Mert körülbelül ennyit érdemelsz. Az elsőbbségi szabályok nem írják felül a súlyfölényt. Sőt, a szabályokat épp azért állapítják meg, hogy a fizika törvényei szerint közlekedhessünk. Útátjáróban a vonatnak van elsőbbsége, parkolóházban a felfelé tartó autónak, vízen a nagyhajónak, vitorlásnál a szél felől közelítőnek, és még sorolhatnánk.
Azért írjuk felül a fizikát, mert a vasúton szabálykövetőbbek a mozdonyvezetők, mint a közúti járművezetők? Azért, hogy legyen joguk hülyének lenni?
Erről nekem az jutott eszembe, hogy volt már rá példa, hogy az andráskeresztes/andráskereszt+STOP táblás átjáróban történt balesetre is kiadta a közleményt, hogy a "fénysorompó rendben működött, a közút felé piros jelzést mutatott". Aztán amikor többen is beírták Facebook-kommentbe, hogy abban az átjáróban nincs is fénysorompó, rögtön javították a hírt.
Arról van szó, hogy a 33945-ös kommentre reagáltam, ami így szól: "MÁV is átvehetné a gyakorlatot, hogy minden átjáróban kint legyen hová van visszajelentve és milyen számon érhető el a szolgálati hely."
A Népligeti Próbapálya Üllői út felőli végén volt egy váltó és egy rövid tároló-vágány egy kis műhelyépülettel: annak ment neki a próbaszerelvény úgy 1955-ben, a téglakupac tetején állt felbakolva - jól látható volt az Üllői úti villamosokról .
Hogy van-e fénykép, dokumentáció , és hol, arról nem tudok beszámolni.
Vasúti járműnek mindig és mindenkor elsőbbsége van
Nem csak elsőbbsége, súlyfölénye is, amit semmi nem ír fölül. Most hirtelen nem találtam meg guglival, de láttam régebben olyat, usákokban kiírást vasúti átjáró előtt, hogy kb. "A vonat ezen az átjárón 10 másodperc alatt halad át. Akkor is, ha ön előtte van."
De itt nem is arról van szó, hogy ki a hibás, hanem hogy mindenki (a vasutat is beleértve) jobban jár, ha ki van téve a tábla és megelőzhető egy esetleges baleset, amikor valaki az átjáróban ragad.
Itt is a közúton közlekedő lett volna a hibás, taxis létére lehetne anyni esze, hogy nme hajt fel a sínekre.
Vasúti járműnek mindig és mindenkor elsőbbsége van közúton közlekedőknek KRESZ írja elő, hogy a vasúti átjárót úgy közelítse meg, hogy elsőbbséget tudjon adni a vasúti járműnek ha jön. Ki más lenne a hibás? Balesetek nagy része jól működő biztosító berendezés mellett történik, azért mert leszarta a közúton jövő, hogy sorompó van
MÁV válasza: "Az új szabályok kiadását követően, az azokban foglaltak betartásával fogja tudni elindítani az átjárók azonosítására szolgáló eszközök kihelyezését."
Az új szabályoknak a 20/1984-es KM rendeletben kellene megjelenni, de nem jelent meg ilyen módosítás benne.
Tehát addig, amíg a 20/1984-ben nem írják elő, addig a MÁV NEM IS FOGJA kirakni sem a telefonszámot, se az átjáró azonosítóját.
Persze a közúton közlekedő a hibás a balesetért, mert a 39. § (7)-et nem tartotta be, a MÁV pedig mossa kezeit, hogy 15 éve nem volt olyan baleset vasúti átjáróban, amiben a vasút hibás lett volna.
Éjszaka pedig a "szembejövő fényszórója elvakított" a sláger védekezés, függetlenül attól, hogy volt-e szembejövő.
OFF
Sajnos rengeteg autós használja a nappali menetfény és/vagy a tompított fényszóró mellé a ködlámpát is. Sötétben, nappal egyaránt, és akkor is, ha nincs köd.
Mára is jutott egy gyógyegér a hírek szerint, akinek sikerült a vonat elé menni a félsorompó ellenére is a veszprémi vonalon. Ennyit erról, hogy "de miért nincs sorompó". Hiába van ha annak is nekimennek.
"Közúti pirosnál az "elvakított a nap" ill. nem láttam a naptól mit mutatott sem szokott előjönni mint kifogás."
Dehogynem, csak túl kevés alkalommal intézkedtél ilyen járművezetővel szemben.:-) Éjszaka pedig a "szembejövő fényszórója elvakított" a sláger védekezés, függetlenül attól, hogy volt-e szembejövő.
Közúti pirosnál az "elvakított a nap" ill. nem láttam a naptól mit mutatott sem szokott előjönni mint kifogás. Ilyen után automatica el kéne venni a jogsit örökre, ez nem kifogás és, aki így gondolkodik, hogy nem látom mit mutat tehát mint a vak ló előre mintha ott se lenne az ne vezessen gápjárművet. Ha nem látom lassítok, ha kell megállok és csak akkor megyek át ha látom, hogy biztosan nem jön vonat.
Orosz megoldás viszont tényleg jó ötlet lenne, magát vagy az autót összetörné úgyis, mert a beton rámpának hajtana neki, de a vasúti járműnek nem, így a statisztikák javulnának, késés ügyileg, már megérné, sok órát és pótlóbusz km-t meg lehetne spórolni ha nem kéne órákig helyszinelni meg javítgatni a vasúti pályát a vakegerek miatt.
Nekimennek a sorompónak, a vonat oldalának, a sorompót letörve a vonat oldalának... A DB tizenvalahány éve csinált egy kísérletet, hogy a tehervagonok oldalára fényvisszaverő izéket ragasztottak. Aztán feladták.
Elsősorban megszüntetném a fehéret, másodsorban a kurrens helyekre behajtásgátlót szerelnék (szovjet recept szerint).
De leginkább a szintbeli keresztezések megszüntetése a megoldás, mert akkor az autósok "csak" egymást törik össze. Vagy a gyalogosokat, vagy akit találnak... De legalább ez a hisztike nem lenne.
Látunk már sorompót a közút-közút kereszteződésben? Nem. Történnek balesetek? Sajnos rengeteg. Mi a reakció? Gipsz Jakab nem adta meg, ezért... és el van intézve, nem jön a cunami, hogy falazzuk le a körutat a Blahánál, hogy a Rákóczi úton ne legyenek veszélyeztetve a fogalmatlanok... szép is lenne...