Keresés

Részletes keresés

Rollende Landstrasse Creative Commons License 2024.02.16 -3 5 33963

Mert körülbelül ennyit érdemelsz. Az elsőbbségi szabályok nem írják felül a súlyfölényt. Sőt, a szabályokat épp azért állapítják meg, hogy a fizika törvényei szerint közlekedhessünk. Útátjáróban a vonatnak van elsőbbsége, parkolóházban a felfelé tartó autónak, vízen a nagyhajónak, vitorlásnál a szél felől közelítőnek, és még sorolhatnánk.

 

Azért írjuk felül a fizikát, mert a vasúton szabálykövetőbbek a mozdonyvezetők, mint a közúti járművezetők? Azért, hogy legyen joguk hülyének lenni?

Előzmény: korpi41 (33957)
FOMA Creative Commons License 2024.02.16 0 0 33962

Teljesen jó volt a közlemény, nincs ott semmi az andráskereszten kívül:

 

46°53'55.5"N 19°46'44.4"E

Előzmény: H_CS (33960)
FOMA Creative Commons License 2024.02.16 -1 2 33961

"Strigulázza valaki? "

 

Hogyne, a MÁV BIF.:-)

Előzmény: SÜNÖCSKe (33959)
H_CS Creative Commons License 2024.02.16 -3 2 33960

Erről nekem az jutott eszembe, hogy volt már rá példa, hogy az andráskeresztes/andráskereszt+STOP táblás átjáróban történt balesetre is kiadta a közleményt, hogy a "fénysorompó rendben működött, a közút felé piros jelzést mutatott". Aztán amikor többen is beírták Facebook-kommentbe, hogy abban az átjáróban nincs is fénysorompó, rögtön javították a hírt.

Előzmény: SÜNÖCSKe (33959)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2024.02.15 0 0 33959

Strigulázza valaki? Ez most biztosítás nélküli átjáró.

 

https://www.mavcsoport.hu/mavinform/kecskemet-lakitelek-szolnok-vonalon-megno-menetido

Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.02.15 0 0 33958
korpi41 Creative Commons License 2024.02.15 -1 3 33957

Magvas érvek.

Előzmény: Rollende Landstrasse (33956)
Rollende Landstrasse Creative Commons License 2024.02.15 -6 3 33956

Még nem láttalak itt. Ugye nem helyi hülye vagy?

Előzmény: korpi41 (33955)
korpi41 Creative Commons License 2024.02.15 -2 2 33955

Pont a súlyfölényt írja felül az elsőbbség. Arra találták ki.

Előzmény: V.Gy. (33952)
H_CS Creative Commons License 2024.02.15 -2 2 33954

Arról van szó, hogy a 33945-ös kommentre reagáltam, ami így szól: "MÁV is átvehetné a gyakorlatot, hogy minden átjáróban kint legyen hová van visszajelentve és milyen számon érhető el a szolgálati hely."

Előzmény: somytomy (33948)
kihúzóvágány Creative Commons License 2024.02.15 0 2 33953

A Népligeti Próbapálya Üllői út felőli végén volt egy váltó és egy rövid tároló-vágány egy kis műhelyépülettel: annak ment neki a próbaszerelvény úgy 1955-ben, a téglakupac tetején állt felbakolva - jól látható volt az Üllői úti villamosokról .

Hogy van-e fénykép, dokumentáció , és hol, arról nem tudok beszámolni.

 

Előzmény: Gordon Zsigmond (33950)
V.Gy. Creative Commons License 2024.02.14 0 3 33952

Vasúti járműnek mindig és mindenkor elsőbbsége van

 

Nem csak elsőbbsége, súlyfölénye is, amit semmi nem ír fölül. Most hirtelen nem találtam meg guglival, de láttam régebben olyat, usákokban kiírást vasúti átjáró előtt, hogy kb. "A vonat ezen az átjárón 10 másodperc alatt halad át. Akkor is, ha ön előtte van."

Előzmény: Adani12345 (33947)
scsabi Creative Commons License 2024.02.14 0 2 33951

De ennek már vége, mert az átépítéskor a próbavágány csonka végét megszüntették, és bekötötték a Kő-teher felé vezető 100-as vágányba.

Előzmény: Gordon Zsigmond (33950)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.02.14 0 1 33950

Ott bizony.

Pillangó utca metróállomás, a próbavágány vége.

 

Ott elvileg háromszor fogtak bakot (1971, 2000, és a kettő között még egyszer valamikor).

És egyszer a népligeti próbapályán is sikerült nekimenni a baknak - állítólag.

Előzmény: division by zero (33932)
gumidani Creative Commons License 2024.02.14 0 2 33949

Ehhez még sokaknak fel kellene nőni agyilag.

Előzmény: somytomy (33948)
somytomy Creative Commons License 2024.02.14 0 5 33948

De itt nem is arról van szó, hogy ki a hibás, hanem hogy mindenki (a vasutat is beleértve) jobban jár, ha ki van téve a tábla és megelőzhető egy esetleges baleset, amikor valaki az átjáróban ragad.

Előzmény: H_CS (33946)
Adani12345 Creative Commons License 2024.02.14 -1 2 33947

Itt is a közúton közlekedő lett volna a hibás, taxis létére lehetne anyni esze, hogy nme hajt fel a sínekre. 

 

Vasúti járműnek mindig és mindenkor elsőbbsége van közúton közlekedőknek KRESZ írja elő, hogy a vasúti átjárót úgy közelítse meg, hogy elsőbbséget tudjon adni a vasúti járműnek ha jön. Ki más lenne a hibás? Balesetek nagy része jól működő biztosító berendezés mellett történik, azért mert leszarta a közúton jövő, hogy sorompó van

Előzmény: H_CS (33946)
H_CS Creative Commons License 2024.02.14 -3 1 33946

BA2013-1118-5-01

MÁV válasza: "Az új szabályok kiadását követően, az azokban foglaltak betartásával fogja tudni elindítani az átjárók azonosítására szolgáló eszközök kihelyezését."

Az új szabályoknak a 20/1984-es KM rendeletben kellene megjelenni, de nem jelent meg ilyen módosítás benne.

Tehát addig, amíg a 20/1984-ben nem írják elő, addig a MÁV NEM IS FOGJA kirakni sem a telefonszámot, se az átjáró azonosítóját.

Persze a közúton közlekedő a hibás a balesetért, mert a 39. § (7)-et nem tartotta be, a MÁV pedig mossa kezeit, hogy 15 éve nem volt olyan baleset vasúti átjáróban, amiben a vasút hibás lett volna.

Előzmény: Adani12345 (33945)
Adani12345 Creative Commons License 2024.02.14 -1 3 33945

MÁV is átvehetné a gyakorlatot, hogy minden átjáróban kint legyen hová van visszajelentve és milyen számon érhető el a szolgálati hely.

Előzmény: rm40 (33944)
rm40 Creative Commons License 2024.02.14 0 1 33944
H_CS Creative Commons License 2024.02.14 -2 1 33943

Éjszaka pedig a "szembejövő fényszórója elvakított" a sláger védekezés, függetlenül attól, hogy volt-e szembejövő.

 

OFF

 

Sajnos rengeteg autós használja a nappali menetfény és/vagy a tompított fényszóró mellé a ködlámpát is. Sötétben, nappal egyaránt, és akkor is, ha nincs köd.

 

ON

Előzmény: FOMA (33939)
FOMA Creative Commons License 2024.02.13 0 5 33942

Biztosan így van, nekem még csak 27 év rendőri szolgálat áll a hátam mögött, és több ugye már nem is nagyon lehet.:-)

Előzmény: Adani12345 (33941)
Adani12345 Creative Commons License 2024.02.13 -2 1 33941

Közúton inkább a "rosszul lett" szokott lenni. Mindig mindenki akkor lesz rosszul ha kereszteződéshez ér és piros a lámpa.

Előzmény: FOMA (33939)
Adani12345 Creative Commons License 2024.02.13 -1 0 33940

Mára is jutott egy gyógyegér a hírek szerint, akinek sikerült a vonat elé menni a félsorompó ellenére is a veszprémi vonalon. Ennyit erról, hogy "de miért nincs sorompó". Hiába van ha annak is nekimennek.

FOMA Creative Commons License 2024.02.13 0 5 33939

"Közúti pirosnál az "elvakított a nap" ill. nem láttam a naptól mit mutatott sem szokott előjönni mint kifogás."

 

Dehogynem, csak túl kevés alkalommal intézkedtél ilyen járművezetővel szemben.:-) Éjszaka pedig a "szembejövő fényszórója elvakított" a sláger védekezés, függetlenül attól, hogy volt-e szembejövő.

Előzmény: Adani12345 (33937)
gumidani Creative Commons License 2024.02.13 -1 1 33938

Nem elvenni kell a jogosítványt örökre, hanem senkinek sem kell adni! Be kell tiltani az autózást!

Előzmény: Adani12345 (33937)
Adani12345 Creative Commons License 2024.02.13 -1 0 33937

Közúti pirosnál az "elvakított a nap" ill. nem láttam a naptól mit mutatott sem szokott előjönni mint kifogás. Ilyen után automatica el kéne venni a jogsit örökre, ez nem kifogás és, aki így gondolkodik, hogy nem látom mit mutat tehát mint a vak ló előre mintha ott se lenne az ne vezessen gápjárművet. Ha nem látom lassítok, ha kell megállok és csak akkor megyek át ha látom, hogy biztosan nem jön vonat.

 

Orosz megoldás viszont tényleg jó ötlet lenne, magát vagy az autót összetörné úgyis, mert a beton rámpának hajtana neki, de a vasúti járműnek nem, így a statisztikák javulnának, késés ügyileg, már megérné, sok órát és pótlóbusz km-t meg lehetne spórolni ha nem kéne órákig helyszinelni meg javítgatni a vasúti pályát a vakegerek miatt.

Előzmény: segélyvonókészülék (33935)
division by zero Creative Commons License 2024.02.13 0 1 33936
Előzmény: segélyvonókészülék (33935)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.02.12 -1 5 33935

Nekimennek a sorompónak, a vonat oldalának, a sorompót letörve a vonat oldalának... A DB tizenvalahány éve csinált egy kísérletet, hogy a tehervagonok oldalára fényvisszaverő izéket ragasztottak. Aztán feladták.

 

Elsősorban megszüntetném a fehéret, másodsorban a kurrens helyekre behajtásgátlót szerelnék (szovjet recept szerint).

 

De leginkább a szintbeli keresztezések megszüntetése a megoldás, mert akkor az autósok "csak" egymást törik össze. Vagy a gyalogosokat, vagy akit találnak... De legalább ez a hisztike nem lenne.

 

Látunk már sorompót a közút-közút kereszteződésben? Nem. Történnek balesetek? Sajnos rengeteg. Mi a reakció? Gipsz Jakab nem adta meg, ezért... és el van intézve, nem jön a cunami, hogy falazzuk le a körutat a Blahánál, hogy a Rákóczi úton ne legyenek veszélyeztetve a fogalmatlanok... szép is lenne...

Előzmény: FOMA (33933)
Bárdos Imre Creative Commons License 2024.02.12 0 0 33934

A Pillangó utcai megállónál.

Előzmény: sssey (33931)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!