hatvan= nagyjából ok, 1-2 perc menetidő hiány, ha nem tartja fel semmi.

Hatvan-Keleti= ahogy esik....

Így jön össze a +10 perc körüli késés.

 

Max. 1,5 perc "alapból

Ha kitérőbe járatod, már azzal összejön 1 perc. Lent tekergés csökkentett sebességgel, fázishatár.... ez most bele van kalkulálva a menetrendbe, de itt az eredeti, klasszikus IC menetidőkről van szó, amikor eszébe sem jutott senkinek a fővágánytól eltérni. Ahhoz képest reális az 5 perc menetidő-növekedés.

Előzmény: István Gyuri (23711)
István Gyuri Creative Commons License 2023.11.27 -1 4 23711

alex_86: Plusz az alsó pályán közlekedés alapból kb 5 perc időveszteség.

Hülyeség. Max. 1,5 perc "alapból".

 

Egyébként meg döntsétek már el, hogy szoros vagy laza a páratlan irány menetrendje, mert egyszer azt írjátok, hogy tele van lassújellel, aztán meg, hogy az IC-t feltartják (miközben még Taurusszal is alig tartja a jelenlegi menetidőt...)

Előzmény: alex_86 (23710)
alex_86 Creative Commons License 2023.11.27 -2 1 23710

Tapasztalatom szerint a baj az Agriákkal (Mátrával) van, Flirttel tarthatatlan a menetidő, rengeteg 100-as lassujel termett Hatvan-Fabony közt. Erre jön rá a nyiri személy csatlakozása, miegymás. De már a maklári kereszt is bezavar a Debrecen felől késő személyek esetében. Az IC-ket rendszerint ezek tartják fel, olyannyira, hogy a párosok esetén egymotoros Szilivel is tartani lehet a menetidőt. Az 5008-5009 rendszeresen féltökű géppel megy. A bal vágányon sokkal gatyább a pálya, ott valóban nyomni kell, ami a csövön kifér. Plusz az alsó pályán közlekedés alapból kb 5 perc időveszteség.

Előzmény: HP Baxxter (23705)
HP Baxxter Creative Commons License 2023.11.27 0 1 23709

Ami Hatvanban pont nulla, de onnan is +4 el indulva Rákos bejáraton pontosan áll. Aztan jön malmozas meg a 40 a bakig..+10

 

 

Előzmény: Sabee Gigant (23707)
trebront Creative Commons License 2023.11.27 0 1 23708

pont akkor ingáztam: emlékeim szerint még a péntek du., vasárnap esti vonatok sem késtek (a 19:30-as kassai sem). pedig azok rohadt hosszú, teljesen telitett vonatok voltak (állóhely sem volt). a sopronból jövő sem, késett.

sokszor megérte kelenföldön felszállni, h a keletiben már fent legyünk, mire leszállnak, így volt ülőhelyünk is (igaz, h vagy megfagytunk. vagy megégtünk a zöld műbőrön :)

Előzmény: V43.1371 (23706)
Sabee Gigant Creative Commons License 2023.11.27 -1 1 23707

Ms-Fa páratlanban csont nélkül +5' bármelyik IC-nek...

Előzmény: HP Baxxter (23705)
V43.1371 Creative Commons License 2023.11.27 0 2 23706

'91, ill. utána egy darabig IC_t: 1.47, a gyorsokat (!!!) 2.15 alatt szaladtuk meg.

Előzmény: HP Baxxter (23705)
HP Baxxter Creative Commons License 2023.11.26 -4 2 23705

2:14 perc, 181km. 81km/h ... Azért ennyire ne legyen már szar a pálya, hogy 80al kell majd menni végig. 

Előzmény: Abymot (23699)
HP Baxxter Creative Commons License 2023.11.26 -2 4 23704

Továbbra is a menetrendben látom a problémat. Mindkét iránybaban. Pestnek az ic Hatvanban varja a bzt, es vagy a par percet késő Agriat tolja maga előtt már van hogy Aszódtol, előzni persze nem fogja keletiig. +10 perc csak ez. 

Miskolcnak a nyiregyi személyt eri utol ha nem késik Csincsen akkor is. Miskolcig kíséri. Ezeken kellene alakítani. 

 

Ha ezek nincsennek mindket irányban pontosak az ick. Persze ha jut ra nem 100 as egy motoros szili. De már ezeket a hulladékokat is siman rakjak az icre mert nincs mas. Nyiregyi személy rendszeresen egy motoros, 80as szili. Nincs gép, nincs itt semmi..... 

 

dojcstomi Creative Commons License 2023.11.26 -1 1 23703

Mondjuk az is jó "poén", hogy pl. Miskolc-Bp. viszonylatban (és feltehetően fordítva is) éppen a 80a szakaszt teszi meg a hosszabb idő alatt.

 

Szolnokra meg a kutya nem utazik Miskolc irányából

Vagy max. esetleg a másik irányba (Miskolc-Nyíregyháza-Debrecen-Szolnok), mert akkor az IC-ről nem kell leszállni és 3 óra alatt megvan, míg mondjuk ez egyéb járattal kb. esélytelen ennyi idő alatt.

Előzmény: jbaal (23701)
zjakabfi Creative Commons License 2023.11.26 0 1 23702

Senki sem vallja be hogy személyzethiány van, mert az rossz fènyt vet minden cégre, noha mindenki tudja, hogy mindenhol gyakorlatilag munkaerő hiány van, és ez még csak nem is magyar sajátosság.

 

Off.

 

Ez axioma,de ha a magyar munkaerő kimegy nyugatra, és ott könnyen talál állást, akkor kiderül, hogy azért, mert ott is munkaerő hiány van.

Előzmény: nonick7 (23697)
jbaal Creative Commons License 2023.11.26 -5 3 23701

Pedig hogy odavolt mindenki ezért a szaros 80a felújításért, hogy az majd minden problémát megold, Vitézy szerint még Miskolc meg Salgótarján helyi közlekedését is helyrerakja.

Aztán így konkrétan a Miskolc-Budapest menetidő 27 perccel hosszabb lesz mint 32 éve.

A máv-védő kórus ugye ilyenkor mindig azzal jön, hogy akkor az napi 2-szer volt kb., most meg óránként van vonat. Na de ha jó lenne a pálya, mi a franc lenne az akadálya annak, hogy most óránként legyen egy 1:47-es vonat? Semmi, csak így mellé lehet dumálni. Nyilván a füzesabonyi meg hatvani megállást ki kellene irtani, menjenek az egri Flirttel/Kiss-szel, a salgótarjánit meg hozzá kell igazítani azokhoz. Jászberénybe és Szolnokra meg a kutya nem utazik Miskolc irányából, ne azért kelljen már bohóckodni egy hosszabb menetidővel. Persze most sem ezért kell, hanem a szar pálya miatt, ez csak elmélet, hogy mibe kötnének bele a "szakemberek".

Előzmény: Atis57 (23700)
Atis57 Creative Commons License 2023.11.25 -2 5 23700

Szia!

 Hát ez is kevés lessz!   Átlagos a 15-25 perc késés Bp felé.

 De visszafelé is 5-10 perc.....

 

Miért nem merik beismerni , hogy az 1950.s menetidőt se tudják tartani? Csak dumálnak a korszerűsités ,digtális , meg egyébb hülye szavaikon.

Előzmény: Abymot (23699)
Abymot Creative Commons License 2023.11.25 0 1 23699

Nemrég módosították az új elvirán keresztül elérhető adatbázisban a Hernád IC-k december 10-től tervezett menetrendjét:

 

Eszerint Budapest-Keleti indul páros óra:25, Miskolc érk. páros óra:27 (+2 perc a jelenlegihez képest).

 

Visszafelé Miskolcról indul páratlan óra:33, Keleti érk. páratlan óra:47 (+9 perc a jelenlegihez képest).

Előzmény: HP Baxxter (23698)
HP Baxxter Creative Commons License 2023.11.25 -2 2 23698

Start székházban narancs köd van. Nem is titkolják. Akinek esze van már elüldözték.

 

Más, menetrend? Ick +10perc ez igaz? Keleti Miskolc viszonylaton. 

Előzmény: nonick7 (23697)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!