Az egesz kupplungot egybe erdemes cserelni a munkaidő miatt, meg hogy 1 napig majdnem eltart a ki es visszaszereles, nemcsak a csapagyat, szt hiszem a kiynomocsapagy eleve benne van a kupplungszettbe.Erdemes uj valtoolajat is iylenkor cserelni, mert a valto is lejon a helyerol.
Láncot elvileg nem kell cserelni(ez a motor nem VW TSI).
Láttni kéne az autót,, de sokszor a suzuki szervizbe is tudjak mi lehet a baj.Az 1,3 motornak utana kell neznem milyen szelephezag allitasu, az 1,6 os biztos korongos, mert egyszer mar ellenoriztek, es allitotttak rajta.
Igen, szerelo szerint a vibracio es meleg miatt ami a motorterba van, bizonyos csavarok kitekeredes es vibracio miatt es ellen biztositanak.Ezt csak szerelesi utasitas tartalmzza, a ragasztott csavart konnyu eszrevenni, mert vagy nehezen jon le, vagyki sem jon magatol.
Sziasztok! Új hozzászólóként először is köszönöm, hogy itt lehetek. Egy éve vagyok 2005-ös évjáratú 1.3 GLX AC CD Lianánk boldog 2. tulajdonosa, de az örömömbe némi aggodalom is vegyül. Első tulajdonosa mindent megadott a kocsinak, amit kért (14 év alatt nem túl sokat kért), de a 200.000 km nem hazudik. Így adódnak a kérdéseim: tapasztalt-e már valaki olyat, hogy hideg indítás után köszörülő hangot ad a motor (tavaly télen megzsíroztattam az önindítót), illetve 3-as fokozatban, kb. 2000-es fordulatszámnál a gáz visszább engedésekor furán zúg a motor (nem a motorfék!). (Ezek a gondok néhány hete erősödtek fel, mióta városban muszáj használom, rövid távokra.) Ehhez kapcsolódóan szelephézagot kellett-e már állítani valakinek / hidrotőkével volt-e már probléma / láncos vezérlést kellett-e már cserélni? Vannak még más kérdéseim is, de most egyelőre ez lenne a legfontosabb... Hálás köszönet a válaszokért!
Egyszer én is akarom ellenőrizni, van is kézikönyvem, előkotrom ha gépközelben leszek. Találtam benne a szelephézag állításról fejezetet. M16A motorhoz
Szia ! Nem hinném, hogy manuálisan állítani lehetne a szelephézagot ! A gyújtógyertya hézagon szoktak finomítani esetleg, a gáz/levegő elegy gyáritól eltérő robbanáspontja miatt. DE én korábbi gázos autóimnál nem vettem észre, hogy ez a beavatkozás bármiféle változást hozna + / - irányba.
Általánosan nálam - több gázos autóm volt - nem igazán kellett állítgatni még a régi, "hagyományos" rendszerű motorokon sem. Valahogy az volt a lényeg, hogy jó gázszett legyen beépítve és azt szeresse az adott erőforrás.
Pl. nagy, batár amerikai benzinesek motorja - itt is a tizen/huszonéves technikákra gondolok -akár 100E km. alatt padlót foghat a szárazabb üzem miatt. ( ez nem saját megtapasztalás, csak gázbeszerelő szaki elmondását tolmácsolom )
Ja és még valami ! A MOTUL-nak van kifejezett LPG-s olaja, - nem egy tescos oil, árban sem - évekig használtam a Vitarámba és szépen ketyegett, pedig 200E felett jártam már bőven... Esetleg ennek lehet még utánanézni, van-e megfelelő specifikáció az 1,6-oshoz.
Üdv mindenki..Kérdésem valaki állított már szelephézagot 1,6 Lianán? Gázos a motor időnként ellenőrizni kell.Honnan lehet beszerezni,esetleg melyik típusé jó bele mint alternatív megoldás..Pl hány mm átmérőjű,vastagságú .. Pl SX 4 1,6..M16 annak is a motorja...
Kisalfölfön élek, és síelni sem járok, nekem jó az elsőkerekes! :-) Köszi a megerősítést, sok jót hallottam a típusról, csak találnom kell egy szép példányt!
Ha morog akkor első lépés a differnciálműbe az összekerekesbe az olajcsere(amit sokan nem csinálnak meg, mint ahogy a váltóba se, pedig 2 évente vagy 40000 km enkent kell!)
Nekem nem volt összekerekes gépem és nem is leszz, mert nem tudom kihasználni, egyenlőre.
Köszi a feltöltést!Tényleg hozzáférhető!Mivel tudtak a lerakódást tisztitani, nem volt beragsztva a csavar gyárilag ami tartja a szelepházat, hogy le lehessen szerelni?
Csak akkor éri még a 4wd ha meredek helyen laksz és hó van gyakran, valószinüleg többet is húzhat utánfutóval ,de a liana is könnyen felül, mert kicsi a hasmagassága, meg a kipufgó miatt is, nekem van sima 1,6 os elsőkerekes hajtású, az elsőkerekes kevesebbet is fogyaszt, meg könnyebb is vagy 120 kilóval mint a négykerekes.
Eddigi legjobb és legmegbizhatóbb autóm, ár érték arányba!
Valamikor láttam Subaru Justy felirattal 3 ajtós Swiftet, négyerékhajtásosat, nem újkeletű az együttműködés. Elég sokat hirdetnek összkerekeset, nem vagyok ellenére, meglátjuk, mit dob a gép! :-)
Kissé elhanyagolt Lianánk március végén műszakira megy, Szigetszentmiklós (Csepel) környékén tud valaki jó szerelőt ajánlani, aki a vizsgára rendbe rakná a járgányt. Motorikusan szerintem rendben, féltengely csuklót kellene cseréni már rajta, időnként kanyarban recseg, kipufogó rögzítése lágyult el, ezért néha a dob neki koppan a hídnak. A hátső kerékjárati ív tetején megkóstolta a rozsda, erre van valakinek megfizethető megoldása? Nagyjából ennyiről tudok, kéne egy alapos átvizsgálás is. Köszi!
Anno a baleno alatt subaru hajtás volt. A liana annak az utódja, szóval akár még lehet is benne valami...
Amúgy én nagyon meg vagyok elégedve a 4WD hajtásával. Hegyoldalban lakom, bár aszfaltozott utcában és eddig mindig haza vitt az öreglány. Hóban, ónos esőben is...
Köszi neked is! Tetszik a masina, csak elriasztott a hír, hogy nem kapható hozzá sárvédőív. De a fb csoportban valaki feltette, hogy tud szerezni, ez a gond kipipálva!
Bármelyik autóra igaz tul.képpen, hacsak nem műanyag a sárvédő ! Egyébkén stabil autó, a gyújtótrafó hibája fordult még elő, ( kettő van ) első lengőkarok esetleg, talán stab.pálca, semmi komoly.
Nekem is a lamellák a kopás miatt cserélve lettek a gyújtáskapcsolóban. Sokféle típusnál előfordul ez a zárszerelő szerint. Óvatosan, lassan kell forgatni a kulcsot a zárban s kivenni is. Az számít. Levontam a tanulságot, jórészt magamnak köszönhetem, hogy produkáltam másodszorra is a hibát, nem vigyáztam.
Köszi a gyors választ, akkor a hír igaz! Más alkatrész gond előfordul, amire készülni kell? 1,6-os benzinesben gondolkozom az utolsó évjáratokból, kombi kivitelben.