Próbálom kitalálni, hogyan jutottál el a NoHab rongálóitól a megjelenés késéséig. Ami nem is késik, csak nem vetted észre. De megtaláltam a csatlakozási pontot: te szidni AKAROD.
Megérne? Ahhoz meg kéne jelennie a decemberi lapnak, aminek híre-hamva sincsen még. Két hónap nem elég? Vagy nincs anyag? Nem dolgozik a nyomda? Kezd nevetséges és szánalmas lenni az egész.. :(
A NoHab rongálása szerintem megér egy oldalt. A motiváció sejthető, életszerűbb az emlékgyűjtés, mint a megélhetési bűnözés. Közzé kell tenni a tettet, hátha később pellengérre lehet állítani a tettest is.
Engem a Nagy Tamás fotó kollekció zavar egy kicsit, ez valami főszerkesztői személyi kultusz kezdete?
A Zágrábi Gőzsikló (ezzel a névvel!) már 1907-ben gőzüzemő volt, pályahossz 66 vfm, elszállított utas 516 616 fő, természetesen 1 gőzgépházzal és két személykocsival. Az évben 3 467 Korona nyereséggel zárt.
Már megint az ismétlés. Pfaff Ferenc emlékezete. Mintha már lett volna anno, nyilván nem volt mit odatenni az oldalra. Nameg a Ketty megcsonkolása. Nyilván vasútbarátok voltak, a rosszabbik fajtából, de ki kell ezt emelni? És ha megélhetési rejtett erőforrások voltak? Rosszul van tálalva a dolog, akárki is tehette, akármilyen okból. De mindegy, megvettem, és még fotóm is van benn.
Hát ha lenne hozzá tőkém, megpróbálhatnám a Tolnay Lapok/Pályaőr feltámasztását. Azt vasutasok/vasútbarátok írták önmaguknak, reklám 0 oldal, példányszám igény szerint. Biztos Karcsi is rábólintana.
Az Indóház válságban van és amíg az olvasó/író közönség nem találja meg az összhangot a szerkesztőséggel... Januárban küldtem egy cikket a Nagy Tamásnak (Kisszénás-Kondoros vasútvonal), még válasz sem érkezett azóta... Megváltoztak a dolgok.
Van még egy lap, a negyedévente megjelentő "Vasút & Modell".
Miért van az a furcsa érzésem, hogy minél több a panasz és jogos kritika, annál inkább romlik a lap. Mintha a szerkesztőséget már nem a szolgáltatás, hanem egyfajta sértődött akaratoskodás jellemezné.
Sajnálom a lapot. Előfizető vagyok még mindig, de sajnos minden számban találok hibát, úgy, hogy nem is keresek. Mit találhat az, aki tényleg ért a vasúthoz? Lehet, ez is közrejátszik az olvasó vesztéshez?
"Egyik szemem sír, a másik nevet. Kár lenne érte, én mindig megveszem, ugyanakkor nem csodálkozok, mert a színvonal megy lefelé."
Ezzel egyet kell értsek! De én nem veszem már. Néha belelapozok az újságos részlegnél megállva, kíváncsiságból hátha...
Ez nem színvonal! Arról nem is beszélve, hogy a Nohabház jelleg továbbra is megmaradt, holott szerintem nem kevesen unjuk. Az 50 éves Szergej ünnepről a Füstiben volt egy szürke hátteres írás. Nem hittem el mikor olvastam, hogy egy ilyen cikkben is az utolsó mondat a Nohabról szól.
"Régebben arról írtak, hogy évekre előre annyi anyaguk van, hogy belefulladnak, és bárcsak nagyobb terjedelem lenne, amibe több minden beleférne."
Erre én is emlékszem a nem lőjük el elsőre az összes puskaporunkat mondattal.
De arra is, hogy amikor kifogásolták, hogy miért mindig csak 1-2 fotós anyaga és ezek is szűk témakörbül kerülnek be az újságba akkor az volt a válasz, hogy nincs más. Ha valaki megkérdezte, hogy valami miért nem került be, akkor meg az volt a reakció, hogy annyi jó anyag jön hónapról hónapra az újsághoz, hogy alig győznek válogatni.
És igen lehet azt mondani, hogy ha nem tetszik nem kell venni. De nem is veszem, és sokan gondoljuk így.
Osztom a véleményed, én is ezt tapasztaltam, amikor délután átolvastam. Egy hiba azért van benne. Kubinszky professzor úr cikkében található utolsó képen a 3034-es MDa Szolnok felé gördült ki Szentesről, és nem Kiskunfélegyházára.