Melyek azok a filmek, amiket sose tudnál megunni? Ha már legalább 100x láttad mégis minden perce újdonság? Szórakoztat, kikapcsol, elgondolkodtat vagy egyszerűen csak imádod?
Sajnos a Hanna háborúját nem láttam, de a másik kettő nekem is a kedvencem. Csak kétszer néztem végig, bár az ominózus jeleneteknél felmerült bennem a megfutamodás gondolata. Az a borzasztó, hogy másodszorra már tudod, mi jön. Így vagyok még a Casino sivatagos jelenetével (amikor Joe Pescit megbüntetik).
Más
kedvenc szerelmesfilmem a Madison megye hídjai. A szív hídjai c. forgalmazták, azt hiszem.
Nekem eddig ilyen a Száll a kakukk fészkére volt. Megvettük még anno videókazettán, de csak egyszer bírtam megnézni. Ennek ellenére mindenkinek ajánlom, ha még nem látta volna, kár kihagyni.
Sokk hatással volt rám még az Amerikai história X és a Hanna háborúja is de ezeket már képes voltam kétszer végig nézni.
nekem is van egy olyan filmem, amit egyszer láttam (nemrégiben), és tényleg akkora hatással volt rám, hogy többet nem akarom megnézni. A címe: Oldboy. Ha még egyszer megnézném, már nem lenne az igazi, de a mondanivaló, a zene, a rendezés, az alakítások egyszerűen leírhatatlanok. Tudom, hogy pont a téma ellentétéről írok, de ilyen filmből már jóval kevesebb van, mint a 100szor megnézhetőkből... Valami hasonlót éreztem a Táncos a sötétben után is, de az Oldboy veri ezt a filmet.
Még egy eszembe jutott: A velencei kurtizán. Nem annyira a történet, hanem a látvány, a helyszín, a színek miatt (olyan párás, hajnali - jellegű néhány szabadtéri jelenet, gyönyörű)
a Napfénye ízét én is nagyon szeretem, de tény, hogy moziban sokkal hatásosabb, mint tévében. Én még nem aludtam el rajta egyszer sem. És eszembe jutott még egy:
Azok nagyon "light-os" hollywood-i filmek, de néha jó ezeket is nézni. :-) Az átkozott boszorkák(Practical Magic) főszereplői Sandra Bullock és Nicole Kidman Az Addams Family-é pedig Angelica Houston és Raul Julia.
Forrest Gump, Hair, Rómeó és Júlia oké, de a Napfény ízét egyszer kezdtem nézni, elaludtam rajta. (Az átkozott boszorkákat és az Addams Familyt nem ismerem, melyik az?)
Üvegtigris, Gyalog galopp, Brian élete, 7 mesterlövész, Halálos fegyver trilógia, Csillagok háborúja ( kizárólag régiek), Örökség, Kémek a sasfészekben, Leghosszabb nap, Halálsoron, A halál 50 órája
Gyalog galopp. Stalker Solaris (Tarkovszkij) Valahol Európában Volt egyszer egy vadnyugat Halál ötven órája Nikita (A francia eredeti) Jöttünk láttunk visszamennénk Amelie Derszu Uzala Az Amadeus is igen jó volt és valszeg ide fog tartozni a Bukás is!
Sorozatok közül csak a CSI-t és a Simpsons-t bírom megnézni.